Det største ønske

Så leit at spiren sitte, dere er jo så nære! Har du vurdert scratching og babyklister? Det kan hjelpe for å hjelpe egget med å feste seg☺️
Takk. Ja veldig trist men er så nære så nære. Har ikke vurdert scratching enda. Har lest bare litt om det men spørs jo om gyn her har noe tro på det. Babyklister har jeg brukt i perioder, og det brukte jeg denne pp også sammen med Crinone.
Når i syklusen tar man scratching?
 
Har lest litt i dagboken din og herlighet for en tålmodighet du har! Nå må det gå deres vei snart, jeg kan virkelig ikke forstå noe anneto_O krysser alt som krysses kan for at dere får verdens beste julegave i år!:)
Tusen takk! Tålmodigheten min har blitt testet en del altså :D
 
Takk. Ja veldig trist men er så nære så nære. Har ikke vurdert scratching enda. Har lest bare litt om det men spørs jo om gyn her har noe tro på det. Babyklister har jeg brukt i perioder, og det brukte jeg denne pp også sammen med Crinone.
Når i syklusen tar man scratching?

Scratching var mer brukt før, men det er veldig mange det funker på! Jeg gjorde det hos privat gyn! Man tar det ca 1 uke etter EL, så man «mister» en prøvemåned, for egget kan evt bli skrapet ut! Men det kan jo gjøre sjansen større for å lykkes beste periode☺️
 
Scratching var mer brukt før, men det er veldig mange det funker på! Jeg gjorde det hos privat gyn! Man tar det ca 1 uke etter EL, så man «mister» en prøvemåned, for egget kan evt bli skrapet ut! Men det kan jo gjøre sjansen større for å lykkes beste periode☺️
Ser at du tok det hos privat gyn. Spørs om min private gyn gjør det eller ikke. Skal dit i morgen men vet ikke om jeg skal spørre henne om det. Men hvis det hjelper så hadde det jo vært veldig bra. Vi tar da eventuelt en pausemåned.
 
PP41 - CD12

Vært mye trøtt den siste uken. Er vel sånn en eventuell graviditet blir så det er bare å øve seg og godta det :p Kvalm også.
De fertile dagene har startet og i dag tror jeg at EL slimet har begynt å komme. Vurderte å ta Solvipect denne pp siden jeg har en uåpnet flaske i skapet, men så kom og gikk dagen jeg skulle starte på det så orker ikke åpne bare for et par dagers bruk. Får ta det neste pp, hvis det blir :)
Ingen temping eller testing denne pp. Kjenner litt ting som skjer i eggstokkene så EL er vel om ikke mange dagene.
 
PP41 - CD12

Vært mye trøtt den siste uken. Er vel sånn en eventuell graviditet blir så det er bare å øve seg og godta det :p Kvalm også.
De fertile dagene har startet og i dag tror jeg at EL slimet har begynt å komme. Vurderte å ta Solvipect denne pp siden jeg har en uåpnet flaske i skapet, men så kom og gikk dagen jeg skulle starte på det så orker ikke åpne bare for et par dagers bruk. Får ta det neste pp, hvis det blir :)
Ingen temping eller testing denne pp. Kjenner litt ting som skjer i eggstokkene så EL er vel om ikke mange dagene.
Ja, de stjeler stort sett energien din :p men er verdt det til slutt!
 
PP41 - CD13

Da har jeg vært hos gyn. Fikk ikke noe mer som kunne hjelpe på festinga, men kunne bruke Crinone.
Fikk også en UL der og fikk sett på eggstokkene og livmoren. Bare små eggposer på venstre side men på høyre var det fire som hadde litt størrelse og en av de var ganske stor. Tror den var 28,8x13,9mm hvis jeg ikke husker helt feil. Slimhinnen tror jeg var på 12,9 men mannen husker at det var 13,9. Spurte om det var bra og det var det :) Siden egget var så stort så fikk jeg resept på Ovitrelle som skal settes i dag :)
Blir spennende om egget klarer å feste seg skikkelig denne gangen :Heartred
Må fortsette vektnedgangen. Gyn nevnte at når man kommer under BMI på 30 så er det større sjanse for en graviditet så da er det bare å fortsette og ikke gi opp. Om ca 3 kg så er jeg på BMI 29.
 
Last edited:
PP41 - CD15 - 1DPO
Dag 1 med ananas

Da tror jeg med stor sikkerhet at jeg er i dpo land. Sprøyta ble satt på mandag. Tok også tempen i dag (har ikke tempet tidligere i syklusen) og den var litt høy. For høy til at det var EL dag, 36,68, så da går jeg ut i fra at EL var i går. Skal ta Crinone denne gangen så måtte bare forsikre meg om at EL var overstått, derfor tok tempen i dag.
Har nå fått bestilt ny flaske med babyklister, og så skal jeg bestille noen nye tester fra Babyplan.
Har vært så ufattelig trøtt den siste uka, og de siste dagene veldig kvalm. Vært redd for at jeg skal kaste opp. Ikke noe kjekt, og hvertfall ikke når det ikke er pga en liten spire. Går litt i bølgedaler. Får lytte til kroppen og sove litt i løpet av dagen også. Men har kommet meg ut på tur hver dag denne uka, og det er godt å få litt frisk luft.
 
PP41 - CD15 - 1DPO
Dag 1 med ananas

Da tror jeg med stor sikkerhet at jeg er i dpo land. Sprøyta ble satt på mandag. Tok også tempen i dag (har ikke tempet tidligere i syklusen) og den var litt høy. For høy til at det var EL dag, 36,68, så da går jeg ut i fra at EL var i går. Skal ta Crinone denne gangen så måtte bare forsikre meg om at EL var overstått, derfor tok tempen i dag.
Har nå fått bestilt ny flaske med babyklister, og så skal jeg bestille noen nye tester fra Babyplan.
Har vært så ufattelig trøtt den siste uka, og de siste dagene veldig kvalm. Vært redd for at jeg skal kaste opp. Ikke noe kjekt, og hvertfall ikke når det ikke er pga en liten spire. Går litt i bølgedaler. Får lytte til kroppen og sove litt i løpet av dagen også. Men har kommet meg ut på tur hver dag denne uka, og det er godt å få litt frisk luft.
Kan sende deg testene mine fra babyplan om du vil. :)
 
Fortsetter å håpe på spire til deg
 
Har du hatt en fin helg?
Jo hatt en fin helg, men også vært sliten så ikke så mye oppdatering her inne på forumet. Vi har gått på en lang fin tur i vårsola og ryddet her hjemme. Kjekt å få ting på plass.
 
PP41 - CD21 - 7DPO

Da nærmer det seg testing. Fredag ryker første test så blir spennende hva helga bringer :) Tok en test i dag og fikk opp to svake streker men det er selvfølgelig bare rester etter Ovitrelle. Men da har jeg noe å sammenligne med på fredag.

På fredag så gikk mannen og jeg en tur på 9,8km. Gikk i behagelig tempo med noen pauser så var vel ute i ca 2,5 timer. Godt å nyte vårsola :) Lørdag så ryddet vi her hjemme. Er et rom som skal bli barnerommet som vi har så og si tømt. Neste steg er oppussing, men det blir litt senere. Har vært veldig sliten i helgen og er fortsatt trøtt selv om jeg får nok søvn.

Symptomer de siste dagene. På fredag begynte jeg å kjenne ilinger litt mot midten. Innbilte meg at det var festesmerter :D Det sammen skjedde på lørdag. Det var veldig mye ilinger. I dag så har jeg kjent litt strålinger. La meg på siden i godstolen og det strålte nede på venstre side og plutselig strålte det i venstre arm også :wacky: Ingen ømme bryst men niplene er veldig sensitive.
 
Siden hovedinnlegget begynner å bli litt langt så flytter jeg oversikten over tidligere prøverperioder hit.

2017
PP13 29.01-24.02
- Temping, EL testing. Utredning.
Negativ test (Mulig en positiv test, kjemisk? Alle symptomene var der).
EL på CD16, 27 dagers syklus
Side 2

PP14 25.02-23.03 - Temping, EL testing.
EL på CD15, 27 dagers syklus
Side 7

PP15 24.03-20.04 - Temping, EL testing, Monitor.
Negativ test.
EL på CD16, 28 dagers syklus
Side 14

PP16 21.04-22.05 - Temping, EL testing, Monitor (Max). Salvie te og lakris te. Ananas.
Positiv test. Mistet 4+5
Side 25

PP17 23.05-18.06 - Temping, EL testing, Monitor. Ananas.
Negativ test (noen skyggestrek/ønskestrek)
EL på CD15, 27 dagers syklus
Side 43/44

PP18 19.06-18.07 - Temping, EL testing, Monitor (Max). Ananas
Negativ test (Negative tester/noen svakt positive)
EL på CD17, 30 dagers syklus

PP19 19.07-17.08 - Temping, EL testing, Monitor. Salvie te, Silicea. Ananas.
Nesten max, ble bare høy. Kjemisk? Ultrasvake tester som ble svakere, mange symptomer.
EL på CD16, 30 dagers syklus

PP20 18.08-10.09 - Temping, EL testing, Monitor (Max). Salvie te, Silicea. Ananas.
EL på CD14, 24 dagers syklus

PP21 11.09-10.10 - Temping, EL testing, Monitor (Max). Salvie te, Silicea. Ananas.
Noen tester med veldig svake streker, mange symptomer som dabbet av etter hvert. Kjemisk??
EL på CD16. 30 dagers syklus

PP22 11.10-06.11 - Temping, EL testing, Monitor (Max), Salvie te, Silicea, Babyklister. Ananas.
Noen symptomer
EL på CD15, 27 dagers syklus.

PP23 07.11-05.12 - Temping, EL testing, Monitor (Max), Salvie Te, Solvipect, Babyklister. Ananas.
Mange symptomer, som dabbet av. Fin høy temp. Skimtet noen streker. Kjemisk?
EL på CD17, 29 dagers syklus

PP24 06.12-31.12 - Temping, EL testing, Monitor (Max). Salvie te, Ananas, Babyklister.
EL på CD14 (12), 26 dagers syklus
 
Last edited:
2018
PP25 01.01-25.01
- Temping, EL testing, Monitor (Max). Lakris te, Ananas, Babyklister.
EL på CD14, 25 dagers syklus

PP26 26.01-21.02 - Temping, EL testing, Monitor. Maca, Lakris te, Babyklister.
EL på CD16, 27 dagers syklus

PP27 22.02-20.03 - Ingen temping eller testing. Crinone.
EL på ca CD11??, 27 dagers syklus
Side 135

PP28 21.03-15.04 -Temping, noen EL tester for å se hvordan det ligger an. Crinone
EL på CD14, 26 dagers syklus
Side 150

PP29 16.04-15.05 -Temping, EL testing. Lakris te. Crinone
EL på CD18, 30 dagers syklus
Side 167

PP30 16.05-11.06 - Temping, Monitor, EL testing, Lakris te. Crinone, Babyklister
Kjemisk? Ultrasvak strek på IKM, gikk en dag over.
EL på CD14, 27 dagers syklus
Side 181

PP31 12.06-10.07 - Temping, Monitor, EL testing, Lakris te, Salvie te, Silicea, Q10. Ananas, Babyklister, Crinone. "All in" :)
Skylling på CD2
Kjemisk? Ultrasvak strek 10dpo.
EL på CD16, 29 dagers syklus
Side 193/194

PP32 11.07-07.08 - Temping, Monitor, EL testing, Silicea, Q10. Babyklister, Crinone, Ananas.
EL på CD14, 28 dagers syklus
Kjemisk. Positiv test på 4 tester 3+4. Svakere og negativ dagen etter.
Side 207

PP33 08.08-05.09 - Temping, Monitor, EL testing, Silicea, Q10. Babyklister, Crinone (dobbel dose), Ananas.
EL på CD13, 29 dagers syklus
Side 214 (siden 224/225)

PP34 06.09-29.09 - Tar det som det kommer måned
24 dagers syklus
Side 225

PP35 30.09-28.10 Temping, Monitor, EL testing. Babyklister, Crinone.
EL på CD16, 29 dagers syklus
Side 227

PP36 29.10-26.11 Temping, Monitor, EL testing. Babyklister, Crinone.
Mistenker kjemisk. Ultrasvake streker og TR kom noen dager etter forventet IKM.
EL på CD14, 29 dagers syklus
Side 232

PP37 27.11-22.12 Temping, testing, Monitor. Babyklister
EL på CD14, 26 dagers syklus
Var til gyn 3dpo
Side (237) 238

PP38 23.12-20.01 Femar, Metformin (Ingen testing eller temping).
Kjemisk?
29 dagers syklus.
Side 244
 
Last edited:
PP41 - CD21 - 7DPO

Da nærmer det seg testing. Fredag ryker første test så blir spennende hva helga bringer :) Tok en test i dag og fikk opp to svake streker men det er selvfølgelig bare rester etter Ovitrelle. Men da har jeg noe å sammenligne med på fredag.

På fredag så gikk mannen og jeg en tur på 9,8km. Gikk i behagelig tempo med noen pauser så var vel ute i ca 2,5 timer. Godt å nyte vårsola :) Lørdag så ryddet vi her hjemme. Er et rom som skal bli barnerommet som vi har så og si tømt. Neste steg er oppussing, men det blir litt senere. Har vært veldig sliten i helgen og er fortsatt trøtt selv om jeg får nok søvn.

Symptomer de siste dagene. På fredag begynte jeg å kjenne ilinger litt mot midten. Innbilte meg at det var festesmerter :D Det sammen skjedde på lørdag. Det var veldig mye ilinger. I dag så har jeg kjent litt strålinger. La meg på siden i godstolen og det strålte nede på venstre side og plutselig strålte det i venstre arm også :wacky: Ingen ømme bryst men niplene er veldig sensitive.

Oi, det hørtes jo spennende ut med de symptomene du har. Krysser alt jeg har for dere og spesielt denne pp ❤️
 
Jo hatt en fin helg, men også vært sliten så ikke så mye oppdatering her inne på forumet. Vi har gått på en lang fin tur i vårsola og ryddet her hjemme. Kjekt å få ting på plass.
Så koselig.:happy: ikke alltid en rekker å oppdatere
 
Back
Topp