MiniMe80 sin slankedagbok

MiniMe80

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
Vi som prøver :)
Da får jeg lage min egen slankedagbok og håpe at det kan hjelpe litt på vektnedgangen.
Har vært med på slankekrigen to ganger. Første gang (høsten 2017) gikk jeg helt til finalen men gikk ikke ned så mye totalt. Andre runde nå i vinter/vår 2018 så gikk jeg ut etter noen uker, og siden da har jeg gått litt opp og da holdt meg noenlunde stabil. Noen hundre gram opp noen hundre gram ned.
Er altfor glad i søtsaker og snacks, og alt som er usunt egentlig :p
Skal begynne med litt trening forhåpentlig hver dag, og selvfølgelig spise sunnere.
Prøver å bli gravid så vektnedgang håper jeg skal hjelpe.
Første mål er ned til 96kg (minimål), men hovedmålet er ned til 65-70kg, så en lang vei å gå.

Oppdaterer vekt hver fredag her i dette innlegget.

Tidligere vekt her , her og her, juli-des 2020, 2021, 2022
BMI kalkulator


30.12.2022 98,6kg BMI 31,83
31.01.2023 94,1kg -4,5kg BMI 30,38
28.02.2023 93,5kg -0,6kg BMI 30,18
31.03.2023 92,9kg -0,6kg BMI 29,99
30.04.2023 91,8kg -1,1kg BMI 29,64
31.05.2023 90,8kg -1,0kg BMI 29,31
30.06.2023



Totalt siden 30.12.2022 -7,8kg (-7,91%) BMI 29,31 31.05.2023
 
Last edited:
I går var vi ute i mange timer. Ryddet litt på verandaen, jeg pusset litt på en skuveseng. Og så tok jeg meg en liten økt (jeg fant på nett) med hoppetauet. Trodde det skulle være ganske så enkelt. Opplegget er 10 hopp med hoppetau, 5 push ups, 20 hopp, 5 sit ups etc opp til 50 hopp. Tenkte dette ble enkelt men begynne på et lavt nivå er bra. Men jeg klarte aldri å nå 50 hopp. Klarte opp til 30 og når jeg skulle ta den 40 så klarte jeg bare 20. Var så sliten. Men det kan være fordi at jeg hadde jobbet en del før treninga og at det var veldig varmt ute. Har ikke plass til å hoppe med hoppetau inne så det må skje på verandaen.

I dag startet jeg dagen med 20 eselspark på hvert ben og 20 sit ups. Skal prøve å få gjort det 1 eller 2 ganger til i dag.

Frokosten blir et par knekkebrød med ost og agurk.
 
I dag trente jeg ikke noe særlig. Tok noen eselspark, men bestemte meg for å ha litt energi til ukeshandlinga, så da utgikk det meste av treninga jeg tenkte å gjøre. Når man har lite energi så er det prioriteringer man må ta.
Tenkte å ikke spise noe snop i dag, og det har jeg nesten holdt. Men vi har hatt nydelig vær i dag, så mens vi var på handlerunde så koste vi oss med hver vår soft is i beger. Og til dessert spiste jeg en mini is.
Har nå bestemt at vi skal skjerpe oss veldig. Spise sunt og droppe is, snop og snacks. Jeg må spise litt mer og oftere for spiser altfor lite i løpet av dagen. Blir vi litt godtesulten så kan vi heller spise noe frukt og bær. Plana er å prøve å gå ned 2kg de neste 3 ukene. Det blir tøft men skal gjøre så godt jeg kan :)
 
I dag trente jeg ikke noe særlig. Tok noen eselspark, men bestemte meg for å ha litt energi til ukeshandlinga, så da utgikk det meste av treninga jeg tenkte å gjøre. Når man har lite energi så er det prioriteringer man må ta.
Tenkte å ikke spise noe snop i dag, og det har jeg nesten holdt. Men vi har hatt nydelig vær i dag, så mens vi var på handlerunde så koste vi oss med hver vår soft is i beger. Og til dessert spiste jeg en mini is.
Har nå bestemt at vi skal skjerpe oss veldig. Spise sunt og droppe is, snop og snacks. Jeg må spise litt mer og oftere for spiser altfor lite i løpet av dagen. Blir vi litt godtesulten så kan vi heller spise noe frukt og bær. Plana er å prøve å gå ned 2kg de neste 3 ukene. Det blir tøft men skal gjøre så godt jeg kan :)
Lykke til :)
Det er beinhardt, men så verdt det!
 
Lykke til :)
Det er beinhardt, men så verdt det!
Takk!
Ja det er virkelig verdt det :) Må bare sette alle kluter til. Og går jeg på en liten smell (eller stor) så kan jeg ikke gi opp og tenke at løpet er kjørt, men fortsette på veien ned.
 
Startet med noen eselspark og sit-ups i dag. Gikk greit selv om eselsparkene ble litt vonde for knærne mine.
Prøvde meg for første gang på 7 minutes work-out, og det kjenner jeg i beina. Er litt skjelven. De 10 sek pausene mellom hver øvelse går fort og man rekker ikke å puste noe særlig før det er å forberede seg på neste øvelse. Skal prøve meg på en ny runde i morgen :)
 
Siden kvelden i går ikke var så god med kvalme så tenkte jeg at jeg ikke skulle trene i dag, men ta det med ro. Ble likevel at jeg tok en runde med 7 minutes work-out. Kjenner at jeg var litt stiv etter gårsdagens økt.
Innveiing i dag og det gikk i null fra forrige uke. Og det er bra siden jeg hadde gått litt opp i løpet av uke. Nå skal det bare være en vei vekta skal gå og det er nedover :)

I går var det snopestopp. Kjente at jeg hadde veldig lyst på noe, men klarte heldigvis å holde meg unna noe. Skal prøve å ikke spise noe i dag heller. Tar en dag om gangen. Kanskje det blir en liten sjokolade i morgen siden det er lørdag ;)
 
Last edited:
I dag har jeg vært ute på en liten tur. Tenkte at jeg skulle prøve å gå en liten tur hver dag. Bare 20min i dag men det var nok. Var ganske varmt i dag. Kjenner jeg er ganske sliten i kroppen, så tror ikke det blir noen tur i morgen.
Prøver å spise litt mer for spiser alt for lite i løpet av dagen. Men man blir jo ikke så sulten når man ikke gjør så mye, og tilbringer store deler av dagen i sofaen eller i godstolen.
Har vært uten snop nå torsdag, fredag, søndag og mandag. Spiste en pakke med smil på lørdag, men det var ikke noe godt egentlig. Kjenner jeg er veldig godtesulten i løpet av dagen, men prøver å ignorere det :)
 
I dag har jeg vært ute på en liten tur. Tenkte at jeg skulle prøve å gå en liten tur hver dag. Bare 20min i dag men det var nok. Var ganske varmt i dag. Kjenner jeg er ganske sliten i kroppen, så tror ikke det blir noen tur i morgen.
Prøver å spise litt mer for spiser alt for lite i løpet av dagen. Men man blir jo ikke så sulten når man ikke gjør så mye, og tilbringer store deler av dagen i sofaen eller i godstolen.
Har vært uten snop nå torsdag, fredag, søndag og mandag. Spiste en pakke med smil på lørdag, men det var ikke noe godt egentlig. Kjenner jeg er veldig godtesulten i løpet av dagen, men prøver å ignorere det :)
Godt jobba med godis altså! Det går jo så det suser :D
 
Godt jobba med godis altså! Det går jo så det suser :D
Takk! Gjør så godt jeg kan :) Håper på vektnedgang på innveiing på fredag, samme hvor liten eller stor den er.
 
Det blir spennende å se :)
Håper vekta viser god nedgang :)
Etter snikvekt i dag (onsdag) så sier den ned 400gram, så får se om den holder seg der eller går litt mer ned :)
 
Last edited:
Dagens innveiing ble litt bedre enn jeg trodde først. Veide meg og det viste "bare" -0,2kg. Men så ventet jeg litt før jeg veide meg på nytt og da var jeg ned 0,5 i stede :) Nærmer meg 97 tallet, så må ikke gå amok i helga med snop men være fornuftig og prøve å være i litt mer bevegelse. Målet nå er at jeg skal komme meg ned på 97 tallet til neste uke :)
 
Veide meg i dag, bare for å se an ståa :p I går veide jeg 99kg :wideyed: Når jeg gikk på vekta i dag viste den 97,6:confused: Tenkte det var jo ikke helt reelt. Gikk på og av vekta et par ganger og den viste det samme... Men følte at det likevel ikke var helt riktig. Altså når man har fått samme vekt flere ganger etter hverandre så er det jo bare å akseptere det :D Men jeg gikk igjen på vekta og da viste den 98 og 98,2. Det tror jeg mer på. Men hvis jeg skjerper meg de neste dagene så kommer jeg meg nok på 97-tallet til helga :)
 
Veide meg i dag, bare for å se an ståa :p I går veide jeg 99kg :wideyed: Når jeg gikk på vekta i dag viste den 97,6:confused: Tenkte det var jo ikke helt reelt. Gikk på og av vekta et par ganger og den viste det samme... Men følte at det likevel ikke var helt riktig. Altså når man har fått samme vekt flere ganger etter hverandre så er det jo bare å akseptere det :D Men jeg gikk igjen på vekta og da viste den 98 og 98,2. Det tror jeg mer på. Men hvis jeg skjerper meg de neste dagene så kommer jeg meg nok på 97-tallet til helga :)

Jeg vil ikke skuffe deg, men kan det være batteriene til vekta? Svigerforeldrene mine gikk plutselig ned 2 kg begge to her en dag. Visste seg at batteriene i vekta sang på siste verset. Hvis ikke så kan det nok være absolutt være en reell vektnedgang også :)
 
Jeg vil ikke skuffe deg, men kan det være batteriene til vekta? Svigerforeldrene mine gikk plutselig ned 2 kg begge to her en dag. Visste seg at batteriene i vekta sang på siste verset. Hvis ikke så kan det nok være absolutt være en reell vektnedgang også :)
Skiftet batteriet for et par måneder siden så det er nok ikke det :) Tror jeg hadde endel vann i kroppen i går så derfor den var så høy.
 
Innveiing i dag og endelig ser jeg 97 tallet igjen :) -0,7kg denne uka. Håp om at jeg når nederst på 97 tallet til neste uke. Kjennes som magen er blitt litt mindre igjen også, selv om den fremdeles er litt for stor :p Håper ikke vekta går så altfor mye opp hvis TR banker på på mandag.
Nå må jeg bare fortsette å spise sunt, ikke for mye og ikke være for overivrig på snopet :D
 
Last edited:
Innveiing i dag og var tilbake til samme vekt som for to uker siden. Er på CD4 så kan unnskylde det med at TR er på besøk, men likevel så kan jeg ikke det :p Veide meg i går og hadde da bare gått opp bare 100gram fra forrige fredag, men i går kveld så koste jeg meg med popcorn og litt salt på middagen... Så da har jeg fått litt vann i kroppen som gjør at jeg har gått litt opp :) Men ser at magen er blitt bittelitt mindre.
Nå begynner neste etappe på vektnedgangen, å se 96 tallet. Håper jeg får se det enten neste uke eller om to uker. Må bare fortsette å spise sunt og bevege meg litt mer. Begynne å gjøre noen enkle øvelser. Har også laget en liten plan med mannen om at vi skal gå en tur en dag i uka om det så er bare 10 min, bedre enn ingenting.
 
Denne uka ha gått greit så langt :) Ikke spist noe særlig snop heller. Noen salmiakk kjærligheter og en is. Men når man kjenner at buksa ikke strammer så mye og man kan plutselig gå inn to hakk på bh forlengeren så man trenger nesten ikke den lenger og det ikke strammer så er det så godt :) Veide meg i dag og ser jeg nærmer meg 96 tallet med stormskritt så hvis jeg fortsetter å være flink nå så blir det en fin innveiing på fredag :)
 
Ned 0,6kg denne uka. Men veide meg i går og da vippet den mellom 96,8 og 97,1 og håpte jo at det skulle være nærme det i dag også, men nei. 97,7. Er jo selvfølgelig glad for å ha nådd 97 igjen men når vekta nærmet seg 96 tidligere i uka så er jeg litt skuffet at jeg ikke nådde det nå. Men kjenner jeg er litt forstoppet i dag, magen er litt oppblåst, så da håper jeg det løsner til neste uke :) Fortsette å spise litt sunnere og være i litt bevegelse.
Har nå gått ned 4,2 kg på 9 uker og -4,1958% av vekta er borte. Nærmer meg første delmål (95,0) og håper jeg når den i løpet av et par uker.
 
Last edited:
Back
Topp