Såå klar for å bli mamma!

PP1 - CD25 - 10DPO
Har ikke oppdatert på en stund, men føler jeg ikke har hatt noe særlig å skrive om. Har ikke hatt noe særlig symptomer, kanskje litt i går, men det kunne ha vært pga. andre ting. Har følt litt stikking / kramper i livmor da, men det kan jo også være TR som er på vei, forventer henne på søndag. Håper hun ikke kommer, så klart! Føler meg ikke gravid, men det trenger man vel ikke heller, spesielt så tidlig. Så jeg bare venter og ser. Søndag blir spennende! :woot:

Føler jeg har blitt litt fanatisk når det kommer til temping, hadde jeg aldri trodd :hilarious: Gleder meg til å legge meg så det ikke føles lenge ut til neste morgen så jeg kan sjekke tempen! 5 DPO steg tempen til 36.88, så ned igjen litt, og i dag gikk den opp igjen til 36.85! Så dette er veldig spennende. Fint tidsfordriv å ha i DPOland! :joyful:

Hold fingrene krysset for meg frem til neste oppdatering! :nailbiting:
Krysser fingrene! :signs003

Krysser fingrene! :signs003

Takk! :D

PP1 - CD25 - 10DPO

Typisk nok så kjente jeg flere ting etter jeg skrev forrige innlegg, så får dokumentere mer!
I ettermiddag så kjentes det ut som jeg skulle besvime, veldig rart! Hadde vel spist litt lite, men det var da voldsomt da. Spiste til jeg ble kvalm, og etterpå tok jeg til tårene av en sang om kjærlighetssorg :hilarious:
Også for ikke lenge siden oppdaget jeg plutselig en øm og vond klump på ribbeina, helt ute på høyre side, litt under BH-båndet. Troor den kjennes bevegelig ut, nesten som en sånn umoden kvise under huden. Litt skummelt. Føler dette er noe jeg ikke bør google :wtf:

Så ja, plutselig skjedde det mye her, veldig spennende!

Takk! :D

PP1 - CD25 - 10DPO
Typisk nok så kjente jeg flere ting etter jeg skrev forrige innlegg, så får dokumentere mer!
I ettermiddag så kjentes det ut som jeg skulle besvime, veldig rart! Hadde vel spist litt lite, men det var da voldsomt da. Spiste til jeg ble kvalm, og etterpå tok jeg til tårene av en sang om kjærlighetssorg :hilarious:
Også for ikke lenge siden oppdaget jeg plutselig en øm og vond klump på ribbeina, helt ute på høyre side, litt under BH-båndet. Troor den kjennes bevegelig ut, nesten som en sånn umoden kvise under huden. Litt skummelt. Føler dette er noe jeg ikke bør google :wtf:

Så ja, plutselig skjedde det mye her, veldig spennende!
Skjønner ikke åssen du klarer å stå i mot testetrangen når sånne symptomer dukker opp :hilarious:

PP1 - CD26 - 11DPO
Tempen sank litt i dag, men om det lover bra eller dårlig er vel umulig å si.

Har hatt kramper helt siden jeg våknet, har det ennå. Jeg pleier ikke få TRkramper, bare en gang i blant, og ikke sånn her som varer.

Men det mest spennende som har skjedd i dag var at jeg fikk friskt blod på papiret da jeg var på do i formiddag! Tenkte jo selvfølgelig nei faen, og begynte å stusse på om EL kanskje faktisk var CD12, eller om jeg har kort lutealfase. :sorry:
Kjøpte litt motvillig en pakke med bind i ettermiddag, og så etterlengtende på babyklær.
Da jeg kom hjem rundt 16:30 gikk jeg rett på do og.. ingen mer blod :wideyed: Har fortsatt ikke blødd noe mer, bare utflod.
Så jeg lurer på om det var en festeblødning? Lagde en tråd for å høre om andres erfaringer, så vi får se.

Ble plutselig veldig spennende det her! Er veldig glad i dere som heier, og nei, jeg tenker fortsatt ikke teste før mandag, så vi må bare vente alle sammen :hilarious:

Vedlegg

• Screenshot_20220317-095517_My Calendar.jpg
    Screenshot_20220317-095517_My Calendar.jpg
    336,5 KB · Visninger: 62
PP1 - CD26 - 11DPO
Tempen sank litt i dag, men om det lover bra eller dårlig er vel umulig å si.

Har hatt kramper helt siden jeg våknet, har det ennå. Jeg pleier ikke få TRkramper, bare en gang i blant, og ikke sånn her som varer.

Men det mest spennende som har skjedd i dag var at jeg fikk friskt blod på papiret da jeg var på do i formiddag! Tenkte jo selvfølgelig nei faen, og begynte å stusse på om EL kanskje faktisk var CD12, eller om jeg har kort lutealfase. :sorry:
Kjøpte litt motvillig en pakke med bind i ettermiddag, og så etterlengtende på babyklær.
Da jeg kom hjem rundt 16:30 gikk jeg rett på do og.. ingen mer blod :wideyed: Har fortsatt ikke blødd noe mer, bare utflod.
Så jeg lurer på om det var en festeblødning? Lagde en tråd for å høre om andres erfaringer, så vi får se.

Ble plutselig veldig spennende det her! Er veldig glad i dere som heier, og nei, jeg tenker fortsatt ikke teste før mandag, så vi må bare vente alle sammen :hilarious:
Beundrer virkelig den tålmodigheten din! Jeg hadde sprukket for lengst, dette er jo kjempespennende :hilarious:

Beundrer virkelig den tålmodigheten din! Jeg hadde sprukket for lengst, dette er jo kjempespennende :hilarious:

Jeg syns ikke engang at jeg er en tålmodig person, men kanskje jeg er det :joyful:
Når det kommer til det her så vil jeg helst ikke vite om det er kjemisk (fikk vite i dag at en venninne nettopp hadde en), vil ikke få opp håpet og så få teppet røsket vekk under meg. I tillegg så tenker jeg det er logisk å vente til det er god grunn til å teste, altså når mensen er sen - sparer jo også penger på tester da :hilarious:
Hvis jeg faktisk hadde festeblødning, så tenker jeg at jeg sikkert ikke har nok HCG ennå, så tenker fortsatt mandag er en god dag hvis ikke noe annet har skjedd innen da ;)

Jeg syns ikke engang at jeg er en tålmodig person, men kanskje jeg er det :joyful:
Når det kommer til det her så vil jeg helst ikke vite om det er kjemisk (fikk vite i dag at en venninne nettopp hadde en), vil ikke få opp håpet og så få teppet røsket vekk under meg. I tillegg så tenker jeg det er logisk å vente til det er god grunn til å teste, altså når mensen er sen - sparer jo også penger på tester da :hilarious:
Hvis jeg faktisk hadde festeblødning, så tenker jeg at jeg sikkert ikke har nok HCG ennå, så tenker fortsatt mandag er en god dag hvis ikke noe annet har skjedd innen da ;)
Den ser jeg da, mange gode grunner til å la være! Men jeg tror allikavel ikke jeg hadde klart å holde meg selv :wideyed:

PP1 - CD27 - 12DPO
God kveld i stuen!
Glemte nesten å oppdatere, ville vente og se hva som skjedde, og plutselig var kvelden her.
Tempen stupte en halv grad i dag, så da vet vi vel hva jeg har i vente :sorry:
Greit å få en advarsel, så jeg ikke får opp håpet for mye. Så nå venter jeg i spenning. Hører for meg den haisommermusikken :wacky:

Ellers så har jeg fortsatt hatt kramper, men ikke like ille som i går. Litt mer utflod. Ganske trøtt. Veldig sulten, som er klassisk meg før TR.
Og den rare klumpen jeg fant på ribbeina virker forresten mindre og ikke like vond nå, takk og lov! :nailbiting:

Det var alt fra meg for i dag. Nå skal jeg kose meg litt til med en god bok før jeg legger meg :happy:

Vedlegg

• Screenshot_20220318-094143_My Calendar.jpg
    Screenshot_20220318-094143_My Calendar.jpg
    331,3 KB · Visninger: 56
Last edited:
PP2 - CD1
Liker ikke helt å skrive PP2, men er egentlig ikke særlig skuffet. Syns tiden har gått relativt fort uansett, så jeg er klar for å prøve igjen!

I natt tok jeg tempen (jeg gjør det hver gang jeg våkner bare sånn i tilfelle) og den hadde stupt nedover enda mer, men da jeg tok den til vanlig tid så var den gått opp! Merkelig.

Så i ettermiddag, 50 timer etter den lille blødningen jeg hadde, kom TR smygende. Tok noen få timer før jeg aksepterte det, måtte jo sjekke at det fortsatte, hahah. Det gjør det, men blør ikke mye.

Sendte melding til mannen om at TR hadde kommet, så kom han hjem med disse: :love7
20220319_195952.jpg

Syns det var ganske passende med ''ikke gi deg'' på New Energy sjokoladene :joyful:

Vedlegg

• Screenshot_20220319-095125_My Calendar.jpg
    Screenshot_20220319-095125_My Calendar.jpg
    334,1 KB · Visninger: 52
PP2 - CD1
Liker ikke helt å skrive PP2, men er egentlig ikke særlig skuffet. Syns tiden har gått relativt fort uansett, så jeg er klar for å prøve igjen!

I natt tok jeg tempen (jeg gjør det hver gang jeg våkner bare sånn i tilfelle) og den hadde stupt nedover enda mer, men da jeg tok den til vanlig tid så var den gått opp! Merkelig.

Så i ettermiddag, 50 timer etter den lille blødningen jeg hadde, kom TR smygende. Tok noen få timer før jeg aksepterte det, måtte jo sjekke at det fortsatte, hahah. Det gjør det, men blør ikke mye.

Sendte melding til mannen om at TR hadde kommet, så kom han hjem med disse: :love7
Vis vedlegget 379261
Syns det var ganske passende med ''ikke gi deg'' på New Energy sjokoladene :joyful:
Lykke til denne pp’en :love2 For en fin gave fra mannen!

PP2 - CD4

TR har allerede reist, blødde generelt lite for meg å være (som allerede er lite) denne gangen. Egentlig greit for meg!
Tok tempen i dag, ble en veldig kort tempepause der. Den lå på 36.12, virker som om rundt der er min ''coverline'' (fant forresten ut at i appen min kan/må jeg justere coverline selv).
Nå må jeg bare komme meg gjennom denne uken, så kan vi begynne aksjeleggingen neste uke! Men neste uke skal vi reise og besøke en del venner i tre dager, tror ikke jeg er helt komfortabel med å ha sex hos noen andre :bag: Så får virkelig håpe at EL blir neste lørdag, for da er vi hjemme igjen. Eller så får jeg håpe den blir tidligere, også kan vi smugstarte til helga :joyful:

PP2 - CD8
Har ikke oppdatert på noen dager, men denne tiden er jo lite spennende :shifty:

Utfloden har begynt å komme, i dag har den vært ganske sånn lotion. Så nå nærmer det seg EL! Helt likt som forrige syklus dette :woot:
Men forrige syklus så begynte jeg ikke å tempe før CD11, så rakk egentlig ikke se hvordan den lå i follikelfasen. Denne gangen tempet jeg CD1, også fra CD4 og utover. Fascinerende hvor lavt tempen ligger på nå.

Mannen jobber ekstra nå i helgen, så vet ikke om vi får lagt inn noen oppvarmingsaksjer :p
Håper aksjeinnleggingen går bra denne PP, selv om vi er bortreist i tre dager. Skal prøve å ikke stresse over det.

Nå bør jeg gå og lage noe middag til meg selv, også skal jeg lese noe Varg Veum :bookworm:

Vedlegg

• Screenshot_20220326-173646_My Calendar.jpg
    Screenshot_20220326-173646_My Calendar.jpg
    346,6 KB · Visninger: 67
PP2 - CD8
Har ikke oppdatert på noen dager, men denne tiden er jo lite spennende :shifty:

Utfloden har begynt å komme, i dag har den vært ganske sånn lotion. Så nå nærmer det seg EL! Helt likt som forrige syklus dette :woot:
Men forrige syklus så begynte jeg ikke å tempe før CD11, så rakk egentlig ikke se hvordan den lå i follikelfasen. Denne gangen tempet jeg CD1, også fra CD4 og utover. Fascinerende hvor lavt tempen ligger på nå.

Mannen jobber ekstra nå i helgen, så vet ikke om vi får lagt inn noen oppvarmingsaksjer :p
Håper aksjeinnleggingen går bra denne PP, selv om vi er bortreist i tre dager. Skal prøve å ikke stresse over det.

Nå bør jeg gå og lage noe middag til meg selv, også skal jeg lese noe Varg Veum :bookworm:

Gøy at det begynner å nærme seg. Hvilke app bruker du? Jeg bruker FF for å få oversikt. Tempen er nesten urovekkende stabil:joyful:

Vedlegg

• 111AF3F5-2EC3-4365-8A92-9859BED11E08.jpeg
    111AF3F5-2EC3-4365-8A92-9859BED11E08.jpeg
    345,7 KB · Visninger: 75
Gøy at det begynner å nærme seg. Hvilke app bruker du? Jeg bruker FF for å få oversikt. Tempen er nesten urovekkende stabil:joyful:

Den heter My Calendar, har brukt den for å holde styr på mensen i et par år nå, så var veldig greit at den har ekstra greier så jeg kan bruke den under prøving :happy: Wow, se der ja! Tror kroppen min også liker ca. 36.1, lå en del der rett før forrige EL :joyful:

PP2 - CD11
Fikk endelig hatt oss i natt - og i ettermiddag :sex

Tempen min skjøt i været i dag, så vet ikke om EL kan ha vært allerede :wideyed: Er jo såpass at man skulle tro det, hvis man ser på forrige syklus, men vi får se i morgen. Så var litt derfor vi tok oss en runde til i dag.

I morgen reiser vi for å besøke noen venner, så sånn sett hadde det vært likegreit at EL allerede hadde vært, så jeg slipper å stresse med det mens vi er borte. Må huske å ta med termometeret og prøve å tempe, så får jeg svar på om EL har vært eller ikke før vi kommer hjem igjen, og vet om vi bør hoppe i høyet med en gang eller ikke :hilarious:

Uansett hva som skjer, så får vi håpe at svømmerne gjør en god jobb! :sign17:sign19

Vedlegg

• Screenshot_20220329-172209_My Calendar.jpg
    Screenshot_20220329-172209_My Calendar.jpg
    208,1 KB · Visninger: 81
PP2 - CD11
Fikk endelig hatt oss i natt - og i ettermiddag :sex

Tempen min skjøt i været i dag, så vet ikke om EL kan ha vært allerede :wideyed: Er jo såpass at man skulle tro det, hvis man ser på forrige syklus, men vi får se i morgen. Så var litt derfor vi tok oss en runde til i dag.

I morgen reiser vi for å besøke noen venner, så sånn sett hadde det vært likegreit at EL allerede hadde vært, så jeg slipper å stresse med det mens vi er borte. Må huske å ta med termometeret og prøve å tempe, så får jeg svar på om EL har vært eller ikke før vi kommer hjem igjen, og vet om vi bør hoppe i høyet med en gang eller ikke :hilarious:

Uansett hva som skjer, så får vi håpe at svømmerne gjør en god jobb! :sign17:sign19

Spennende! Gleder meg til å følge med videre!

Ja! Bra jeg har noe å distrahere meg med de neste dagene :hilarious: Noen av de vi skal på besøk hos har baby, så jeg må få holdt litt på dem, i håp om at det bringer lykke :laughing021

Fint å ha noe som får tiden til å gå! DPO går laaaangsomt :p

Back
Topp