Godt voksne prøvere (35+)

Jeg er 37, og er gravid med nr 4. De tre første satt på 1. eller 2. forsøk - denne gangen prøvde vi i et halvt år før den satt. Jeg rakk å tenke at det antakelig var for sent... Lykke til til dere alle sammen:Heartred

Gratulerer <3
fint å se det ikke nødvendingvis er for sent selv om man er litt eldre :)
Jeg tror vi prøver noen mnd til og vis det ikke klaffer da var det nok ikke for oss å ha flere en 3
 
Er det noen som har vært til lege / gyn og prøvd noe hormon tilskudd for å booste eggløsning?
Var hos gyn i mars og allt down under så bra ut :) tok EL tester siste pp for første gang og har i hvertfall EL :) det er bra!
Men om vi skal innom legen på et tidspunkt vet jeg ikke...sånn når jeg har EL vet jeg ikke hvad kan være “galt”
 
Er 38, straks 39, og har prøvd i to år, inkludert to egguttak og tre innsett IVF (to fersk og en frys). Plutselig spontant gravid nå, og tror fortsatt ikke helt på det! :) Hadde i grunn begynt å miste trua på både egg og sperm..

Førstemann satt som et skudd før forholdet egentlig var etablert og avklart, så vi trodde vi var superfertile fortsatt... Men da var jeg 34. Mye skjer med alderen.

Har aldri opplevd SA eller MA, så jeg banker i bordet for at alt skal holde seg og gå bra - men er så klart fryktelig redd for å miste. Er 5 uker nå!
 
Er det noen som har vært til lege / gyn og prøvd noe hormon tilskudd for å booste eggløsning?
Jeg har fått Femar/Letrozol og Ovitrelle (EL sprøyta). Har regemessige sykluser og EL hver måned så fikk dette for å booste EL.
 
Jeg prøvde noen runder med klomifen for å bedre eggløsning, mange runder med ovitrelle for å "garantere" eggløsningen og progreston tilskudd etter el.
Brukte ingen ting av dette da jeg ble gravid nå, selv om det ser ut til å gå galt igjen tror jeg ikke det har med at jeg ikke har tatt dette.
Jeg har derimot tatt Albyl-e etter positiv test og har kommet til uke 9+1.
Edit: mistet i uke 9+4
 
Last edited:
Prøver på barn nr 1, og nettopp fylt 38. Fikk satt inn forrige fredag, så skal teste om det satt på fredag som kommer. Er veeeeeldig spent
 
Prøver på barn nr 1, og nettopp fylt 38. Fikk satt inn forrige fredag, så skal teste om det satt på fredag som kommer. Er veeeeeldig spent

Oiiii! Spennende! Husker jeg hadde noen sinnsykt mens smerter, typ "der kom mensen" rett før test dag, så siden jeg hadde de smertene så testet jeg en uke etter test dag, positivt ❤️ lykke til! Håper du deler resultat
 
Jeg prøvde noen runder med klomifen for å bedre eggløsning, mange runder med ovitrelle for å "garantere" eggløsningen og progreston tilskudd etter el.
Brukte ingen ting av dette da jeg ble gravid nå, selv om det ser ut til å gå galt igjen tror jeg ikke det har med at jeg ikke har tatt dette.
Jeg har derimot tatt Albyl-e etter positiv test og har kommet til uke 9+1.


Åå.. Hvorfor tror du det går galt? Var du på sykehus(fertil avdeling) eller fastlege? Lykke til- håper den sitter som et skudd i 30 uker til
 
Var hos gyn i mars og allt down under så bra ut :) tok EL tester siste pp for første gang og har i hvertfall EL :) det er bra!
Men om vi skal innom legen på et tidspunkt vet jeg ikke...sånn når jeg har EL vet jeg ikke hvad kan være “galt”

Jeg har El hver mnd (noen PP har ikke blitt målt pga utflukter) bare fikk nyss i å kunne gjøre eggene litt bedre med litt hormo tilskudd...
 
Åå.. Hvorfor tror du det går galt? Var du på sykehus(fertil avdeling) eller fastlege? Lykke til- håper den sitter som et skudd i 30 uker til
Jeg gikk til privat gynekolog for medisinering.
Offentlige har ikke hjulpet meg i det hele tatt.

Jeg hadde rett, det var noe galt. Jeg viste pga blødning. Vanskelig å forklare, les gjerne i dagboken min med link i signaturen.
 
Uææ... Jeg hører vel til under denne kategorien jeg også, da...! :shy:

35 år, fyller 36 i høst. Prøver på nr. 2 - forsøkt siden rundt august-september 2018 en gang.
Tok sin tid å bli gravid med nr.1, men føler på at jeg har litt dårligere tid denne gangen, hadde håpet det ville gå litt fortere nå. Vi har vel prøvd aktivt med tester o.l. i 3-4 mnd.

Hvordan går det?
 
Fyller snart 39.
Mannen har to fra før, jeg ingen.
Vi skulle starte med IVF i august, også testet jeg positivt i juni. Lykken ble dessverre kortvarig. SA i går, 8+1.
Men gir ikke opp!
 
Akkurat fyllt 36 år. Prøver på nr. 3.

Var gravid med tvillinger, men den ene døde i uke 9. Den andre mistet vi i uke 16. Det skjedde i mai, og da gikk det noen uker før vi bestemte oss for å prøve igjen.

Prøvde nå i juni, men ble ikke gravide. Kommer til å pause prøvingen i juli pga mange ting som skjer. Men kjører på igjen i august!

Ble fort gravid med barn nr 1. og 2. Ble også fort gravid tredje gang, men da gikk det ikke veien. Tungt, men velger å tro at vi lykkes neste gang.
 
Er 37 (blir 38 i oktober) har fire barn, eldste blir 8 i desember, en som er 6, ei lita som er 3 og en mini på fire mnd. Vi ønsker oss veldig en til, og føler at det haster pga alder (Mannen er 43). Har blitt raskt gravid tidligere, men mistet i MA før yngstemann satt. Hadde også veldig lange og uregelmessige sykluser etter tredje fødsel, som gjorde at det tok lengre tid enn jeg ønsket før jeg ble gravid igjen. Håper syklusen er mer stabil når eggløsningen er tilbake. Fullammer, så har ikke hatt første menstruasjon enda, men starter prøving så fort som mulig. Leste den artikkelen noen linket til om kostråd, og tenker å ha fokus på kost og aktivitet framover. Noen flere "naturlige" tips til å booste fertiliteten, og evt stabilisere syklus etterhvert?
 
Hvordan går det?

Ikke så bra... :(
Nå har det gått et år, og fortsatt ikke sett snurten til noen positiv test.
Venter på å få hjelp, men det tar år og dag.
 
Back
Topp