MiniMe80 sin slankedagbok

Det er det virkelig.
Skulle vært like lett å gå ned enn det er å gå opp...

Enig! Har du prøvd ulike dietter? Jeg husker fra da jeg gikk på lavkarbo at det var snakk om partystopper. Det er matvarer som stopper vektnedgang, og er individuelt fra person til person. Jeg har merket at jeg ikke går ned i vekt skikkelig om jeg spiser appelsin. Jeg spiser sjeldent appelsin, så den er enkel å kutte ut. Spiser lite frukt, foretrekker grønnsaker. Man skal jo være forsiktig med å kutte ut matvarer, men jeg tenker at når man kan bytte dem ut med noe som er like sunt, eller sunnere, så er det helt ok.
 
Enig! Har du prøvd ulike dietter? Jeg husker fra da jeg gikk på lavkarbo at det var snakk om partystopper. Det er matvarer som stopper vektnedgang, og er individuelt fra person til person. Jeg har merket at jeg ikke går ned i vekt skikkelig om jeg spiser appelsin. Jeg spiser sjeldent appelsin, så den er enkel å kutte ut. Spiser lite frukt, foretrekker grønnsaker. Man skal jo være forsiktig med å kutte ut matvarer, men jeg tenker at når man kan bytte dem ut med noe som er like sunt, eller sunnere, så er det helt ok.
Har ikke prøvd noen spesielle dietter. Har prøvd å følge et opplegg fra Fitfocus på FB et par ganger men ikke fulgt det til punkt og prikke.
Partystopper har jeg aldri hørt om. Kan ikke si at jeg har merket meg enkelte matvarer heller som stopper vektnedgangen (utenom godteri og usunne ting :p ). Prøver å spise litt mindre og tåle å være sulten. Heller spise frukt og grønt enn snop. Er ikke så flink til å spise det på eget initiativ men mannen skreller til meg og lager gjerne en skål med frukt :)
 
Holdt vekta sånn ca stabil siden fredag, opp 100 gr og ned 100 gram så det er jeg fornøyd med. Slipper å prøve å gå ned 1kg+ som jeg av og til bruker å gå opp i gjennom helgen til neste registrering av vekt.
Vi har kost oss litt med is og snacks og sånn, men ikke for mye.
Ikke vært noe flink til å trene eller gå turer, men har fått bevegd meg når jeg har tatt bussen til byen tre ganger i uken de siste to ukene.
 
Bare opp 0,2kg fra forrige uke. Trodde det skulle være mer. Men så er det 0,2kg for mye siden jeg skal ned. Har ikke vært så flink denne uka så da skal jeg være fornøyd med at det ikke var mer vektoppgang.
Skulle ønske det var enklere å gå ned i vekt. Må bare bli flinkere til å spise sunnere og kutte ut søtsaker i ukedagene.
Målet for juni er å komme meg ned til 93 tallet. Minst -2,1 kg på 3 uker er ikke umulig :)
 
Veide meg i dag og jeg har gått ned allerede noe siden fredag. Vekta er ikke helt enig med seg selv men enten 94,9 eller 95,2. TR er forventet i morgen og jeg bruker av og til å gå ned litt før jeg går opp igjen når TR kommer. Men nå skal jeg prøve å ikke gå så mye opp som jeg bruker fordi jeg gafler i meg altfor mye når TR kommer. Moderat inntak av usunne ting :) Plutselig føltes ikke 93 tallet så langt.
Har som mål å ha godt ned 5 kg i løpet av sommeren (ut august). Oppnåelig mål og bonus hvis jeg går enda mer ned :)
 
Tidligere vekt fra hovedinnlegget

Fredag 19.05.18 98,8kg (TR besøk, men bare opp 100 gram fra uka før)
Fredag 25.05.18 98,8kg
Fredag 01.06.18 98,3kg, -0,5kg
Fredag 08.06.18 97,6kg, -0,7kg
Fredag 15.06.18 98,3kg TR (CD4), +0,7
Fredag 22.06.18 97,7kg -0,6kg
Fredag 29.06.18 97,1kg, -0,6kg
Fredag 13.07.18 TR 98,8kg, +1,7kg
Fredag 03.08.18 98,2kg -0,6
Fredag 10.08.18 98,5kg TR (CD3)
Fredag 17.08.18 98,3kg
Fredag 24.08.18 98,6kg
Fredag 31.08.18 97,8kg, -0,8kg, -0,8113%
----------------------------------------------
Fredag 11.01.19 101,1kg
Fredag 18.01.19 100,1kg BMI 32,32 Slankekrigen starter
Fredag 25.01.19 99,9kg
Fredag 01.02.19 99,4kg
Fredag 08.02.19 99,2kg
Fredag 22.02.19 98,6kg
Fredag 01.03.19 98,6kg
Fredag 08.03.19 97,1kg, -1,5kg, -1,5212% BMI 31,35
Fredag 15.03.19 96,1kg
Fredag 22.03.19 95,9kg TR (CD3) BMI 30,96
Fredag 29.03.19 95,8kg
Fredag 05.04.19 95,8kg
Fredag 12.04.19 94,9kg BMI 30,64
Fredag 26.04.19 95,2kg
Fredag 03.05.19 95,0kg
Fredag 10.05.19 94,5kg
Fredag 24.05.19 95,9kg Finalen i slankekrigen -4,2kg -4,1958%
Fredag 31.05.19 95,8kg
Fredag 07.06.19 96,0kg
Fredag 14.06.19 96,6kg (TR)
Fredag 21.06.19 96,6kg

Alt dette er vekt fra den gamle vekta mi så den viser litt mindre enn den nye som blir brukt fra 02.08.19.
 
Last edited:
Lenge siden jeg har skrevet noe her inne.
Hatt ferie og gikk litt opp. Gikk opp litt over to kg men mye var vann selv om vi også ha kost oss :)
På mandag startet jeg på knekkebrød dietten. Følger den ikke til punkt og prikke. Føler jeg spiser mer enn jeg bruker egentlig. Ingen snop eller snacks. Det betyr ikke helt sukkerfri siden vi har kjøpt jordbær og da blir det med sukker og fløte :D Kjenner jeg er snopesyk på kveldene men da spiser jeg noe frukt/mat eller bare ignorere det.
Mandag veide jeg meg og på onsdag hadde jeg gått ned 0,9kg. Det går nedover heldigvis og når jeg ser at vekta går nedover på så kort tid så gir det meg giv til å fortsette. Vet det kommer til å variere litt i løpet av uka, litt opp og ned, men det viktigste er at det går nedover generelt.
Slankekrigen starter på igjen snart og håper at med hjelp av den så kan jeg gå enda mer ned.
Første delmål er å komme ned på det laveste jeg har veid på lenge og det var i løpet av vårens slankekrig, 94,5. Og neste mål er 90.
 
Last edited:
Fredag og det betyr innveiing. Siden mandag har jeg gått ned 1,2kg. Helt fantastisk når jeg ikke har fulgt dietten til punkt og prikke. Vet mye av det som har forsvunnet er vann og at det kan bli litt vanskeligere å få sånn vektnedgang de neste ukene men prøver så godt jeg kan :) Men får jeg positiv g-test neste uke så blir det ikke slanking men fortsette å spise sunt :)
 
Vekta har holdt seg stabilt siden fredag. Gikk nok litt opp i helga siden jeg har kost meg litt med ostebaguett istedenfor knekekbrød, men gikk heldigvis ned :) Ingen snop på en uke.
 
Har funnet ut de siste par ukene at det ikke går an å kose seg og skeie litt ut i helgene, vekta kommer rett tilbake og enda litt til så det betyr at jeg må være veldig streng på det jeg putter i munnen.
Håper vekta jeg la på meg i helga går fort bort. Spise sunnere og være i litt mer bevegelse for det har vært veldig mye stillesitting den siste tiden. Må tvinge meg ut på tur :)
 
Da er Slankekrigen i gang og i dag var innveiing. 0,5kg mer enn der jeg var for 3 uker siden. Ikke bra men kunne vært verre. Må bare være streng med meg selv. Tilbake på å spise knekkebrød, ikke brød, og mye pålegg så blir jeg mett av det :) Frukt og grønt også selvfølgelig. Spise sunnere rett og slett. Vi skal reise på en liten ferietur i september så håper å komme meg ned på 95 tallet innen da, altså ca 2 kg. Har tre uker på meg. Det er overkommelig.
 
Er så godt å se at vekta går nedover :) Håper vekttapet til nå holder seg der den er, eller litt til, til fredag :D Ingen snop siden lørdag og spist greit. Ikke sultet meg selv om jeg har vært sulten men det er fordi jeg har glemt å spise. Håper så inderlig på at jeg bærer på en spire denne gangen (som alle andre ganger) så da kan jeg ikke sulte meg, men spise fornuftig.
I går kjøpte mannen litt sukkerfritt godteri. Vel jeg har problemer med å begrense meg så det har vært mange lyder fra tarmene i natt :laughing002
 
I dag var det klart for registrering av vekt i Slankekrigen og jeg hadde gått ned 1,1kg :happy: Så glad for det. For mye å håpe på like stort tall neste uke men skal prøve. Har som mål at om to uker så skal jeg ha gått ned minst en kilo til, helst mer. Drar da på en etterlengtet ferie. Skal kose meg men ikke altfor mye :D
 
Ganske så fornøyd med vekttapet denne uka selv om jeg har fått TR på besøk, -1,1kg :D Fikk TR i går og veide meg da, hadde da gått ned 1,5 kg fra forrige uke så gikk litt opp til i dag. Men vekten bruker å gå ned litt dagen før eller første dag med TR før den så går litt opp igjen. Nå har jeg kommet meg til det lille delmålet for hva jeg ville veie før vi dro på ferie, og hvis jeg går ned enda en kilo neste uke så er jo det bare bonus :) Litt optimistisk for jeg kan jo plutselig havne på et platå eller kroppen bare jobber i mot. Litt snop i helga men ellers fortsette å være like flink som før.
Føler og ser ikke ut som jeg har gått ned 2,2kg på to uker, håper det snur seg snart. Nå er det jo ekstra når man er litt oppblåst når TR er på besøk.
To kilo unna andre delmål. Lurer på å kjøpe meg en treningsbukse da, eller om jeg skal vente til 5 kg?? (men da tror jeg det blir en stund til :p )
 
Hei!
Kjenner så godt til kampen mot vekta :wtf:
Men ville bare stikke innom og si: Stå på! Dette klarer du :)
Kjøp deg en treningsbukse nå, som motivasjon til trening. Det er såååå deilig når man har gått så mye ned i vekt at buksa er for stor!:happy: Det er et utlegg å kjøpe buksa, men og greitt å ha en påminner om at man ikke vil passe inn igjen i plagget :) Det er ivertfall en motivasjon for meg da :)
God helg! (Og unn deg litt snop i helgene) :)
 
Hei!
Kjenner så godt til kampen mot vekta :wtf:
Men ville bare stikke innom og si: Stå på! Dette klarer du :)
Kjøp deg en treningsbukse nå, som motivasjon til trening. Det er såååå deilig når man har gått så mye ned i vekt at buksa er for stor!:happy: Det er et utlegg å kjøpe buksa, men og greitt å ha en påminner om at man ikke vil passe inn igjen i plagget :) Det er ivertfall en motivasjon for meg da :)
God helg! (Og unn deg litt snop i helgene) :)
Så kjekt at du ville titte innom her :)
Takk for heiing! Det er sant at det er veldig deilig når klærne begynner å bli for stor fordi man går ned i vekt. Kanskje jeg bare skal kjøpe meg buksa nå. Går ikke så fort ned at den er for stor i løpet av et par uker :)
Det ble litt (mer enn planlagt) snop i helga men nå er det tilbake til skjerpings og prosjekt vektnedgang :)
 
Så kjekt at du ville titte innom her :)
Takk for heiing! Det er sant at det er veldig deilig når klærne begynner å bli for stor fordi man går ned i vekt. Kanskje jeg bare skal kjøpe meg buksa nå. Går ikke så fort ned at den er for stor i løpet av et par uker :)
Det ble litt (mer enn planlagt) snop i helga men nå er det tilbake til skjerpings og prosjekt vektnedgang :)

Klart det :) Spennende å følge andre og se hvordan det går..og evt. kunne nytte seg av andre sine erfaringer :) Jeg hadde ganske lik startvekt som deg :angelic:
Ja gjør det! Nei det tar sin tid før det er for stort, så du får brukt buksa mye fremover :) Jeg har nå flere plagg som henger og slenger på kroppen :joyful:

Uff ja..det er ikke lett å begrense seg ifht. snop. Det er ikke lett når en ikke har lyst på/ikke skal ha snop, og så har samboer sååå lyst på snop :p
Eller da det er mange bursdager og selskap og det ofte er kaker.
Men man må bare finne sin indre viljestyrke og prøve så godt man kan (ja det er lettere sagt enn gjort) :):p
 
Klart det :) Spennende å følge andre og se hvordan det går..og evt. kunne nytte seg av andre sine erfaringer :) Jeg hadde ganske lik startvekt som deg :angelic:
Ja gjør det! Nei det tar sin tid før det er for stort, så du får brukt buksa mye fremover :) Jeg har nå flere plagg som henger og slenger på kroppen :joyful:

Uff ja..det er ikke lett å begrense seg ifht. snop. Det er ikke lett når en ikke har lyst på/ikke skal ha snop, og så har samboer sååå lyst på snop :p
Eller da det er mange bursdager og selskap og det ofte er kaker.
Men man må bare finne sin indre viljestyrke og prøve så godt man kan (ja det er lettere sagt enn gjort) :):p
Jeg er med i slankekrigen her på forumet og da er det veldig greit å ikke spise snop. Mannen spiser is og sjokolade foran meg og det gjør ingenting egentlig. Det er mitt valg å ikke spise noe i ukedagene og det skal jo ikke gå utover han :p Merker at når jeg ikke spiser noe særlig snop eller ingenting så går vekta ned så det må jeg bare fortsette med. Men det er ikke like enkelt alltid, alltid fristelser rundt omkring.
Hvor mye har du gått ned?
 
Det er sikkert en god motivasjon å være med i Slankekrigen ja..da er det noen som følger med på prosessen :) Nei det er det samme her. Han må få spise akkurat hva han vil, imens jeg koser meg med oppkuttet frukt eller grønnsaker :p Men det er mye fristelser ja..og ikke minst hos svigermor som er en reser på lage gode kaker i helgene :wacky: Nå blir jeg faktisk kjapt kvalm av snop/søtt da jeg spiser då lite av det og får lite sukker gjennom kosten, så da er det heldigvis lettere å begrense seg :hilarious:
Jeg har nå gått ned 16.2 kg :)
 
Det er sikkert en god motivasjon å være med i Slankekrigen ja..da er det noen som følger med på prosessen :) Nei det er det samme her. Han må få spise akkurat hva han vil, imens jeg koser meg med oppkuttet frukt eller grønnsaker :p Men det er mye fristelser ja..og ikke minst hos svigermor som er en reser på lage gode kaker i helgene :wacky: Nå blir jeg faktisk kjapt kvalm av snop/søtt da jeg spiser då lite av det og får lite sukker gjennom kosten, så da er det heldigvis lettere å begrense seg :hilarious:
Jeg har nå gått ned 16.2 kg :)
 
Back
Topp