Såå klar for å bli mamma - igjen!

Men hva betyr lsm "passer til jente"? :p Syns min jente passer kjempefint i blått, har grønt også.
Skjønner det med dinosaur print ogsånn, sånne ting er veldig marketed til gutter, er langt ifra sikkert de kommer til å like sånt! Jenta mi elsker alle slags kjøretøy, spesielt gravemaskiner, så det hadde hun fått. Kjøpte t.o.m. gravemaskin julekule på Nille nylig, hun elsket den :hilarious:
Må si det og er fint når de får egne preferanser, det hadde min allerede fra 1 år. Hver gang jeg ser noe klær på nettet, viser jeg det til henne, så godkjenner hun :laughing002 Mannen er den som kler på henne hver dag, han er en god stylist! Glad jeg slipper egentlig, jeg har mer enn nok med å være den som følger med på tilbud eller bruktkupp :smiley-ashamed004
Når jeg tenker blå/grønn som passer til jente, så er det helst med tanke på motivene ja! Var vanskelig å finne fx lyse toner, og uten motiv. Eldste elsket blå, men var overhodet ikke interessert i biler og båter :p hun hadde en periode hvor dinosaurer var veldig spennende, så har noen tegnebøker og julekuler med dinosaur på. Men hun elsker fx å gå i kjole, men det var veldig vanskelig å finne blå kjoler uten at det var selskapskjoler/nyttårskjoler.
Hehe ja vi måtte også tidlig la eldste bestemme outfit selv (funker kjempe bra nå hvor hun finner tøy kvelden før), da det var så mange kamper med at hun ikke ville ta på tøy om morgenen. Pluss at hun er med å handle nytt tøy når det trenges så hun får noe hun gidder å bruke :D

Men hva betyr lsm "passer til jente"? :p Syns min jente passer kjempefint i blått, har grønt også.
Skjønner det med dinosaur print ogsånn, sånne ting er veldig marketed til gutter, er langt ifra sikkert de kommer til å like sånt! Jenta mi elsker alle slags kjøretøy, spesielt gravemaskiner, så det hadde hun fått. Kjøpte t.o.m. gravemaskin julekule på Nille nylig, hun elsket den :hilarious:
Må si det og er fint når de får egne preferanser, det hadde min allerede fra 1 år. Hver gang jeg ser noe klær på nettet, viser jeg det til henne, så godkjenner hun :laughing002 Mannen er den som kler på henne hver dag, han er en god stylist! Glad jeg slipper egentlig, jeg har mer enn nok med å være den som følger med på tilbud eller bruktkupp :smiley-ashamed004
Helt enig. Slik er mi jente også. :shy: :Heartred

Jenta mi hadde så lyst på paraply, og det eneste butikken hadde inne da vi var der var en med blå ramme og i plasten i selve paraplyen var det biler, traktorer og personbiler. En "gutteparaply". Jeg skulle til å si til henne at vi kunne gå et annet sted og se om noe som passet bedre. Ekspeditrisen var usikker og nølte da hun viste den frem. Men jentungen var overlykkelig. DEN skulle hun ha, og hun er kjempestolt av den :Heartred Hun er ellers veldig prinsessjente og elsker å dolle seg og alt det der, men innimellom leker hun med biler, og så denne paraplyen da, og mye unisex klær.

Nei er enig med deg, er mye sånt som blir sagt. Mange (selv helsepersonell) sier nå at det er "perfekt" at vi får en av hver nå, og selv om det er det jeg ønsket, er det egentlig feil av andre å anta det. Samfunnet har jo snudd litt nå og jenter er blitt mer ønsket enn gutter. Jeg hadde ikke blitt lei meg for ei jente til (trodde etter OTUL at det kunne være jente), og vi hadde hvertfall ikke prøvd på en til etter det (er statistisk sett mer sannsynlig at folk med 2+ av samme kjønn prøver på flere). Er jo et barn man bør ønske seg, ikke en forestilling om å flette hår eller spille fotball. Min mann f.eks. er IKKE interessert i fotball eller noe, og han har Rapunzel hår :laughing002 Jenta mi elsker alle slags kjøretøy, spesielt gravemaskiner og lastebil! Fått kommentarer på at "hun burde vært / er som en gutt" pga. personligheten hennes :rolleyes:
Ja det er sant, blir feil å anta at man ønsket en av hver. MartaAlise på snap går igang med IVF 2 nå og hun sier åpent at hun ønsker seg veldig jente nr 2, og jeg skjønner det basert på hennes argumentasjon og har respekt for det, så er ikke alle som vil ha en av hver nei. Hehe, kjekt å flette pappa sitt hår kan jeg tenke meg ja (evt senere hvis ikke man har begynt å flette enda) :love017 Off, skjønner ikke noen får seg til å kommentere på den måten, så sykt lite gjennomtenkt:facepalm: Idag fikk jeg denne servert av en venninne når vi snakket om at jeg mistet tidligere i år : «det er jo egentlig helt fantastisk at kroppen rydder opp når noe er galt med fosteret», det er jo sant rent biologisk, men gjør vondt å høre for ingenting med min SA føltes fantastisk :blackeye: Men, hun mener bare godt, bare lite gjennomtenkt :smiley-ashamed004

Ja det er sant, blir feil å anta at man ønsket en av hver. MartaAlise på snap går igang med IVF 2 nå og hun sier åpent at hun ønsker seg veldig jente nr 2, og jeg skjønner det basert på hennes argumentasjon og har respekt for det, så er ikke alle som vil ha en av hver nei. Hehe, kjekt å flette pappa sitt hår kan jeg tenke meg ja (evt senere hvis ikke man har begynt å flette enda) :love017 Off, skjønner ikke noen får seg til å kommentere på den måten, så sykt lite gjennomtenkt:facepalm: Idag fikk jeg denne servert av en venninne når vi snakket om at jeg mistet tidligere i år : «det er jo egentlig helt fantastisk at kroppen rydder opp når noe er galt med fosteret», det er jo sant rent biologisk, men gjør vondt å høre for ingenting med min SA føltes fantastisk :blackeye: Men, hun mener bare godt, bare lite gjennomtenkt :smiley-ashamed004
Datteren min har ikke lært å flette ennå, men blir nok kjempegøy å flette pappa når hun gjør det! :D
Herregud, folk er så dårlige på å trøste, spesielt de som mister.. Fantastisk er definitivt feil ord å bruke, selv om SA er å foretrekke enn at man må ordne opp medisinsk.. Selv så vanlig SA osv er så snakkes det vel så lite om at folk ikke vet hvordan de skal takle det. Folk er kleine nok når det kommer til dødsfall!

Datteren min har ikke lært å flette ennå, men blir nok kjempegøy å flette pappa når hun gjør det! :D
Herregud, folk er så dårlige på å trøste, spesielt de som mister.. Fantastisk er definitivt feil ord å bruke, selv om SA er å foretrekke enn at man må ordne opp medisinsk.. Selv så vanlig SA osv er så snakkes det vel så lite om at folk ikke vet hvordan de skal takle det. Folk er kleine nok når det kommer til dødsfall!
Ser det for meg, han kommer nok til å bære de flettene med stolthet vil jeg tro :woot: :Heartred

Ja, helt feil ord å bruke, men hun er tvers gjennom snill så jeg vet hun mener det bare godt, men bommer ganske heftig :joyful:

Farger er no for alle men er vel meir print og slikt som er meir ment for kvart kjønn Ut ifra kven det er laget for.
Jenta mi er veldig jentete av seg ho elsker lilla og kjoler. Med ein gong ho kjem hjem så vil ho skifte til kjole. Men ho har også ein hjemmestrikka traktor genser fordi besteforeldra har traktorer.

Farger er no for alle men er vel meir print og slikt som er meir ment for kvart kjønn Ut ifra kven det er laget for.
Jenta mi er veldig jentete av seg ho elsker lilla og kjoler. Med ein gong ho kjem hjem så vil ho skifte til kjole. Men ho har også ein hjemmestrikka traktor genser fordi besteforeldra har traktorer.
Syns det bare handler mer om interesser, og det kan også være for hvem som helst. Trenger ikke pikk og baller for å like dinosaurer eller kjøretøy, trenger ikke kjønnslepper for å like enhjørninger eller ballett. Hvem har bestemt det, lsm :wacky: Der er det uansett lettere når de har begynt å få personlighet. Når de er babyer spiller det liten rolle, kjøper det som er fint, god kvalitet og så billig som mulig. Men jeg er ikke der at jeg har kjøpt tversoversløyfe og bukseseler til datteren min, eller kjoler og skjørt til den kommende gutten :hilarious: Skal ikke pushe min "anti kjønnsstereotyper" holdning, sånne ting kan de få spør etter selv :p Mannen syntes jenta vår kunne gått med "guttepenklær", men han ville ikke beholde kjoler eller klær med masse blonder ogsånn til gutten. Det syns ikke jeg var helt rettferdig :laughing002

Back
Topp