Såå klar for å bli mamma!

Smågoth

Gift med forumet
Tilgangsansvarlig
Marsboerne 2023
Aprilspirene 2023
Hei! Jeg har lusket litt her på forumet i det siste, så nå bare måtte jeg lage en konto.
Jeg er 27 og mannen 26, vi har vært sammen i snart 6 år, og gift siden 2020. I sommer avtalte vi at vi skulle begynne å prøve rundt mars. Jeg har vært helt i hundre siden, har kjent trangen til å bli gravid i et par år nå. Vi har alltid hatt lyst på barn, men mannen brukte litt tid på å bli klar. Han føler seg vel egentlig ikke helt klar ennå, han er nervøs!

De siste månedene har jeg sakte forberedt kroppen. Tatt koronavaksinen, sluttet på en medisin som ikke er bra for fostre, sluttet å snuse, begynt å drikke mer vann.. prøver å trene litt, men det er jeg ikke særlig flink til, haha.
I dag begynte jeg på kosttilskudd for gravide. Jeg hater piller, men jeg delte pillene i to, men omega3 kapslene gikk ikke ned, så jeg bet dem. Fiskesmaken var helt forferdelig siden jeg ikke liker fisk eller sjømat, men bedre det enn ingenting, I guess?

Om en uke skal jeg til fastlegen for celleprøve, etter å ha blitt konisert for et år siden. Jeg er litt redd for at det kan påvirke graviditet, men gynekolog sa det skulle gå bra. Forrige celleprøve i sommer var fin, så satser på at denne også er det. Skal spørre han om hva annet jeg bør gjøre nå i månedene før vi prøver. Kanskje det er noen vaksiner jeg må ta, sjekke stoffskiftet, vitaminer..

Håper på en koselig ventetid her inne, virker som et veldig støttende og positivt samfunn her inne! Skal bli fint å snakke med andre i samme situasjon, kjenner ikke så mange andre som er det, vil ikke mase hull i huet på folk :bag: Men her i dagboken min kan jeg jo bable så mye som jeg vil! Vi får se hvor mye jeg oppdaterer før vi faktisk begynner å prøve. Jeg er veldig utålmodig av meg, og håper jo selvfølgelig at det klaffer med én gang, men er også fullt klar over at det kan ta et år (eller mer). Skal prøve å ikke bli skuffet før det går typ 6 mnd da :p

OVERSIKT:
PP1 - 27 dager - Ikke gravid (side 1-3)
PP2 - 26 dager - Ikke gravid (side 3-4)
PP3 - 29 dager - Ikke gravid (side 4-6)
PP4 - 29 dager - Ikke gravid (side 6-8)
PP5 - 26 dager - Ikke gravid (side 9-11)
PP6 - Gravid! :woot: (side 11-15)
Gravidoppdateringer (side 18-28)
Fødselshistorie (side 29)
Babyoppdateringer (side 30)
 
Last edited:
Spennende med prøvestart! Håper spira sitter fort når dere kommer i gang:Heartred

Lite tips: Omega 3-tabletter for barn! De har fruktsmak og skal tygges, smaker nesten godt :knegg:
 
Spennende med prøvestart! Håper spira sitter fort når dere kommer i gang:Heartred

Lite tips: Omega 3-tabletter for barn! De har fruktsmak og skal tygges, smaker nesten godt :knegg:

Tusen takk! :Heartbigred

Ooo, det må jeg prøve. Tenker jeg prøver og ser om jeg takler de jeg har litt til, kjøpte to forskjellige pakker, den andre (Nycoplus) har tynnere og lengre omega3 kapsler, kanskje jeg klarer å svelge dem:bag: Hvis ikke får jeg gi dem til mannen, han har sikkert godt av det :D
 
Spennende med prøvestart! Håper spira sitter fort når dere kommer i gang:Heartred

Lite tips: Omega 3-tabletter for barn! De har fruktsmak og skal tygges, smaker nesten godt :knegg:

Snapchat-649696600.jpg

Se her ja! Var på tilbud på Apotek1 :D
De lukter og smaker litt fisk, men appelsinsmaken hjelper! Så tusen takk for tips, nå slipper jeg å prøve å svelge klinkekuler eller ren fiskeolje, som mannen tydeligvis har null problem med :laughing002
 
Last edited:
Tips: omega 3 får man best fra algeolje, så slipper man den ekle fiskeolja. Fiskene spiser algene og lagrer omega 3 inni seg, og det kan vi også :)

Masse lykke til!! Spennende tid framfor dere!
 
Tips: omega 3 får man best fra algeolje, så slipper man den ekle fiskeolja. Fiskene spiser algene og lagrer omega 3 inni seg, og det kan vi også :)

Masse lykke til!! Spennende tid framfor dere!

Åja det visste jeg ikke! Rart at det ikke er vanligere at vi går rett til kilden da xD

Takktakk! :D
 
Jeg så i noen andre sin dagbok at de hadde prøvd en sånn fertility tarot reading, så jeg måtte nesten prøve jeg også! :angelic:

Ble fortalt at mars og april er de viktigste månedene for graviditet for meg, det kan bety alt fra syklusen jeg blir gravid i, til legetime / UL eller fødsel. Nå håper jo jeg selvfølgelig at jeg blir gravid i mars eller april da, for da betyr det at det klaffer for oss med en gang :woot:
Hun trodde også at det blir en gutt, og at jeg kommer til å se blå blomster rundt omkring i tiden før jeg blir gravid. Nå har jeg tilfeldigvis blå blomster tatovert på meg, men tror nok ikke det er dét :hilarious:

Tar det med en god klype salt selvfølgelig, er jo bare gøy, men hadde vært utrolig hvis hun hadde rett! Jeg forteller nok ikke mannen om det her, han er ikke overtroisk det grann :p

Ha fingrene krysset for meg, folkens! Ellers fortsetter jeg nå med å ta kosttilskudd, prøver å få i meg det jeg trenger, trener litt.. Har hatt en ganske fin uke, så nå er jeg klar for en ny en! I morgen skal jeg til fastlegen for celleprøve, og skal spørre om råd ift. prøvingen. Oppdaterer når jeg har fått vite noe :happy:
 
Så gøy at du også har dagbok. Masse lykke til, igjen! Håper det klaffer fort for dere:happy::wav
 
Så gøy at du også har dagbok. Masse lykke til, igjen! Håper det klaffer fort for dere:happy::wav

Etter å ha lest i andre sine dagbøker før jeg lagde meg konto her, så måtte jeg bare, haha! Er så fint å ha et sted å få ut alle tankene mine selv før vi begynner å prøve. Tusen takk! :love7
 
Fikk nettopp svar på celleprøven jeg tok, den var helt fin! Nå trenger jeg ikke ta ny før om 3 år :D

Ellers så fortsetter jeg med forberedelsene mine. Har begynt å dele kosttilskuddene i 4, for det gikk sånn en uke der jeg hadde ekstra pilleangst. Føles litt teit å ta 8 kvart-deler, men det hjelper meg, så :joyful:

Akkurat nå har jeg mensen, fikk den sent i går, veldig forsiktig. Den var nesten to døgn for sen, så tok en test i går som seff var blenda :hilarious: Blør nå for fullt i dag, som jeg pleier i begynnelsen. Mensen min i november var også for sen (5 dager tror jeg), og begynte så forsiktig at jeg ikke merket noe da den endelig kom, selv om jeg hadde gått i flere dager hjemme og bare dratt ned buksa i stuen fordi jeg trodde jeg kjente noe :laughing001 Håper dette ikke fortsetter så mye fremover, så det ikke klusser med prøvinga! Neste eggløsning blir den siste før vi prøver, herreguud :smiley-bounce016 glad for at jeg får eggløsning tidlig i måneden for tiden, føles litt mindre å vente da hvis det gir mening :angel4

Vi har bestemt at vi skal ta det ganske casual i begynnelsen. Jeg gidder ikke teste etter EL eller tempe akkurat nå ihvertfall, eller gjøre noe annet spesielt som å bruke sånn spesielt glidemiddel. Vi har avtalt at jeg ikke forteller han nøyaktig når jeg har EL, så han ikke blir nervøs for å prestere eller noe :hilarious: Han pleier å skjønne når det er den tiden da, for jeg blir jo ekstra kåt.

Den vanlige mensen appen jeg har brukt i flere år (My Calendar) tror jeg er ganske nøyaktig ift. hva jeg opplever i kroppen, men har også nettopp lastet ned Babyverden sin app for å se, og der kan man jo bare legge inn én mens pluss gjennomsnittet. Den viser litt annerledes, så vet ikke helt om jeg kan stole på den? Kanskje jeg bare skal passe på at vi humper i hele perioden appene sier tilsammen :wacky: Hvis noen andre har erfaringer, del gjerne!
 
Fikk nettopp svar på celleprøven jeg tok, den var helt fin! Nå trenger jeg ikke ta ny før om 3 år :D

Ellers så fortsetter jeg med forberedelsene mine. Har begynt å dele kosttilskuddene i 4, for det gikk sånn en uke der jeg hadde ekstra pilleangst. Føles litt teit å ta 8 kvart-deler, men det hjelper meg, så :joyful:

Akkurat nå har jeg mensen, fikk den sent i går, veldig forsiktig. Den var nesten to døgn for sen, så tok en test i går som seff var blenda :hilarious: Blør nå for fullt i dag, som jeg pleier i begynnelsen. Mensen min i november var også for sen (5 dager tror jeg), og begynte så forsiktig at jeg ikke merket noe da den endelig kom, selv om jeg hadde gått i flere dager hjemme og bare dratt ned buksa i stuen fordi jeg trodde jeg kjente noe :laughing001 Håper dette ikke fortsetter så mye fremover, så det ikke klusser med prøvinga! Neste eggløsning blir den siste før vi prøver, herreguud :smiley-bounce016 glad for at jeg får eggløsning tidlig i måneden for tiden, føles litt mindre å vente da hvis det gir mening :angel4

Vi har bestemt at vi skal ta det ganske casual i begynnelsen. Jeg gidder ikke teste etter EL eller tempe akkurat nå ihvertfall, eller gjøre noe annet spesielt som å bruke sånn spesielt glidemiddel. Vi har avtalt at jeg ikke forteller han nøyaktig når jeg har EL, så han ikke blir nervøs for å prestere eller noe :hilarious: Han pleier å skjønne når det er den tiden da, for jeg blir jo ekstra kåt.

Den vanlige mensen appen jeg har brukt i flere år (My Calendar) tror jeg er ganske nøyaktig ift. hva jeg opplever i kroppen, men har også nettopp lastet ned Babyverden sin app for å se, og der kan man jo bare legge inn én mens pluss gjennomsnittet. Den viser litt annerledes, så vet ikke helt om jeg kan stole på den? Kanskje jeg bare skal passe på at vi humper i hele perioden appene sier tilsammen :wacky: Hvis noen andre har erfaringer, del gjerne!
Så deilig med celleprøvene! :) Jeg bruker Flo til å logge syklus, veldig fornøyd, så den kan jeg anbefale!
 
Jeg syntes kroppen min så fin ut i speilet i dag, så bestemte meg for å ta et bilde som jeg håper blir før-bildet i sånn uke-for-uke magebilder! Vet ikke om jeg ble helt fornøyd, men har nå flere sjanser i denne siste syklusen før vi begynner å prøve. Er jeg rar? :smiley-ashamed004 Jeg elsker å se sånne bilder / videoer der folk gjør ukentlige belly shots. Så jeg vil gjerne gjøre det også, men ha et bilde fra før jeg faktisk er gravid også! Jeg har veldig flat mage og litt muskler, så spørs om jeg må si farvel til det for alltid laughing6 Jeg ser for meg at jeg kommer til å få mage kjapt, og bli veldig stor, siden jeg er en veldig petite dame:hilarious:

Ellers så tar jeg den siste raden med vitaminer fra Lifeline Care i dag, tror nok ikke jeg kjøper dem igjen. Begynner på Nycoplus sine i morgen, håper jeg takler dem bedre! Har allerede kjøpt flere av de omega-3 geléfiskene :D
Prøver å følge ekstra godt med på tegn til EL nå, merker det nærmer seg, har hatt ''vannete'' utflod i noen dager nå, så tenker neste måned så kan vi prøve å begynne å legge inn aksjer når jeg merker det.
Skal ta oppfriskningsdose av koronavaksinen i morgen, håper ikke den påvirker syklusen min for mye. Vet ikke hvor mye sex vi orker å ha i første PP, når vi til vanlig bare har sånn en gang i uken :p Tror nok vi skal klare mer enn det, men annenhver dag kan kanskje føles litt mye. Han er veldig opptatt av at det ikke skal bli ''pliktsex'', at vi har oss når vi vil, men jeg vet jo at hvis jeg vet at EL nærmer seg, så vil jeg jo mer uansett :hilarious: Vi får se! Gleder meg utrolig mye, er helt sykt at vi snart er der nå! Ekstra glad for at februar er så kort :woot:
 
Jeg mener selv jeg tar tabeletter uten å nøle om jeg bare må. Men lifeline styrer jeg også unna om jeg kan, de er for store til at jeg gjør det med glede. Nycoplus var mye bedre, men de er heller ikke små. Men formen er mye bedre!
Jeg tok også celleprøve etter at snipp var blitt et lite foster. Han var ca 4-7 uker + Uten at jeg vet helt når han ble til. Men estimert tidlig mars og jeg tok prøven i april. Og det hadde ingenting å si. Har også lest om de som tok rett før EL og det gikk fint.
Også masse lykke til, skal krysse fingrene for dere!
 
Jeg mener selv jeg tar tabeletter uten å nøle om jeg bare må. Men lifeline styrer jeg også unna om jeg kan, de er for store til at jeg gjør det med glede. Nycoplus var mye bedre, men de er heller ikke små. Men formen er mye bedre!
Jeg tok også celleprøve etter at snipp var blitt et lite foster. Han var ca 4-7 uker + Uten at jeg vet helt når han ble til. Men estimert tidlig mars og jeg tok prøven i april. Og det hadde ingenting å si. Har også lest om de som tok rett før EL og det gikk fint.
Også masse lykke til, skal krysse fingrene for dere!

Visste ikke hvor store de var da jeg kjøpte dem :smiley-ashamed004 Håper Nycoplus går bedre.
Åå :love7 Tusen takk!:Heartbigred
 
Da fikk jeg mensen, 2 dager tidligere enn appen min trodde, men det ble 27 dagers syklus, som stemmer nøyaktig for meg, det er bare det at annenhver mens etter jeg tok dose 3 av koronavaksinen i oktober har vært litt sen, så gjennomsnittet har gått opp til 29.
I følge dette mønsteret skal jeg da bli litt sen neste gang, men håper at fordi jeg tok dose 4 denne måneden at det har fikset seg. Hvis jeg da skal melde meg inn i en sånn IKM gruppe, vet jeg ikke om det blir uke 11 eller 12, siden i følge appen er IKM søndag i uke 11.
Uansett.. da kan jeg vel si at vi teknisk sett er i PP1 da? :nailbiting: Plutselig var vi her, selv om tiden også har gått sakte. I det siste har det kjentes mer ekte ut, har begynt å tenke over at ''ja snart blir det ikke så mye rolige stunder for oss selv, kjappe turer på butikken..'' - blir nesten litt nervøs! Men det er vel normalt, det er jo noe som kommer til å forandre livene våre for alltid. Gleder meg sykt!

Da kan folk her inne endelig ha noe å følge med videre på :woot: Oppdaterer snart!
 
Da fikk jeg mensen, 2 dager tidligere enn appen min trodde, men det ble 27 dagers syklus, som stemmer nøyaktig for meg, det er bare det at annenhver mens etter jeg tok dose 3 av koronavaksinen i oktober har vært litt sen, så gjennomsnittet har gått opp til 29.
I følge dette mønsteret skal jeg da bli litt sen neste gang, men håper at fordi jeg tok dose 4 denne måneden at det har fikset seg. Hvis jeg da skal melde meg inn i en sånn IKM gruppe, vet jeg ikke om det blir uke 11 eller 12, siden i følge appen er IKM søndag i uke 11.
Uansett.. da kan jeg vel si at vi teknisk sett er i PP1 da? :nailbiting: Plutselig var vi her, selv om tiden også har gått sakte. I det siste har det kjentes mer ekte ut, har begynt å tenke over at ''ja snart blir det ikke så mye rolige stunder for oss selv, kjappe turer på butikken..'' - blir nesten litt nervøs! Men det er vel normalt, det er jo noe som kommer til å forandre livene våre for alltid. Gleder meg sykt!

Da kan folk her inne endelig ha noe å følge med videre på :woot: Oppdaterer snart!
Blir spennende fremover nå! Jeg har også Ikm uke 11 eller 12:joyful: Vet ikke helt når el blir siden jeg egentlig ikke har hatt en normal syklus etter pilleslutt:p Men koselig at vi ca. er likt i løpet denne runden :happy:
 
Blir spennende fremover nå! Jeg har også Ikm uke 11 eller 12:joyful: Vet ikke helt når el blir siden jeg egentlig ikke har hatt en normal syklus etter pilleslutt:p Men koselig at vi ca. er likt i løpet denne runden :happy:

Åh så gøy! Da kan vi følge hverandre den neste måneden :D
Håper dette blir siste mensen for i år!
 
Back
Topp