Det største ønske

Jeg kunne gjerne tenkt meg å prøvd prednisolon. Jeg har vært både privat og offentlig og nevnt bl.a støttemedisiner men ingen kan gi meg det. Så får se hva vi får gjort.
Spurte du spesifikt om å prøve div medisiner eller foreslo de det for deg? Jeg har jo en liten liste i hodet om hva jeg kunne tenkt meg å prøve.
Tusen takk :Heartred


Gynekologen offentlig anbefalte det siden vi ikkje ville ha ivf. Da sa ho, nei men da prøver vi masse forskjellige medisiner så sitter den til slutt ! :) trengte ikkje prøve noe anna enn prednisolon og letrozol(men denne trur eg ikkje at eg trengte) var nok betennelsesdempende som gjorde susen pga endometriosen :D men letrozol og progresteron støtte fekk eg både offentlig og privat. Var alltid de som foreslo.


Dette tre medisinene er jo helt ufarlige så du burde få prøve dem syns eg ! :) eneste med letrozol er at flere egg kan modnes og slippes på en gang
 
Gynekologen offentlig anbefalte det siden vi ikkje ville ha ivf. Da sa ho, nei men da prøver vi masse forskjellige medisiner så sitter den til slutt ! :) trengte ikkje prøve noe anna enn prednisolon og letrozol(men denne trur eg ikkje at eg trengte) var nok betennelsesdempende som gjorde susen pga endometriosen :D men letrozol og progresteron støtte fekk eg både offentlig og privat. Var alltid de som foreslo.


Dette tre medisinene er jo helt ufarlige så du burde få prøve dem syns eg ! :) eneste med letrozol er at flere egg kan modnes og slippes på en gang
Da vi sa nei til IVF så var det ingenting annet de gav oss, før vi kom til privat som gav oss noe.
Jeg innbiller meg om at prednisolon kan muligens hjelpe men får jo ikke testet det ut så det finner vi ikke ut av. Kanskje det er for sent også mht lite egg og muligens ikke så god eggkvalitet :confused005 Skal tenke litt på hvem jeg kan kontakte for mer hjelp.
Når jeg var på min første utredning så var det ei veldig koselig dame der som sa at hun ville ha gitt meg pergo men da var det akkurat sluttet å produsere de. Den var det muligheter for flere egg som modnes og større sjanse for tvillinger (ikke meg i mot :D ) men Letrozol så er det mindre sjanse for det etter hva jeg har skjønt.
 
PP77 - CD19 - 4/5DPO?

Lite inne her for det skjer så lite her hos meg og ikke så mye å oppdatere :p
Jeg har nå kommet meg noen dager inn i dpo land. Var usikker på hvordan syklusen ville bli denne gangen siden EL kom senere forrige syklus. Så da tok jeg en test på CD12 og den var negativ, men dagen etter var testen ganske så positiv. Så går ut i fra et EL var ca søndag/mandag.
Hadde EL slim fra ca fredag til tirs/ons.
Har hatt en del ilinger og kjent litt mer jobbing i eggstokkene denne gangen. Ikke alltid jeg kjenner noe lenger så det er greit å kjenne at kroppen jobber med å gjøre klar egget. Håper det er gullegget som nå har gjort seg klart <3
Hvilepulsen er bare rar og lav :wacky:
 
PP77 - CD19 - 4/5DPO?

Lite inne her for det skjer så lite her hos meg og ikke så mye å oppdatere :p
Jeg har nå kommet meg noen dager inn i dpo land. Var usikker på hvordan syklusen ville bli denne gangen siden EL kom senere forrige syklus. Så da tok jeg en test på CD12 og den var negativ, men dagen etter var testen ganske så positiv. Så går ut i fra et EL var ca søndag/mandag.
Hadde EL slim fra ca fredag til tirs/ons.
Har hatt en del ilinger og kjent litt mer jobbing i eggstokkene denne gangen. Ikke alltid jeg kjenner noe lenger så det er greit å kjenne at kroppen jobber med å gjøre klar egget. Håper det er gullegget som nå har gjort seg klart <3
Hvilepulsen er bare rar og lav :wacky:

Håper så for deg !!:Heartpink
 
Da vi sa nei til IVF så var det ingenting annet de gav oss, før vi kom til privat som gav oss noe.
Jeg innbiller meg om at prednisolon kan muligens hjelpe men får jo ikke testet det ut så det finner vi ikke ut av. Kanskje det er for sent også mht lite egg og muligens ikke så god eggkvalitet :confused005 Skal tenke litt på hvem jeg kan kontakte for mer hjelp.
Når jeg var på min første utredning så var det ei veldig koselig dame der som sa at hun ville ha gitt meg pergo men da var det akkurat sluttet å produsere de. Den var det muligheter for flere egg som modnes og større sjanse for tvillinger (ikke meg i mot :D ) men Letrozol så er det mindre sjanse for det etter hva jeg har skjønt.


Innom og heier litt på deg ❤️❤️❤️❤️
Vet ikke hva som er aktuelt å prøve fremover, men jeg synes det står mye interessant om kosthold og kjemikalier som kan påvirke fertilitet på denne kontoen. Deler av det er gratis, man kan få gratis nyhetsbrev av og til men også ta kontakt for personlig veiledning/gjennomgang av ting i ens egen hverdag som kan påvirke fertilitet negativt. Det er nok ikke gratis da, jeg har ikke prøvd siden det ikke har vært aktuelt her, men prøver for tiden ellers å gjøre justeringer i hverdagen her for å få kroppen i balanse igjen og mer energi. Bare scroll forbi om det ikke er aktuelt for deg ❤️ https://instagram.com/emmamartineekren?utm_medium=copy_link
Synes bare SÅ du har fortjent et lite mirakel nå altså
Klem
 
Da vi sa nei til IVF så var det ingenting annet de gav oss, før vi kom til privat som gav oss noe.
Jeg innbiller meg om at prednisolon kan muligens hjelpe men får jo ikke testet det ut så det finner vi ikke ut av. Kanskje det er for sent også mht lite egg og muligens ikke så god eggkvalitet :confused005 Skal tenke litt på hvem jeg kan kontakte for mer hjelp.
Når jeg var på min første utredning så var det ei veldig koselig dame der som sa at hun ville ha gitt meg pergo men da var det akkurat sluttet å produsere de. Den var det muligheter for flere egg som modnes og større sjanse for tvillinger (ikke meg i mot :D ) men Letrozol så er det mindre sjanse for det etter hva jeg har skjønt.

Har du sjekket om fastlegen din vil gi deg noe ? Usikker på kossen det funker, men kanskje fastlegen ville gitt prednisolon?

kan godt hende ! Eg aner ikkje hehehe tok bare det eg fikk :D
 
God klem og lykkeønskning om fine streker innen få dager ❤️
 
Innom og heier litt på deg ❤️❤️❤️❤️
Vet ikke hva som er aktuelt å prøve fremover, men jeg synes det står mye interessant om kosthold og kjemikalier som kan påvirke fertilitet på denne kontoen. Deler av det er gratis, man kan få gratis nyhetsbrev av og til men også ta kontakt for personlig veiledning/gjennomgang av ting i ens egen hverdag som kan påvirke fertilitet negativt. Det er nok ikke gratis da, jeg har ikke prøvd siden det ikke har vært aktuelt her, men prøver for tiden ellers å gjøre justeringer i hverdagen her for å få kroppen i balanse igjen og mer energi. Bare scroll forbi om det ikke er aktuelt for deg ❤️ https://instagram.com/emmamartineekren?utm_medium=copy_link
Synes bare SÅ du har fortjent et lite mirakel nå altså
Klem
Tusen takk for link! Den skal jeg sjekke ut.
Jeg har kutte ut snop siden starten av jan. Er ikke sukkerfri men tilnærmet. Er også på lavkarbo-ish opplegg. Det har gått overraskende bra og i tillegg så hjelper det på vekttapet :)
Tusen takk :Heartred
 
Har du sjekket om fastlegen din vil gi deg noe ? Usikker på kossen det funker, men kanskje fastlegen ville gitt prednisolon?

kan godt hende ! Eg aner ikkje hehehe tok bare det eg fikk :D
Tror nok ikke jeg får fastlegen til å gi meg det. Han ville ikke gi meg progesteronstøtte en gang før han hadde snakket med gyn så lite sannsynlig at han vil gi meg det uten at det er en del av et opplegg.
 
PP77 - CD24 - 9/10DPO

Startet g-testinga i dag siden jeg kan være rundt 10dpo. Der var det ingenting på testen, ikke en gang en antydning. Har kjent noen ilinger de siste dagene og andre ting men om det er festing på gang eller bare noe generell iling får jeg bare smøre meg med tålmodighet og se hva som skjer.
Har vært litt svakt kvalm av og til de siste dagene, men ikke sånn "nå er jeg gravid"-kvalm.
 
Tror nok ikke jeg får fastlegen til å gi meg det. Han ville ikke gi meg progesteronstøtte en gang før han hadde snakket med gyn så lite sannsynlig at han vil gi meg det uten at det er en del av et opplegg.

uff så kjedelig. Eg har masa litt da på helsepersonalet, satt og grein hos de offentlige. Man kommer langt med litt grining og masing :hilarious::hilarious::hilarious:
 
uff så kjedelig. Eg har masa litt da på helsepersonalet, satt og grein hos de offentlige. Man kommer langt med litt grining og masing :hilarious::hilarious::hilarious:
Kanskje jeg skal bruke den fremgangsmåten :p :hilarious:
 
PP77 - CD25 - 10/11DPO

Tok en ny test i dag og syntes jeg kunne se en begynnende strek før tiden gikk ut men så ble den svakere/nesten borte. Etter tiden så ser jeg streken litt tydeligere men det gjelder jo ikke.
Har litt ømme bryst.
Hvilepulsen min droppet i dag så det ser ikke ut til at det går veien. Håper jo litt at den spretter opp igjen men tror ikke det. IKM ca på lørdag så får se hva som skjer da.
3BC89916-E3B4-4991-BDEB-D4A02ADBA717.jpeg
 
uff så kjedelig. Eg har masa litt da på helsepersonalet, satt og grein hos de offentlige. Man kommer langt med litt grining og masing :hilarious::hilarious::hilarious:
Jeg hadde et helseproblem for noen år siden. Etter flere måneder med besøk hos fastlege, fysio og kiropraktor brøt jeg sammen i gråt pga smerter hos iallfall to av dem, og de fikk begge en "aha, hun har virkelig vondt"-opplevelse som overrasket (og frustrerte) meg, men som faktisk førte til at de intensiverte hjelpen og ble mer løsningsorienterte. Så jeg tror det kan være lurt å vise akkurat hvor sårt noe er eller hvor sterkt man ønsker seg noe. :) Men det er også vanskelig å vise seg så sårbar.
 
PP78 (80) - CD1

Da ser det ut til at det er klart for ny pp, som forventet etter droppet på hvilepulsen og svakt rosa på papiret i går kveld. I kveld kom TR på besøk. Hadde noen kramper med sterke ilinger ut mot venstre eggstokk og oppover. Ubehagelig men heldigvis roet seg nå.
Da er det bare å gjøre seg klar for ny pp og håper spiren sitter snart ❤️
 
PP78 - CD24 - 9/10DPO

Ja da er det snart klar for testing her. Jeg har tjuvstartet da :rolleyes: men de testene er blenda og det var altfor tidlig.
Ingen spesielle symptomer, men dette har jeg kjent de siste dagene:
I kveld begynte jeg å bli kvalm. Litt av og på og ikke veldig sterkt. Litt sterkere nå.
Hadde en rar følelse nedover innsiden av låret for noen dager siden.
Plutselig kjenner jeg ilinger, funderer over om det kan være festeilinger.
Vondt i korsryggen og ubehag i livmorområdet og tenker at det er over og mensen kommer om noen dager.
Litt ømme bryst hvis jeg kjenner etter.
Hvilepulsen har vært lav og stabil men i dag gikk den et lite hakk opp. Går vel ned i morgen :wacky:

Så ingen symptomer for om det klaffet eller ei. Får bare vente å se hva som skjer.
Begynner testinga i morgen. TR er forventet ca torsdag.

Ellers kan jeg glede meg over at jeg på fredag hadde gått ned nesten 7 kg siden nyttår :happy:
 
Back
Topp