MiniMe80 sin slankedagbok

Kjenner til det enorme søtsuget.. Selv kunne jeg spise søtsaker omtrent hver dag for et år siden, og da fant jeg ut at det var på tide med en forandring. Her hjalp det å få alle fristelser ut av hus, og ha mye frukt tilgjengelig som erstatning. Synest det var best å ta en bråslutt, og ikke spise noe som helst snop eller chips, for hver gang jeg spiste noe snop måtte jeg liksom slutte "på nytt". Etter et par uker takket jeg lett nei til snop da det ikke fristet, og det fikk utslag på vekta ;-) Gikk ned 5kg på ca 5mnd (var helt på grensen til at jeg enda var normalvektig), men da trente jeg ikke, og gjorde ikke andre store kostholdsendringer heller :)
En annen faktor som hadde stor betydning for meg var at mannen også hadde godteforbud. På den måten fantes ikke snop og annen usunn snacks i huset, og vi sammen passet på at det ikke ble handlet inn :)

Har stor tro på at dette klarer du :D
 
Forferdelig sterk. Har hatt det siden tenårene, kanskje før, så ikke så lett å å bli kvitt den.

Er med deg der ja :(
Jeg kan ikke huske hvordan livet var før det begynte å dreie seg om godis.
 
Er med deg der ja :(
Jeg kan ikke huske hvordan livet var før det begynte å dreie seg om godis.
Ikke jeg heller. Husker at jeg ofte gikk ned til kiosken i matfriminutten når jeg gikk på ungdomsskolen for å kjøpe noe snop. De hadde sånn smågodt man kunne velge selv, 4 for en krone eller 2 for en krone, ble mye snop da. Samme med mat. Elsker alt som er usunt. Jo mer fett og salt jo bedre er det...
 
Kjenner til det enorme søtsuget.. Selv kunne jeg spise søtsaker omtrent hver dag for et år siden, og da fant jeg ut at det var på tide med en forandring. Her hjalp det å få alle fristelser ut av hus, og ha mye frukt tilgjengelig som erstatning. Synest det var best å ta en bråslutt, og ikke spise noe som helst snop eller chips, for hver gang jeg spiste noe snop måtte jeg liksom slutte "på nytt". Etter et par uker takket jeg lett nei til snop da det ikke fristet, og det fikk utslag på vekta ;-) Gikk ned 5kg på ca 5mnd (var helt på grensen til at jeg enda var normalvektig), men da trente jeg ikke, og gjorde ikke andre store kostholdsendringer heller :)
En annen faktor som hadde stor betydning for meg var at mannen også hadde godteforbud. På den måten fantes ikke snop og annen usunn snacks i huset, og vi sammen passet på at det ikke ble handlet inn :)

Har stor tro på at dette klarer du :D
Takk for at du har troa på meg ;)

Har klart det før å holde meg helt unna, eller bare spise i helgene. Men ikke alltid det bare er i helgene for man skal jo spise opp posen med chips også, kan jo ikke ligge der en uka og at det ikke er crispy lengre :D Men vi (eller hvertfall jeg) skal ikke kjøpe noe snop på en måned. Bare spise det lille vi har i hus og så er det stopp. Håper på å gå ned 2 kg på 4 uker.
Flink du har vært da å gå ned så mye ved bare å kutte ut snopet!
 
Første dag med mensen og jeg har gått ned i vekt. Nå må jeg bare prøve å ikke gå for mye opp for veien ned er så treg selv om det er mye vann etc som har skyld for en eventuell vektøkning. Mannen kjøper litt snop jeg skal kose meg med når mensen kommer så det har jeg kost meg med i går kveld og i dag. Og så får jeg bare bli flinkere til å bevege meg for det blir mye stillesitting i løpet dagen når man ikke er i form eller er sliten av ingenting.
 
På dag 3 i syklusen og gikk opp 500 gram siden onsdag. For mye is og snop :sorry: Men nå skal jeg skjerpe meg :) Kan fremdeles klare ca 2 kg innen starten av september. Slankekrigen begynner om to uker så får litt drahjelp der vet jeg. Da må jeg unngå å spise snop i ukedagene for få poeng i utfordringen :D Og så blir man motivert til å være litt i bevegelse og trene litt.
 
Ned 200gram fra forrige ukes vekt, men det har vært mye mer fordi jeg gikk en del opp i helga. Har begrenset veldig snop og is denne uka så nå må jeg bare fortsette :) Godt å kjenne at magen begynner å bli litt mindre igjen. Fremdeles et lite håp om å nå 96 tallet (minimum 1,4kg til) innen to uker, men da må jeg jobbe litt ekstra med det den neste tiden. Spise sunnere og være i litt mer bevegelse. Enklere sagt enn gjort :p
 
Så flink du er :) Nettopp startet prosjekt vektnedgag selv. Har en egen kombinasjon med grete roede råd, mer trening og unngå snop osv.. Så satser jeg på det går. :) Stå på ;)
 
Så flink du er :) Nettopp startet prosjekt vektnedgag selv. Har en egen kombinasjon med grete roede råd, mer trening og unngå snop osv.. Så satser jeg på det går. :) Stå på ;)
Takk! Er ikke så flink til å telle kalorier så har ikke begitt meg ut på Grete Roede. Men vet jo mine fallgruver hvor det er mye kalorier så hvis jeg klarer å holde meg unna det så går det litt bedre :)
Flink du er da som har en plan for hva du skal gjøre fremover. Og så kjekt at du vil være med på slankekrigen denne runden :)
 
Takk! Er ikke så flink til å telle kalorier så har ikke begitt meg ut på Grete Roede. Men vet jo mine fallgruver hvor det er mye kalorier så hvis jeg klarer å holde meg unna det så går det litt bedre :)
Flink du er da som har en plan for hva du skal gjøre fremover. Og så kjekt at du vil være med på slankekrigen denne runden :)

Teller bare for det motiverer meg til å ikke ta den ekstra sjokoladen. Bli litt mer bevisst, kommer ikke til å forsette med det når jeg har kontroll og nok kunnskap. Når man vet fallgruver osv slik du gjør er det jo ikke nødvendig. Tror ikke det er sunt å bli for opptatt av kaloriene heller, vil ikke bli for gal. Alt med måte:happy:

Ja blir spennende med slankekrigen, prøvd å lese meg opp i gamle regler osv. Så håper jeg klarer å følge med :happy:
 
Teller bare for det motiverer meg til å ikke ta den ekstra sjokoladen. Bli litt mer bevisst, kommer ikke til å forsette med det når jeg har kontroll og nok kunnskap. Når man vet fallgruver osv slik du gjør er det jo ikke nødvendig. Tror ikke det er sunt å bli for opptatt av kaloriene heller, vil ikke bli for gal. Alt med måte:happy:

Ja blir spennende med slankekrigen, prøvd å lese meg opp i gamle regler osv. Så håper jeg klarer å følge med :happy:
Man finner vel fort ut hva og ca hvor mye man kan spise. Det med veiing og telling har ikke vært for meg. Prøvde det litt når jeg skulle skrive det inn i en app jeg brukte men droppet det etter ikke så lang tid for det ble for mye. Så lenge jeg ikke spiser noe særlig snop og snacks og overspiser så går det greit, men må spise sunnere :p
Helt enig, alt med måte :)
Blir spennende med slankekrigen :)
 
Hadde innveiing på fredag, opp 0,3kg fra uka før. Veide meg i dag og da var det ca 0,3kg nedgang siden fredag.
Andre dag uten snop, og kjenner at jeg har lyst på noe snop. Ikke en veldig trang egentlig men tror det bare er en vane. Håper det går bedre utover uka. Er litt mer i bevegelse men ikke det store. Begynner i en enda og så gjøre mer etterhvert.
 
Da har jeg vært hjemme et par dager fra en flott 2 ukers ferie i varmere strøk. Men samme hvor flink man tror man er så legger man på seg på ferie. På de to ukene hadde jeg gått opp 4 kg :wideyed: :arghh: Ikke mye snop ble spist men litt var det. Syns jeg var flinkere denne gangen enn før. Ikke mange dessertene heller. To måltider om dagen, frunsj/brunch og middag. Men selv om vi var litt i bassenget og svømte så var det ikke nok aktivitet. Ikke at jeg er så mye i aktivitet her hjemme heller da... Men jeg har allerede gått ned 1,2 kg siden vi kom hjem så mye av det var vann. Men ser at magen er blitt større så det er ikke bare vann :p Godt å være tilbake til hverdagen selv om jeg savner de late dagene ved bassenget :)
 
Vekta er høyere enn på lenge (hvis jeg ser bort fra etter ferien nå i september. Ser ut som magen er kommet for å bli, og det er ikke noe kjekt når det ikke er fordi det er en baby der inne :p Har vært altfor mye snop den siste tiden, lite bevegelse og spiser for lite i løpet av dagen. Vanskelig det der. Men de siste dagene har jeg vært ute på småturer og litt dansing til zumba.
Torsdag fikk jeg tatt to turer (á 1,5km), en alene og en sammen med mannen når ha kom hjem. Danset zumba til tre danser.
Søndag en tur sammen med mannen (1,6km)
Mandag en tur alene (1,47km). Hadde en bedre dag enn på lenge denne dagen og kunne tenkt meg en tur til men skal ikke overdrive for mye, selv om jeg egentlig har tenkt at denne prøveperioden skal jeg kjøre på. Skal gjøre mer enn hva jeg har gjort før da, som er nada så ikke så vanskelig å overgå det :D
Tirsdag, i dag, fikk jeg gått litt over 2km og danset zumba til tre sanger/danser.
Det er ikke lange turene jeg tar men har som mål å gå de fortere etterhvert, og forlenge de.
Nydelig vær i dag og det er meldt det ut uka, så tenker at jeg skal komme meg ut på tur hver dag.
 
Da nærmer det seg ny runde i slankekrigen og kjenner jeg trenger det. Det har gått skeis den siste måneden og vekta kom over 103 :dead: Veide meg i dag og da veide jeg 101,7kg så håper at det nå går bare en vei og det er nedover. Hvis jeg ikke blir gravid denne pp da ;)
Ser på magen at den er blitt større. Klær begynner å bli litt trange så da er det på tide å gjøre noe med det. Ikke aktuelt å kjøpe nye klær i en større størrelse.
Begynte på Metformin for snart 3 uker siden så håper at det hjelper på på vekta når blodsukkeret er litt lavere og stabilt, men må selvfølgelig spise sunnere også.
 
Går sakte men det går nedover. 101,1 i dag så håper det fortsetter. Har redusert kraftig på snopeinntaket i løpet av uka men fremdeles forbedringspotensial :p
Nest fredag begynner slankekrigen og håper jeg får være med litt lenger denne runden enn forrige runde. Kjenner jeg trenger den hjelpa for å holde meg unna det usunne og være i mer aktivitet.
 
Nedover er bra! :happy:

Slankekrigen vil nok være til god hjelp tenker jeg, om en ikke ryker ut fort da. Er jo mest motiverende når en er på et lag og kan sanke poeng. :)
 
Nedover er bra! :happy:

Slankekrigen vil nok være til god hjelp tenker jeg, om en ikke ryker ut fort da. Er jo mest motiverende når en er på et lag og kan sanke poeng. :)
Veldig bra :)

Røk ut allerede etter to uker i fjor og da sank motivasjonen. Meldte meg på wildcard men vekta gikk bare opp. Ikke motivert til å være snopefri eller være i aktivitet. Satser på å være med litt lenger denne runden :happy:
 
Det er så kjekt å se når vekta går nedover :) Nå må den bare holde seg der den er til i morgen når jeg skal registrere vekt på slankekrigen :) En stund siden vekta har vist så "lite" og må bare fortsette videre for ned i vekt skal jeg.
Spiste ingen snop forrige helg. Det eneste med sukker jeg spiste var pannekaker og popcorn én dag. Så nærmer meg to uker uten godteri og sjokolade. Kjenner jeg har av og til lyst på noe snop men ikke så intenst egentlig. Har vært flink å spise 5 frukt og grønt de siste ukene så det hjelper på.
Nå er jeg i dpo land og med vektndgang, spise sunt og ikke noe snop så håper jeg at en spire sitter denne gangen ❤️
 
Last edited:
Veldig fornøyd med vekttapet denne uka, 1,5kg som betyr at siden slankekrigen startet så har jeg gått ned 3kg :woot: Gått ned 0,03 unna en hel BMI :D
Føler ikke helt at kroppen tilsier at jeg har kommet meg ned på 97 tallet men det kommer seg vel. Føler magen ikke er helt der selv om den er bittelitt mindre, men kanskje rompe og lår har blitt litt mindre.
Det hjelper visst å holde seg unna godteri og sjokolade :D
97,1 i dag så håper inderlig at jeg ser 96 tallet neste uke :) Det er bare å fortsette på det jeg har begynt. Med større vekttap, jo større sjanse er det for at vi skal bli gravid (håper jeg).
 
Last edited:
Back
Topp