Såå klar for å bli mamma!

38+0
Denne uka har definitivt vært vanskeligere. Jeg ser hvorfor på magebildet jeg tok, den har vokst en god del, selv om vekta fortsatt er ca. lik :eek:
Bevegelsene er intense, og det er veldig tungt, så det tærer på alt. Er ganske sliten, men får ikke sove særlig - svetter også mye om natten. Utfloden har forandret seg til ganske gul og mer vannete. Lekker råmelk så jeg må gå med innlegg. Har hatt en del kvalme, kraftige kynnere og et par rier.

Nå har jeg ganske sterke smerter nesten konstant, bare den minste bevegelse (som å puste) gir skarpe smerter over hele magen :arghh: Paracet og varme hjalp egentlig ikke, så fikk komme inn for en sjekk. Alt de kunne måle var fint, det er mulig jeg kan ha UVI, så de skulle sjekke det. Legen som undersøkte meg tror at fordi jeg er liten og baby er stor, kan være grunn til smertene, for magen er veldig spent og baby er godt oppi ribbeina mine. Hodet er veldig godt nede, mormunnen er avflatet og hun fikk inn en finger, så jeg er veldig nære! :woot: Jeg hadde også noen sammentrekninger på målingen, så hun sa jeg godt mulig føder innen ei uke. Det er seff best at det skjer naturlig, men hun sa at vi burde jo også vurdere situasjonen min mtp. størrelse og smerter om jeg skal settes i gang. Bare å høre det er jo fantastisk :angel8 Så jeg tenker egentlig jeg vil ringe senere i dag og stå litt mer på mitt, jeg orker ikke ligge helt stille og holde ut i hvem vet hvor mye lenger. Baby har det fint og er stor nok, så tenker jeg har lov å prioritere meg selv nå :shy: Selv om fødsel og etterpå sikkert er enda vondere, og det er skummelt å få en baby, føler meg ikke klar! :smiley-ashamed004
Masse lykke til med siste innspurt :happy: :Heartred Jeg gikk 8 dager på overtid sist, og det var noen vonde siste uker :playful: Nå er jeg bare 33+6, men kjenner jeg også begynner å føle meg ferdig med å være gravid. Så gruer meg til han skal vokse enda mer de neste ukene haha. Får håpe fødsel starter av seg selv hos deg veldig snart :happy: Helt klar blir man aldri. Men det går bra uansett :Heartred
 
Masse lykke til med siste innspurt :happy: :Heartred Jeg gikk 8 dager på overtid sist, og det var noen vonde siste uker :playful: Nå er jeg bare 33+6, men kjenner jeg også begynner å føle meg ferdig med å være gravid. Så gruer meg til han skal vokse enda mer de neste ukene haha. Får håpe fødsel starter av seg selv hos deg veldig snart :happy: Helt klar blir man aldri. Men det går bra uansett :Heartred
Takk! :Heartred Uff, jeg kan ikke engang tenke meg å gå på overtid akkurat nå, bare til termin er ille nok :smiley-ashamed004 Hadde vært veldig fint hvis hun ville komme nå, det er jo best for oss sånn medisinsk, meen vil snakke litt mer med en lege og veie for og imot igangsettelse hvis mulig :shy: Vi har en del stress i livet akkurat nå, så ting er litt hektisk på toppen av det her :bag: Det fins vel aldri en tid der man tenker at passer det, så egentlig likegreit at jeg slipper å bestemme det - vi får bare henge med i livets berg-og-dal-bane, skal nok klare å takle det meste :joyful:
 
Nå er jo babyen din helt klar for å komme ut. Jeg syns graviditeten din har gått så fort. Når jeg er 38+0 blir jeg sat i gang og det er hele 34 uker til :p
Masse lykke til ❤️ å håper fødselen starter av seg selv snart. Høres ut som om kroppen din trenger å føde snart ❤️ heia heia
 
Håper på alt kan sette i gang selv ila uka da ❤️ Så slipper du ta stilling til igangsetting, og kan ikke tenke så mye på om det passer eller ikke.. :p
 
Nå er jo babyen din helt klar for å komme ut. Jeg syns graviditeten din har gått så fort. Når jeg er 38+0 blir jeg sat i gang og det er hele 34 uker til :p
Masse lykke til ❤️ å håper fødselen starter av seg selv snart. Høres ut som om kroppen din trenger å føde snart ❤️ heia heia
Altså at du har en baby i armene om 34 uker er jo ikke lenge til! :woot: Nå er det min tur til å følge med på deg, gleder meg :Heartred

Håper på alt kan sette i gang selv ila uka da ❤️ Så slipper du ta stilling til igangsetting, og kan ikke tenke så mye på om det passer eller ikke.. :p
Haha ja, syns fødselen kan starte av seg selv akkurat nå jeg :hilarious: Så nære nå!
 
Du får kose litt ekstra med mannen i kveld, i håp om at det trigger noe :angelic:
Savner sex, meen vet ikke om jeg fysisk klarer det nå selv om jeg vil :smiley-ashamed004 Han har skjønt det uten at vi egentlig har snakket om det, han har ikke engang prøvd seg :p Ligger her og jamrer meg selv om jeg ligger helt stille lsm :hilarious:
 
Savner sex, meen vet ikke om jeg fysisk klarer det nå selv om jeg vil :smiley-ashamed004 Han har skjønt det uten at vi egentlig har snakket om det, han har ikke engang prøvd seg :p Ligger her og jamrer meg selv om jeg ligger helt stille lsm :hilarious:

Ja, skjønner den altså! Er tungt på slutten, og man er ikke så bevegelig...
Men, kan jo *kose*, uten mye akrobatikk og penetrering da. Oxytocin er hormonet som kan sette i gang fødsel om du er moden og klar. De bruker vel kjemisk fremstilt oxytocin om de skal få fart på riene og; men naturlig vil jo være... naturlig.
Nippelstimulering, sex/kos og orgasme er gode ting for å få i gang hormonet.
(Så er det prostaglandiner i sperm, som KAN ha en liten effekt på livmorhalsen, men jeg mente i hovedsak for oxytocinet sin del). :)

Men det er INGENTING som er bare bare på slutten, så det er jo tungt med både det ene og det andre...!! Jeg har selv dager hvor jeg bare er sliten og æsj, så.. :p
 
Masse lykke til med siste innspurt nå ❤️❤️
 
Igangsettelse går helt fint ❤️ lykke til, håper egentlig du har baby i armene nå ❤️
 
Fødselshistorie
NB: TW, traumatisk opplevelse, katastrofekeisersnitt, nektet sjekk på sykehuset. Men også god opplevelse og happy ending!


Telefonterrorisering av sykehuset
Jeg får vel bare begynne fra der jeg slapp sist innlegg. Jeg ringte den ettermiddagen etter mannen min kom hjem i håp om at vi skulle bli tatt inn for sjekk med én gang, men det fikk jeg ikke. Fikk beskjed om paracet og varme på igjen, som jeg sa ikke hjalp, det var jo mye verre enn dagen før, og det var jo derfor jeg ringte, jeg skulle jo det sa legen. Virket som jordmora ikke trodde på at jeg hadde så vondt fordi jeg kunne snakke. Jeg sa jeg ville snakke mer med en lege om det her med potensiell igangsettelse hvis det ble for ille. Hvor ille, gjerne info om igangsettelse, osv. Hun fikk det til å virke som jeg forlangte igangsettelse, snakket om at de ikke hadde kapasitet til det, er ikke bare bare, og jeg måtte si flere ganger at det er ikke det jeg ber om. Ble en sånn evig runddans på dette, og mannen min prøvde å bryte inn, men til slutt kom vi jo ingen vei :banghead: Siden alt var fint dagen før så hun ikke at det var akutt, bare en plage, og ville at jeg skulle vente helt til vekstkontrollen 4 dager senere! Igjen får jeg høre "ring igjen hvis det blir verre" og jeg sa at da ringer jeg definitivt igjen i morgen, hvis ikke før det. Da sa hun bare "da gjør du det" :smiley-angry002

Vi tenker vi venter til vi tror det har vært vaktskifte. Sent på kvelden og tidlig natt syns jeg at jeg kjenner lite liv. Mannen min syns han kjenner litt, men jeg er usikker. Jeg venter et par timer og avventer, prøver å telle. Får hvertfall ikke 10 spark på 2 timer. Så jeg vekker mannen min, og jeg ringer på nytt, for nå har jeg jo en "ekstra grunn", nå må jeg jo få komme inn! Det første jeg får høre er at "Er du oppe om natten? Du må jo sove, du kan få komme inn og få en sovetablett og sove her" og da jordmora spurte om jeg hadde hatt oppfølging der sa jeg vekstkontroll, og hun spurte hvorfor, og jeg sa pga. lav BMI - da trodde hun de veide meg? :bored: Også da jeg sa BMIen min var 16 før jeg ble gravid sa hun "Oi det er det ikke mange idag som har" (hva faen) :mad: og når jeg sier høyden min kjenner hun meg igjen, hun tok meg imot på sjekk på fredag. (Husker da jeg ventet alene på gangen på lege i 1t+ kom hun tilbake på runde etterpå og var overrasket over at jeg fortsatt var der, og sa sånn "Jaja, sånn er det, det blir litt å vente når du kommer her så sent uten time" :grumpy:) Jeg blir bedt om å ta en 30min sparketest mens jeg holder en barbermaskin inntil magen. Får 2, kanskje 2 til, men usikker. Igjen blir jeg avfeid siden alt var fint fredag kveld, og behandlet som om jeg forlanger igangsettelse. Hun sa jeg måtte ringe på dagtid og få time, noe jeg gjorde, og i ett øyeblikk sa hun at hun skulle sette meg opp, men i neste ville hun heller at jeg skulle ringe når poliklinikken åpnet kl 9. Da forlangte jeg garanti for at jeg fikk time, jeg orket faen ikke mer av dette tullet. Så det fikk jeg da.

Inne på sykehuset
Ringer igjen kl 9, og da er det jo seff hun fra dagskiftet i går. Hører hun er så jævla oppgitt, men at det nå er et notat foran henne om at hun skal gi meg time, så jeg får time et par timer senere. HALLE-FUCKINGS-LUJA. Får bare spist bittelitt før vi drar, og tok ikke med fødebagen, for trodde ikke vi var der, selv om jeg lurte på om jeg hadde begynt å få litt rier, men det var mindre vondt enn dagen før. Så kommer vi inn, jeg blir koblet til CTG. Det jeg tror er baby som beveger seg for jeg ser magen min bevege seg, er faen meg jevne sammentrekninger. De er mildere enn kynnerne jeg har hatt, merker dem såvidt, må ikke puste tyngre eller noe. Snakker med jordmor etterpå, baby sitt hjerte ligger jevnt på 160, så litt høyt, og ingen aksellerasjoner(?), så hun er ikke fornøyd og vil ikke sende meg hjem ihvertfall. Så undersøker hun meg og jeg er 3 cm! :nailbiting:

Da er vi offisielt i gang! Vi går ut i sola og freaker litt ut. Mannen tenker å kjøre hjem og hente fødebagen, han rekker jo det fint, føder jo ikke på timen, sa jeg. Vel.. bare les videre :hilarious: Han venter heldigvis til jeg er godt sjekket inn på fødestuen. Får en kjempefin fødestue og jordmor! :D

Får såvidt kommet inn på fødestuen, blir koblet til CTG igjen, baby sitt hjerte ligger nå jevnt på 150, så det er bra. 10 min senere driver jordmor og fikler litt med den hjertemåleren, og jeg merker endelig liv, og at den hjerterytmen ikke er der lenger. Hun drar i snoren, to leger kommer inn, undersøker meg (fortsatt 3 cm), finner ULmaskin og prøver å snu meg mens jeg blir fortalt at hjertet har falt (får senere vite til 60), hvis det ikke kommer opp igjen snart og en overlege godkjenner, blir det akutt keisersnitt. Sekunder senere blir det bekreftet. Jeg beholdt roen, sa "OK", men rakk å tenke "tenk hvis hun dør nå", og da tenkte jeg mer på mannen min, så på panikken i ansiktet hans og sa "det går bra" mens jeg blir røsket av ringer, klær og blir trillet over gangen til operasjonsstuen. Jeg tror det siste jeg sier før jeg forsvinner er "pass på mannen min" og anestesilegen forsikrer meg, og sier at "nå kommer det pizzasmak" og det gjorde det :joyful:

Jenta vår kom ut nøyaktig 3000g, 50 cm og med 34 cm i hodeomkrets. Jeg hater klisjéen, men helt perfekt størrelse:love7
Hun hadde en APGAR score på 2/4/5, så hun ble intubert og fikk pumpet ut fostervann med mye mekonium, også koblet til CPAP. Mannen fikk henne hud til hud. Et par timer senere våkner jeg, omtåket men pratsom og uten smerter. Jeg innser at jeg ikke er gravid lenger, men har jeg en baby? Jeg får en tlf i hånda og får snakket med mannen min som er på nyfødtintensiven med henne. Så kommer han bort til meg og viser bilder, og jeg begynner bare å gråte når jeg ser at hun ligner sykt på meg (og at hun var koblet til pustehjelp) :sad010 Mentalt innser jeg at jeg har en baby, men jeg innser det ikke fysisk før jeg får forlate oppvåkning og blir kjørt til nyfødtintensiven som er i et annet bygg, så må bestille en portør som kjører meg gjennom tunnellene under sykehuset hver gang jeg skal frem og tilbake på besøk. Jeg får først ta på henne i hånden, også på magen, da gråter hun jo, men jeg var sikkert kald på hendene. Etterhvert gir de meg henne på brystet, og det er da jeg endelig bare "sånn har det alltid vært, sånn skal det alltid være". Ikke en lykkerus akkurat, bare helt naturlig. Hun roer seg helt, endelig fikk hun møte mammaen sin :love017
 
Last edited:
Barsel

Vi ble veldig godt tatt imot på barsel, hadde jo hørt det ikke var så bra der, men vi lurer på om vi fikk liitt spesialbehandling pga. forholdene. Jeg besøkte baby så ofte og mye jeg kunne. De to første gangene jeg våknet rant tårene og jeg måtte ha babyen min, så dro i snora og fikk bestilt portør som kjørte meg til henne så fort de kunne. Det gikk bedre, men var ganske vondt, og jeg klarte samtidig å tenke logisk og at jeg må også ta vare på meg selv. Må si at jeg er veldig heldig da, for jeg hadde så lite smerter at jeg skippet mesteparten av dosene med smertestillende (hadde egentlig bare sånne luftsmerter, men fikk prompet dem ut og magen ned innen 2 dager :hilarious:), var oppe og gikk ganske kjapt, og fikk ut kateteret. Tissing og avføring var litt skummelt etterpå, men bortsett fra bittelitt blod gikk det bra. Apropos blod, jeg har ikke blødd mye heller. Syntes det minste bindet de hadde var mer enn nok. Men jeg mistet visst 600ml under operasjonen. Jeg ble håndmelket og lærte etterhvert å gjøre det selv (med hjelp fra mannen som samlet det i en sprøyte), fikk en del som vi tok med til baby. Da hun var 2 dager fikk jeg lov til å legge henne til brystet:Heartred Senere den dagen fikk jeg beskjed om å begynne å pumpe hver 3. time, og jeg fikk veldig god produksjon med én gang, det bare doblet seg og innen få dager kunne jeg pumpe så mye som 275 ml! :eek: Så lille nurket mitt trengte jo ikke MME :joyful: Ja så hun lå jo på nyfødtintensiven. Hun hadde noe krampeanfall, så hun fikk UL og MR av hjernen, men de var normale, og anfallene ga seg. De ga henne antibiotika for en mulig infeksjon, ble matet med sonde en stund, også var hun koblet til måling av hjertet og oksygenmetningen i blodet, som ofte falt ned under grensen da hun skrek, for hun ble så stressa av å bli dullet med av så mange fremmede mennesker. Én etter én ble hun koblet av alt hun hadde fått, hun gjorde store fremskritt hver dag og ble mer en "normal" baby, om man kan si det. Det var litt kappløp mellom oss om hvem som ble skrevet ut først :p

Familierom på nyfødtintensiven
Dag 3: De bestemte seg at vi fikk familierom på barneklinikken, istedenfor at hun kom på barsel til oss. Da kunne hun også bli observert litt mer, bare for å være helt sikker på denne oksygenmetningen hennes. Jeg var så utålmodig med å bli skrevet ut fra barsel! Det var så deilig å endelig få være en familie :love017 Mannen min er så fantastisk og hands-on, føler han nesten gjør mer enn meg! Jeg var liksom den som hadde forberedt meg masse, han hadde ikke lest en eneste bok :hilarious: Men han stresset også veldig med å følge med på den monitoren hennes, så måtte få han til å slappe av litt. Den første natten var vanskelig, men etter det gikk det bedre. Baby ble mye roligere etterhvert som hun fikk tilbringe mer tid med oss, spesielt meg så klart :love2 Hun sov veldig mye, og sovnet på puppen, så jeg slet litt med å få henne til å spise (vi måltidsveide litt), men hun styrtet melken min på flaske. På dag 6 etter vurdering fra barnelege så de seg egentlig ganske fornøyd, det var bare den spisingen hennes, men han tenkte at det kunne gå seg til hvis vi var hjemme og slappet av, så vi fikk velge selv om vi ville dra hjem i helga og komme tilbake på kontroll på mandag, eller bare bli til mandag. Etter litt betenkningstid og diskusjon kom vi frem til det første. Jeg følte meg selvsikker nok med baby nå, hadde jo fått så mye hjelp, støtte og opplæring fra alle på avdelingen, mannen var litt nervøs, men han stolte på at vi skulle klare dette :happy:

Hjemme
Etter et stopp på Mccen kom vi hjem, og jeg hadde vært borte så lenge at det luktet og så helt annerledes ut :smiley-ashamed004 Siden baby fortsatt sov så fikk vi spist og ordnet og styrt med å sette opp alt hjemme. Det var så rart å ha hatt så mange ting "på lager" i månedsvis og endelig skulle vi bruke det! Føltes skikkelig deilig ut når vi hadde det vi trengte. Dagen etter, når baby var en uke gammel, kom mine foreldre og søster på besøk og fikk møte henne. Foreldrene mine hadde jo mast om å få besøke (selv om vi har sagt gjennom graviditeten at vi ikke ville ha) på sykehuset, så vi sa jo ikke engang fra til dem at vi var hjemme før det var såpass sent at vi var trygge på at de ikke kom løpende på døren med en gang :bag:

Vi hadde bedt om at de tok og handlet matvarer for oss, også skulle de lage frokost. Måtte pushe dem i gang med det, for jeg begynte å bli sykt sulten, og alle stod fortsatt bare og glodde på baby etter de hadde fått hver deres tur med å holde. De tok også og hjalp med å rydde og vaske leiligheten, så besøket var ikke så ille som jeg fryktet. Måtte fortsatt pushe dem til å rydde av "frokost" bordet (det var lunsjtid), også kaste dem ut etterpå når vi ville sove (de ville passe babyen mens vi sov, men foreldrene mine passet ikke engang på da babyen lå på bordet i babynest, mamma satt på mobilen i sofaen som nå var langt unna siden ting ble flyttet på da de skulle holde henne tidligere). De får ikke passe henne ennå :rolleyes:

Har innsett at jeg har født en gremlin:laughing021Hun er ganske drømmebaby fra morgen til kveld, er så rolig og sover så mye at vi må vekke henne for å spise. Men når kvelden og natten kommer.. da kan hun være veldig urolig og må bli holdt hele tiden, får ikke lagt henne ned. Var en gang jeg fikk voldsomt med barseltårer og måtte vekke mannen for å få hjelp, for jeg fikk ikke gjort noen ting. Er også forresten sykt i ammetåka, husker ingenting, mannen må huske på alt av informasjon, timeavtaler, rekkefølge ting skal skje, osv. Vi fikk en notatbok på NICU der vi kunne skrive logg over mating, bleier, temperatur osv., så den har vi brukt veldig flittig. Tenkte jo egentlig vi skulle bruke en app til sånt, men syns dette funker bra.

Skal vi se, dag 8 drar vi tilbake på sykehuset for kontroll, og jeg fikk møtt legen som tok imot baby da hun kom ut. Fantastisk dame! Hun var veldig fornøyd, og tenker at ammingen kommer til å gå seg til. Etterpå gikk vi på butikken, kjørte barnevognunderstellet med bilstolen på :happy:
Dag 9 får vi besøk av helsesykepleier, hadde da skrevet ned en god del av dette som jeg kunne fortelle. Hun også var fornøyd med baby, hadde igjen lagt på seg litt, så hun får nok mat (vi mater med melken min på flaske når hun ikke vil ta pupp). Men hun er fortsatt mindre enn vi ble fortalt på 5 UL, så vi måtte ut og kjøpe klær! Tok med tantene hennes til en bruktbutikk som vi ribba for str. 50, også tok den første ordentlige trilleturen bort til et kjøpesenter. Fant oss et kjempefint stelle- og ammerom! Bortsett fra bleieskiftet var hun helt rolig og sov hele tiden.
Dag 10 kom svigermor på besøk! Vi tok en tur på nærmeste kjøpesenter, fikk testet ut en veldig fin baby lounge der, samt spist på Egon i fred! :D

Og da var vi her, på dag 11. Tok en stund å få ned alt dette, som dere sikkert forstår :smiley-ashamed004 Det var ganske traumatisk, for meg var det verste hele den ringingen og å måtte kjempe for å komme inn på sjekk. Selve fødsels-, barsels- og nyfødtintensivopplevelsen var egentlig veldig fin, vi ble så godt ivaretatt (og alle vi møtte ønsker sterkt at vi sender en skriftlig klage på de som tok tlf, var noen som virket som de ville kicke assen deres), og både jeg og baby gjorde så store fremskritt hver eneste dag. Livet som nybakte foreldre er travel, men vi er overrasket over at det ikke er vanskeligere! Våkennetter er jo ikke gøy, men fra morgen til kveld er hun så rolig, og vi får faktisk gjort ting rundt omkring i huset! :joyful:

Tusen takk hvis du leste gjennom alt dette! :love2 Håper dere som ventet er fornøyde :p Nå skal vi straks ut igjen med svigermor, snakkes senere :happy:
 
Først og fremst; gratulerer så mye med den lille ❤️❤️ :smiley-bounce016

Ellers, så synes jeg det er horribelt at man må gå og KREVE sjekk når noe føles feil, og spesielt med lite liv!! Jeg tror forøvrig det er lettere å behandle førstegangsforeldre slik, enn flergangs, for det er oftest førstegangs som blir kimset vekk... Man er jo gjerne usikker fra før av, og da hjelper det jo ingenting at man blir bagatellisert.. Her har de heldigvis god kapasitet, så får helst komme inn med en gang uansett.. men at det er så dårlig kapasitet at de egentlig risikerer både mor og barn..? Om du får anledning, så burde du absolutt skrive en klage på det.. (spesielt siden det flere steder i landet "er så god kapasitet at vi kan legge ned fødestuer", så er det veldig greit å legge frem klager på at kapasiteten faktisk er elendig og må rustes opp...).

Og, babyen din var jo ABSOLUTT ikke i nærheten av så stor som forespeilet :p 3000g ved 38 uker er da nesten under "snittet", ikke "for stor!". Tror ikke lille hadde rukket å bli de gjennomsnittlige 3500g til termin heller :p

Virker som om opplevelsen din på barsel er fin i alle fall! Det er jo bra! Og håper ikke opplevelsen din med fødsel er avskrekkende i forhold til eventuelle neste barn ❤️

Ønsker dere god påske og kos dere med den lille! (Selv om de er litt gremlins innimellom. Om det er noe trøst, mi er halvannet år og har vært super i flere netter, før hun nå akutt er blitt et monster når hun skal sove... Igjen.. Sånt kommer og går i perioder hele veien, men det BLIR bedre tider etterhvert!) :)
 
Gratulerer så masse med den lille jenta :love017 Men fytti så dårlig å bli møtt på den måten av helsevesenet! Hjelpes.. Håper alt fra nå av går på skinner og at dere får nytt barselbobla ❤️❤️
 
Gratulerer så mye med lille ❤️❤️ endelig❤️❤️ så trist å høre at du måtte mase deg til sjekk. Det er jo helt forferdelig.
Men nå må dere kose dere masse som nybakte foreldre ❤️☺️ nyte tiden, plutselig har dere en liten ramp som løøøper avgårde å ikke stopper ;)
 
Gratulerer så mye med lille nurket, @Smågoth :dummy1: Har vært her inne og snoket litt og tenkt det kanskje var noe på gang ettersom du ikke har postet din vanlige lørdagsinnlegg på ei stund.
Det er helt horribelt at man skal måtte krangle seg til en sjekk. Utrolig godt å høre at det gikk bra til tross for at fødselen ikke ble helt som du hadde sett for deg.
Hvis du har tid og overskudd ville jeg virkelig anbefale deg å sende en klage.

Håper dere koser dere masse med lille og får nyte tilværelsen som en familie på 3 :Heartred
 
Gratulerer! For en intens historie med fødsel og barseltid, lykke til videre i løypa med mini :Heartred
 
Back
Topp