Godt voksne prøvere (35+)

Takk. :Heartred Ja, om noe kan være positivt i dette er det kanskje det ja. Er bare mer og mer redd for at det ikke er noen gode nok egg igjen. Brukte dobbel letrozol denne syklusen, men det hadde tydeligvis null effekt. Er det noe poeng i å fortsette med letrozol-tablettene jeg har igjen? Kan letrozol forverre eggene?
Tror letrozol skal kunne hjelpe med å bedre modning av egg, så tror ikke det er negativt. Verdt å prøve det man kan!
 
Jobber med saken å få til solskinnshistorien . Har tre barn fra før og da vi prøvde på nr fire , klaffa det etter 3 forsøk . Tok privat ul uke 8+2 ble satt til 8+1 ingen hjerteslag , stoppet samme dag eller nylig mente hun. En mnd etter klaffa det igjen og på ny ul i uke 8+2 alt så fint ut . Uke 12 på ul hadde alt stoppet i uke 8 rett etter ul :arghh: følte at jeg hadde kastet bort så mange mnd , så sårt og vondt . Ble gravid en mnd etter igjen , da kjemisk , hadde igjen kjemisk et par mnd etter . Da var det nok .

Tok privat ul og for min alder å være hadde jeg masse egg og generelt så er kroppen bra, men det ble oppdaget to tre polypper som kan være årsaken til at det har blitt så vanskelig . Det var da 4 år siden siste fødsel . Så var på vannscanning for å bekrefte polyppene og ble henvist på sykehus for å fjerne dem . Venter fortsatt er også 6DPO idag , så prøver jo i ventetiden . Her mente gu at mine to MA ikke hadde noe med polyppene å gjøre , men heller kjemiske. Sykehuset mente også at MA var Max uflaks med to på rad .

Så da venter jeg på å teste til uka og time til operajon . Så håper jeg på solskinn .

Vet i allefall at mange her inne uavhengig av alder har fått baby tross etter 2-4 MA/SA og en del kjemisk . Mange har også fått hjelpemidler som progesteron osv med klaff på første pp.
Kjenner igjen den følelsen så altfor godt; at man liksom har "kastet bort" mange måneder på noe som ikke gikk.

Husker du skrev om det; polypper som skal fjernes. På en måte er det kanskje fint å ha fått vite om noe konkret som muligens er årsaken til at det ikke har lyktes? Håper det lykkes første forsøk etterpå for dere. :Heartred

Har prøvd progesteron. Bl.a. ved siste kjemiske forrige syklus. Hjalp ikke, men det var kanskje fordi det var noe feil med egget og da kan vel ikke progesteron gjøre noen forskjell. Vet forresten ikke om jeg egentlig trenger progesterontilskudd eller ikke. Gynekolog gav meg resept på lutinus, albyl-e og letrozol. Det er lavterskeltilbud visstnok, når man har prøvd lenge, uten at det har hjulpet noe her.
 
Så tilbake på hvor lenge jeg har logget syklus, startet i november 2022. Har en liten fra mars 2022. Det tok over 1,5 år å bli gravid første gang og nå ser det ut til å ta laang tid igjen. Jeg startet å logge syklus når jeg fikk TR regelmessig og håpet at jeg skulle bli gravid raskt. Det var så mange som sa at når de har blitt gravid en gang er det lett å bli det igjen . I 2021 skulle vi starte IVF på Medicus, men da ble jeg gravid siste syklus før jeg skulle i gang med medisiner. Har ventet lenge med å kontakte lege denne gang siden det gikk naturlig sist, men i dag kom TR og jeg har heldigvis time hos fastlege på fredag. Jeg har prøvd å finne informasjon om man får IVF offentlig med barn nummer 2?
 
Kjenner igjen den følelsen så altfor godt; at man liksom har "kastet bort" mange måneder på noe som ikke gikk.

Husker du skrev om det; polypper som skal fjernes. På en måte er det kanskje fint å ha fått vite om noe konkret som muligens er årsaken til at det ikke har lyktes? Håper det lykkes første forsøk etterpå for dere. :Heartred

Har prøvd progesteron. Bl.a. ved siste kjemiske forrige syklus. Hjalp ikke, men det var kanskje fordi det var noe feil med egget og da kan vel ikke progesteron gjøre noen forskjell. Vet forresten ikke om jeg egentlig trenger progesterontilskudd eller ikke. Gynekolog gav meg resept på lutinus, albyl-e og letrozol. Det er lavterskeltilbud visstnok, når man har prøvd lenge, uten at det har hjulpet noe her.
Ho gu dama jeg var til mente jeg ikke generelt trengte progesteron , men hun kunne likevel anbefale det etter operasjonen . Så jeg vet ikke jeg , får bare ta en ting av gangen :bag:

Men ja det er lissom et halvt år bortkasta og det er dyrbar tid hverfall når man har passert 40 . Hadde jeg hvert 30 hadde jeg heller ikke oppdaget polypper for jeg hadde jo droppa gu . Men nå gjør man alt hvis du skjønner :bag::laughing002
 
Er det flere her som har opplevd tidlig eggløsning etter 40? Pleide å ha eggløsning ca. CD14 for noen år siden (brukte ikke eltester, så vet ikke 100%, men utfra sykluslengde virket det sånn), men de siste 2-3 årene har jeg begynt å ha eggløsning på CD11-12, en gang tror jeg til og med det var på CD9 eller 10. Har googlet og lest at dette kan skje etter 40, og at egget da ikke alltid rekker å bli helt modnet.

Med letrozol har eggløsning kommet 1-2 dager senere, men likevel ikke blitt gravid. Denne syklusen droppet jeg letrozol, men fikk likevel ikke positiv eltest før på kvelden CD12, og fremdeles positiv CD13. På Fertilityfriend, hvor jeg registrerer temperatur, har eggløsning blitt estimert til å ha vært på CD14. Prøver selvsagt ikke å bli urealistisk håpefull, etter å ha prøvd i mer enn ett år, men kan det være et godt tegn med eggløsning rundt CD14 når jeg normalt de siste par årene har pleid å få på CD11-12? Noen som har erfaringer med dette?
 
Jobber med saken å få til solskinnshistorien . Har tre barn fra før og da vi prøvde på nr fire , klaffa det etter 3 forsøk . Tok privat ul uke 8+2 ble satt til 8+1 ingen hjerteslag , stoppet samme dag eller nylig mente hun. En mnd etter klaffa det igjen og på ny ul i uke 8+2 alt så fint ut . Uke 12 på ul hadde alt stoppet i uke 8 rett etter ul :arghh: følte at jeg hadde kastet bort så mange mnd , så sårt og vondt . Ble gravid en mnd etter igjen , da kjemisk , hadde igjen kjemisk et par mnd etter . Da var det nok .

Tok privat ul og for min alder å være hadde jeg masse egg og generelt så er kroppen bra, men det ble oppdaget to tre polypper som kan være årsaken til at det har blitt så vanskelig . Det var da 4 år siden siste fødsel . Så var på vannscanning for å bekrefte polyppene og ble henvist på sykehus for å fjerne dem . Venter fortsatt er også 6DPO idag , så prøver jo i ventetiden . Her mente gu at mine to MA ikke hadde noe med polyppene å gjøre , men heller kjemiske. Sykehuset mente også at MA var Max uflaks med to på rad .

Så da venter jeg på å teste til uka og time til operajon . Så håper jeg på solskinn .

Vet i allefall at mange her inne uavhengig av alder har fått baby tross etter 2-4 MA/SA og en del kjemisk . Mange har også fått hjelpemidler som progesteron osv med klaff på første pp.
Hvordan har det gått etter at polyppene ble fjernet? Jeg har så trua på at det sitter nå
 
Noen her som har brukt p-sprøyte før dere startet med å prøve å bli gravid?

Jeg er 36år, har to barn fra før. Prøver nå på nr 3♥️ Men har brukt p-sprøyte siden august, og deretter i november. Om jeg skulle satt ny skulle den blitt satt i slutten av januar, men har nå ikke satt flere pga ønske om et barn til..
Har fortsatt ikke fått mens og lurer på hvor lang tid «folk flest» må vente‍♀️
Jeg er/var bortskjemt å ble gravid momentant når jeg fjernet spiral med de to første barna og er derfor en utålmodig sjel. Men skjønner jeg må være litt tålmodig denne gangen..
 
Back
Topp