Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
*HVOR LENGE HAR FOLK HER INNE PRØVT?
*NOEN SOM ER I DIALOG MED LEGE FOR HJELP TIL Å BLI GRAVID?
*NOEN SOM BRUKER TILSKUDD OSV FOR Å HJELPE PÅ EL/ BLI GRAVID?
Jeg bruker monitor for å kartlegge EL, en gammel CB. Den har ved bruk over 3pp ikke gitt max utslag, kun høy. Siste pp ble kjemisk, så har hatt EL fordeom monitor ikke har vist eggløsning. Jeg har sykluser på ca 31+ dager.. Ved to pp har jeg fått høy på monitor ca CD18/19, nå sist høy fra CD13.. så det er vanskelig å tidfeste når jeg har EL. Tenker evt forsøke å tempe.. el drite i å finne EL å bare kjøre på Det var det vi gjorde pp1 med klaff, men endte i SA.
Skal prøve på barn nr. 3. Jeg blir 39 i år. De to forrige barna kom lynraskt, så siden vi vet det, og vi vil ha 2020-barn, kan vi ikke starte ennå. Om det blir prematurt blir det 2019 barn. Vil ikke barnet skal bli den minste i klassen osv. Så vi venter litt med prøving.
*Godt over 2år nå.*HVOR LENGE HAR FOLK HER INNE PRØVT?
Jeg bruker monitor for å kartlegge EL, en gammel CB. Den har ved bruk over 3pp ikke gitt max utslag, kun høy. Siste pp ble kjemisk, så har hatt EL fordeom monitor ikke har vist eggløsning. Jeg har sykluser på ca 31+ dager.. Ved to pp har jeg fått høy på monitor ca CD18/19, nå sist høy fra CD13.. så det er vanskelig å tidfeste når jeg har EL. Tenker evt forsøke å tempe.. el drite i å finne EL å bare kjøre på Det var det vi gjorde pp1 med klaff, men endte i SA.
Hvorfor har du ikke krav på noe hjelp? Hvis du har ett barn du kan og bør få hjelp.* Ikke brukt prevensjon etter fødsel i august 2017. Mensen kom tilbake i slutten av 2017. Ble gravid høsten 2018, men det endte i MA oppdaget i uke 14 (utvikling stoppet 8+5). Nå kommet til PP3 etter MA.
* Ja, har prøvd, men ikke blitt møtt med så veldig mye velvillighet til hjelp. Største argumentasjonen er at vi har et barn og at enebarn er helt OK. Fått testet AMH og hormonnivå selv om hun mente det ikke var spesielt mye vits i og med at jeg ikke hadde krav/rett på noe hjelp/henvisninger uansett.
* Metformin for å stabilisere syklusene mine. Ellers tar jeg multivitaminer + ekstra folat og D-vitaminer.
I følge legen tilbys ikke kvinner over 40 år hjelp, spesielt ikke vi som tross alt har ett barnHvorfor har du ikke krav på noe hjelp? Hvis du har ett barn du kan og bør få hjelp.
Ja,ikke på offentlige desverreI følge legen tilbys ikke kvinner over 40 år hjelp, spesielt ikke vi som tross alt har ett barn
Jeg er 35 år, har tre barn som satt på omtrent første forsøk. Har også blitt gravid hvor jeg har vært nødt til å ta selvbestemt abort. Men nå vil vi ha dette siste lille nurket, og av en merkelig grunn så tar det lenger tid. Jeg som trodde vi var super fertile! Men ting endrer seg såklart med alderen! Man skal hvertfall ikke ta ting forgitt har jeg lært
Og ønsker dere alle lykke til!