Takk for din erfaring med IVF og så bra at det har resultert i en baby (snart, ser du har termin i oktober ). Det er litt av en berg og dalbane denne prøvinga. Vi har testet mannen to ganger, senest i jan i fjor og alt er bra der.Jeg også har hatt problemer med å bli gravid. Vi prøvde i 3 år før vi fant ut at vi burde sjekke oss. Viste seg at mannen min hadde veldig dårlig sædkvalitet. Jeg var 30 år da vi fant ut at skulle vi bli foreldre så måtte vi ty til hjelp. Klart det var slitsomt. Håpet som kom og gikk. Litt vondt var det jo også med egguttak og innsett. Men helt overkommelig for min del. Fikk god smertelindring. Men de tre årene vi prøvde på egenhånd..tyde streker som antagelig ikke fantes annet i min fantasi. Tempe, teste etter eggløsning... kjenne gravidsymtom som egentlig ikke var der. Skuffelse på skuffelse. Det var mye mer slitsomt synes jeg en de 4 forsøkene som måtte til før jeg endelig ble gravid med lillegutten vår. Forteller dette fordi om du er redd for at det skal gjøre vondt eller bli enda mere psykisk belastende så stemmer ikke det ut ifra min erfaring iallefall. Går ut ifra at mannen din har testa sædkvaliteten sin også? Såg ikke noe om den når jeg leste her. Men det har han jo helt sikkert! Tvi tvi!