Det største ønske

Jeg tenker at ivf vil hjelpe dere på veien, og er det motsatte av å gi opp? Hvorfor vil dere ikke forsøke ivf? Tenker det må være større sjans for å faktisk lykkes med ivf når det har tatt så lang tid.
Så enig. Det er jo det motsatte av å gi opp...

Hun har vært veldig klar på at IVF ikke er et alternativ. Det må respekteres.
 
Hun har vært veldig klar på at IVF ikke er et alternativ. Det må respekteres.

Jeg er helt enig med deg :) Alle her inne kjemper hver sin kamp, og hvordan man velger å gjøre det er opp til hver enkelt. Det kan være årsaker som ligger til grunn for dette valget som vi ikke vet, og det må respekteres.
 
Jeg er helt enig med deg :) Alle her inne kjemper hver sin kamp, og hvordan man velger å gjøre det er opp til hver enkelt. Det kan være årsaker som ligger til grunn for dette valget som vi ikke vet, og det må respekteres.

Absolutt. Syns bare det høres litt rart ut når en virkelig vil få en baby. Prøving hver måned med temping, tester og symptomer som kanskje er eller ikke er i flere år må være ufattelig slitsomt. Hvorfor er ivf så uaktuelt?
 

Jeg forstår at det kanskje kan høres rart ut for noen, men samtidig er det ikke vårt liv - og vi har egentlig ikke noe med det. Jeg tror det er viktig å huske på at ikke alle kan gjennom IVF, dette av ulike årsaker. Som @VictoriaH sier, hun har vært tydelig på at IVF ikke er et alternativ, og hun skylder ingen en nærmere forklaring på dette. Jeg tenker det er helt greit å dele sin egen erfaring og sine tanker, men samtidig må man også respektere at ikke alle har samme synspunkt. Jeg vil ikke legge opp til en diskusjon i denne dagboken, så sier meg ferdig nå.
 
Jeg forstår at det kanskje kan høres rart ut for noen, men samtidig er det ikke vårt liv - og vi har egentlig ikke noe med det. Jeg tror det er viktig å huske på at ikke alle kan gjennom IVF, dette av ulike årsaker. Som @VictoriaH sier, hun har vært tydelig på at IVF ikke er et alternativ, og hun skylder ingen en nærmere forklaring på dette. Jeg tenker det er helt greit å dele sin egen erfaring og sine tanker, men samtidig må man også respektere at ikke alle har samme synspunkt. Jeg vil ikke legge opp til en diskusjon i denne dagboken, så sier meg ferdig nå.
Neida, jeg visste ikke om noen har spurt eller om det er svart på før. Ønsker trådstarter uansett lykke til.
 
Har du hatt ivf-forsøk? Imponert over at du holder ut prøving på egenhånd så lenge.
Jeg tenker at ivf vil hjelpe dere på veien, og er det motsatte av å gi opp? Hvorfor vil dere ikke forsøke ivf? Tenker det må være større sjans for å faktisk lykkes med ivf når det har tatt så lang tid.
Så enig. Det er jo det motsatte av å gi opp...
Vi har ikke vært gjennom IVF. Det er et personlig valg vi har tatt om å ikke gå for det. Ikke noe i mot IVF og er glad for at det alternativet finnes for de som ønsker å bruke det. IVF er ikke for alle.
Har aldri sagt at å ikke gå for IVF er å gi opp håpet. Jeg mener at jeg har ikke gitt opp håpet enda om at vi klarer det selv.
 
Last edited:
Hun har vært veldig klar på at IVF ikke er et alternativ. Det må respekteres.
Jeg forstår at det kanskje kan høres rart ut for noen, men samtidig er det ikke vårt liv - og vi har egentlig ikke noe med det. Jeg tror det er viktig å huske på at ikke alle kan gjennom IVF, dette av ulike årsaker. Som @VictoriaH sier, hun har vært tydelig på at IVF ikke er et alternativ, og hun skylder ingen en nærmere forklaring på dette. Jeg tenker det er helt greit å dele sin egen erfaring og sine tanker, men samtidig må man også respektere at ikke alle har samme synspunkt. Jeg vil ikke legge opp til en diskusjon i denne dagboken, så sier meg ferdig nå.
:Heartbigred:Heartbigred
 
PP73 - CD22 - 6/7DPO

Ja hvilken DPO jeg er på må fåglane vite :p Hadde noen ilinger i venstre eggstokk på CD15 og 16 og litt natt CD18. Men går for CD15 eller 16 som EL dag. Så da tenkte jeg at jeg skulle begynne testinga på søndag som er ca 10dpo. Men så fikk jeg et innfall om å ta en test i morges. Fikk en svak strek på tidligtesten, vel tidlig å få en strek. Så den tydelig nok i virkeligheten men streken ble litt kamerasky så den ville ikke vises på bildet :p Sikkert en skyggestrek, vanskelig å se om det var farge på den.
Har hatt en slags start på mensfølelse som har vært litt sterk de siste dagene. De siste par dagene har jeg også hatt vondt i korsryggen og nedover lårene. Bedre i dag heldigvis.
Litt kvalm et par dager, men ikke hele tiden. Kommer av og til.
Hvilepulsen var på en all-time-low etter TR, nede i 56 :wideyed: Så klatret den veldig fort opp.
 
Sniker oftest inne i dagboka dinfor å følge med, og en sjelden gang legger igjen et spor, som idag! Husker ikke hva du har/har ikke prøvd, men har du forsøkt lavkarbo ? Noen sier dette kan funke, og jeg gikk faktisk oå lavkarbo da jeg ble gravid med mini, tilfeldig kan det jo godt være altså :hilarious:
Er så imponert over hvor flinke dere er til å holde motet oppe!! Så sterke og flotte foreldre dere kommer til å bli:happy:
 
Sniker oftest inne i dagboka dinfor å følge med, og en sjelden gang legger igjen et spor, som idag! Husker ikke hva du har/har ikke prøvd, men har du forsøkt lavkarbo ? Noen sier dette kan funke, og jeg gikk faktisk oå lavkarbo da jeg ble gravid med mini, tilfeldig kan det jo godt være altså :hilarious:
Er så imponert over hvor flinke dere er til å holde motet oppe!! Så sterke og flotte foreldre dere kommer til å bli:happy:
Tusen takk for koselige ord :Heartred

Nei har ikke prøvd lavkarbo men har lest at det kan hjelpe på fertilitet så godt mulig jeg kanskje begynner på noe i den duren. Hjelper jo på kiloene også så kanskje jeg kan bli kvitt noen kg i tillegg :D Kanskje jeg går for en lett variant av det. Ser jo hva man skal spise og mye av det liker jeg ikke så det begrenser seg jo litt :wacky: Men spiser lite brødmat til vanlig (spiser knekkebrød), sjeldent pasta og lite potet. Var det en spesiell lavkarbo diett du fulgte?
 
Testet noe mer? :) Krysser fingrene!
Takk!
Har testet flere ganger og syns jeg skimter noe og en "strek" som blir sterkere etter at testen har tørket. Skjedde det samme i dag så får se om det blir noe mer av det eller om det bare er skyggestrek (som jeg tror det er).
 
PP73 - CD25 - 9/10DPO

Testet i dag og det var ikke noen tydelig strek det. Ser en antydning som ble sterkere etter at den hadde tørket. Så ikke noe sterkere strek enn torsdagens test.
Hvilepulsen er på vei ned.
Fortsatt litt kvalm av og på.
I går kveld begynte jeg å få ømme bryst.

Så får se hva som skjer de neste dagene. Håper litt til på et lite mirakel :Heartred
 
Tusen takk for koselige ord :Heartred

Nei har ikke prøvd lavkarbo men har lest at det kan hjelpe på fertilitet så godt mulig jeg kanskje begynner på noe i den duren. Hjelper jo på kiloene også så kanskje jeg kan bli kvitt noen kg i tillegg :D Kanskje jeg går for en lett variant av det. Ser jo hva man skal spise og mye av det liker jeg ikke så det begrenser seg jo litt :wacky: Men spiser lite brødmat til vanlig (spiser knekkebrød), sjeldent pasta og lite potet. Var det en spesiell lavkarbo diett du fulgte?

Ja, hjelper godt på kiloene, så det er motiverende hvert fall :p
Da er du jo på god vei allerede da! Jeg kjøpte faktisk en matplan fra "spør thor" lm du har hørt om den facebook siden? Det var veldig kjekt å ha noe å følge synes jeg, itillegg til at jeg fikk 100 forskjellige middager å velge mellom, så da kunne en velge litt selv:D mye god mat! Jeg er ikke noe særlig glad i mye fett, så det bare droppa jeg. Tok ut det jeg likte :shy:
 
Håper så veldig for deg nå❤️
Nå følte jeg meg som en creepy fremmed person. Har lest litt her innimellom, men ikke så god på å legge igjen kommentarer.
 
PP73 - CD26 - 10/11DPO

Da ser det ut til at TR er på vei. Jeg har spottet litt i hele dag. Trodde TR skulle komme for fullt i løpet av dagen men det drøyer litt. Litt kort LF denne gangen. Satser på litt lenger neste pp.
Håper på bedre lykke neste pp :)

Skal gå inn for å spise enda sunnere og redusere veldig på snop og snacks, og håpe at jeg klarer å bli kvitt litt vekt og forhåpentligvis kan det kanskje hjelpe på å at jeg kan bli gravid :Heartred
 
Ja, hjelper godt på kiloene, så det er motiverende hvert fall :p
Da er du jo på god vei allerede da! Jeg kjøpte faktisk en matplan fra "spør thor" lm du har hørt om den facebook siden? Det var veldig kjekt å ha noe å følge synes jeg, itillegg til at jeg fikk 100 forskjellige middager å velge mellom, så da kunne en velge litt selv:D mye god mat! Jeg er ikke noe særlig glad i mye fett, så det bare droppa jeg. Tok ut det jeg likte :shy:
Har hørt om han men det er en stund siden. Er litt fristet til å kjøpe en matplan fra siden hans så får se. Har tidligere fått matplan fra fitfocus, og det var veldig greit med å få litt forskjellige måltider å variere med. Jeg er ikke så flink til å planlegge så mye men har som mål at jeg skal det nå da. Begynne forsiktig og heller øke etter hvert.
 
Back
Topp