Godt voksne prøvere (35+)

Nei, har kun døds- og uføreforsikring :angelic: klp sin dekker heller ikke slike type ting :shy: jeg kunne nok ha sjekket fritt sykehusvalg. Men gyn kunne kun anbefale meg Ullevål mtp kompetanse på endometriose, men der hadde jeg aldri kommet inn. Og jeg har rett og slett ikke ork til 5-6t reising for dagsoperasjon midt oppi alt med unger, jobb og samboer i turnus :shy: så fant ut at jeg får smøre meg med tålmodighet og si på den samtalen at jeg gjerne kan komme på kort varsel :)
Samme her , hadde bare livs og døds forsikring , ikke helseforsikring . Jeg får også bare smøre med tolmodighet å vente . Er 12 uker her . Også frister det da med to andre som har 6 uker , men så mye styr føler jeg :nailbiting:
 
Samme her , hadde bare livs og døds forsikring , ikke helseforsikring . Jeg får også bare smøre med tolmodighet å vente . Er 12 uker her . Også frister det da med to andre som har 6 uker , men så mye styr føler jeg :nailbiting:
Jepp, blir for mye reising for min del mtp alt som står og venter her hjemme :shy:
 
Jeg også hører til her. 41år, ingen barn fra før av. Fikk satt inn ett egg, fikk ingen på frys. Er uke 6 nå, men mistenker dessverre sterkt at jeg mistet i helga. Blødde en god del og hadde vondt i ryggen. Sitter egentlig bare å venter på HCG-testresultater og så å gjenta det på onsdag for bekreftelse. Ventetiden er det verste med IVF...
 
Jeg også hører til her. 41år, ingen barn fra før av. Fikk satt inn ett egg, fikk ingen på frys. Er uke 6 nå, men mistenker dessverre sterkt at jeg mistet i helga. Blødde en god del og hadde vondt i ryggen. Sitter egentlig bare å venter på HCG-testresultater og så å gjenta det på onsdag for bekreftelse. Ventetiden er det verste med IVF...
Så leit hvis du har rett! :Heartbigred
 
44år og prøver på en til ble gravid og fødte måneden før jeg ble 44, såå lyst på en til. Men kan vi være så heldige? Helt naturlig og tracker ikke eggløsning . Tips til hvordan jeg finner den?
 
44år og prøver på en til ble gravid og fødte måneden før jeg ble 44, såå lyst på en til. Men kan vi være så heldige? Helt naturlig og tracker ikke eggløsning . Tips til hvordan jeg finner den?
Hmmm, jeg ville absolutt brukt eggløsningstester om jeg var deg. Du kan kjøpe billige babyplanstrips på billige tester f.eks. Å finne eggløsning uten å teste er vel hovedsaklig ved å se på utfloden, når den er gjennomsiktig og strekkbar nærmer eggløsningen seg. Så sex hver dag eller annenhver dag i dagene med slikt slim, og dagen etter just in case?
Men du ble vel relativt lett gravid sist, så ikke umulig bare ett år etter vel? Krysser fingrene! :Heartred
 
Hmmm, jeg ville absolutt brukt eggløsningstester om jeg var deg. Du kan kjøpe billige babyplanstrips på billige tester f.eks. Å finne eggløsning uten å teste er vel hovedsaklig ved å se på utfloden, når den er gjennomsiktig og strekkbar nærmer eggløsningen seg. Så sex hver dag eller annenhver dag i dagene med slikt slim, og dagen etter just in case?
Men du ble vel relativt lett gravid sist, så ikke umulig bare ett år etter vel? Krysser fingrene! :Heartred
Takk❤️ Håper på et lite mirakel til❤️
 
Hvor lavt har resultatene på progresteron vært for dere som har fått støttemedisiner for det?

Jeg fant ut at jeg før nyttår (syklus etter kjemisk) hadde kun hatt 6 i progreston, den syklusen trodde jeg ikke jeg hadde el siden jeg hadde tre LH topper men ingen skikkelig temp økning så det stemmer greit. Men den gangen jeg tok de prøvene så var det kun hos fastlegen og hun sa «alt så fint ut»…. Men har jo skjønt nå det er for lavt.
Ny prøver ble tatt nå på slutten sist syklus og de var også kun på 16 … skulle ringe gynekologen, men han var seff på vinterferie og fikk dermed ikke spurt om å starte på noe støttemedisiner denne syklusen :( Har prøvd å lese meg til at det burde være minst på 20?
 
Det er nå snart akkurat to år siden jeg måtte gjennomgå medisinsk abort pga avvik i uke 12, og litt under halvannet år siden SA i uke 8, og jeg fikk i dag negativ gtest igjen. Er 42, 43 senere i år. Er det noen som har opplevd noe lignende og så lyktes til slutt? Kjenner på masse sorg og fortvilelse.

Har som sagt vært hos gynekolog flere ganger disse to årene, og fått beskjed om at alt så fint ut, normale verdier på alle blodprøver. Men kun 4-5 kjemiske å vise til fra oktober 2022 og til nå…. :(
 
Det er nå snart akkurat to år siden jeg måtte gjennomgå medisinsk abort pga avvik i uke 12, og litt under halvannet år siden SA i uke 8, og jeg fikk i dag negativ gtest igjen. Er 42, 43 senere i år. Er det noen som har opplevd noe lignende og så lyktes til slutt? Kjenner på masse sorg og fortvilelse.

Har som sagt vært hos gynekolog flere ganger disse to årene, og fått beskjed om at alt så fint ut, normale verdier på alle blodprøver. Men kun 4-5 kjemiske å vise til fra oktober 2022 og til nå…. :(
Har ingen solskinnshistorie å vise til av egen erfaring, men jeg tenker det er veldig positivt at du faktisk gjentatte ganger har blitt gravid. Da ser det jo ut til at sædcellene når fram til egget, og at egget klarer å feste seg, og at det tross alt skjer relativt hyppig! Vil tro det bare er mange «dårlige» egg du må pløye gjennom pga. alder, før det plutselig kan komme et egg av god kvalitet som kan utvikle seg rett og bli sittende hele veien :Heartred Sender gode tanker og håper for deg :Heartred
 
Har ingen solskinnshistorie å vise til av egen erfaring, men jeg tenker det er veldig positivt at du faktisk gjentatte ganger har blitt gravid. Da ser det jo ut til at sædcellene når fram til egget, og at egget klarer å feste seg, og at det tross alt skjer relativt hyppig! Vil tro det bare er mange «dårlige» egg du må pløye gjennom pga. alder, før det plutselig kan komme et egg av god kvalitet som kan utvikle seg rett og bli sittende hele veien :Heartred Sender gode tanker og håper for deg :Heartred
Takk. :Heartred Ja, om noe kan være positivt i dette er det kanskje det ja. Er bare mer og mer redd for at det ikke er noen gode nok egg igjen. Brukte dobbel letrozol denne syklusen, men det hadde tydeligvis null effekt. Er det noe poeng i å fortsette med letrozol-tablettene jeg har igjen? Kan letrozol forverre eggene?
 
Det er nå snart akkurat to år siden jeg måtte gjennomgå medisinsk abort pga avvik i uke 12, og litt under halvannet år siden SA i uke 8, og jeg fikk i dag negativ gtest igjen. Er 42, 43 senere i år. Er det noen som har opplevd noe lignende og så lyktes til slutt? Kjenner på masse sorg og fortvilelse.

Har som sagt vært hos gynekolog flere ganger disse to årene, og fått beskjed om at alt så fint ut, normale verdier på alle blodprøver. Men kun 4-5 kjemiske å vise til fra oktober 2022 og til nå…. :(
Jobber med saken å få til solskinnshistorien . Har tre barn fra før og da vi prøvde på nr fire , klaffa det etter 3 forsøk . Tok privat ul uke 8+2 ble satt til 8+1 ingen hjerteslag , stoppet samme dag eller nylig mente hun. En mnd etter klaffa det igjen og på ny ul i uke 8+2 alt så fint ut . Uke 12 på ul hadde alt stoppet i uke 8 rett etter ul :arghh: følte at jeg hadde kastet bort så mange mnd , så sårt og vondt . Ble gravid en mnd etter igjen , da kjemisk , hadde igjen kjemisk et par mnd etter . Da var det nok .

Tok privat ul og for min alder å være hadde jeg masse egg og generelt så er kroppen bra, men det ble oppdaget to tre polypper som kan være årsaken til at det har blitt så vanskelig . Det var da 4 år siden siste fødsel . Så var på vannscanning for å bekrefte polyppene og ble henvist på sykehus for å fjerne dem . Venter fortsatt er også 6DPO idag , så prøver jo i ventetiden . Her mente gu at mine to MA ikke hadde noe med polyppene å gjøre , men heller kjemiske. Sykehuset mente også at MA var Max uflaks med to på rad .

Så da venter jeg på å teste til uka og time til operajon . Så håper jeg på solskinn .

Vet i allefall at mange her inne uavhengig av alder har fått baby tross etter 2-4 MA/SA og en del kjemisk . Mange har også fått hjelpemidler som progesteron osv med klaff på første pp.
 
Back
Topp