Tigerliljes vei til baby nr 2 ♥

Tigerlilje

Forumet er livet
Himmelbarn
Aprillykke 2017
Oktoberlykke2020❤
Da tror jeg tiden er inne for å starte dagbok her inne. Har hatt det tidligere også og kjenner på behovet for å dele og få støtte av andre prøvere :love2

Jeg er gift med ungdomskjæresten og mamma til verdens skjønneste 2,5 åring. Før vi fikk junior hadde jeg tre aborter (MA uke 10, SA uke 6, MA uke 9) og gikk gjennom utredning for habituell abort. Alt "normalt". Vi hadde en lang prøvepause, men da vi endelig begynte å prøve igjen ble jeg gravid på første forsøk og hadde et problemfritt svangerskap som resulterte i baby 9 mnd senere :Heartred

Optimistiske som vi er trodde vi jo at det kom til å bli lettere når vi skulle prøve på nestemann :confused005 Jeg blir lett gravid og turte ikke begynne prøvingen for tidlig i tilfelle aldersforskjellen ble kortere enn vi ønsket. En kan jo si at jeg angrer på det nå :whacky011

Siden vi begynte prøvingen i januar-ish har jeg blitt gravid to ganger. Den første gangen hadde jeg akkurat bikket over i uke 10 før spottingen begynte og jeg gikk gjennom en spontanabort. Vi var på flyreise og jeg klarte såvidt å passere terskelen til leiligheten vår før blødningene startet for fullt. Vi tenkte vel egentlig at dette bare var uflaks og bestemte oss for å prøve igjen med en gang. Det gikk to (eller tre? Husker ikke nøyaktig) prøveperioder før jeg ble gravid igjen. Denne gangen med termin i mars. Jeg hadde en mye bedre magefølelse, var ganske kvalm og gleden var stor når vi så spira på ultralyd i uke 10... Men bare noen dager senere kjente jeg at symptomene hadde forsvunnet og ble litt småstressa. Jeg hadde heldigvis UL planlagt igjen noen dager etterpå og da hadde spira sluttet å utvikle seg. Den målte enda kortere enn uka før så utviklingen må ha stoppet opp kort tid etter den første ultralyden. Det var veldig tungt denne siste gangen :sad010

Det er første gangen jeg har mistet etter å ha sett spiren på ultralyd først og det traff oss ganske hardt. Jeg har tenkt masse på om jeg i det hele tatt gidder å prøve igjen. Vi har en frisk, fantastisk toåring og er SÅ privilegerte som har fått oppleve å bli foreldre. Sånn sett føler jeg ikke at vi mangler noen ting, men jeg vil veldig gjerne at junior skal få en søster eller bror. Så her er vi altså. Vi prøver igjen og ser om vi får det til denne gangen. I den forrige graviditeten fikk jeg oppfølging av en fantastisk gynekolog og har blitt lovet tett oppfølging denne gangen også. Jeg skal også prøve progesteron neste gang som jeg ikke har prøvd før så kanskje det er det som skal til neste gang? :smiley-angelic001

Så ja, kudos hvis du orket å lese alt dette! Og legg gjerne igjen et spor :love2


*
*

2015:
Mai: Ma uke 10
Juli: SA uke 6
Sept: MA uke 9

2015/2016: Utredning for habituell abort

2017: Fikk endelig vår lille mirakelbaby :love017

2019:
Mars: SA (MA?) uke 10
Aug: MA uke 10. Alt fint på TUL i beg. av uke 9. Uken etter var hjertet stoppet.
Des: SA (MA?). Blødning hele veien, fosteranlegg sett på UL 7+4. Komplett og spontan abort rundt 8+0.

2020:
Feb: Gravid i første pp etter SA :love2

Sept: Lillesøster kom til verden :love7
 
Last edited:
Jeg er på CD 3 i dag og har allerede hamstret inn eggløsning- og graviditetstester. Jeg har også kjøpt Wild Yam som jeg skal prøve denne gangen :) Gleder meg til TR er over og jeg kan begynne å teste etter EL :p
 
Skal følge deg på veien Tigerlilje. Kan det stemme at du var i oktobergruppa? Jeg har to barn på 5 og 7. Mistet i uke 16 sist (skulle da ha termin i oktober), men nå er jeg gravid igjen. Termin i april! Har vært i Sverige og tatt NIPT. Har en magefølelse på at dette går bra, men er forsiktig optimist.

Heier på dere, og håper spira sitter snart igjen! ❤️
 
Heier så på dere, og håper dere slipper å miste flere ganger nå❤

Cd2 her, og el tester, hostesaft, babyklister og gtester ligger klart :shy::hilarious: Hehehe
Håper vi får terminspirer snart!:dummy1:
 
Skal følge deg på veien Tigerlilje. Kan det stemme at du var i oktobergruppa? Jeg har to barn på 5 og 7. Mistet i uke 16 sist (skulle da ha termin i oktober), men nå er jeg gravid igjen. Termin i april! Har vært i Sverige og tatt NIPT. Har en magefølelse på at dette går bra, men er forsiktig optimist.

Heier på dere, og håper spira sitter snart igjen! ❤️
Det stemmer at jeg var i oktobergruppa. Jeg husker nicket ditt igjen også og det er utrolig trist å høre at du mistet så sent :sad010Håper alt går fint denne gangen, regner med du får ganske tett oppfølging? April er en veldig fin måned å få barn i :Heartred
 
Heier så på dere, og håper dere slipper å miste flere ganger nå❤

Cd2 her, og el tester, hostesaft, babyklister og gtester ligger klart :shy::hilarious: Hehehe
Håper vi får terminspirer snart!:dummy1:
Vi ligger ganske likt i løypa, ikke verst det :D Håper kjerringråd gjør susen altså! Også er det litt ekstra spennende å prøve noe nytt :p
 
Det stemmer at jeg var i oktobergruppa. Jeg husker nicket ditt igjen også og det er utrolig trist å høre at du mistet så sent :sad010Håper alt går fint denne gangen, regner med du får ganske tett oppfølging? April er en veldig fin måned å få barn i :Heartred
Ja, det var et sjokk, og veldig trist. Men heldigvis satt det en ny spire bare to må eder etterpå.

April er en veldig fin tid å få barn på, det kan jeg skrive under på! Har to fra før som begge er født i april.. Hehe..

Har fått ekstra ultralyder hos gynekolog med avtale, og fått time på fostermedisinsk på Riksen i uke 12/13. Etter det vet jeg ikke.
 
Vi ligger ganske likt i løypa, ikke verst det :D Håper kjerringråd gjør susen altså! Også er det litt ekstra spennende å prøve noe nytt :p

Ja, det gjør vi!:D
Håper jeg og, gjorde akkurat samme sist pp da det gikk! Så håper det funker igjen:hilarious:
 
Ja, det var et sjokk, og veldig trist. Men heldigvis satt det en ny spire bare to må eder etterpå.

April er en veldig fin tid å få barn på, det kan jeg skrive under på! Har to fra før som begge er født i april.. Hehe..

Har fått ekstra ultralyder hos gynekolog med avtale, og fått time på fostermedisinsk på Riksen i uke 12/13. Etter det vet jeg ikke.
Greit å få alle bursdagene samlet i en måned vel? :p Jeg fikk vårbaby sist og syntes det var helt supert. Vi prøvde ikke å "time" noe nå sist, men syntes det var perfekt med marstermin. Nå er jeg bare glad hvis jeg får 2020 baby i det hele tatt :rolleyes:

Godt å høre at du får ekstra ultralyder. Jeg fikk henvisning til priv. gynekolog sist og det var veldig betryggende med den ekstra oppfølgingen.
 
Lykke til!
Håper dere slipper fler aborter og at det kan gå fort og greit!
 
Greit å få alle bursdagene samlet i en måned vel? :p Jeg fikk vårbaby sist og syntes det var helt supert. Vi prøvde ikke å "time" noe nå sist, men syntes det var perfekt med marstermin. Nå er jeg bare glad hvis jeg får 2020 baby i det hele tatt :rolleyes:

Godt å høre at du får ekstra ultralyder. Jeg fikk henvisning til priv. gynekolog sist og det var veldig betryggende med den ekstra oppfølgingen.
Haha.. ja, folk må jo tro vi bare bare har sex i juli:laughing002

Men ingen timing fra vår side altså. Jeg ble bare glad for at jeg ble gravid igjen!
 
Ønsker deg masse lykke til og håper du får en terminspire snart :)
 
Lykke til! Håper det går hele veien for dere neste gang :)
 
Kjempe hyggelig å "se" deg igjen her inne! Håper alt går kjempe fort og smertefritt :)
 
Masse lykke til!
Håper dere slipper å miste noe mer og at spira sitter raskt for dere❤️:)
 
Kjempe hyggelig å "se" deg igjen her inne! Håper alt går kjempe fort og smertefritt :)
Takk :Heartred Koselig å "se" deg også, kikker innom dagboken din og. Veldig spennende tider for deg også fremover, det er jammen ikke lenge til desember :love2
 
Back
Topp