Det største ønske

Jeg hadde et helseproblem for noen år siden. Etter flere måneder med besøk hos fastlege, fysio og kiropraktor brøt jeg sammen i gråt pga smerter hos iallfall to av dem, og de fikk begge en "aha, hun har virkelig vondt"-opplevelse som overrasket (og frustrerte) meg, men som faktisk førte til at de intensiverte hjelpen og ble mer løsningsorienterte. Så jeg tror det kan være lurt å vise akkurat hvor sårt noe er eller hvor sterkt man ønsker seg noe. :) Men det er også vanskelig å vise seg så sårbar.
Av og til må det følelser til for å bli hørt og trodd. Jeg var hos fastlege for mange år siden pga at jeg var helt utslitt. Det var et par ganger at jeg gråt fordi jeg var så sliten. Han satt bare å så på meg mens jeg gråt. Ubehagelig. Og så skrev han ny sykemld for en mnd til. Ingen annen hjelp eller henvisning for å finne ut av hva det kunne skyldes. Har flyttet så har ikke denne fastlegen lenger.
Får finne på noe lurt å si så fastlegen forstår hvor mye jeg ønsker det lille ekstra hjelpen. Skader jo ikke å spørre, men så er det så skummelt også for man vet liksom hva svaret blir.
 
Gratulere med vektnedgang ! Hørte ein lege sa at ved vektnedgang blir man ofte gravid ! Noe som
Skjer i kroppen når man mister vekt som gjør til at den blir meir klar for graviditet :D
 
PP78 - CD24 - 9/10DPO

Ja da er det snart klar for testing her. Jeg har tjuvstartet da :rolleyes: men de testene er blenda og det var altfor tidlig.
Ingen spesielle symptomer, men dette har jeg kjent de siste dagene:
I kveld begynte jeg å bli kvalm. Litt av og på og ikke veldig sterkt. Litt sterkere nå.
Hadde en rar følelse nedover innsiden av låret for noen dager siden.
Plutselig kjenner jeg ilinger, funderer over om det kan være festeilinger.
Vondt i korsryggen og ubehag i livmorområdet og tenker at det er over og mensen kommer om noen dager.
Litt ømme bryst hvis jeg kjenner etter.
Hvilepulsen har vært lav og stabil men i dag gikk den et lite hakk opp. Går vel ned i morgen :wacky:

Så ingen symptomer for om det klaffet eller ei. Får bare vente å se hva som skjer.
Begynner testinga i morgen. TR er forventet ca torsdag.

Ellers kan jeg glede meg over at jeg på fredag hadde gått ned nesten 7 kg siden nyttår :happy:

Godt jobbet med vektnedgangen! Krysser fingrene for at det gir resultater i forhold til prøvingen! :)
 
Gratulere med vektnedgang ! Hørte ein lege sa at ved vektnedgang blir man ofte gravid ! Noe som
Skjer i kroppen når man mister vekt som gjør til at den blir meir klar for graviditet :D
Tusen takk!!
Da satser jeg på at det skjer det her også snart :D Er 1,5 år siden jeg klarte å gå ned til der jeg er nå med vekta men så gikk det bare opp igjen. Så håper at hvis jeg bare kommer meg ned litt til så kanskje spiren sitter.
 
PP78 - CD25 - 10/11DPO

Testet i dag og allerede etter et par minutter så så jeg en antydning til strek, men den ble ikke noe sterkere. Kan skimte noe men alt for svak for å komme med på bilde. Håper så inderlig at det er start på noe.
Kjente noen ilinger som jeg håpte var litt mer festing :p
Litt uggen innmellom.
Føles på en måte at TR kan komme om noen dager.
Hvilepulsen gikk et hakk opp og ikke ned i dag, men den kan stupe når som helst :wacky:

Vi har nydelig vårvær, sol og blå himmel, fugler som kvitrer og det er så godt. Får nyte disse fine dagene.
 
PP78 - CD24 - 9/10DPO

Ja da er det snart klar for testing her. Jeg har tjuvstartet da :rolleyes: men de testene er blenda og det var altfor tidlig.
Ingen spesielle symptomer, men dette har jeg kjent de siste dagene:
I kveld begynte jeg å bli kvalm. Litt av og på og ikke veldig sterkt. Litt sterkere nå.
Hadde en rar følelse nedover innsiden av låret for noen dager siden.
Plutselig kjenner jeg ilinger, funderer over om det kan være festeilinger.
Vondt i korsryggen og ubehag i livmorområdet og tenker at det er over og mensen kommer om noen dager.
Litt ømme bryst hvis jeg kjenner etter.
Hvilepulsen har vært lav og stabil men i dag gikk den et lite hakk opp. Går vel ned i morgen :wacky:

Så ingen symptomer for om det klaffet eller ei. Får bare vente å se hva som skjer.
Begynner testinga i morgen. TR er forventet ca torsdag.

Ellers kan jeg glede meg over at jeg på fredag hadde gått ned nesten 7 kg siden nyttår :happy:
Imponerende vektnedgang. Krysser fingrene for positive tester de neste dagene ❤️
 
Imponerende vektnedgang. Krysser fingrene for positive tester de neste dagene ❤️
Tusen takk ❤️ Ja håper på positiv test snart selv om jeg ikke er så optimistisk akkurat nå. Fremdeles et par dager til jeg får vite hvilken vei det går :)
 
PP78 - CD26 - 11/12DPO

Ingenting på testen i dag heller. Vel jeg skimter noe men hadde jo håpt at det skulle vært noe mer tydelig hvis det hadde vært noe der. Vurderer å ikke teste noe mer og heller bare se om TR kommer. Har den ikke kommet innen fredags morgen så tar jeg en test da :)
Hvilepulsen gikk ned et hakk. Går den videre nedover så vet jeg vet jeg hva som er på vei.
I går var jeg så trøtt og sliten at jeg allerede før kl 20 ville legge meg :wacky: Helt ulikt meg. Jeg er en nattugle og sovner ganske sent til vanlig. I kveld er jeg ikke trøtt.
Ingen symptomer utenom litt ømme bryst.
 
PP79 (81) - CD1

Da kom TR to dager på overtid, EL kom sikkert en til to dager senere denne gangen. Det ble ikke noe testing i går som var plana fordi spottinga startet da men begynte ikke skikkelig før i dag. Litt kramper, vondt i ryggen og litt trøtt.
Så ikke noen spire denne gangen heller men jeg kan glede meg over å ha gått ned 7,4 kg :happy: Litt mer ned i vekt så kanskje plutselig fester spiren seg :)
 
Last edited:
PP79 (81) - CD1

Da kom TR to dager på overtid, EL kom sikkert en til to dager senere denne gangen. Det ble ikke noe testing i går som var plana fordi spottinga startet da men begynte ikke skikkelig før i dag. Litt kramper, vondt i ryggen og litt trøtt.
Så ikke noen spire denne gangen heller men jeg kan glede meg over å ha gått ned 7,4 kg :happy: Litt mer ned i vekt så kanskje plutselig fester spiren seg :)


Stå på ! Plutselig sitter den når du minst venter det ! Her funka det å slutte å fokusere på det, sjølv om eg testa etter el, men glemte det helt utenom. Brukte også digital el test for å sleppe tydinga av når el kjem. For igjen å sleppe dette fokuset på å bli gravid :p Noen gynekologer mener jo at stress/fokus ødelegger :) drakk og spiste alt eg ikkje skulle helt til positiv test (som var helt uventet :hilarious:)
 
PP79 (81) - CD1

Da kom TR to dager på overtid, EL kom sikkert en til to dager senere denne gangen. Det ble ikke noe testing i går som var plana fordi spottinga startet da men begynte ikke skikkelig før i dag. Litt kramper, vondt i ryggen og litt trøtt.
Så ikke noen spire denne gangen heller men jeg kan glede meg over å ha gått ned 7,4 kg :happy: Litt mer ned i vekt så kanskje plutselig fester spiren seg :)

Så utrolig bra jobba! Jeg har trua:Heartpink
 
Så flink du er ❤️har du fått høre at det ikke fester seg pga vekt?
Takk :Heartred
Nei ingen som har nevnt det og heller ikke at jeg måtte gå ned i vekt men vet jo at hos noen kan det være en årsak. Ikke før nå at jeg faktisk har klart å gå så fort ned. Har vært mye opp og ned på de samme kg de siste årene så nå gir jeg meg ikke før jeg er fornøyd :p
 
Stå på ! Plutselig sitter den når du minst venter det ! Her funka det å slutte å fokusere på det, sjølv om eg testa etter el, men glemte det helt utenom. Brukte også digital el test for å sleppe tydinga av når el kjem. For igjen å sleppe dette fokuset på å bli gravid :p Noen gynekologer mener jo at stress/fokus ødelegger :) drakk og spiste alt eg ikkje skulle helt til positiv test (som var helt uventet :hilarious:)
Det skal bare en liten spire som er villig til å feste seg :p
Jeg hadde en periode for noen år siden hvor jeg ble mer stresset av å ikke teste eller tempe og jeg ikke hadde kontroll, men det har gått over jo mer jeg ble vant med når EL var forventet. Har jo en stabil syklus sånn sett. EL bruker som regel å komme en gang mellom CD14-15/16.
 
Back
Topp