MiniMe80 sin slankedagbok

Så mye med å skulle gå ned 4 kg til slutten av januar. Her er det nesten en kg oppgang i stede. Men gikk litt opp etter desember så sånn sett er jeg halvveis da med de 4 kg :hilarious: Men hadde satt meg et mål til å være nedpå 93-94 kg men er i dag 98. Rekker egentlig ikke 4kg på 20 dager. Mulig er det for gikk ned 2,5-3kg på et par uker i høst men tror ikke det skjer denne gangen.
Trodde det skulle være mer nedgang denne uken enn 0,2kg siden magen har vært i ulaget men den gang ei.
Uten snop mandag til torsdags kveld. Var så sliten og trøtt så da ble det to Salty caramel cookies :hungry:
Magen vil ikke bli noe særlig mindre men ser at rumpa har blitt litt mindre denne uka.

Aktivitet denne uka:
Tur på tirsdag, torsdag og i dag. Ikke de lange turene men kjekt å bevege seg litt.
På onsdag ble det litt zumba siden det ikke fristet å gå ut i det stygge været.
 
Ny registrering av vekt og det går sakte nedover. -0,3kg fra forrige uke. Etter nesten en uke uten snop og aktivitet hver dag så syns jeg at vekta kan begynne å gå ned litt mer enn noen få hundre gram om gangen. Veide meg i går og hadde da gått ned 0,7kg. Var på ukeshandling på onsdag og kjøpte meg litt fra Nøttefabrikken så kanskje det er derfor jeg ikke gikk så mye ned? Håper at vekta går litt mer ned den neste uka.
Magen er fortsatt stor og syns ikke den har minket noe særlig de siste ukene. Men føler jeg kanskje har blitt litt smalere men det kan være synsbedrag :D

Turer den siste uka:
Søndag, mandag 2xtirsdag, onsdag og torsdag.

Edit: Ble en liten kveldstur i dag også.
 
Last edited:
Dette går dårlig ja. Innen nå så skulle jeg ha veid 4-5kg mindre enn det jeg gjør men den gang ei. I stede for nedgang så ble det oppgang. Frustrert men det er bare min egen skyld. Men er så sliten og lei. Må starte på igjen men sette meg litt små mål mht vekt og aktivitet og heller øke etterhvert.
Var på besøk hos familien en uke og da går jo ikke akkurat vekta ned :D Men "bare" 0,9kg opp på 2 uker er ikke så mye som jeg trodde det skulle bli.

Aktiviteter denne uka:
Kveldstur med mannen på onsdag og torsdag.
 
Ble veiing på torsdag denne uka fordi jeg skulle reise bort tidlig fredag morgen så da ble ikke vekta fredagen helt riktig føler jeg. Ned 1,1kg og er fornøyd med det :D Håper kroppen skjønner at den har gått litt ned så den kommer etter. Føler magen er ca like stor men plutselig forsvinner vel noe av det :) Har litt problemer med magen så ikke alltid jeg har turt å spise noe særlig fordi jeg da må mange ganger på do så er nok derfor jeg har gått ned det jeg har gjort også. Sulten veldig ofte den siste uka + men satser på at det roer seg nå. Føler det er litt bedring :)
 
Vekta har gått opp men holdt seg noenlunde stabil men nærmer meg tresifret vekt, ikke mange grammene fra, så nå må jeg bare gjøre noe. Så da blir det litt trening og spise sunnere.
Trening i dag:
3 danser med zumba, lett
Noen øvelser for armer og skuldre på appen BetterMe
Gått en tur ute i sola og fått litt frisk luft
 
Hvordan går det med deg? :)
Går greit. Sliter med vekta men det er ikke noe nytt :rolleyes: :D Klarer ikke å holde meg fra alt det usunne men har klart å begrense meg og spiser det ikke hver dag. Gikk mye opp for et par uker siden, mest pga mensen, så blir spennende å se hva vekta ender på i dag. I følge vekta på onsdag så ser det ut til at jeg er kvitt mesteparten eller kanskje alt.
 
Går greit. Sliter med vekta men det er ikke noe nytt :rolleyes: :D Klarer ikke å holde meg fra alt det usunne men har klart å begrense meg og spiser det ikke hver dag. Gikk mye opp for et par uker siden, mest pga mensen, så blir spennende å se hva vekta ender på i dag. I følge vekta på onsdag så ser det ut til at jeg er kvitt mesteparten eller kanskje alt.
Da krysser jeg fingrene for fine tall på vekta :D
Jeg begynte å slanke meg rett etter nyttår, og nå merker jeg at jeg sliter mer og mer med motivasjonen. Tror kanskje det er en kombinasjon av at jeg nærmer meg målet mitt (så da innbiller jeg meg at det er lov å slakke litt på tøylene...:rolleyes:), og at det snart er påskeferie. Må bare ta meg sammen, men det er jammen ikke så lett å ha topp viljestyrke hele tiden.
 
Da krysser jeg fingrene for fine tall på vekta :D
Jeg begynte å slanke meg rett etter nyttår, og nå merker jeg at jeg sliter mer og mer med motivasjonen. Tror kanskje det er en kombinasjon av at jeg nærmer meg målet mitt (så da innbiller jeg meg at det er lov å slakke litt på tøylene...:rolleyes:), og at det snart er påskeferie. Må bare ta meg sammen, men det er jammen ikke så lett å ha topp viljestyrke hele tiden.
Ble ikke så fine tall som jeg håpte men bedre enn for to uker siden :)
Så flink du er da! Kjenner på det at når man har vært flink så kan man kose seg litt men har erfart at da går jeg bare opp igjen. Viljestyrken og motivasjonen er vanskelig å holde på.
 
På onsdag hadde jeg gått ned alt jeg gikk opp for to uker siden, men i dag hadde jeg gått opp 0,7 kg fra onsdag. Fremdeles mindre enn for to uker siden men håpte jeg skulle få se 98 tallet igjen i dag. Da håper jeg på det til neste uke :) Prøve å ikke gomle i meg for mye snop og kose meg for mye den neste uka :p
Så langt denne uka så har jeg vært ute på tur hver dag. 15-20 min. Godt å komme seg ut og få litt frisk luft. Kanskje jeg gjør litt annen trening etterhvert. Magen er blitt litt større og det irriterer meg så noe må jeg gjøre. Men når motivasjonen ikke er på topp så er det litt vanskelig. Men gir ikke opp. Er nå 5 kg mer enn jeg var på det laveste i høst, og skal jobbe meg tilbake dit.
 
Vekta har bare gått oppover og jeg klarer ikke snu det selv så da har jeg meldt meg på slankekrigen. 7kg mer enn på det laveste i fjor og det merkes. Er ikke komfortabel sånn jeg er nå så må ned. Vet det kommer til å bli en kamp men skal klare det :)
Tenkte å begynne med daglige turer igjen for er mye stillesitting.
 
Etter veiing på fredag fortsatte vekta å gå opp. Var 100,8 på fredag og på mandag viste vekta at jeg hadde gått opp ca en kg i løpet av helga. Gjorde noen endringer og nå veier jeg mindre enn på fredag selv om det ikke er mange grammene. Så jeg har blitt kvitt noe de siste dagene. Ikke fett siden jeg det tar litt lenger tid å forbrenne men blitt kvitt endel vann.
Ikke godteri siden helga. Litt tacochips til restetaco lunsj på mandag bare. Har vært på 5 turer så langt denne uka. To på mandag, to på tirsdag og en i dag. Har så flott vær så må benytte det så lenge vi kan :) Kjenner det i føttene at jeg har gått litt mer enn vanlig. Planlegger en tur i morgen og en på fredag også.


Edit: Ble enda en tur i kveld. Nydelig vær så var deilig med en tur.

96173A35-7038-43E1-AED7-7831FC97D8D0.jpeg
 
Last edited:
Registrering av vekt i dag og starten på slankekrigen. Fornøyd med resultatet, ned 0,8kg fra forrige fredag. Gikk veldig opp i helga så har gått ned nesten 2 kg siden mandag. Mindre snop og mer bevegelse hjalp på denne uka så nå må jeg bare fortsette.
Fikk meg en liten tur i går og en i dag. Får se om det blir noe i helga. Ikke meldt fint vær så får se. Kanskje jeg skal få la kroppen hente seg inn igjen.
 
Gikk litt opp etter helga, ikke mye heldigvis. Veide meg i går og var da 0,4kg over vekta forrige uke. Håpte å gå i null til fredag. Veide meg i dag og hadde gått ned 0,7kg siden fredag :D Går nok litt opp igjen til i morgen, har som vane det, men satser på at det fortsatt er nedgang.
Hadde planer om å ta en gåtur og en liten treningsøkt hver dag denne uka men kroppen hadde andre planer. Har fått meg en gåtur hver dag denne uka da, og to i går og planer om to i dag. Men treningsøktene går ikke så bra. Klarte en 20min på mandag og siden da har kroppen sagt nei til noe mer så da får jeg lytte til den. Får øke sakte etterhvert. Vondt i nakke og beina. Sliten i beina også.
Og siden jeg ikke får vært så aktiv så har jeg vært litt redd for at vekta går saktere ned enn planlagt men etter dagens vekt så er jeg litt optimistisk :) Hjelper veldig på å kutte ut/redusere snop.
Plana er 0,5kg ned i uka. Overkommelig ja men får se hvordan det går. Får gå for 0,5kg i gjennomsnitt så om 10-11 uker så skal jeg ha kommet ned til minstevekta fra i fjor :)
 
Registrering av vekt i slankekrigen i dag og har gått ned 0,7kg. Så det vil si at jeg har gått ned 1,5kg på to uker :) Veldig fornøyd med det og håper det fortsetter men vet det kommer til å gå litt tregere. Det betyr at jeg er nå 4,8 kg unna første delmål :)
Har fremdeles mage (og kommer til å ha det en god stund :wacky:) men kjenner den er bittelittegrann mindre i dag.
 
Plutselig endte vi på et par turer her i nærmiljøet. Regnet som var meldt har ikke kommet så da ble det tur :)
Kjenner jeg er sliten så nå blir det å slappe av litt. Ikke de lengste turene men ble nesten 5km til sammen og har til nå over 8000 skritt. Fin start på helga.
Satser på å få min daglige tur i ukedagene neste uke også selv om det ikke er meldt så fint vær. Må holde meg litt i bevegelse for å bli kvitt disse ekstra kiloene.
 
Ny uke og da er det bare å fortsette på mine daglige turer og spise sunt.
I dag ble det to turer. En i morges som ble en kald og våt tur. Det snødde veldig mye. Men kveldens tur så var det litt sol og overskyet og ikke så kaldt. Veldig kjekt å være i bevegelse. Ingen trening hjemme enda, kjenner det er nok med gåturen så får jeg heller øke etterhvert.
Gikk litt opp i helga men heldigvis ikke altfor mye så håper jeg klarer å gå ned rundt 0,5kg fra forrige ukes vekt til innveiing på fredag. Ligger 0,5kg "foran" skjema men det kan fort snu seg. Må bare jobbe jevnt og trutt. Skal prøve å ikke skeie like mye ut i løpet av helga som forrige.
 
Har veid meg hver dag og vekta har egentlig gått opp etter helgen. Veide meg i dag og da har jeg plutselig gått ned :) -0,5kg siden fredag. Håper det holder seg der, eller mer, til fredag. Nå må jeg bare være forsiktig med hva og hvor mye jeg spiser de neste dagene. Vil jo ikke gå opp og muligens ryke ut første uke av slankekrigen. Hjelper på å kutte ut snop (og småspisingen av kjeks og andre ting gjennom dagen) og vår daglige tur/turer.
 
Veide meg i dag også og vekta var lik som i går så da satser jeg på at det vekttapet er hvertfall det samme i morgen. Håper :)
Uten snop og snacks siden søndag. Det går overraskende greit egentlig. Hjelper på at vekta går nedover så da er det bare å fortsette. Men syns magen er litt treg med å bli mindre. Håper den kommer etter snart.
Vært på min daglige tur i dag men det blir nok en tur i kveld også.
 
Last edited:
Registrering av vekt på slankekrigen og det gikk ikke så bra. Ned 0,3kg. Altså det er godt for en uke men i går var det en halv kilo. Sånn er det når TR banker på...
Skal være fornøyd med at vekta er på vei ned. Nå må jeg ikke spise for mye snop og håpe at jeg går mer ned til neste uke.
 
Last edited:
Back
Topp