MiniMe80 sin slankedagbok

Vekta fortsetter å gå nedover men føler ikke at kroppen henger med. Føler magen er like stor, kanskje rompa er blitt litt mindre men ikke noe særlig. Er jo overlykkelig over vekta siden det er en stund siden sist jeg veide det og at det kan hjelpe på å bli gravid. Ikke hard slanking som pågår siden jeg er i dpo land, men ved å spise litt mindre, ikke spise meg stappmett og ingen småspising av kjeks og snop spom jeg ellers ville ha gjort, så gir det visst resultater :happy:
Spiser mindre karbohydrater enn vanlig, og mer frukt og grønt (siden det er en del av utfordringen på Slankekrigen). Veldig greit å bytte ut snop med frukt altså :)
 
Vekttapet denne uka var på 1 kg :) Veldig fornøyd så håper det fortsetter. Lenge siden jeg har vært så nærme 95kg, ser endelig delmålene mine innen rekkevidde. Spørs om jeg er gravid denne pp, for da blir det ingen slanking men skal fortsette å spise sunt og mindre sukker.
 
Så flink du har vært de siste ukene! :D
 
Registrering av vekt denne uka på Slankekrigen og har gått ned 0,2kg fra forrige uke. Ikke verst siden jeg er på CD3 og fortsatt har tanta på besøk. Har vært så godtesyk de siste dagene og fant ut at det må ha vært pga TR. Klarte å holde meg unna snop til i dag. Gikk litt amok på popcorn, Stratos og Kick :D Har nå fått det ut av systemet så da er det bare å fortsette på veien videre ned på vekta :)
 
Gikk amok i helga med snop og popcorn, fortsatte på lørdagen også selv om jeg trodde jeg hadde fått det ut av systemet på fredagen :p Gikk da selvfølgelig opp. Vekta på søndag viste 1-2kg opp :eek: Heldigvis viste dagens vekt mellom 200-400gr over fredagens vekt så det skal jeg nok klare å gå ned før fredagen og forhåpentlig litt til :)
Det at vekta var på 95 tallet forrige uke var helt fantastisk! Noen år siden sist. Kanskje det ikke er så lenge før den viser 94 :D
Fortsette å spise sunt og være i litt aktivitet.
 
Veldig spent på vekta i morgen. Det er registrering av vekt og til nå har ikke vekta vært mindre enn forrige uke, heller mer. Håper vekta er lik forrige uke eller helst litt ned.
Ser kanskje ut til at kroppen tar en liten pause etter det "store" vekttapet de siste ukene.
Ser at magen er blitt litt mindre. Og jeg skulle egentlig ha jublet høyt at vekta viser nederst på 96 tallet, men er liksom ikke helt fornøyd kjenner jeg. Lengter vel etter 95 for det er det evigheter siden jeg har veid og 95.0 er første delmål.
Er jo egentlig kjempefornøyd med at jeg har klart å gå ned så mye og kommet meg dit jeg er nå.

Fikk meg to turer i dag. En tur alene på 30 min og en 40 min tur sammen med mannen på kvelden etter middag. Koselig å ha noen å gå med. Variasjon fra å gå alene. Er ikke flink til å spørre om andre vil være med å gå tur fordi jeg aldri vet helt sikkert hvordan formen er eller hvordan været er. Men nå begynner det å bli vår (selv om det er meldt snø til helgen) og lysere så da satser jeg på at det blir enklere med avtaler.
 
Registrering av vekt i dag, ned 100gram fra forrige uke. Litt skuffet men kroppen hadde vel nok med å gå ned det det gikk opp i helga :p Gikk heldigvis ned og ikke opp. Skal være litt mer forsiktig med hva jeg putter i meg denne helga og ikke gå amok igjen.
I dag fant jeg ut hvorfor jeg ikke føler meg helt fornøyd med vekttapet enda. Det er fordi det ikke vises så godt på kroppen. Magen er der men den er blitt litt mindre men ikke så mye føler jeg. Så blir vel bedre når både vekt og kropp viser det jeg føler :)


E09CE941-ECF0-4AE1-8E55-9ABD8F1602F0.jpeg
 
Jeg som sa til meg selv i forrige uke at jeg ikke skulle spise snop i helga. Men hvem gjorde det??? Jeg :p Jeg så hvor mye jeg gikk ned de ukene jeg ikke spiste snop i helgene og håpte at jeg kunne gjenta suksessen, men jeg var ikke sterk nok til å stå i mot, selv om jeg ikke spiste altfor mye. Har gått opp 0,7 kg siden fredag. Må harde bud til for at jeg skal bli kvitt de til fredag.
Nå er det alle mot alle i slankekrigen så kan ikke bli reddet av de andre på laget mitt. Nå er det egeninnsatsen det går på.
På fredag så var det nydelig vær så jeg og mannen gikk på en 9,8km tur, med oppover bakker og nedover bakker, på grus og på asfalt. Var ganske sliten etter turen, men vi tok det med ro og hadde småpauser. Tok med oss vann og litt frukt. Vi brukte litt over to timer med gåing+pausene.
I dag har jeg vært litt i bevegelse. Gått 30min. Tok tre sett av dette:
20 situps
10 rumpeløft
10 bicepscurl
10 sideløft
Skal prøve å få gjort dette hver dag denne uka i tillegg til å komme meg ut på turog selvfølgelig spise sunnere og litt mindre.
 
Jeg som skulle prøve å gjøre alle øvelsene gjennom uka klarte bare to dager med 3 runder av de øvelsene. Onsdag klarte jeg en runde for fikk så vondt i ryggen og mensfølelse så ville ikke presse meg hvis jeg er så heldig at jeg ble gravid denne gangen :) Torsdag ble det også gjort bare en runde. Men jeg har klart å komme meg ut på tur mandag-torsdag. Nydelig vær selv om det har vært litt kaldt.

Registrering av vekt i dag og det gikk over all forventning. Ned 0,9kg og akkurat under første delmål :woot: Har ikke vært superflink denne uka og spist litt sjokolade og snop så var ganske overrasket over vektnedgangen.

Er så takknemlig for at jeg har fått være med i slankekrigen så lenge, det har virkelig hjulpet på med vektnedgangen.

For 4 uker siden og i dag så tok jeg å målte meg på kroppen og der har det gått ned litt.

Fredag 15.mars
Under bryst 96 cm (Men tror jeg har målt feil)
Midje 94,5 cm
Rundt magen 102 cm
Rumpe/hofta 117 cm
Høyre lår 66,2 cm
Venstre lår 66 cm
Høyre overarm 32 cm
Venstre overarm 32 cm

Fredag 14.april
Under bryst 92 cm
Midje 91 cm -3,5 cm
Rundt magen 100 cm -2 cm
Rumpe/hofta 114,5 cm -2,5 cm
Høyre lår 65,5 cm -0,7 cm
Venstre lår 65 cm -1 cm
Høyre overarm 31 cm -1 cm
Venstre overarm 30,5 cm -1,5 cm

Angrer på at jeg ikke har tatt et "før" bilde. Skulle gjøre det men fant ikke helt de rette klærne å ha på meg. Ønsket ikke å stå der i bare truse og bh, men det hadde vel vært bedre enn ingenting. Ikke det at jeg ikke har bilder av meg når jeg var tyngre :p
 
Last edited:
Gått opp litt i påska, totalt 2,2 kg viste den nå på mandag. Har jobbet med å bli kvitt de før registrering av vekt i dag. Vektoppgang blir det men spørs hvor mye. I går når jeg veide meg var vekta mellom 0-0,5kg oppgang fra fredag for to uker siden.
Men målene på kroppen er på vei ned, det meste hvertfall og det er jeg fornøyd med :)

Fredag 26.april
Under bryst 91 cm -1 cm
Midje 90,5 -0,5 cm
Rundt magen 99,5 -0,5 cm
Rumpe/hofta 114 cm -0,5 cm
Høyre lår 65 cm -0,5 cm
Venstre lår 64,5 cm -0,5 cm
Høyre overarm 31 cm 0 cm
Venstre overarm 31 cm +0,5
 
Last edited:
Ble skikkelig overrasket over vekta i dag. Ned 0,2 fra forrige uke men var sikker på oppgang siden jeg veide en kg mer i går. Trodde ikke jeg skulle bli kvitt det før veiing i dag men det gjorde jeg heldigvis og er videre med i slankekrigen.
Skulle ut å handle i dag og mens jeg sto å sminket meg så kjente jeg ikke at buksa strammet. Trodde et øyeblikk at knappen var åpen så måtte sjekke men det var den da ikke. Det er så godt når vekta nå er endelig på vei ned igjen etter mye tull med sjokolade og snop i påska og familiebesøk uka etter.
Nå er det bare å fortsette nedover. 95 kg i dag og første delmål nådd (igjen :D ). Neste mål er 90 kg. Håper det går fortere enn de første 5 kg men det spørs jo hvor streng jeg er med hva jeg putter i meg og hvor mye jeg beveger meg :wacky: :hilarious:
 
Vektnedgangen fortsetter. Gikk ned 0,5kg denne uka :happy: og er nå med i finalen.
Er veldig fornøyd med vektnedgangen så langt, er bare 4,5kg unna andre delmål. Må bare jobbe videre og hardere hvis jeg skal komme ned til det delmålet og litt til til vi reiser ned og besøker familien i sommer (hvis jeg ikke er så heldig å bli gravid innen den tiden da ;) ).
 
Har skeiet for mye ut i helga så nå er det harde bud (igjen...) frem til finalen av slankekrigen den 24.mai. Jeg vil gjerne ha kommet meg ned til 93-tallet da. Går an å håpe.
TR er forventet om en dag eller to, hvis jeg ikke er så heldig at det klaffet denne pp da, så må bare passe på at jeg ikke går så mye opp. Må kutte ned på snopet og prøve å spise bare litt i helgene. Vanskelig når man sitter hjemme hele dagen.
Skal begynne å gå tur hver dag igjen, en liten tur bare, for å være i litt bevegelse. Prøve på det, men den dørstokkmila er vanskelig. Meldt litt regn de neste dagene men får gå mellom regnbygene :D
 
Ikke så lett den der å skjerpe seg altså :sour: Opp en kilo siden fredag, så jeg har 1,5 uker på meg til å komme meg ned den kiloen og litt til. Men tror det er endel vann i kroppen fordi begge knærne mine er vonde. Bruker å få vondt i venstre kne når TR nærmer seg men nå er det begge. Har fått svake positive g-tester de siste dagene så spennende å se om vi endelig har klart det. Og er jeg gravid så er det enda mer viktig at jeg kutter ned på snopet.
 
Da var finalen over i Slankekrigen. Irritert på meg selv at jeg gikk opp i vekt disse to ukene finalen varte. Gikk opp nesten 3 kg men kom meg et godt stykke på vei ned de siste dagene så "bare" 1,4kg over vekta da finalen startet. Ser at magen er blitt litt større. Bare meg selv å skylde på når jeg ikke klarer å kontrollere inntak av usunne ting. Ikke har jeg vært flink til å gå tur eller trene. Kjenner jeg er litt lei slanking akkurat nå men må fortsette. Jo mer jeg går ned jo større sjanse for at jeg klarer å bli gravid og at spiren holder seg der.
Bare en uke igjen av mai men skal prøve å komme ned i nedre del av 95 kg. Og innen utgangen av juni så vil jeg gjerne ha kommet til 92-93. Så en måned på å gå ned 2-3 kg er overkommelig, alt over er bonus :)
 
I går var det ny innveiing på meg. Ned bare 100 gram fra forrige uke og finalen i Slankekrigen. Nå veier jeg 1,3 kg mer enn jeg var på det minste for 3 uker siden. Skeiet ut forrige helg så gikk selvfølgelig opp så det har jeg jobbet med denne uka. Må slutte å gå opp så mye i helgene. Skjerpings!!! :p
Så at magen begynte å bli større igjen forrige uke men heldigvis blitt mindre nå.
Første lille vektmål er å komme ned på 93 for så å komme på 90. Er vel ca 5-6 år siden jeg veide det sist. Hadde vært så deilig å komme ned dit.
 
I går var det ny innveiing på meg. Ned bare 100 gram fra forrige uke og finalen i Slankekrigen. Nå veier jeg 1,3 kg mer enn jeg var på det minste for 3 uker siden. Skeiet ut forrige helg så gikk selvfølgelig opp så det har jeg jobbet med denne uka. Må slutte å gå opp så mye i helgene. Skjerpings!!! :p
Så at magen begynte å bli større igjen forrige uke men heldigvis blitt mindre nå.
Første lille vektmål er å komme ned på 93 for så å komme på 90. Er vel ca 5-6 år siden jeg veide det sist. Hadde vært så deilig å komme ned dit.

Kjedelig når en utskeielse ødelegger så mye :(
 
Back
Topp