Godt voksne prøvere (35+)

Wohoo, da er spiren på plass! Har prøvd siden august, testet positivt på fredag - endelig! Tok lenger tid nå enn sist, så det er jo gjerne på grunn av alderen. Og mannen er 45.

Fulgte kostholdsrådene i denne artikkelen de to siste mnd.
https://www.dagbladet.no/tema/slik-blir-du-fort-gravid/63377661
Og fikk eggløsning 10 dager tidligere enn jeg pleide, så har god tro på at det er veldig viktig, kanskje særlig når vi er eldre, at det er viktig at kroppen er godt fylt opp med riktige vitaminer og mineraler.
 
Er 39 (blir 40 i år) og er straks halvveis med nr.3.:love7 Den satt i PP7.
Har frafør to barn på 2 og 6 år. Nr.1 kom uten at vi prøvde, nr.2 prøvde vi på i nesten 1,5 år. (Hadde 2 sa underveis). Så er veldig takknemlig for at vi "bare" trengt 7 Pp'er denne gangen.:smiley-angelic001
Jeg tempet, fulgte med på el-slim og livmortappen, tok dong quai og wild jam av kosttilskudd.
 
Da var jeg tilbake på forumet... etter nesten 13 års "pause"
Nå er jeg 42, og vi prøver på hans første og min sjette... har fem fra før, men som nevnt, den yngste er 13 år!
Vi har vært samboere i fem år, og er kjærster på sjette året, så vi føler oss trygge på at det er dette vi vil
Håper det klaffer ganske fort, for jeg merker at alderen min stresser meg litt...
 
Tar folat og D-vitamin. Prøvd siden juli i fjor. De to første barna klaffet fort. Var på fertilitetssjekk mandag denne uken, alt så bra ut på ultralyd, så fine eggsekker eller hva det nå er på begge sider, ingen knuter eller cyster. Men blodprøvene.. Høy FSH, lav østrogen, venter på svar på AMH. Sykluser på 17 til 36 dager, noen ganger kort lutealfasen, aldri en måned med samme syklus som fortige. Har testet etter EL noen måneder her og der for å kartlegge, men legen mente jeg ikke burde gjøre det fordi det stresser en. Han ville ikke si så mye om hva blodprøvene tydet på før svaret på AMH kommer. Men kan jo hende at jeg fortsatt ammer påvirker det? Overvektig etter forrige svangerskap, så har begynt å trene igjen.


Hei. Får svar på din AMH? Jeg tok prøve for det og ul når jeg skulle ta celleprøve for to uker siden. Alt bra på ul og 32 AMH, så det skulle jo funke sånn høvelig.. I utg punktet
 
Hei. Får svar på din AMH? Jeg tok prøve for det og ul når jeg skulle ta celleprøve for to uker siden. Alt bra på ul og 32 AMH, så det skulle jo funke sånn høvelig.. I utg punktet

AMH på 1. Midlertidig svikt I eggstokkfunksjon var dommen. Det kunne bli bedre igjen. Kan være kombinasjon av alder, amming, stress, overvekt etter forrige graviditet, og nattevaktjobbing.
 
AMH på 1. Midlertidig svikt I eggstokkfunksjon var dommen. Det kunne bli bedre igjen. Kan være kombinasjon av alder, amming, stress, overvekt etter forrige graviditet, og nattevaktjobbing.
Uff,men hvor gammel er du?
 
Hei alle sammen. Presenterte meg først i en annen tråd her når jeg fant forumet nylig:) jeg er blitt 41 år, og som jeg tidligere skrev i den andre tråden, det føles surrealistisk å tenke tanken på at det å bli gravid kanskje er utfordrende, til og med umulig..?:eek: Jeg har et barn i tenårene fra før av, og ett barn på 3 år. Har vært gravid flere ganger, og har alltid blitt sjokkerende lett og raskt gravid. Nå er jeg vel i PP 3 og denne måneden var jeg HELT sikker på at jeg var gravid...stikkinger i puppene, kvalme etc., akkurat som de gangene jeg ble gravid. Men nå en dag etter IKM kom mensen:sad010er helt satt ut av hvor kvalm og påvirket jeg var i humør, pupper etc. Nå begynner jeg å skjønne hvor påvirket en blir av et så sterkt håp...!:schocked028
Jeg har noen spørsmål til dere kloke jenter:Heartred

- Jeg har time hos gynekolog om en måned, hva bør jeg spørre om i forbindelse med å ville bli gravid? Tester jeg bør be om?

- Husker hun sa at siden jeg ble så fort gravid med siste og en gang etter det, så er ikke dette noe man «mister» over natten..hva tenker dere om det?

- Hvilke vitamintilskudd og lignende anbefaler dere?

- Før kjente jeg veeeldig godt eggløsningsslim. Kan ikke si at det er sånn lengre, selv om jeg kanskje ikke har vært oppmerksom nok. Er dette noe man «mister» etterhvert, grunnet alder for eksempel? Hvordan bør jeg teste det nå etter denne menstruasjonen?

På forhånd takk!:Heartred
 
Hei alle sammen. Presenterte meg først i en annen tråd her når jeg fant forumet nylig:) jeg er blitt 41 år, og som jeg tidligere skrev i den andre tråden, det føles surrealistisk å tenke tanken på at det å bli gravid kanskje er utfordrende, til og med umulig..?:eek: Jeg har et barn i tenårene fra før av, og ett barn på 3 år. Har vært gravid flere ganger, og har alltid blitt sjokkerende lett og raskt gravid. Nå er jeg vel i PP 3 og denne måneden var jeg HELT sikker på at jeg var gravid...stikkinger i puppene, kvalme etc., akkurat som de gangene jeg ble gravid. Men nå en dag etter IKM kom mensen:sad010er helt satt ut av hvor kvalm og påvirket jeg var i humør, pupper etc. Nå begynner jeg å skjønne hvor påvirket en blir av et så sterkt håp...!:schocked028
Jeg har noen spørsmål til dere kloke jenter:Heartred

- Jeg har time hos gynekolog om en måned, hva bør jeg spørre om i forbindelse med å ville bli gravid? Tester jeg bør be om?

- Husker hun sa at siden jeg ble så fort gravid med siste og en gang etter det, så er ikke dette noe man «mister» over natten..hva tenker dere om det?

- Hvilke vitamintilskudd og lignende anbefaler dere?

- Før kjente jeg veeeldig godt eggløsningsslim. Kan ikke si at det er sånn lengre, selv om jeg kanskje ikke har vært oppmerksom nok. Er dette noe man «mister» etterhvert, grunnet alder for eksempel? Hvordan bør jeg teste det nå etter denne menstruasjonen?

På forhånd takk!:Heartred

Gym vet nok hvilke prøver man bør ta, og noen av prøvene ble man ta bestemte dager i syklus da de endrer seg gjennom syklusen. FSH, AMH og østradiol kan tas. ANH sier noe om eggreserven, men ikke så mye om kvaliteten på eggene, og kvalitet vil også synke med alder .Man mister det ikke over natta, men fra 35 og utover går det statistisk sett raskere ned, men så er det jo slik at den ene kan være i den ene av statistikken mens andre er i den motsatte enden. Dog: det er jo ikke slik at man mister ett egg for hver syklus, det kan ryke med ganske mange, og som kjent er vi kvinner født med eggene, de produseres ikke etterhvert. Krysser fingrene for fulltreffer! Pp3 er dog ikke lenge, uansett alder. Og man har jo de som har blitt gravide på egenhånd til tross for at blodprøver tilsynelatende gir et veldig dårlig grunnlag og legene har sagt de ikke kommer til å bli gravide selv. Gjelder kanskje å være realistisk men beholde håp hvis blodprøver osv ikke er tilfredsstillende, men beholde håpet og prøve likevel?
 
Sånn tenkte jeg også, men har nå prøvd siden august på nr.3:/ Håper det ikke skjer med dere!!


Ja folkens. Er preggo. Tok 4 tester i dag tidlig... Som jeg skrev sist. Dette går fort, vi er fruktbare. Jeg har vært gravid to ganger tidligere og beholdt dem. Så håper denne 3. ganger er likeså.

Det er påske, så ved første mulighet kjøper jeg test som sier hvor mange uker vi er på vei. Og etter det er det rett på helsestasjonen for å få det bekreftet. Eller må jeg til fastlegen???
 
Ja folkens. Er preggo. Tok 4 tester i dag tidlig... Som jeg skrev sist. Dette går fort, vi er fruktbare. Jeg har vært gravid to ganger tidligere og beholdt dem. Så håper denne 3. ganger er likeså.

Det er påske, så ved første mulighet kjøper jeg test som sier hvor mange uker vi er på vei. Og etter det er det rett på helsestasjonen for å få det bekreftet. Eller må jeg til fastlegen???
Gratulerer! Det er jeg også:) Blir også lett gravid men har dessverre også mistet to ganger nå siden august. Heier på at alle gode ting er tre:) Jeg har kun vært hos fastlegen i mine to forrige svangerskap, tipper det blir det nå også. Tenkte å bestille en time for kontroll om en uke eller to. Lykke til!
 
Gratulerer! Det er jeg også:) Blir også lett gravid men har dessverre også mistet to ganger nå siden august. Heier på at alle gode ting er tre:) Jeg har kun vært hos fastlegen i mine to forrige svangerskap, tipper det blir det nå også. Tenkte å bestille en time for kontroll om en uke eller to. Lykke til!

Gratulerer.

Jeg har gått til helsesøster begge gangene, men husker ikke om jeg gikk til fastlegen først for blodprøve...
 
Wohoo, da er spiren på plass! Har prøvd siden august, testet positivt på fredag - endelig! Tok lenger tid nå enn sist, så det er jo gjerne på grunn av alderen. Og mannen er 45.

Fulgte kostholdsrådene i denne artikkelen de to siste mnd.
https://www.dagbladet.no/tema/slik-blir-du-fort-gravid/63377661
Og fikk eggløsning 10 dager tidligere enn jeg pleide, så har god tro på at det er veldig viktig, kanskje særlig når vi er eldre, at det er viktig at kroppen er godt fylt opp med riktige vitaminer og mineraler.

Hva tok du av tilskudd her? Jeg "føler" jeg spiser sunt, men det skader jo ikke..
 
Jeg bruker monitor for å kartlegge EL, en gammel CB. Den har ved bruk over 3pp ikke gitt max utslag, kun høy. Siste pp ble kjemisk, så har hatt EL fordeom monitor ikke har vist eggløsning. Jeg har sykluser på ca 31+ dager.. Ved to pp har jeg fått høy på monitor ca CD18/19, nå sist høy fra CD13.. så det er vanskelig å tidfeste når jeg har EL. Tenker evt forsøke å tempe.. el drite i å finne EL å bare kjøre på :p Det var det vi gjorde pp1 med klaff, men endte i SA.

*HVOR LENGE HAR FOLK HER INNE PRØVT?
*NOEN SOM ER I DIALOG MED LEGE FOR HJELP TIL Å BLI GRAVID?
*NOEN SOM BRUKER TILSKUDD OSV FOR Å HJELPE PÅ EL/ BLI GRAVID?
Fylte 38 i april og er nå 4+1 med nr 3 :)

Sluttet med prevensjon i slutten av oktober i fjor, og hadde så 4 pp før vi tok en prøvepause i mars og april for å prøve å unngå desemberbursdag (ikke at det er noe galt i det altså, men følte vi kunne koste på oss den luksusen å droppe to prøveperioder siden vi har to fra før), og ble gravid nå i mai, altså pp 5 :)

Ikke brukt tilskudd, men brukte clearblue fertilitetsmonitor for å time samleiene best mulig ;)
 
Jeg er 37, og er gravid med nr 4. De tre første satt på 1. eller 2. forsøk - denne gangen prøvde vi i et halvt år før den satt. Jeg rakk å tenke at det antakelig var for sent... Lykke til til dere alle sammen:Heartred
 
Back
Topp