13 måneder
Oi, her har tiden løpt fra meg ja, har ikke vært innom forumet på lenge
Sist hadde baby tatt sine første skritt, nå løper hun rundt som bare det, gikk på fulltid ved 11 mnd. Hun er virkelig ikke en liten baby lenger, hun sier flere ord og forstår så mye! Klippet håret hennes for første gang i dag, det rakk ned til nesa hennes, det er komt så mye lyst hår! Sparte på håret og puttet i babyalbumet jeg nettopp lagde
Hun er fortsatt petite da, bare litt over 8 kg, tror ikke hun er 75 cm ennå. Hun spiser faen meg mer enn meg til tider, holder vel vekta nede ved å være så aktiv og klatre på sofaen
Ammer stadig mindre, opptil 5 ganger i døgnet, tror vi var nedi 3 på et punkt - men hun vil ikke gi slipp på kosen ennå! Hver gang hun vil ha så drar hun i toppen min og sier "den?"
Er blitt såpass lite at puppene har krympet, ikke heelt til pre-gravid str, men nok til at maange BHer ikke passer lenger
Fortsatt én nattamming da, som betyr fortsatt ikke en eneste natt med uavbrutt søvn på hu mor ennå
Jeg er fortsatt hjemme med henne, vi har fått bhgplass fra august (førstevalget, woohoo). Må si jeg gleder meg, for noen dager blir det så mye kaos, mas, sutring, rengjøring, matlaging osv. i fullt kjør at det tar veldig på. Mannen kommer jo ikke hjem før kort tid før leggetid (som er ganske sent, fordi hun her sover jo så lite), så da blir det ikke pause før sent på kvelden, og da sitter jeg oppe sånn som nå for å få fred og ro.
Nå for tiden kjennes det her med en nr 2 enda lenger borte enn før
Både jeg og mannen har tenkt "hvordan skal jeg klare å overleve med to små alene, spesielt hvis nr 2 blir like turbo som hu der?" Tok meg 10 min å kle på henne for å få oss ut døra i dag, også nekta hun å gå et eneste skritt. Håper bhghenting ikke blir helt jævlig, og tenk potensielt med en liten baby også (heldigvis så leverer mannen da)!
Nei så planer om nr 2 er satt på is for nå, tenker vi ser an igjen etter bhgstart. Har også gjerne lyst til å kjøpe bolig før vi får en til, men det går nok fint, kan jo hende vi er i prøvefasen ennå eller jeg er gravid når vi finner et sted (helst nær den bhg vi har fått plass i), så det er nok ikke noe å stresse over.
Nei nå føler jeg at jeg bare klager
Tror bare at disse vanskelige dagene har tatt en del over i det siste, mannen har så sjeldent fri nå, så jeg føler meg litt som en alenemamma 20 timer i døgnet, 6 dager i uka. Har veldig lite nettverk, spesielt etter barn, vennene mine er på helt andre steder i livet. Søstra mi er veldig opptatt med livet sitt, men hun hjelper meg i blandt. Foreldrene mine ble plutselig mer involvert med én gang mannen var ferdig i perm, så de unngikk vel han
Så det er litt mer kontakt der nå, baby har begynt å stole på mormor. Som btw måtte bli minnet på det her med bilder på SoMe uten lov
igjen nå nylig (nektet å svare meg, men slettet bildet)
Merker vi har mistet litt kontakt med baby sin bestemor, både hun og oldemor kom til bursdagen, det var veldig hyggelig, men de ble ikke så lenge, selv om de kom langveisfra. Vi holder såvidt kontakt på snap, jeg vet de setter pris på å se den lille, så jeg fortsetter å sende bilder og snutter fra hverdagen. Har også generelt vansker med å komme meg ut, men øver på det.
Prøver å være positiv, være raus med meg selv, ta pauser og ta vare på meg selv der jeg kan. Bare få minutter gjør underverker, merker jeg. Må få tid til å savne det lille knøttet, som er et skikkelig bøllefrø
Etter en liten pause blir jeg helt nyforelska i den vakre, smarte, morsomme datteren min
Snart skal jeg endelig dra ut et par kvelder, for første gang siden jeg var gravid!
Blir rart, men gleder meg også, det går nok helt fint, mannen har stålkontroll på legging, har som regel alltid vært han som legger siden jeg er utslitt når han kommer hjem. Tviler på at jeg blir så lenge ute uansett, rekker sikkert hjem til nattamminga
Men kanskje jeg skal pumpe litt på forhånd, just in case?
Har ikke pumpa siden desember. Hun klarer seg nok, blir det ikke brukt kan det sikkert brukes i matlaging. Vet ikke om jeg nevnte at jeg fant ut at når jeg fryser ned melka mi så smaker den oppkast
Så da er det lite vits i å ha et fryselager (eller, tror det fins en måte å fikse melka på, men det gidder jeg ikke)
Anyway, I digress! Blir vel ikke oppdatering her før etter bhgoppstart, evt. når vi bestemmer oss for å prøve - det blir kanskje samtidig
Vet ikke om det er så mange som er her og leser lenger, aner ikke om jeg skriver for egen del lenger engang, er så vanskelig å huske hva som har skjedd siden sist, så er vel ikke særlig vits
Dagbok er definitivt mer nyttig under prøving og graviditet, så denne får ligge frem til da