Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Tusen takk! Ja ikke sant.. Det skal vi definitivt, jordmora som tok meg imot er tilfeldigvis avdelingslederen, så hun var veldig på at vi skulle gjøre det, for tenker hun ikke kan gjøre noe sånn offisielt hvis ikke. Men alle sa også at vi skulle vente litt. Nå har jeg allerede fortalt historien så mange ganger, pluss skrevet ned her, men kan hende jeg plutselig kommer på en ny detalj.Først og fremst; gratulerer så mye med den lille
Ellers, så synes jeg det er horribelt at man må gå og KREVE sjekk når noe føles feil, og spesielt med lite liv!! Jeg tror forøvrig det er lettere å behandle førstegangsforeldre slik, enn flergangs, for det er oftest førstegangs som blir kimset vekk... Man er jo gjerne usikker fra før av, og da hjelper det jo ingenting at man blir bagatellisert.. Her har de heldigvis god kapasitet, så får helst komme inn med en gang uansett.. men at det er så dårlig kapasitet at de egentlig risikerer både mor og barn..? Om du får anledning, så burde du absolutt skrive en klage på det.. (spesielt siden det flere steder i landet "er så god kapasitet at vi kan legge ned fødestuer", så er det veldig greit å legge frem klager på at kapasiteten faktisk er elendig og må rustes opp...).
Og, babyen din var jo ABSOLUTT ikke i nærheten av så stor som forespeilet 3000g ved 38 uker er da nesten under "snittet", ikke "for stor!". Tror ikke lille hadde rukket å bli de gjennomsnittlige 3500g til termin heller
Virker som om opplevelsen din på barsel er fin i alle fall! Det er jo bra! Og håper ikke opplevelsen din med fødsel er avskrekkende i forhold til eventuelle neste barn
Ønsker dere god påske og kos dere med den lille! (Selv om de er litt gremlins innimellom. Om det er noe trøst, mi er halvannet år og har vært super i flere netter, før hun nå akutt er blitt et monster når hun skal sove... Igjen.. Sånt kommer og går i perioder hele veien, men det BLIR bedre tider etterhvert!)
Gratulerer så masse med den lille jenta Men fytti så dårlig å bli møtt på den måten av helsevesenet! Hjelpes.. Håper alt fra nå av går på skinner og at dere får nytt barselbobla
Gratulerer så mye med lille endelig så trist å høre at du måtte mase deg til sjekk. Det er jo helt forferdelig.
Men nå må dere kose dere masse som nybakte foreldre nyte tiden, plutselig har dere en liten ramp som løøøper avgårde å ikke stopper
Tusen takk!Gratulerer så mye med lille nurket, @Smågoth Har vært her inne og snoket litt og tenkt det kanskje var noe på gang ettersom du ikke har postet din vanlige lørdagsinnlegg på ei stund.
Det er helt horribelt at man skal måtte krangle seg til en sjekk. Utrolig godt å høre at det gikk bra til tross for at fødselen ikke ble helt som du hadde sett for deg.
Hvis du har tid og overskudd ville jeg virkelig anbefale deg å sende en klage.
Håper dere koser dere masse med lille og får nyte tilværelsen som en familie på 3
Gratulerer igjen
Gratulerer! For en intens historie med fødsel og barseltid, lykke til videre i løypa med mini
TakkGratulerer
Takk Ja prøver jo ikke tenke "hva hvis"..Gratulerer så masse med en perfekt liten jente Tragisk at du måtte kjempe så mye for en sjekk og for å bli tatt på alvor. Det er jo hårreisende...men bra alt endte godt til slutt likevel Kos dere masse i nyfødt-bobla!
Gratulerer så mye!
Takk! Ja nå kommer jeg til å være enda mer på med barselopprøret og det. Will do, samtidig som vi gleder oss til å se henne vokse og utvikle segGratulerer så mye! Her kjemper vi for kvinnehelse, men blir møtt av en slik holdning . Kos deg masse OG NYT NYFØDTPERIODEN! Den går nemlig over alt for fort
Takk Heldigvis har alt etter det gått så braGratulerer så mye Utrolig leit at du måtte kjempe deg til å bli tatt på alvor og få komme inn. Men håper alt går på skinner fremover, og at du nyter nyfødt-tiden
Gratulerer med overstått fødsel og at alt står bra til med dere nåUnder både 150 cm og 40 kg før graviditeten Forhåpentligvis går det helt fint med meg også!
Ja vet jo at det går an å bomme en del på estimeringene, men når de har målt 87-92 i persentil hver måned helt fra OUL så tror jeg ikke at det blir en på litt over 2 kg sånn som jeg var Så vi har ikke mange plaggene i str 50 Håper litt at hun ikke bikker 4 kg, 3-noe er sikkert nok
Tusen takk!Gratulerer med overstått fødsel og at alt står bra til med dere nå
Godt å høre at de tok feil med målingene og at den lille var mindre enn antatt, selv om det endte i keisersnitt. Da får du sikkert noe ala det samme neste gang og forhåpentligvis får du også opplevd en vaginalfødsel med en ikke så stor baby som de trodde
Og jeg syns det er bra at du har landet og slikt før du skrev en oppdatering og før du setter deg ned for å skrive den klagen! En kommer alltids på flere detaljer når man kommer seg ut av den sykeste babybobla de første par tre ukene
Kos dere masse framover og nyt livet sammen med den lille Gleder meg til å være der selv!
Forundrer meg ikke at de tok så feil Gøy med kallenavnet Langbein daTusen takk!
Haha ja morsomt det at 5 UL tok feil! De sa jo at hun var stresset inni magen over tid, kan vel ikke vite hvor lenge, kanskje det fikk veksten til å stoppe opp på slutten? Men de lange beina stemte jo, et av kallenavnene hennes er Langbein, for i tillegg så høres hun ut som han når hun svelger godt
Ja det tenker jeg også, jo flere jeg forteller jo bedre, hittil har jo det hjulpet meg å huske flere ting fra de tlfsamtalene og hvem som sa hva (jeg er jo tross alt i ammetåke). Jeg har også nå klart å slutte å gråte mens jeg forteller, de første gangene skalv og gråt jeg jo. Så føles jo veldig godt å bearbeide det.
Nå begynner vel tiden sikkert å gå fortere for deg
Gratulerer så mye med lille skatt vondt å lese hva du gikk gjennom. Helt sykt med akutt KS men er så glad det gikk bra med dere begge
Nyt tiden! Som flere sier - den går alt for fort
Gratulerer så mye! Og kjenner jeg blir opprørt på dine vegne over måten du ble behandlet før det ble ks. Hadde klikket i vinkel om jeg hadde blitt behandlet sånn. Lite liv skal man jo virkelig ta på alvor, slik dere gjorde. Så glad det endte godt
Forundrer meg ikke at de tok så feil Gøy med kallenavnet Langbein da
Huff, føler med deg! Godt å høre at det hjelper deg sånn å gjenfortelle og bearbeide! Håper det bare blir bedre og bedre
Syns tiden har gått kjempe fort fra jeg ble gravid Nå er jeg halvveis og er redd det vil gå fortere framover nå! Blir spennende å se hvordan det går denne gangen her gleder meg uansett.
Takk!Gratulerer så mye med vesla
Min eldste ble estimert til å være på 90-percentil hele svangerskapet (hadde vekstkontroll ca annenhver uke). Men han var 3,3kg og helt på 50percentil da han kom ut i uke 38. Han hadde og har unormalt lange lår, så det var lårbeinmålet som trakk snittet opp her han vokste dog raskt, så etter 2-3 mnd lå han på typ 120 percentil en stund. Stabilisert seg på rundt 90 siden halvannet år. Unsett - virker som at ett større mål av de tre de måler, kan få snittet godt opp.
Hahaha, ja! Det er så latterlig, atte.. Skikkelig barnslig, og det var vel det siste jeg sa til henne før hun slettet meg. Skjønner heller ikke hvordan hun har klart å late som ingenting så lenge, hun skal liksom være så stolt bestemor, men hun har ingen info eller bilder fra da baby var 2 mnd? Er glad baby er såpass liten, hadde jo vært verre hvis hun var stor nok til å spørre hvorfor ikke mormor kommer på besøk. Ser egentlig ikke frem til alvorspraten vi må ta, for vi er vel like sta begge to Men håper hun ser fornuften i å sette sitt eneste barnebarns sikkerhet over hvor viktig det er for henne å legge ut ALT hun gjør og skal på FB og IG, komplett med lokasjon. Og håper at hun tar det alvorlig til seg denne gangen, så vi ikke må gjennom det her på nytt senere. Var jo sånn det eskalerte, da jeg måtte minne henne på at hun må spørre først, og ta ned det hun har lagt utEh.. Hun kutter kontakt fordi du vil ha noe å si mtp deling av bilder av DITT barn? Jeg blir så sliten av å høre om mennesker som i teorien burde være voksne, men som lager tenåringsdrama ut av ingenting.. Altså.. nei. Hva skal man si om det... Jeg synes det er oppriktig synd at du blir nødt til å stå i det, rett og slett. Håper dere får ordnet opp, uansett! Er jo utrolig leit når det blir dårlig stemning innad familien..
Godt å høre at dere trives i foreldrerollen, og at det går bra!
Ha en fin ferie og god sommer!
Hahaha, ja! Det er så latterlig, atte.. Skikkelig barnslig, og det var vel det siste jeg sa til henne før hun slettet meg. Skjønner heller ikke hvordan hun har klart å late som ingenting så lenge, hun skal liksom være så stolt bestemor, men hun har ingen info eller bilder fra da baby var 2 mnd? Er glad baby er såpass liten, hadde jo vært verre hvis hun var stor nok til å spørre hvorfor ikke mormor kommer på besøk. Ser egentlig ikke frem til alvorspraten vi må ta, for vi er vel like sta begge to Men håper hun ser fornuften i å sette sitt eneste barnebarns sikkerhet over hvor viktig det er for henne å legge ut ALT hun gjør og skal på FB og IG, komplett med lokasjon. Og håper at hun tar det alvorlig til seg denne gangen, så vi ikke må gjennom det her på nytt senere. Var jo sånn det eskalerte, da jeg måtte minne henne på at hun må spørre først, og ta ned det hun har lagt ut
Takk! Og lykke til med fødsel snart!
Ja jeg tenkte på det, og prøvde faktisk å rapportere bildene til FB og IG, men det ble vanskelig når jeg ikke hadde tilgang til de innleggene Men tror kanskje jeg på poengtere det, og søsteren min sin forlovede hadde et godt poeng med at mamma kanskje ikke vet hvorfor man ikke bør dele så mange bilder av barn på nettet. Så søsteren min tenkte vi også bør vise henne hva som kan skje når bilder kommer på avveieNå har hun jo strengt tatt ingenting hun skulle sagt. Hun kan få MENE det hun vil, men juridisk sett er det du som bestemmer over bilder av ditt barn, og å legge sånt ut uten tillatelse KAN du jo ta rettens vei; om man skal være skikkelig vanskelig. Altså, ikke at jeg mener det burde gjøres, men å dele bilder av andre som man ikke har lov å dele bilder av, er jo ikke lovlig... Om hun trenger en påminnelse der, liksom. Hun kan få MENE at hun ikke blir påvirket av en flaske vin og, men det er likevel ikke lov til å kjøre da... Sånn er det bare
Men ja. Det er nok ikke måten å STARTE den samtalen på, om man skal prøve få en viss kontakt for barnas skyld.
Ja jeg tenkte på det, og prøvde faktisk å rapportere bildene til FB og IG, men det ble vanskelig når jeg ikke hadde tilgang til de innleggene Men tror kanskje jeg på poengtere det, og søsteren min sin forlovede hadde et godt poeng med at mamma kanskje ikke vet hvorfor man ikke bør dele så mange bilder av barn på nettet. Så søsteren min tenkte vi også bør vise henne hva som kan skje når bilder kommer på avveie
Samtidig må vi ikke være for aggressive heller, for da blir hun defensiv og aggressive tilbake, ikke sant Hun nekter å innrømme at hun har gjort en feil, sier ikke unnskyld, vil ikke høre på andres synspunkter eller fakta hun ikke kjenner til (veldig skeptisk til nye ting), skal rett og slett bare skape konflikt, men ikke løse det på noen måte, vil heller bare late som ingenting har skjedd, som jeg trodde var det som skulle skje denne gangen også, så var derfor alle ble så sjokkert over at kontakten ble kuttet. Meen skjer dette én gang til føler jeg jo at jeg nesten må kutte kontakten selv..