MiniMe80 sin slankedagbok

Det er sikkert en god motivasjon å være med i Slankekrigen ja..da er det noen som følger med på prosessen :) Nei det er det samme her. Han må få spise akkurat hva han vil, imens jeg koser meg med oppkuttet frukt eller grønnsaker :p Men det er mye fristelser ja..og ikke minst hos svigermor som er en reser på lage gode kaker i helgene :wacky: Nå blir jeg faktisk kjapt kvalm av snop/søtt da jeg spiser då lite av det og får lite sukker gjennom kosten, så da er det heldigvis lettere å begrense seg :hilarious:
Jeg har nå gått ned 16.2 kg :)
Beklager veldig sent svar.
Meldte meg av krigen denne runden i slutten av september. Ble for mye stress og var ikke helt motivert denne runden.
Så flink du er da med vekttapet! Kanskje gått enda mer siden september :) Her har jeg gått opp så har måttet ta noen grep nå.
 
Tidligere vekt fra hovedinnlegget:

Fredag 02.08.19 97,2kg
Fredag 09.08.19 97,8kg (TR)
Fredag 16.08.19 97,5kg
Fredag 23.08.19 97,7kg Slankekrigen starter
Fredag 30.08.19 96,6kg -1,1kg
Fredag 06.09.19 95,5kg -1,1kg (TR)
Fredag 13.09.19 95,5kg
 
Last edited:
Her har vekta bare gått en vei og det er opp :smiley-ashamed004 Så denne uka måtte jeg bare ta grep. Ser det ganske godt på magen at jeg har hått opp. Nærmet meg startvekt og det er helt feil vei. Opp 4 kg siden jeg var på det laveste i april i år så det er målet mitt de neste ukene. Det kommer til å bli tungt men jeg skal klare å komme meg ned.
Har bestemt meg for å gå en liten tur hver ukedag på ca 20 min. Ikke rask gange men sånn grei fart så er litt varm når jeg kommer hjem. Mandag-onsdag er unnagjort så er det torsdag og fredag igjen. Meldt sol så satser på det og at det ikke er for isete på gangstien. Skal øke til noen enkle inneaktiviteter etter hvert men begynner rolig.
Reduserer snopinntaket også. Ikke i ukedagene men kanskje en bitteliten skål i helga hvis jeg ikke dropper det da. Har kjent på søtsuget de siste dagene men må bare klare å holde ut :)
 
Last edited:
Ny dag med sol så da var det ganske enkelt å komme seg ut på den daglige turen :) Veide meg også og har gått ned 1,4 kg siden tirsdag. Sikkert en del vann, fett er det ikke :p Blir spennende å se hva vekta sier i morgen. Går nok litt fra i dag men håper ikke altfor mye. Hjelper på å droppe godteriet altså.
 
Fredag og innveingsdag for meg. På den ene vekta (som kan variere litt og viser mindre enn den som er mer nøyaktig og som jeg veier meg på i ukedagene for å se hvordan det går) viser at jeg har gått ned 0,4kg fra forrige fredag men ned 1,7kg siden tirsdag siden jeg gikk opp i løpet av helga.
Men på den vekta som viser mer riktig (med app og greier :D ) hadde jeg gått ned 1kg fra forrige uke. Overraskende at det skulle være så stor forskjell den veien på vektene når det bruker å være omvendt men tar det jeg får :)
Ny dag med sol så da var det godt å gå seg en liten tur. Ingen planer om tur i helgen.
 
Beklager veldig sent svar.
Meldte meg av krigen denne runden i slutten av september. Ble for mye stress og var ikke helt motivert denne runden.
Så flink du er da med vekttapet! Kanskje gått enda mer siden september :) Her har jeg gått opp så har måttet ta noen grep nå.

Det går fint :)
Det er forståelig at du meldte deg av, for det er ikke lett å legge inn en skikkelig innsats når det er mye stress og en ikke er motivert. Da blir det fort en plikt-sak og ikke noe gøy lengre :confused:
Takk for det!:happy: Har gått ned 21 kg til nå, så det er veldig motiverende! Det merkes på kroppen at jeg nå er på 70-siden av vekten..når jeg var rett i underkant av 100 kg og en BMI på over 40 :eek: Kan ikke huske at jeg veide så «lite». Det må være helt tilbake til ungdomsskolen tror jeg :oops:
Det er så fort gjort å gå opp i vekt, så det er flott at du klarer å ta grep og finne en motivasjon til å endre det! Masse lykke til! Kjekt å følge reisen din :)
 
Det går fint :)
Det er forståelig at du meldte deg av, for det er ikke lett å legge inn en skikkelig innsats når det er mye stress og en ikke er motivert. Da blir det fort en plikt-sak og ikke noe gøy lengre :confused:
Takk for det!:happy: Har gått ned 21 kg til nå, så det er veldig motiverende! Det merkes på kroppen at jeg nå er på 70-siden av vekten..når jeg var rett i underkant av 100 kg og en BMI på over 40 :eek: Kan ikke huske at jeg veide så «lite». Det må være helt tilbake til ungdomsskolen tror jeg :oops:
Det er så fort gjort å gå opp i vekt, så det er flott at du klarer å ta grep og finne en motivasjon til å endre det! Masse lykke til! Kjekt å følge reisen din :)
Har vært med flere runder før i slankekrigen men dette var første gang det bare sa stopp. Så da blir det å prøve på egenhånd.

Imponerende! Så flink du har vært da! Alt blir jo så mye bedre når man har litt mindre kg å drasse på. Hovedmålet mitt er 67-70, "bare" 27-30 kg til :p men går for små delmål for at det skal være overkommelig.

Tisen takk! Kjekt at du vil følge med på reisen :)
 
Veide meg så vidt på søndag, opp 200gr og det er nok bare pizzaen fra dagen før :D Koste meg med en liten skål med litt godteri på lørdag, og det var mer enn nok. Søndag har jeg vært veldig kvalm, fått i meg litt mat men mye sofasitting/ligging. Får se om det blir en tur ut på min daglige tur i dag (mandag). Skal ikke presse meg for hardt men kan være godt med litt frisk luft.
 
Har vært med flere runder før i slankekrigen men dette var første gang det bare sa stopp. Så da blir det å prøve på egenhånd.

Imponerende! Så flink du har vært da! Alt blir jo så mye bedre når man har litt mindre kg å drasse på. Hovedmålet mitt er 67-70, "bare" 27-30 kg til :p men går for små delmål for at det skal være overkommelig.

Tisen takk! Kjekt at du vil følge med på reisen :)

Da hørtes det lurt ut å prøve på egenhånd :)

Tusen takk!:) Ja det er virkelig stor forskjell på hvor mye enklere aktivitet er og kondisjon :happy:
Det er som at eg ikke helt forstår hvor mye jeg har tatt av...før jeg tar på med klærne mine. Hadde et krisetilfelle i dag, der alt jeg prøvde var for stort. Skjønner jeg må ønske meg gavekort på klær for her trengs det MYE nytt :hilarious:
Jeg vil gjerne gå ned til 67 kg også :) Det er veldig viktig med delmål som du sier, for da blir stegene mer overkommelig :)
Dette skal gå bra! Jeg har troen :joyful:
 
Veiing i dag. Ikke resultatet jeg håpte på. Bare ned 0,1kg... Ikke like mye ut på tur denne gangen men ikke noe snop på en uke og så er dette belønningen liksom?? :wacky: TR er på vei så håper det bare er derfor :)
Her har snøen kommet så får se hvordan føret blir i neste uke, om det er mulighet for å gå turer. Hvis ikke så får jeg sette i gang å trene inne, for operasjon "vektnedgang" må bare fortsette.
 
Da hørtes det lurt ut å prøve på egenhånd :)

Tusen takk!:) Ja det er virkelig stor forskjell på hvor mye enklere aktivitet er og kondisjon :happy:
Det er som at eg ikke helt forstår hvor mye jeg har tatt av...før jeg tar på med klærne mine. Hadde et krisetilfelle i dag, der alt jeg prøvde var for stort. Skjønner jeg må ønske meg gavekort på klær for her trengs det MYE nytt :hilarious:
Jeg vil gjerne gå ned til 67 kg også :) Det er veldig viktig med delmål som du sier, for da blir stegene mer overkommelig :)
Dette skal gå bra! Jeg har troen :joyful:
Takk! Evig kamp det med vekta altså.
Det må være så utrolig godt å kjenne på klærne at man har gått ned og trenger nye klær :) Ja du får ønske deg gavekort på klær fremover ;)
 
Har et ønske om å klare å gå ned 4 kg til nyttår. Ikke uoverkommelig men kanskje ikke helt realistisk etter hva jeg har klart tidligere. Så da er et mer overkommelig mål å gå ned 4 kg til slutten av januar og alt over er bonus :)
Kjenner og ser at magen er større enn tidligere i høst og det er ikke noe kjekt så nå må jeg jobbe for å bli kvitt den. I tillegg til forhåpentlig daglige turer så skal jeg begynne med noen enkle øvelser her hjemme.
Alltid "Fit for fight" i begynnelsen men så er det å holde ut i lengden da, det er vanskelig, men jeg skal klare det :)
 
Takk! Evig kamp det med vekta altså.
Det må være så utrolig godt å kjenne på klærne at man har gått ned og trenger nye klær :) Ja du får ønske deg gavekort på klær fremover ;)

Ja det er det virkelig :confused: Kjenner det ikke alltid kommer til å være like lett nå når julemåneden er i gang med så mye god mat og godter. Må bare prøve å holde inntaket av det usunne på et minimum, samtidig som jeg skal nyte det jeg spiser :happy:
Ja det er en veldig god følelse :)

Har et ønske om å klare å gå ned 4 kg til nyttår. Ikke uoverkommelig men kanskje ikke helt realistisk etter hva jeg har klart tidligere. Så da er et mer overkommelig mål å gå ned 4 kg til slutten av januar og alt over er bonus :)
Kjenner og ser at magen er større enn tidligere i høst og det er ikke noe kjekt så nå må jeg jobbe for å bli kvitt den. I tillegg til forhåpentlig daglige turer så skal jeg begynne med noen enkle øvelser her hjemme.
Alltid "Fit for fight" i begynnelsen men så er det å holde ut i lengden da, det er vanskelig, men jeg skal klare det :)

4 kg ned til slutten av januar synes jeg høres mer overkommelig ut ja :) Om ikke blir det et mye større press på å gå ned 1 kg i uka i desember når det er så mye godt i omløp :D
Kjenner til den med å holde ut i lengden..det er ikke enkelt. Men det høres ut som at du har en god plan med daglig tur, enkle øvelser og kutte snop i hverdager :happy:
 
Ja det er det virkelig :confused: Kjenner det ikke alltid kommer til å være like lett nå når julemåneden er i gang med så mye god mat og godter. Må bare prøve å holde inntaket av det usunne på et minimum, samtidig som jeg skal nyte det jeg spiser :happy:
Ja det er en veldig god følelse :)



4 kg ned til slutten av januar synes jeg høres mer overkommelig ut ja :) Om ikke blir det et mye større press på å gå ned 1 kg i uka i desember når det er så mye godt i omløp :D
Kjenner til den med å holde ut i lengden..det er ikke enkelt. Men det høres ut som at du har en god plan med daglig tur, enkle øvelser og kutte snop i hverdager :happy:
Viktig å kunne kose seg, men finne en balanse hvor det ikke blir for mye men likevel føle at man har kost seg nok og ikke gått glipp av noe :)

Ja mer realistisk med 4 kg til slutten av januar. Ikke blitt noen flere turer og ingen enkle øvelser siden formen ikke er på topp i det siste. Mye kvalm så da går inntaket av snop automatisk ned :p og med det vekta går ned.
 
Snart et par uker hvor jeg ikke er helt i form. Kvalm og ingen matlyst. Hver gang jeg tenker på mat og planlegge hva vi skal ha til middag blir jeg kvalm. Ingenting som frister men får i meg litt da, men mindre enn jeg burde. Positive med å være kvalm er at jeg klarer ikke noe spesielt snop heller.
Gikk på vekta i dag og den viser at jeg har gått ned 1,5 kg fra fredag. Gikk litt opp forrige fredag etter at jeg hadde mensen. Så siden før mensen for to uker siden så har jeg gått ned 0,8kg. Veldig fornøyd med å se 96 tallet. Håper det holder seg til fredag :)
Ønsker å se 93 tallet i slutten av januar. Fullt mulig, og fortsetter det i dette tempoet så klarer jeg kanskje mer :)
 
Da ble det til slutt ned 1kg denne uka. Er fornøyd med det. Hjelper jo på at jeg ikke har matlyst og er kvalm men må bare være forsiktig når matlysten kommer tilbake og ikke gå for mye opp i vekt men fortsette på veien ned.
Hadde eggløsning i går og kjenner at jeg har vann i kroppen siden venstre kne er vondt. Bruker å ha vondt i det når mensen kommer fordi jeg da får vann endel i kroppen.
Håper på å gå ned 0,5kg den neste uka. Fullt mulig men jeg må være forsiktig med hva jeg spiser. Må spise mer enn jeg gjør nå for det er ikke mye, men sunn mat.
 
Samme vekt denne gangen som forrige uke. Skal være fornøyd med at jeg ikke gikk opp :) Veide meg i går og da var det ned 0,4kg. Satser på å gå ned litt mer fremover. Må skjerpe meg for å nå målet.
 
Heia heia! :smiley-bounce016

Du er flink! Håper du får en liten spire i premie :Heartred
 
Heia heia! :smiley-bounce016

Du er flink! Håper du får en liten spire i premie :Heartred
Takk, det hadde vært fantastisk ❤️ Får vite i neste uke om det klaffet denne gangen eller ikke så spennende dager fremover :)
 
Litt opp denne uken også. Går jo feil vei enn jeg hadde planlagt dette :D
Gikk opp mer denne uka men klarte å gå ned så oppgangen ikke ble så stort. Kost meg altfor mye de siste ukene. Prøver på godtestopp men kan hende det blir litt på lørdag og ingenting mer. Begrense inntak og være i litt mer bevegelse. Lettere sagt enn gjort men har klart det før så klarer det nok igjen :)
 
Back
Topp