Godt voksne prøvere (35+)

Ikke så mye oppdatering herfra, hadde en kjemisk graviditet forrige pp. Er dpo 11 i dag og bare svak svak strek, lover dårlig tenker jeg.
Jeg hadde svak strek før etter ikm siste gang og det endte med en gutt som er 3uker nå :) Håper at du har en terminspire!!! Lykke til!!
 
Jeg blir 37 straks og mannen er 39. Sluttet med p-piller 1.mai og ble gravid i midten av juli. Jeg hadde dessverre en MA i august/september og har akkurat komt til hektene igjen. Blødningene har stoppet og vi har hatt sex som normalt. Nå er jeg spent på om eggløsning og mens kommer som normalt. Håper selvsagt vi kan få det til ganske raskt igjen :Heartred
 
Jeg blir 37 straks og mannen er 39. Sluttet med p-piller 1.mai og ble gravid i midten av juli. Jeg hadde dessverre en MA i august/september og har akkurat komt til hektene igjen. Blødningene har stoppet og vi har hatt sex som normalt. Nå er jeg spent på om eggløsning og mens kommer som normalt. Håper selvsagt vi kan få det til ganske raskt igjen :Heartred
 
Herre min hatt! Der hang knappen seg opp gitt! Beklager alle de like meldingene :hilarious:
 
Har vært til gyn nå, mannen har levert prøver og alt og alle er sjekket, har for "gode" resultat på prøvene til at hormon stimulering er aktuelt, blir å ta eggløsningsprøyte i aktuelle dager som er alternativet. :cool:
Godt at vi har så bra resultater og har prøvd i over 2 år.. Tjoho! :bookworm:
 
Her prøver vi fortsatt...pp noe (9 tror jeg) har EL NÅ....burde vel legge noe aksjer og ikke bare henge på bv! ;) håper det klaffer
 
Er 39 og prøver på nr 3. Tok ut spiralen desember 2017, prøvde noen måneder før jeg ble sjuk og det måtte settes på vent. Så når jeg var klar igjen høsten 2018 hadde mannen fått kalde føtter. Måtte motiveres. Så når vi endelig var klar begge to for å prøve i mai satt spiren på første PP. Men endte i SA ca uke 8. Var forberedt i og med at jeg fikk påvist at det ikke var liv i uke 6. Rakk ikke mens før spire nr 2 satt. Men også den endte i MA/SA. Gikk mange uker fordi sykehus ville se det an, og se det an, og se det an..... Blødde mye og måtte bruke tid på å komme meg. Nå er jeg klar for å prøve. Er i DPO land. Kjenner spenningen rundt dette har dempet seg. Redd for at evt ny spire ender i ny SA. Gikk så glatt med de to forrige. Men er jo denne alderen da. Må vel bare forvente dette. Vet ikke hvor lenge jeg får med meg gubben, som i utgangspunktet ikke har kjempelyst på nr 3. Ihvertfall ikke vits å regne med noe annet enn naturlige forsøk, noe han syntes er heeeeelt ok
 
Er det flere jenter/damer som er godt voksne og prøver på barn?
Jeg er 38 (blir 39 i år), og vi skal prøve på nr 3 nå.
Jeg var 40 når jeg fikk min 1, som No er 6 mnd snart.
 
Er 37 (blir 38 i oktober) har fire barn, eldste blir 8 i desember, en som er 6, ei lita som er 3 og en mini på fire mnd. Vi ønsker oss veldig en til, og føler at det haster pga alder (Mannen er 43). Har blitt raskt gravid tidligere, men mistet i MA før yngstemann satt. Hadde også veldig lange og uregelmessige sykluser etter tredje fødsel, som gjorde at det tok lengre tid enn jeg ønsket før jeg ble gravid igjen. Håper syklusen er mer stabil når eggløsningen er tilbake. Fullammer, så har ikke hatt første menstruasjon enda, men starter prøving så fort som mulig. Leste den artikkelen noen linket til om kostråd, og tenker å ha fokus på kost og aktivitet framover. Noen flere "naturlige" tips til å booste fertiliteten, og evt stabilisere syklus etterhvert?

Hei! Jeg er litt i samme båt som deg, har du fått syklus tilbake ved hjelp av noe? Eller har den kommet naturlig?
Ammer ennå mye her, kroppen har forsøkt seg på EL, men ikke fått det til. Ikke hatt menstruasjon ennå heller.
Utålmodig :rolleyes: ...og mini på 7 mnd er ikke klar for å avslutte puppen heller
 
Er 39 og prøver på nr 3. Tok ut spiralen desember 2017, prøvde noen måneder før jeg ble sjuk og det måtte settes på vent. Så når jeg var klar igjen høsten 2018 hadde mannen fått kalde føtter. Måtte motiveres. Så når vi endelig var klar begge to for å prøve i mai satt spiren på første PP. Men endte i SA ca uke 8. Var forberedt i og med at jeg fikk påvist at det ikke var liv i uke 6. Rakk ikke mens før spire nr 2 satt. Men også den endte i MA/SA. Gikk mange uker fordi sykehus ville se det an, og se det an, og se det an..... Blødde mye og måtte bruke tid på å komme meg. Nå er jeg klar for å prøve. Er i DPO land. Kjenner spenningen rundt dette har dempet seg. Redd for at evt ny spire ender i ny SA. Gikk så glatt med de to forrige. Men er jo denne alderen da. Må vel bare forvente dette. Vet ikke hvor lenge jeg får med meg gubben, som i utgangspunktet ikke har kjempelyst på nr 3. Ihvertfall ikke vits å regne med noe annet enn naturlige forsøk, noe han syntes er heeeeelt ok
Lykke til <3
 
Jeg stikker litt innom her enda siden jeg nesten ikke kan tro jeg har en spire i magen.:woot: Jeg er nå 8 uker på vei med nummer 4 og jeg er 38 år. Har termin rett rundt min 39 årsdag.
 
Jeg venter nr 2 som kommer omtrent samtidig som jeg fyller 39!
Har blitt relativt fort gravid mange ganger, men det måtte 4 sa til før den satt hele veien, noe de regner med er eggkvalitet pga alder.
Likevel har alle fagpersoner jeg har møtt på vår vei mot dette barnet vært overbevisende om at det ville gå bra til slutt!
Og de hadde rett :) :)
 
Ja, til alle dere som trenger en positiv historie. Vi prøvde lenge på tredjebarnet. Hadde mange kjemisk graviditeter, samt to ma’er i uke 9 der hjertelyd var påvist. Jeg rakk å fylle 41 år før dette barnet i magen ble unnfanget. Nå er baby snart her og jeg rakk å fylle 42 år. Har til og med bare en eggleder og er overvektig så hadde ikke statistikken på vår side.
 
Jeg er 42. Snart 43, faktisk. Huff.
Har fire barn fra før, fra et tidligere forhold. Ble superenkelt gravid med alle fire, og har heller aldri hatt MA/SA. Så jeg har jo vært veldig heldig. Nå har det gått 3 PP'er uten tegn til graviditet, det er jo ikke lenge, men helt uvant for meg. Så føler meg rimelig sikker på at noe har skjedd med kroppen. Har regelmessig mens, har fått positiv EL-test hver måned, er frisk, slank... Dessuten har jeg allerede tatt blodprøver og UL, der alt så fint ut. Så jeg gir ikke fullstendig opp. DENNE måndeden må jeg da for pokker slippe et brukandes egg...
Heldigvis har min nye partner også barn fra før, så helt krise er det jo ikke, om dette ikke skulle skje. I alle fall ikke om jeg forsøker å tenke rasjonelt. Men skulle så veldig, veldig, veldig gjerne hatt en liten baby igjen.
 
Jeg er 42. Snart 43, faktisk. Huff.
Har fire barn fra før, fra et tidligere forhold. Ble superenkelt gravid med alle fire, og har heller aldri hatt MA/SA. Så jeg har jo vært veldig heldig. Nå har det gått 3 PP'er uten tegn til graviditet, det er jo ikke lenge, men helt uvant for meg. Så føler meg rimelig sikker på at noe har skjedd med kroppen. Har regelmessig mens, har fått positiv EL-test hver måned, er frisk, slank... Dessuten har jeg allerede tatt blodprøver og UL, der alt så fint ut. Så jeg gir ikke fullstendig opp. DENNE måndeden må jeg da for pokker slippe et brukandes egg...
Heldigvis har min nye partner også barn fra før, så helt krise er det jo ikke, om dette ikke skulle skje. I alle fall ikke om jeg forsøker å tenke rasjonelt. Men skulle så veldig, veldig, veldig gjerne hatt en liten baby igjen.
Lykke til :)
 
Hei! Jeg er litt i samme båt som deg, har du fått syklus tilbake ved hjelp av noe? Eller har den kommet naturlig?
Ammer ennå mye her, kroppen har forsøkt seg på EL, men ikke fått det til. Ikke hatt menstruasjon ennå heller.
Utålmodig :rolleyes: ...og mini på 7 mnd er ikke klar for å avslutte puppen heller
Nei, syklusen er ikke i rute... Ikke fått menstruasjonen tilbake, men ikke forsøkt noen aktive råd heller... Lille er åtte måneder. Håper så veldig på å komme igang med prøving snart, men tenker at jeg må trappe ned på amming da, og det er nok ikke lille helt klar for o_O
 
Er det flere jenter/damer som er godt voksne og prøver på barn?
Jeg er 38 (blir 39 i år), og vi skal prøve på nr 3 nå.
Ville bare titte innom igjen og ønske alle dere i denne tråden masse lykke til med prøvingen, selv er jeg 38 og venter nr tre i februar (28+4 i dag), bare et par måneder før 39-årsdagen min. Har blitt fort gravid alle tre gangene og aldri hatt noen ma/sa, denne gangen klaffet det i pp. 4 og alt ser bra ut med lillebror i magen :) (tok NIPT privat pluss at vi fikk fosterdiagnostikk gjennom det offentlige denne gangen, alt ser helt normalt ut :))
 
Last edited:
Dere som fikk litt stimulering, ikke ivf eller sper vaskhva slags hjelp fikk dere?
Av gyn min så får jeg ikke noe hormonstimulering, men snakker om en eggløsningssprøyte med timing til El så klart. Mine prøver var veldig bra, smt manne s var veldig bra.
 
Back
Topp