Såå klar for å bli mamma!

Gratulerer så masse med en perfekt liten jente :Heartred Tragisk at du måtte kjempe så mye for en sjekk og for å bli tatt på alvor. Det er jo hårreisende...men bra alt endte godt til slutt likevel :):Heartred Kos dere masse i nyfødt-bobla!

Gratulerer så mye! Her kjemper vi for kvinnehelse, men blir møtt av en slik holdning :bag:. Kos deg masse OG NYT NYFØDTPERIODEN! Den går nemlig over alt for fort:Heartred:Heartred

Gratulerer så mye ❤️ Utrolig leit at du måtte kjempe deg til å bli tatt på alvor og få komme inn. Men håper alt går på skinner fremover, og at du nyter nyfødt-tiden ❤️

Først og fremst; gratulerer så mye med den lille ❤️❤️ :smiley-bounce016

Ellers, så synes jeg det er horribelt at man må gå og KREVE sjekk når noe føles feil, og spesielt med lite liv!! Jeg tror forøvrig det er lettere å behandle førstegangsforeldre slik, enn flergangs, for det er oftest førstegangs som blir kimset vekk... Man er jo gjerne usikker fra før av, og da hjelper det jo ingenting at man blir bagatellisert.. Her har de heldigvis god kapasitet, så får helst komme inn med en gang uansett.. men at det er så dårlig kapasitet at de egentlig risikerer både mor og barn..? Om du får anledning, så burde du absolutt skrive en klage på det.. (spesielt siden det flere steder i landet "er så god kapasitet at vi kan legge ned fødestuer", så er det veldig greit å legge frem klager på at kapasiteten faktisk er elendig og må rustes opp...).

Og, babyen din var jo ABSOLUTT ikke i nærheten av så stor som forespeilet :p 3000g ved 38 uker er da nesten under "snittet", ikke "for stor!". Tror ikke lille hadde rukket å bli de gjennomsnittlige 3500g til termin heller :p

Virker som om opplevelsen din på barsel er fin i alle fall! Det er jo bra! Og håper ikke opplevelsen din med fødsel er avskrekkende i forhold til eventuelle neste barn ❤️

Ønsker dere god påske og kos dere med den lille! (Selv om de er litt gremlins innimellom. Om det er noe trøst, mi er halvannet år og har vært super i flere netter, før hun nå akutt er blitt et monster når hun skal sove... Igjen.. Sånt kommer og går i perioder hele veien, men det BLIR bedre tider etterhvert!) :)
Tusen takk! :love2 Ja ikke sant.. Det skal vi definitivt, jordmora som tok meg imot er tilfeldigvis avdelingslederen, så hun var veldig på at vi skulle gjøre det, for tenker hun ikke kan gjøre noe sånn offisielt hvis ikke. Men alle sa også at vi skulle vente litt. Nå har jeg allerede fortalt historien så mange ganger, pluss skrevet ned her, men kan hende jeg plutselig kommer på en ny detalj.

Du jeg tenkte faktisk på det, men jeg var jo så positiv og åpen til fødsel, og jeg vil jo egentlig oppleve å faktisk føde :shy:
Gratulerer så masse med den lille jenta :love017 Men fytti så dårlig å bli møtt på den måten av helsevesenet! Hjelpes.. Håper alt fra nå av går på skinner og at dere får nytt barselbobla ❤️❤️
Gratulerer så mye med lille ❤️❤️ endelig❤️❤️ så trist å høre at du måtte mase deg til sjekk. Det er jo helt forferdelig.
Men nå må dere kose dere masse som nybakte foreldre ❤️☺️ nyte tiden, plutselig har dere en liten ramp som løøøper avgårde å ikke stopper ;)
Gratulerer så mye med lille nurket, @Smågoth :dummy1: Har vært her inne og snoket litt og tenkt det kanskje var noe på gang ettersom du ikke har postet din vanlige lørdagsinnlegg på ei stund.
Det er helt horribelt at man skal måtte krangle seg til en sjekk. Utrolig godt å høre at det gikk bra til tross for at fødselen ikke ble helt som du hadde sett for deg.
Hvis du har tid og overskudd ville jeg virkelig anbefale deg å sende en klage.

Håper dere koser dere masse med lille og får nyte tilværelsen som en familie på 3 :Heartred
Tusen takk! :love017
Hehe ja tenkte jo folk kom til å begynne å lure når jeg ikke postet, men sikkert skjønne at jeg hadde født og bare vente i spenning :p Ville bare lande hjemme først, var bare det at vi ble på sykehuset litt lenge. Tok FB announcement i går :happy:
Mhm.. Det skal jeg gjøre, det her går jo ikke.
Takk, det gjør vi, selv nå midt på natta :joyful:
Gratulerer igjen :Heartred
Gratulerer! For en intens historie med fødsel og barseltid, lykke til videre i løypa med mini :Heartred
Takk :Heartred
Gratulerer så masse med en perfekt liten jente :Heartred Tragisk at du måtte kjempe så mye for en sjekk og for å bli tatt på alvor. Det er jo hårreisende...men bra alt endte godt til slutt likevel :):Heartred Kos dere masse i nyfødt-bobla!
Takk :Heartred Ja prøver jo ikke tenke "hva hvis"..
Gratulerer så mye! :Heartred
Gratulerer så mye! Her kjemper vi for kvinnehelse, men blir møtt av en slik holdning :bag:. Kos deg masse OG NYT NYFØDTPERIODEN! Den går nemlig over alt for fort:Heartred:Heartred
Takk! Ja nå kommer jeg til å være enda mer på med barselopprøret og det. Will do, samtidig som vi gleder oss til å se henne vokse og utvikle seg :Heartred
Gratulerer så mye ❤️ Utrolig leit at du måtte kjempe deg til å bli tatt på alvor og få komme inn. Men håper alt går på skinner fremover, og at du nyter nyfødt-tiden ❤️
Takk :Heartred Heldigvis har alt etter det gått så bra :love2

Under både 150 cm og 40 kg før graviditeten :shy: Forhåpentligvis går det helt fint med meg også!
Ja vet jo at det går an å bomme en del på estimeringene, men når de har målt 87-92 i persentil hver måned helt fra OUL så tror jeg ikke at det blir en på litt over 2 kg sånn som jeg var :smiley-ashamed004 Så vi har ikke mange plaggene i str 50 :hilarious: Håper litt at hun ikke bikker 4 kg, 3-noe er sikkert nok :p
Gratulerer med overstått fødsel og at alt står bra til med dere nå :) :Heartred

Godt å høre at de tok feil med målingene og at den lille var mindre enn antatt, selv om det endte i keisersnitt. Da får du sikkert noe ala det samme neste gang og forhåpentligvis får du også opplevd en vaginalfødsel med en ikke så stor baby som de trodde :p

Og jeg syns det er bra at du har landet og slikt før du skrev en oppdatering og før du setter deg ned for å skrive den klagen! En kommer alltids på flere detaljer når man kommer seg ut av den sykeste babybobla de første par tre ukene :)

Kos dere masse framover og nyt livet sammen med den lille :) Gleder meg til å være der selv!

Gratulerer med overstått fødsel og at alt står bra til med dere nå :) :Heartred

Godt å høre at de tok feil med målingene og at den lille var mindre enn antatt, selv om det endte i keisersnitt. Da får du sikkert noe ala det samme neste gang og forhåpentligvis får du også opplevd en vaginalfødsel med en ikke så stor baby som de trodde :p

Og jeg syns det er bra at du har landet og slikt før du skrev en oppdatering og før du setter deg ned for å skrive den klagen! En kommer alltids på flere detaljer når man kommer seg ut av den sykeste babybobla de første par tre ukene :)

Kos dere masse framover og nyt livet sammen med den lille :) Gleder meg til å være der selv!
Tusen takk! :love2

Haha ja morsomt det at 5 UL tok feil! De sa jo at hun var stresset inni magen over tid, kan vel ikke vite hvor lenge, kanskje det fikk veksten til å stoppe opp på slutten? Men de lange beina stemte jo, et av kallenavnene hennes er Langbein, for i tillegg så høres hun ut som han når hun svelger godt :joyful:

Ja det tenker jeg også, jo flere jeg forteller jo bedre, hittil har jo det hjulpet meg å huske flere ting fra de tlfsamtalene og hvem som sa hva (jeg er jo tross alt i ammetåke). Jeg har også nå klart å slutte å gråte mens jeg forteller, de første gangene skalv og gråt jeg jo. Så føles jo veldig godt å bearbeide det.

Nå begynner vel tiden sikkert å gå fortere for deg :D

Gratulerer så mye med lille skatt ❤️ vondt å lese hva du gikk gjennom. Helt sykt med akutt KS :nailbiting: men er så glad det gikk bra med dere begge ❤️
Nyt tiden! Som flere sier - den går alt for fort :hilarious:

Gratulerer så mye! :Heartred Og kjenner jeg blir opprørt på dine vegne over måten du ble behandlet før det ble ks. Hadde klikket i vinkel om jeg hadde blitt behandlet sånn. Lite liv skal man jo virkelig ta på alvor, slik dere gjorde. Så glad det endte godt :Heartred

Tusen takk! :love2

Haha ja morsomt det at 5 UL tok feil! De sa jo at hun var stresset inni magen over tid, kan vel ikke vite hvor lenge, kanskje det fikk veksten til å stoppe opp på slutten? Men de lange beina stemte jo, et av kallenavnene hennes er Langbein, for i tillegg så høres hun ut som han når hun svelger godt :joyful:

Ja det tenker jeg også, jo flere jeg forteller jo bedre, hittil har jo det hjulpet meg å huske flere ting fra de tlfsamtalene og hvem som sa hva (jeg er jo tross alt i ammetåke). Jeg har også nå klart å slutte å gråte mens jeg forteller, de første gangene skalv og gråt jeg jo. Så føles jo veldig godt å bearbeide det.

Nå begynner vel tiden sikkert å gå fortere for deg :D
Forundrer meg ikke at de tok så feil :p Gøy med kallenavnet Langbein da :joyful:

Huff, føler med deg! Godt å høre at det hjelper deg sånn å gjenfortelle og bearbeide! Håper det bare blir bedre og bedre :)

Syns tiden har gått kjempe fort fra jeg ble gravid :p Nå er jeg halvveis og er redd det vil gå fortere framover nå! Blir spennende å se hvordan det går denne gangen her :D gleder meg uansett.

Gratulerer så mye med vesla :D ❤️

Min eldste ble estimert til å være på 90-percentil hele svangerskapet (hadde vekstkontroll ca annenhver uke). Men han var 3,3kg og helt på 50percentil da han kom ut i uke 38. Han hadde og har unormalt lange lår, så det var lårbeinmålet som trakk snittet opp her :hilarious: han vokste dog raskt, så etter 2-3 mnd lå han på typ 120 percentil en stund. Stabilisert seg på rundt 90 siden halvannet år. Unsett - virker som at ett større mål av de tre de måler, kan få snittet godt opp.

Gratulerer så mye med lille skatt ❤️ vondt å lese hva du gikk gjennom. Helt sykt med akutt KS :nailbiting: men er så glad det gikk bra med dere begge ❤️
Nyt tiden! Som flere sier - den går alt for fort :hilarious:
Gratulerer så mye! :Heartred Og kjenner jeg blir opprørt på dine vegne over måten du ble behandlet før det ble ks. Hadde klikket i vinkel om jeg hadde blitt behandlet sånn. Lite liv skal man jo virkelig ta på alvor, slik dere gjorde. Så glad det endte godt :Heartred
Forundrer meg ikke at de tok så feil :p Gøy med kallenavnet Langbein da :joyful:

Huff, føler med deg! Godt å høre at det hjelper deg sånn å gjenfortelle og bearbeide! Håper det bare blir bedre og bedre :)

Syns tiden har gått kjempe fort fra jeg ble gravid :p Nå er jeg halvveis og er redd det vil gå fortere framover nå! Blir spennende å se hvordan det går denne gangen her :D gleder meg uansett.
Gratulerer så mye med vesla :D ❤️

Min eldste ble estimert til å være på 90-percentil hele svangerskapet (hadde vekstkontroll ca annenhver uke). Men han var 3,3kg og helt på 50percentil da han kom ut i uke 38. Han hadde og har unormalt lange lår, så det var lårbeinmålet som trakk snittet opp her :hilarious: han vokste dog raskt, så etter 2-3 mnd lå han på typ 120 percentil en stund. Stabilisert seg på rundt 90 siden halvannet år. Unsett - virker som at ett større mål av de tre de måler, kan få snittet godt opp.
Takk! :Heartred
Ganske likt da, Veivalsa! Det var alltid beina hennes som var lengst her, magen var ikke såå langt unna, og først så var hodet hennes gjennomsnittlig, så rundt 75% - men det kom ut rett under gjennomsnittet :joyful:

7 uker
Wow, tiden har flydd! Samtidig så føles det ut som livet bestandig har vært sånn, og gleder meg til baby blir enda større :p
Blir vanskelig å skrive en oppdatering over så lang tid, selv om ammetåka har lettet litt :hilarious: Det jeg skrev sist kjenner jeg ikke igjen lenger og har helt glemt! o_O Hun er mye mer våken nå, elsker å se øynene hennes :love017 Hun MÅ bli bært på skulderen så hun kan se seg rundt, spesielt ut vinduet (tror det bare er lyset som fascinerer henne :p), vil sjeldent ligge på ryggen som en liten baby :laughing002 Hun er også veldig glad i å ligge på stellematten, der blir hun veldig pratsom og smilete! Veldig flink til å holde hodet oppe er hun også, det har hun vært fra start :happy:
Ammingen har gått veldig bra, tok ikke så lang tid før vi sluttet helt med flaske, og plutselig hadde jeg ikke tid til å pumpe lenger mellom hvert måltid :p På dagtid liker hun mindre men hyppige måltider, mens på natt er vi bare oppe to ganger. Hun produserer masse bleier også :hilarious:
På 6-ukers kontrollen hennes denne uka var hun bikket 4 kg, så ligger akkurat på kurva si, mens hodet lå litt over - stor hjerne da, haha :D Hun fikk den drikkevaksinen mot rotavirus, den syntes hun smakte godt, så det gikk veldig fint! Virker ikke som hun har reagert på den heller.
Vi har nå akkurat funnet frem str 62, siden hun raste gjennom str 56! Blir sykt forvirret over forskjellene på str fra forskjellige merker da :oops:

Akkurat nå sover hun i bæresjalet, eneste måten hun sover over lengre tid på dagtid, for hun nekter å bli lagt ned! Altfor glad i meg :p
Det jeg må si at jeg ikke forventet var hvor stuck man føler seg når man ammer. I følge Medela appen ammer vi i opptil 4 timer tilsammen hver dag! Heldigvis har det begynt å gå nedover mot 3 timer nå. Skaffet meg endelig den Cozyfix ammeputa, det tror jeg hjalp veldig, for jeg fikk veldig vondt i nakke, skuldre og rygg av å holde henne oppe hele tida. Skulle amming vært sånn i 1-2 år fremover, hadde jeg ikke giddet, ass :smiley-ashamed004

Så var det meg da! Jeg syns jo alt har gått overraskende bra. Hun er en veldig snill baby, og jeg har kommet meg veldig raskt. Så våre 6-ukers kontroller gikk jo veldig kjapt :joyful: 2 uker etter fødsel var magen min like flat som før igjen, og 4 uker etter var jeg tilbake til startvekta o_O Arret som så helt forferdelig ut før jeg fikk ut agraffene har grodd veldig fint, er bare en strek mørkere enn huden min. Å fjerne agraffene var forresten typ like vondt som å nappe øyenbryn, så ikke ille :p Blodtrykket mitt er perfekt, og det eneste var at jeg har litt høyt stoffskifte, men det gjorde ikke noe.
Var hos manuellterapeut denne uka også, var seff stram fra nakke til korsrygg :smiley-ashamed004 Var skikkelig digg å bli knekt opp! Fikk noen øvelser å begynne med forsiktig ila. den neste mnd. Tok med baby til timen så hun kunne møte den hun hadde hørt om så lenge, hun ble helt forelsket i henne :love2
Jeg er usikker på om renselsen er over eller om TR er tilbake. Først blødde jeg i 4 uker (brukte bare truseinnlegg i minst en uke på slutten), så fikk jeg masse ELslim (mer enn jeg hadde før), vanlig utflod etter det, og 10 dager etter begynte jeg å blø, i 5 dager. Ikke mye, mindre enn før, men jeg pleide å blø lite. Har hatt vanlig utflod siden, også hadde jeg smerter i livmorområdet i forgårs. Så begynte jeg å blø litt igjen i går, blør ennå :shifty:
Mentalt syns jeg det går ganske bra også. Blir litt sliten mot kvelden for mannen kommer ikke hjem fra jobb før 19-20, men han tar henne fra da, om natten tar han bleiene, også står han opp med henne. Blir lite tid til kos, vi må liksom være så praktiske hele tida :smiley-ashamed004 Vi har lagt vekk alt vi opplevde rundt fødselen, men for min del kommer det tilbake av og til, og det blir noen tårer, forståelig nok. Får også av og til katastrofetanker om at noe skulle skje med henne, og må sjekke at hun puster :p Er så glad for at alt har gått så bra, det trengte vi virkelig. Mannen er helt forelsket i henne, og hun i han - hun smilte bare til han først! Bare stjeler han fra meg :p

Til slutt så har det gått bedre enn forventet med familien min. Det har vært flere ganger der de nekter å høre på meg og tenker å gjøre det de vil, men som oftest har vi klart å stoppe dem. Min mor kommer innom og gjør husarbeid for oss, det er jo veldig greit når man sliter med å få tid til de mest grunnleggende ting. Men det var en gang hun dro tidlig bare fordi baby ammet, sov og ville kose med foreldrene sine, det var visst ikke gøy. Hun er bare noen få uker gammel, kan ikke akkurat forvente underholdning :bored: Hun har også veldig lyst til å ta henne fra meg hele tiden, tar på henne når hun ammer og sover og greier. Men samtidig klarer hun såvidt å holde henne, tilbyr seg ikke til å skifte bleie, de blir livredd nå hun gråter og uansett hvor mange ganger jeg viser foreldrene mine hvordan man bruker vogn og bilstol, klarer de det ikke. En gang min mor skiftet bleie så var hun redd for å stramme den, så da jeg holdt henne etterpå tisset hun sidelengs rett ut av beinhullet. Mens min far sa jeg ikke måtte stramme bilstolbeltet sånn :rolleyes:
Så uansett om jeg ville at de skulle sitte barnevakt, hadde det ikke gått. Tror det tar lang tid før jeg stoler på dem.
Vi bruker appen FamilyAlbum for å dele bilder med familien, og for ikke lenge siden så oppdaget jeg at min mor hadde lastet ned masse bilder derfra og puttet dem på FB uten å spørre. Blir jo bare feil at vennene hennes (som jeg ikke kjenner) får se masse bilder av babyen min, mens mine bare får se noen få. Vi er sånn midt i mellom på bildedeling, blir litt på SoMe, men foretrekker å dele dem privat. Sendte melding til min mor om dette, hun nektet å svare (aldri noen innrømmelse om at hun tar feil eller unnskyldning der i gården), men slettet bildene heldigvis.
Lol dette ble litt ranting, men dette er faktisk ikke så ille i forhold til hvordan jeg trodde ting skulle gå med dem :smiley-ashamed004
Neste uke kommer svigerfamilien på besøk, noen møter henne for første gang, mens noen har allerede vært på besøk. Gleder meg! De kan vel umulig være verre enn familien min :p Så det blir en travel uke! Siden mannen har fri i dag må jeg få gjort klar og testet bunaden. Blir nok null problem å komme inn i den, men må sjekke hvordan det er å amme i den. Også må jeg stryke baby sin festdrakt også :Heartred Ha det bra så lenge! :love2

Last edited:
3 måneder
Ok nå skal jeg somle meg til å skrive en update! Får prøve å oppsummere tiden som har gått :p
17. mai var ganske stress, fikk veldig lite hjelp, og programmet var så heftig og upassende for baby, egentlig. Så neste år vil jeg hjem før middag!
Etter det ble vi alle smittet med covid for første gang. Vi fant det ikke ut før baby fikk feber, dro på legevakten, også ble innlagt på barneklinikken. Jeg lå en natt der med henne, og bortsett fra at hun var veldig sutrete og måtte ha kontakt hele tiden, så gikk det egentlig bra.
Det meste har egentlig gått veldig bra, hun har blitt lettere å ha med å gjøre, så dagene blir ikke så hektiske lenger. Men siden sist så har hun nesten sluttet å sove på ettermiddag og kveld, så det syns jeg er ganske slitsomt. Hun har det helt fint da, sover som regel natten gjennom. Hun er en skikkelig søt og energisk blidfis som ler masse nå, utforsker stemmen og alt mulig ved å putte det i munnen. Tekstiler er ganske populært! :joyful: Blitt veldig sterk også, fysio på 3 mnd kontrollen sa hun faktisk var sterkest på magen :hilarious: Hun er nå 5,3 kg og 59 cm, så hun er litt petite, ikke rart når hun har en liten mamma, men jeg var ikke så stor før jeg var 4,5 måned :smiley-ashamed004 Vaksinene taklet hun veldig bra. Ellers har vi funnet på veldig mye, vi har både tatt tog og kjørt tvers over landet f.eks., og det gikk kjempebra! Hun liker å sove på turer. Så roadtrips i sommer går nok bra det også :D

Frem til nå nylig blødde jeg en del av og på. Fra forrige innlegg blødde jeg i 8 dager, pause i 4 dager, så på'an igjen i 4 dager til. For 1 mnd siden begynte det igjen, i 9 dager, og etter det trakk jeg ut noe langt, fast og slimete, gul-aktig som luktet litt :eek: På samme tid fikk jeg også en hemoroide. Så jeg freaket litt ut da, fastlegen var ikke noe særlig til hjelp, han trodde det var BV, men det virket det hvertfall ikke som. Men så ringte legen som gjorde keisersnittet mitt ang. morkakeprøven, som var normal. Jeg ba om å få en ettersamtale, der vi snakket gjennom alt som hadde skjedd, følte jeg trengte det mentalt. Skal også få skrevet den klagen om de som tok telefonene den helgen jeg fødte og få sendt den. Spurte om det slimet og viste bildet av det, hun sa det så ut som en hinne, men det ga ikke mening at jeg skulle ha rester nå, og jeg har hvertfall ikke infeksjon. Det kunne være mulig jeg har fått EL igjen da. Skulle ta kontakt igjen hvis blødningene vedvarte, men nå har jeg såvidt spottet / fått rosa på papiret siden, så tror det endelig er over nå. Så det kan hende jeg bare hadde en lang og rar renselse? Har prøvd å tempe litt, men er så vanskelig å huske det, men har ikke funnet noe EL ennå. Likegreit, syns jeg :p Kanskje fullamming hjelper, selv om det ikke er like ofte lenger.

Hehe, så jeg nevnte det her med min mor og bildedeling i forrige innlegg. Vel, det skjedde igjen, og da jeg konfronterte henne igjen, ble hun sint, og kuttet kontakt med oss - slettet t.o.m. svigermor også på FB! :wtf: Syns det er helt utrolig at hun reagerte sånn. Gir jo ikke mening i å kutte kontakt med barnebarnet som hun på død og liv skal dele så mange bilder av? :hilarious: Enda rarere er at hun later som ingenting ovenfor resten av familien, inkludert min far og søster. Ene tanten min er vel kanskje den eneste hun har snakket med om det her, for hun slettet oss også. Det er gått over 1 mnd, foreldrene mine har ikke sett babyen siden slutten av mai, rett før vi ble syke med covid. Ovenfor min far skyldte min mor på covid, sånn at de ikke skulle bli syke før de dro på ferie. Jeg har snakket et par ganger med min far på tlf, men har ikke villet belaste han med det her når han ikke vet om det her og det ikke er hans feil. Håper vi snart kan sette oss ned og snakke sammen, må få min søster til å hjelpe der.

Men til tross for det der har vi hatt det helt fint. Syns jo det har vært rart å plutselig ikke ha kontakt med foreldrene mine, men det viser også hvor lite kontakt vi egentlig hadde fra før, når de bor så nærme, og svigers er oftere på besøk lsm :rolleyes: Gleder meg veldig til sommerferien til mannen om 10 dager, da skal vi besøke hele svigerslekta :joyful: Er jo en del lenger ut som ikke har møtt babyen ennå, så det blir gøy! Blir fint å få mer tid for seg selv, selv om vi har begynt å få litt nå og nyter det. Mannen gamer, og jeg leser :happy: Forholdet vårt er fortsatt veldig bra, vi elsker å være foreldre og se den andre med babyen. Vi roser hverandre, spesielt når ting er litt tungt med mye gråting og lite søvn. Føler meg ganske heldig når jeg ser andre beskrive hvordan baby tærer på forholdet og partnere som ikke vil bidra med baby. Mannen min er super hands on, elsker å kjøpe klær til lille, dama i kassa på Newbie spurte han om kona hans hadde valgt ut klærne (han var alene), så der ser man :bored:

Der hører jeg at baby våkner, skal sikkert ha nattmat! Så da skal jeg ikke mase mer :joyful: Oppdaterer kanskje v 6 mnd, så god sommer så lenge! :D

Eh.. Hun kutter kontakt fordi du vil ha noe å si mtp deling av bilder av DITT barn? Jeg blir så sliten av å høre om mennesker som i teorien burde være voksne, men som lager tenåringsdrama ut av ingenting.. o.O Altså.. nei. Hva skal man si om det... Jeg synes det er oppriktig synd at du blir nødt til å stå i det, rett og slett. Håper dere får ordnet opp, uansett! Er jo utrolig leit når det blir dårlig stemning innad familien..

Godt å høre at dere trives i foreldrerollen, og at det går bra! ❤️
Ha en fin ferie og god sommer!

Eh.. Hun kutter kontakt fordi du vil ha noe å si mtp deling av bilder av DITT barn? Jeg blir så sliten av å høre om mennesker som i teorien burde være voksne, men som lager tenåringsdrama ut av ingenting.. o_O Altså.. nei. Hva skal man si om det... Jeg synes det er oppriktig synd at du blir nødt til å stå i det, rett og slett. Håper dere får ordnet opp, uansett! Er jo utrolig leit når det blir dårlig stemning innad familien..

Godt å høre at dere trives i foreldrerollen, og at det går bra! ❤️
Ha en fin ferie og god sommer!
Hahaha, ja! Det er så latterlig, atte.. :smiley-ashamed004 Skikkelig barnslig, og det var vel det siste jeg sa til henne før hun slettet meg. Skjønner heller ikke hvordan hun har klart å late som ingenting så lenge, hun skal liksom være så stolt bestemor, men hun har ingen info eller bilder fra da baby var 2 mnd? Er glad baby er såpass liten, hadde jo vært verre hvis hun var stor nok til å spørre hvorfor ikke mormor kommer på besøk. Ser egentlig ikke frem til alvorspraten vi må ta, for vi er vel like sta begge to :hilarious: Men håper hun ser fornuften i å sette sitt eneste barnebarns sikkerhet over hvor viktig det er for henne å legge ut ALT hun gjør og skal på FB og IG, komplett med lokasjon. Og håper at hun tar det alvorlig til seg denne gangen, så vi ikke må gjennom det her på nytt senere. Var jo sånn det eskalerte, da jeg måtte minne henne på at hun må spørre først, og ta ned det hun har lagt ut :rolleyes:

Takk! Og lykke til med fødsel snart! :love2

Hahaha, ja! Det er så latterlig, atte.. :smiley-ashamed004 Skikkelig barnslig, og det var vel det siste jeg sa til henne før hun slettet meg. Skjønner heller ikke hvordan hun har klart å late som ingenting så lenge, hun skal liksom være så stolt bestemor, men hun har ingen info eller bilder fra da baby var 2 mnd? Er glad baby er såpass liten, hadde jo vært verre hvis hun var stor nok til å spørre hvorfor ikke mormor kommer på besøk. Ser egentlig ikke frem til alvorspraten vi må ta, for vi er vel like sta begge to :hilarious: Men håper hun ser fornuften i å sette sitt eneste barnebarns sikkerhet over hvor viktig det er for henne å legge ut ALT hun gjør og skal på FB og IG, komplett med lokasjon. Og håper at hun tar det alvorlig til seg denne gangen, så vi ikke må gjennom det her på nytt senere. Var jo sånn det eskalerte, da jeg måtte minne henne på at hun må spørre først, og ta ned det hun har lagt ut :rolleyes:

Takk! Og lykke til med fødsel snart! :love2

Nå har hun jo strengt tatt ingenting hun skulle sagt. Hun kan få MENE det hun vil, men juridisk sett er det du som bestemmer over bilder av ditt barn, og å legge sånt ut uten tillatelse KAN du jo ta rettens vei; om man skal være skikkelig vanskelig. Altså, ikke at jeg mener det burde gjøres, men å dele bilder av andre som man ikke har lov å dele bilder av, er jo ikke lovlig... Om hun trenger en påminnelse der, liksom. Hun kan få MENE at hun ikke blir påvirket av en flaske vin og, men det er likevel ikke lov til å kjøre da... :) Sånn er det bare :angelic:
Men ja. Det er nok ikke måten å STARTE den samtalen på, om man skal prøve få en viss kontakt for barnas skyld. :hilarious:

Nå har hun jo strengt tatt ingenting hun skulle sagt. Hun kan få MENE det hun vil, men juridisk sett er det du som bestemmer over bilder av ditt barn, og å legge sånt ut uten tillatelse KAN du jo ta rettens vei; om man skal være skikkelig vanskelig. Altså, ikke at jeg mener det burde gjøres, men å dele bilder av andre som man ikke har lov å dele bilder av, er jo ikke lovlig... Om hun trenger en påminnelse der, liksom. Hun kan få MENE at hun ikke blir påvirket av en flaske vin og, men det er likevel ikke lov til å kjøre da... :) Sånn er det bare :angelic:
Men ja. Det er nok ikke måten å STARTE den samtalen på, om man skal prøve få en viss kontakt for barnas skyld. :hilarious:
Ja jeg tenkte på det, og prøvde faktisk å rapportere bildene til FB og IG, men det ble vanskelig når jeg ikke hadde tilgang til de innleggene :smiley-ashamed004 Men tror kanskje jeg på poengtere det, og søsteren min sin forlovede hadde et godt poeng med at mamma kanskje ikke vet hvorfor man ikke bør dele så mange bilder av barn på nettet. Så søsteren min tenkte vi også bør vise henne hva som kan skje når bilder kommer på avveie :bag:
Samtidig må vi ikke være for aggressive heller, for da blir hun defensiv og aggressive tilbake, ikke sant :wtf: Hun nekter å innrømme at hun har gjort en feil, sier ikke unnskyld, vil ikke høre på andres synspunkter eller fakta hun ikke kjenner til (veldig skeptisk til nye ting), skal rett og slett bare skape konflikt, men ikke løse det på noen måte, vil heller bare late som ingenting har skjedd, som jeg trodde var det som skulle skje denne gangen også, så var derfor alle ble så sjokkert over at kontakten ble kuttet. Meen skjer dette én gang til føler jeg jo at jeg nesten kutte kontakten selv.. :banghead:

Ja jeg tenkte på det, og prøvde faktisk å rapportere bildene til FB og IG, men det ble vanskelig når jeg ikke hadde tilgang til de innleggene :smiley-ashamed004 Men tror kanskje jeg på poengtere det, og søsteren min sin forlovede hadde et godt poeng med at mamma kanskje ikke vet hvorfor man ikke bør dele så mange bilder av barn på nettet. Så søsteren min tenkte vi også bør vise henne hva som kan skje når bilder kommer på avveie :bag:
Samtidig må vi ikke være for aggressive heller, for da blir hun defensiv og aggressive tilbake, ikke sant :wtf: Hun nekter å innrømme at hun har gjort en feil, sier ikke unnskyld, vil ikke høre på andres synspunkter eller fakta hun ikke kjenner til (veldig skeptisk til nye ting), skal rett og slett bare skape konflikt, men ikke løse det på noen måte, vil heller bare late som ingenting har skjedd, som jeg trodde var det som skulle skje denne gangen også, så var derfor alle ble så sjokkert over at kontakten ble kuttet. Meen skjer dette én gang til føler jeg jo at jeg nesten kutte kontakten selv.. :banghead:

Jeg føler jo strengt tatt at en person som er helst bare belastende å ha i livet sitt, og ikke gir noe tilbake.. Det er ikke verdt det. Men det er jo din mor, så burde jo prøve...! Synes bare det blir feil at det er DU som skal gjøre alt for å prøve, og din mor kutter kontakt uten videre... Det høres så dumt ut.. Hun burde jo være mer voksen enn som så..

Men ja. Å forklare HVORFOR hjelper jo gjerne. Ikke bare "du får ikke lov, fordi vi sier nei"; selv om det i utgangspunktet skal være nok (lovlig sett).. Men for hennes del, hjelper det kanskje å vite at dere ikke sier nei for å "frata henne rettigheter som bestemor", og at det ikke er sånn at "alle andre får lov men ikke hun". På en måte...?
Det går jo an å prøve, men hvis din mor kun blir en belastende kranglefant som skaper drama i livet deres, så må man ikke ha kontakt med foreldrene sine for ENHVER pris...

Back
Topp