Godt voksne prøvere (35+)

Bruker noen noe spesielt? Type concieve +, eggløsninstest/Monitor andre preparater?

Vi timer med El testing, concieve+ for manglende slim utover det ikke så mye..
 
Har pcos, så har tatt et kosttilskudd sim heter myo-inositol. Har også brukt pergotime denne pp.
Leter etter EL med monitor, men vet stort sett når EL er uansett.
 
Jeg bruker monitor for å kartlegge EL, en gammel CB. Den har ved bruk over 3pp ikke gitt max utslag, kun høy. Siste pp ble kjemisk, så har hatt EL fordeom monitor ikke har vist eggløsning. Jeg har sykluser på ca 31+ dager.. Ved to pp har jeg fått høy på monitor ca CD18/19, nå sist høy fra CD13.. så det er vanskelig å tidfeste når jeg har EL. Tenker evt forsøke å tempe.. el drite i å finne EL å bare kjøre på :p Det var det vi gjorde pp1 med klaff, men endte i SA.

*HVOR LENGE HAR FOLK HER INNE PRØVT?
*NOEN SOM ER I DIALOG MED LEGE FOR HJELP TIL Å BLI GRAVID?
*NOEN SOM BRUKER TILSKUDD OSV FOR Å HJELPE PÅ EL/ BLI GRAVID?
 
*HVOR LENGE HAR FOLK HER INNE PRØVT?
*NOEN SOM ER I DIALOG MED LEGE FOR HJELP TIL Å BLI GRAVID?
*NOEN SOM BRUKER TILSKUDD OSV FOR Å HJELPE PÅ EL/ BLI GRAVID?

Vi har prøvd siden oktober i fjor, er i PP 5 nå. Har ikke vært hos legen. Bruker ingen tilskudd, temper ikke, har ikke monitor, bruker ikke EL-tester ... Enda. Det kan kanskje endre seg etter hvert.
 
Er 41 nå og prøver på tredje barn. To tenåringer fra før☺️ En SA i uke 9 (5 uker på vei). Krysser fingre og tær men ikke lår for en spire til å sitte neste gang
 
Jeg bruker monitor for å kartlegge EL, en gammel CB. Den har ved bruk over 3pp ikke gitt max utslag, kun høy. Siste pp ble kjemisk, så har hatt EL fordeom monitor ikke har vist eggløsning. Jeg har sykluser på ca 31+ dager.. Ved to pp har jeg fått høy på monitor ca CD18/19, nå sist høy fra CD13.. så det er vanskelig å tidfeste når jeg har EL. Tenker evt forsøke å tempe.. el drite i å finne EL å bare kjøre på :p Det var det vi gjorde pp1 med klaff, men endte i SA.

*HVOR LENGE HAR FOLK HER INNE PRØVT?
*NOEN SOM ER I DIALOG MED LEGE FOR HJELP TIL Å BLI GRAVID?
*NOEN SOM BRUKER TILSKUDD OSV FOR Å HJELPE PÅ EL/ BLI GRAVID?


Tar folat og D-vitamin. Prøvd siden juli i fjor. De to første barna klaffet fort. Var på fertilitetssjekk mandag denne uken, alt så bra ut på ultralyd, så fine eggsekker eller hva det nå er på begge sider, ingen knuter eller cyster. Men blodprøvene.. Høy FSH, lav østrogen, venter på svar på AMH. Sykluser på 17 til 36 dager, noen ganger kort lutealfasen, aldri en måned med samme syklus som fortige. Har testet etter EL noen måneder her og der for å kartlegge, men legen mente jeg ikke burde gjøre det fordi det stresser en. Han ville ikke si så mye om hva blodprøvene tydet på før svaret på AMH kommer. Men kan jo hende at jeg fortsatt ammer påvirker det? Overvektig etter forrige svangerskap, så har begynt å trene igjen.
 
Skal prøve på barn nr. 3. Jeg blir 39 i år. De to forrige barna kom lynraskt, så siden vi vet det, og vi vil ha 2020-barn, kan vi ikke starte ennå. Om det blir prematurt blir det 2019 barn. Vil ikke barnet skal bli den minste i klassen osv. Så vi venter litt med prøving.


Det må nesten være fint å ha et sånt "dilemma" lykke til!
 
*HVOR LENGE HAR FOLK HER INNE PRØVT?
*NOEN SOM ER I DIALOG MED LEGE FOR HJELP TIL Å BLI GRAVID?
*NOEN SOM BRUKER TILSKUDD OSV FOR Å HJELPE PÅ EL/ BLI GRAVID?

- Vi har prøvd på nr. 2 siden august i fjor, ca.
- Har kontaktet fastlegen og skal begynne med å få tatt blodprøver i april. Men får ikke komme til hos gyn. før det har gått 1 år...
- Tar folat og har drukket litt grapefrukt denne pp.

Bruker ellers det meste for å kartlegge EL da den varierer veldig fra PP til PP. Tester både med monitor, strips og temper.
Syklusen virker ustabil både i lengde og mtp. lutealfasen som er veldig kort. Var ikke slik før jeg ble gravid.
 
*HVOR LENGE HAR FOLK HER INNE PRØVT?
*NOEN SOM ER I DIALOG MED LEGE FOR HJELP TIL Å BLI GRAVID?
*NOEN SOM BRUKER TILSKUDD OSV FOR Å HJELPE PÅ EL/ BLI GRAVID?
*Godt over 2år nå.
*Vi oppsøkte lege og gynekolog etter 1 1/2 år ca. Det offentlige var like mye til hjelp som en fjert. Privat gynekolog gå oss litt hjelpemidler, men når vi ikke lykkes med disse må vi ha hjelp vis ivf. Og vi har forsamtale neste uke.
*Jeg har brukt masse vitaminer og noen kjerringråd, ellers legemidler som Ovitrelle(eggløsningssprøyte), Utrogestan(progreston tilskudd) og klomifen/klomid (for eggløsning).
 
Jeg bruker monitor for å kartlegge EL, en gammel CB. Den har ved bruk over 3pp ikke gitt max utslag, kun høy. Siste pp ble kjemisk, så har hatt EL fordeom monitor ikke har vist eggløsning. Jeg har sykluser på ca 31+ dager.. Ved to pp har jeg fått høy på monitor ca CD18/19, nå sist høy fra CD13.. så det er vanskelig å tidfeste når jeg har EL. Tenker evt forsøke å tempe.. el drite i å finne EL å bare kjøre på :p Det var det vi gjorde pp1 med klaff, men endte i SA.

*HVOR LENGE HAR FOLK HER INNE PRØVT?
*NOEN SOM ER I DIALOG MED LEGE FOR HJELP TIL Å BLI GRAVID?
*NOEN SOM BRUKER TILSKUDD OSV FOR Å HJELPE PÅ EL/ BLI GRAVID?

* Ikke brukt prevensjon etter fødsel i august 2017. Mensen kom tilbake i slutten av 2017. Ble gravid høsten 2018, men det endte i MA oppdaget i uke 14 (utvikling stoppet 8+5). Nå kommet til PP3 etter MA.
* Ja, har prøvd, men ikke blitt møtt med så veldig mye velvillighet til hjelp. Største argumentasjonen er at vi har et barn og at enebarn er helt OK. Fått testet AMH og hormonnivå selv om hun mente det ikke var spesielt mye vits i og med at jeg ikke hadde krav/rett på noe hjelp/henvisninger uansett.
* Metformin for å stabilisere syklusene mine. Ellers tar jeg multivitaminer + ekstra folat og D-vitaminer.
 
* Ikke brukt prevensjon etter fødsel i august 2017. Mensen kom tilbake i slutten av 2017. Ble gravid høsten 2018, men det endte i MA oppdaget i uke 14 (utvikling stoppet 8+5). Nå kommet til PP3 etter MA.
* Ja, har prøvd, men ikke blitt møtt med så veldig mye velvillighet til hjelp. Største argumentasjonen er at vi har et barn og at enebarn er helt OK. Fått testet AMH og hormonnivå selv om hun mente det ikke var spesielt mye vits i og med at jeg ikke hadde krav/rett på noe hjelp/henvisninger uansett.
* Metformin for å stabilisere syklusene mine. Ellers tar jeg multivitaminer + ekstra folat og D-vitaminer.
Hvorfor har du ikke krav på noe hjelp? Hvis du har ett barn du kan og bør få hjelp.
 
Jeg er 35 år, har tre barn som satt på omtrent første forsøk. Har også blitt gravid hvor jeg har vært nødt til å ta selvbestemt abort. Men nå vil vi ha dette siste lille nurket, og av en merkelig grunn så tar det lenger tid. Jeg som trodde vi var super fertile! Men ting endrer seg såklart med alderen! Man skal hvertfall ikke ta ting forgitt har jeg lært :Heartred:Heartred:Heartred

Og ønsker dere alle lykke til! :love7
 
Jeg er 35 år, har tre barn som satt på omtrent første forsøk. Har også blitt gravid hvor jeg har vært nødt til å ta selvbestemt abort. Men nå vil vi ha dette siste lille nurket, og av en merkelig grunn så tar det lenger tid. Jeg som trodde vi var super fertile! Men ting endrer seg såklart med alderen! Man skal hvertfall ikke ta ting forgitt har jeg lært :Heartred:Heartred:Heartred

Og ønsker dere alle lykke til! :love7

Historien din hørtes veldig lik ut som min. Lykke til med prøvinga :dance008
 
Droppet monitortesting etter CD21/22, men siden det murrer i tide og utide tok jeg en på CD26 hvor streken var like sterk som kontrollstreken. Pinnen ble ikke satt i monitor.

Frykter nå veldig kort Lutealfase. Er på CD31 idag, IKM imorgen-ish. Negativ graviditetstest.
...det er så uutholdelig dagene før om mensen kommer eller ikke.
 
Snart 35 her, og prøver på nr 3. Nr 1 og 2 skjedde i måned 2 med prøving. Nå derimot virker det som det tar litt lenger tid...
 
Blir 41 i år og prøver på nr 3. Har to barn på 5 og 7 fra før. De to første kom uten at vi trengte å prøve engang, nå ser det ut som om det kan ta litt tid. Håper bare vi ikke ventet for lenge før vi startet prøvingen på en baby til.
 
Hei! 35 år (blir 36 til høsten) prøver på nr 3 men har til nå bare mista (mista to) prøvd i 9mnd.
 
Back
Topp