Det største ønske

Takk og lykke til du også!!
Ja det er en vektgrense på hjelp. Men det varierer litt fra sykehus til sykehus. Jeg fikk beskjed om å gå ned til en vekt som tilsvarte BMI 31, så det var sikkert der grensa lå der jeg tilhørte.
Heier på deg og dette skal vi klare :) Fikk du med deg mannen eller blir det at du gjør det alene? Her fikk jeg med mannen. Vi tar felles middager og resten er opp til oss selv hvordan vi gjør det.
Mannen er med! På sin egen måte, men det er helt greit. Vi spiser jo frokost og lunsj hver for oss, så det er kun middagene man må bli enige om. Jeg spiser knekkebrød med mye godt kjøttpålegg på til frokost, og det samme til lunsj eller en salat. Og så langt har middagene vært veldig enkelt, det er mye god mat man kan spise til tross for lavkarbo. Han er ikke særlig glad i grønsaker, men spiser det i gryteretter. Har vi f. eks stekt kyllingfilet, har jeg brokkoli o. l til, og bittelitt ris, mens han tar mer ris. Han er jo absolutt ikke overvektig, men har fått noen ekstra kilo på magen etter litt mye øl :p Sukker har vi begge kuttet veldig mye ned på, men jeg har kjøpt inn litt sukkerfritt godteri og gele og slikt for å ha noe om man blir fysen på kveldene.
 
Visst skader det ikke å teste ut om lavkarbo er noe for deg. Er ikke lavkarbo noe for deg finnes det andre dietter også.

Masse lykke til med vekttapet. Det klarer du.
Takk! Så langt har det funket veldig greit, ned over 3 kg siden nyttår :happy:
 
Heier så på dere og håper dere blir gravide i 2022 ❤️ Syns du har så fine sykluser, så kan liksom ikke skjønne at problemer ligger på din side. Har dere testet svømmerne til mannen? Eller tatt en fullstendig utredning av begge? ❤️
Tusen takk :Heartred
Vi har testet alt og alt ser ut som det er i skjønneste orden med oss begge. Var til sjekk sist for to år siden, rett før coronaen kom.
Mannen har tatt to tester og jeg har tatt vannscanning, sjekket med UL og blodprøver.
 
Mannen er med! På sin egen måte, men det er helt greit. Vi spiser jo frokost og lunsj hver for oss, så det er kun middagene man må bli enige om. Jeg spiser knekkebrød med mye godt kjøttpålegg på til frokost, og det samme til lunsj eller en salat. Og så langt har middagene vært veldig enkelt, det er mye god mat man kan spise til tross for lavkarbo. Han er ikke særlig glad i grønsaker, men spiser det i gryteretter. Har vi f. eks stekt kyllingfilet, har jeg brokkoli o. l til, og bittelitt ris, mens han tar mer ris. Han er jo absolutt ikke overvektig, men har fått noen ekstra kilo på magen etter litt mye øl :p Sukker har vi begge kuttet veldig mye ned på, men jeg har kjøpt inn litt sukkerfritt godteri og gele og slikt for å ha noe om man blir fysen på kveldene.
Så bra da at dette er noe dere kan gjøre sammen :) Veldig greit når man kan gjør det på hver sin måte men likevel sammen. Her går det også i knekkebrød til frokost/lunsj. Variere litt på pålegg og så spiser jeg noe grønt i tillegg.
Her har jeg ikke spist snop på en stund og mannen har redusert veldig på det. Vi har kjøpt denne https://sunkost.no/cavalier-mork-kokesjokolade-300-gr-stevia som vi spiser litt av og har litt sukkerfritt snop i helgen.
 
Tusen takk :Heartred
Vi har testet alt og alt ser ut som det er i skjønneste orden med oss begge. Var til sjekk sist for to år siden, rett før coronaen kom.
Mannen har tatt to tester og jeg har tatt vannscanning, sjekket med UL og blodprøver.
Så bra alt var i skjønneste orden og fint at han også gikk med på å teste seg. Hører ofte om at mannen nekter. Men skjønner at det også er frustrerende med hvorfor det ikke har gått enda når alt er i skjønneste orden også. Nesten vært lettere å få vite at noe var galt og kunne fikses. Håper skikkelig at dere blir gravide snart ❤️ Fulgt deg siden jeg prøvde å bli gravid med datteren min, og syns virkelig det er deres tur snart ❤️
 
Så bra alt var i skjønneste orden og fint at han også gikk med på å teste seg. Hører ofte om at mannen nekter. Men skjønner at det også er frustrerende med hvorfor det ikke har gått enda når alt er i skjønneste orden også. Nesten vært lettere å få vite at noe var galt og kunne fikses. Håper skikkelig at dere blir gravide snart ❤️ Fulgt deg siden jeg prøvde å bli gravid med datteren min, og syns virkelig det er deres tur snart ❤️
Her var det ingen mukking med å teste seg. Som du sier kjempebra at alt var i orden men hvorfor går det ikke da. Enten er eggene mine gamle eller så er det noe med festinga, men det er bare spekulering. Håper og satser på at det sitter snart. Én gang må jo gullegget komme :D
Tusen takk :Heartred Og gratulerer til deg med en liten spire på vei :Heartred
 
PP76 - CD27 - 9(?)DPO

I (dag) morgen er egentlig IKM men siden EL kom senere enn forventet så nærmere det seg heller 10dpo og å starte på g-testing.
Ingen symptomer egentlig. Har fått litt ømme bryst. Har hatt noen få ilinger i lysken. Hvilepulsen er lav så er ikke optimistisk i det hele tatt. I går når jeg bøyde meg fremover så kjente jeg noe ble "klemt" i livmorområdet.

Det eneste positive er vel at prosjekt vektnedgang går veldig bra (så langt). Ned 3,4 kg siden nyttår så noe funker her
:p
 
Her var det ingen mukking med å teste seg. Som du sier kjempebra at alt var i orden men hvorfor går det ikke da. Enten er eggene mine gamle eller så er det noe med festinga, men det er bare spekulering. Håper og satser på at det sitter snart. Én gang må jo gullegget komme :D
Tusen takk :Heartred Og gratulerer til deg med en liten spire på vei :Heartred
Det håper jeg også. Har troen på at det plutselig går - hører om mange som prøver i maaaange år, og plutselig går det for en del. Så håpet er ikke over så lenge man har mensen ❤️ Tusen takk. Føles nesten litt galt å være gravid med nummer to når vi prøvde på nummer en samtidig sist. Men har jo ikke vært helt rett frem for oss heller (selv om det samlet sett har gått kjappere) ☺️❤️
 
Det håper jeg også. Har troen på at det plutselig går - hører om mange som prøver i maaaange år, og plutselig går det for en del. Så håpet er ikke over så lenge man har mensen ❤️ Tusen takk. Føles nesten litt galt å være gravid med nummer to når vi prøvde på nummer en samtidig sist. Men har jo ikke vært helt rett frem for oss heller (selv om det samlet sett har gått kjappere) ☺️❤️
Det har jeg også hørt så kanskje det plutselig sitter snart :)
Nei dere har ikke hatt så lett vei men så glad for at du er gravid igjen ❤️
 
PP76 - CD28 - 10dpo

Testinga startet offisielt i dag og det var ikke noe på testen. Vel jeg syns jeg så en strek etter et par minutter, måtte få på meg brillene for å se litt bedre og der så jeg en begynnende strek. Men hva skjer når tiden holder på å gå ut? Jo streken forsvinner :( Ser en antydning til strek når testen er tørket. Fortsatt tidlig da så litt håp enda ❤️
Men fikk litt rosa på papiret når jeg var på do tidligere og føler på en måte at TR er på vei. Håper selvfølgelig at det bare er litt festing på gang.
Lav hvilepuls.

BAAB7C7E-8F95-46C4-A77A-E400A11C93C0.jpeg 42319AEE-560D-401D-B5D8-23C7CB16752E.jpeg
 
Oversikt over 2021

PP64 08.01-03.02 Q10 uniqinol, Melatonin.
27 dagers syklus
Side 415

PP65 04.02-03.03
28 dagers syklus
Side 417

PP66 (67) 04.03-29.03 Q10 uniquinol, Melatonin, Bidronninggele, Nattlysolje, Maca. Wild Yam.
26 dagers syklus
Side 420

PP67 (68) 30.03-26.04 Q10 uniquinol, Melatonin, Bidronninggele, Maca. Wild Yam.
28 dagers syklus
Side 423

PP68 (69) 27.04-22.05
26 dagers syklus
Side 424

PP69 (70) 23.05-17.06
26 dagers syklus
Side 425

PP70 (71) 18.06-14.07
27 dagers syklus
Side 426

PP71 (72) 15.07-11.08 Q10 unquinol, Melatonin, Bidronninggele, Maca. Wild yam.
28 dagers syklus
Side 427

Prøvepause 12.08-08.09
28 dager syklus
Side 428

PP72 (74) 09.09-06.10 EL testing, temping.
EL på CD15, 28 dagers syklus
Side 428

PP73 (75) 07.10-01.11
EL ca CD15, 26 dagers syklus
Side 429

PP74 (76) 02.11-28.11 Q10 unquinol, Melatonin, Bidronninggele, Rooibos te. Wild yam.
27 dagers syklus
Side 431

PP75 (77) 29.11-25.12
EL CD14/15, 27 dagers syklus
Side 432

PP76 (78) 26.12.21-23.01.22
EL ca CD18, 29 dagers syklus
Side 433
 
Last edited:
PP77 (79) - CD1

Klar for en ny pp :)
Etter et par dager med litt spotting så kom TR. Hun har ikke kommet helt for fullt enda men kjenner krampene er på vei så da skjer det nok snart :p
EL var 3-4 dager senere enn til vanlig men ikke så mye lengre syklus, bare en dag ekstra, så ca 11 dagers LF. Håper på en mer normal syklus denne gangen :)
 
Har du fått prøve prednisolon ? Alle kropper er jo ulike så er ikkje sikkert det hadde hatt noe å si. Men eg ble gravid etter 3 mnd med letrozol og prednisolon. Da hadde vi prøvd i 2 år og 7 mnd.

Fekk prednisolon av fertilitestklinikken på eit sjukehus, de private var aldri inne på den tanken. Men de på sjukehuset var veldig interessert i å gi meg masse forskjellige medisiner til det evt gjekk. Vi ønskte jo ikkje ivf så derfor var de veldig på forskjellig type medisiner. Tenke bare å nevne det, heier på deg :Heartred:Heartred:Heartred:Heartred:Heartred

Om du bur langt unna eit sjukehus med fertilitetsklinikk tenkte eg også bare å nevne at vi var bare innom 1 gang så fekk eg reseptene. Vi bur eit stykke unna selv :)
 
PP77 (79) - CD1

Klar for en ny pp :)
Etter et par dager med litt spotting så kom TR. Hun har ikke kommet helt for fullt enda men kjenner krampene er på vei så da skjer det nok snart :p
EL var 3-4 dager senere enn til vanlig men ikke så mye lengre syklus, bare en dag ekstra, så ca 11 dagers LF. Håper på en mer normal syklus denne gangen :)
Har du prøvd Duphaston før? Jeg brukte det fordi lutealfasen var for kort uten. Ingen bivirkninger på meg og de tas oralt, så litt mindre kliss. Letrozol og Duphaston har gjort meg gravid to ganger. Aldri blitt gravid uten ❤️☺️
 
Tipper det er mannen som nesten må prøve ting her jeg? Eller hva har han prøvd av diverse? Sjekket sæden sin?
Har skrevet over at ja han har tatt prøver og alt er bra.
 
Innom å heier:) Håper sånn det klaffer for dere:Heartred
 
Har du fått prøve prednisolon ? Alle kropper er jo ulike så er ikkje sikkert det hadde hatt noe å si. Men eg ble gravid etter 3 mnd med letrozol og prednisolon. Da hadde vi prøvd i 2 år og 7 mnd.

Fekk prednisolon av fertilitestklinikken på eit sjukehus, de private var aldri inne på den tanken. Men de på sjukehuset var veldig interessert i å gi meg masse forskjellige medisiner til det evt gjekk. Vi ønskte jo ikkje ivf så derfor var de veldig på forskjellig type medisiner. Tenke bare å nevne det, heier på deg :Heartred:Heartred:Heartred:Heartred:Heartred

Om du bur langt unna eit sjukehus med fertilitetsklinikk tenkte eg også bare å nevne at vi var bare innom 1 gang så fekk eg reseptene. Vi bur eit stykke unna selv :)
Jeg kunne gjerne tenkt meg å prøvd prednisolon. Jeg har vært både privat og offentlig og nevnt bl.a støttemedisiner men ingen kan gi meg det. Så får se hva vi får gjort.
Spurte du spesifikt om å prøve div medisiner eller foreslo de det for deg? Jeg har jo en liten liste i hodet om hva jeg kunne tenkt meg å prøve.
Tusen takk :Heartred
 
Har du prøvd Duphaston før? Jeg brukte det fordi lutealfasen var for kort uten. Ingen bivirkninger på meg og de tas oralt, så litt mindre kliss. Letrozol og Duphaston har gjort meg gravid to ganger. Aldri blitt gravid uten ❤️☺️
Nei den har jeg ikke prøvd. Jeg har bare prøvd Crinone. Det har ikke hjulpet på. Jeg har jo en LF som er innafor normalen selv om den kan være nede i 11 dager. Kanskje jeg skal spørre legen om å få testet det ut. :nailbiting:
 
Back
Topp