Såå klar for å bli mamma!

PP1 - CD5

Nå er det etter midnatt, så egentlig CD6, men vi sier CD5 for nå. Jeg sluttet å blø friskt på CD3, men var litt i truseinnlegget og på papiret på CD4. Vi hadde sex i kveld og blødde etterpå, men jeg kjenner meg litt sår, så det ble vel bare litt for heftig :wacky:
Vi gleder oss begge til mer humping i tiden fremover! :sex
Jeg er veldig planleggingsmenneske, så skulle likt å legge aksjer ihvertfall annenhver dag fra enten tirsdag eller onsdag, og frem til mandag (eller onsdag?). Forventer EL på søndag neste uke. Tenker vi hadde sikret oss godt da, men vi får se hvordan det blir. :happy:

Dette blir spennende å følge med på! :D Får leve gjennom din prøving mens jeg venter på prøvestart selv :hilarious:

PP1 - CD8

Begynte å få hvit utflod i går, så nå begynner EL å nærme seg :woot: Forventer om en uke, men kan godt være det blir en dag eller to før. Hadde sex i dag tidlig, har et lite håp om at det kan telle som en aksje :angelic: Mannen har en opptatt uke foran seg, så håper han orker å prestere! :p

PP1 - CD10

Nå kan jeg vel si at aksjeleggingen offisielt har begynt! :D Hvis jeg faktisk har EL på søndag, kan aksjene vi la i dag leve frem til da! Litt sykt å tenke på. Men vi får bare fortsette, så det blir bedre sjanse :woot:

PP1 - CD10
Nå kan jeg vel si at aksjeleggingen offisielt har begynt! :D Hvis jeg faktisk har EL på søndag, kan aksjene vi la i dag leve frem til da! Litt sykt å tenke på. Men vi får bare fortsette, så det blir bedre sjanse :woot:
Så spennende :D

PP1 - CD12
Igjen later vi som det ikke er langt over midnatt :hilarious:

Ja nå kjenner jeg virkelig at EL er rett rundt hjørnet. Mer vannete utflod, tror kanskje jeg kjenner noe ELsmerter på venstre side, og jeg syns bare at mannen lukter så utrolig godt! :joyful:
Hadde oss en god runde litt før midnatt, og etterpå lå vi og koste og jeg hadde helt hjertebriller, mer enn vanlig, liksom!:love7
Og nå etterpå bare har jeg en sånn følelse av at ''det her blir det baby av'', om det engang gir mening. Dette må jo være alle hormonene ogsånn, helt utrolig hvordan man blir påvirket av dem :wideyed:

Et par-tre ganger til nå, så kan jeg si meg fornøyd med aksjeleggingen!
Har forresten smått begynt å prøve å tempe etter å ha sett litt snakk i IKM gruppen min om det. Vil se om jeg og appen min har rett om ELdagen, også får vi se om jeg fortsetter med det.

Snakkes igjen snart! :happy:

Last edited:
PP1 - CD16 - 1 DPO?

Så i går var forventet ELdag! Vi hadde sex litt etter midnatt, så vi ser det tells, haha.
Men basert på symptomer så lurer jeg på om EL faktisk var litt før? Syns jeg hadde ELsmerter på CD12 og 13. Det har vært litt vanskelig å følge med på slim spesielt i timene etter sex, men det har kjentes ekstra glatt ut når jeg tørket meg på do.
Tempingen har jeg ikke blitt klok på, har bare 5 målinger så langt (tror ikke det har vært til samme tid da), og tempen har holdt seg ganske lik, 36.1 alle dager unntatt CD12 som var 35.87. Vet ikke hvor lite som skal til, men så blir jeg også litt paranoid og tenker at jeg kanskje ikke hadde eggløsning i det hele tatt :bag: Tror nok ikke jeg bør stole på bare det, spesielt når jeg har hatt andre symptomer.
Nei så vet ikke jeg. Vil velge å tro at EL har vært, men hvis vi vil ha sex i løpet av si de neste to dagene, er jeg lett med i håp om det fortsatt er innenfor :hilarious:

Åh forresten, ville skrive ned at i går hadde jeg mye hjertebank. Det slo ikke fortere, men hardere og kanskje litt ujevnt? Veldig rar følelse. Googlet det og selvfølgelig så jeg ordet gravid innimellom alt det kunne være, så jeg bare :woot: Morsomt hvordan man går litt på symptomjakt og får sånn confirmation bias i DPOland.

Da har ventetiden begynt, så får vi se om det blir noe! Jeg er ingen testetøs, så med mindre jeg får noen sykt uvanlige symptomer, blir det ingen test før om 2 uker, når mensen er en dag for sen. I mellomtiden får jeg bare henge her og se hvordan det går med andre som ligger litt foran meg i løpet :D

PP1 - CD16 - 1 DPO?
Så i går var forventet ELdag! Vi hadde sex litt etter midnatt, så vi ser det tells, haha.
Men basert på symptomer så lurer jeg på om EL faktisk var litt før? Syns jeg hadde ELsmerter på CD12 og 13. Det har vært litt vanskelig å følge med på slim spesielt i timene etter sex, men det har kjentes ekstra glatt ut når jeg tørket meg på do.
Tempingen har jeg ikke blitt klok på, har bare 5 målinger så langt (tror ikke det har vært til samme tid da), og tempen har holdt seg ganske lik, 36.1 alle dager unntatt CD12 som var 35.87. Vet ikke hvor lite som skal til, men så blir jeg også litt paranoid og tenker at jeg kanskje ikke hadde eggløsning i det hele tatt :bag: Tror nok ikke jeg bør stole på bare det, spesielt når jeg har hatt andre symptomer.
Nei så vet ikke jeg. Vil velge å tro at EL har vært, men hvis vi vil ha sex i løpet av si de neste to dagene, er jeg lett med i håp om det fortsatt er innenfor :hilarious:

Åh forresten, ville skrive ned at i går hadde jeg mye hjertebank. Det slo ikke fortere, men hardere og kanskje litt ujevnt? Veldig rar følelse. Googlet det og selvfølgelig så jeg ordet gravid innimellom alt det kunne være, så jeg bare :woot: Morsomt hvordan man går litt på symptomjakt og får sånn confirmation bias i DPOland.

Da har ventetiden begynt, så får vi se om det blir noe! Jeg er ingen testetøs, så med mindre jeg får noen sykt uvanlige symptomer, blir det ingen test før om 2 uker, når mensen er en dag for sen. I mellomtiden får jeg bare henge her og se hvordan det går med andre som ligger litt foran meg i løpet :D
Spent på dine vegne ❤️ Et tidlig tegn for meg er blodtrykksfall og hjertebank ved graviditet, mistenkte det før test i 2019 :shy: har diagnosen hormonbetinget SVT (ventrikulær takykardi) så er jo derfor, men absolutt ikke noe å feie under en stol :happy:

krysser fingrene for at det blir baby nå :happy: ❤️❤️

Spent på dine vegne ❤️ Et tidlig tegn for meg er blodtrykksfall og hjertebank ved graviditet, mistenkte det før test i 2019 :shy: har diagnosen hormonbetinget SVT (ventrikulær takykardi) så er jo derfor, men absolutt ikke noe å feie under en stol :happy:

krysser fingrene for at det blir baby nå :happy: ❤️❤️

Takk! :happy: Åh wow! :wideyed: Selv om jeg ikke har det, så er det jo lov å håpe, for det var ganske uvanlig for meg :angelic:

Takk! :happy: Åh wow! :wideyed: Selv om jeg ikke har det, så er det jo lov å håpe, for det var ganske uvanlig for meg :angelic:
Skjer mye med kroppen allerede fra øyeblikket egget blir befruktet :woot: hold oss oppdatert ❤️:happy:

PP1 - CD16 - 1 DPO?

Det blir noen lange 14 dager fremover :D

PP1 - CD19 - 4DPO

God morgen! :happy:
Jeg vet det fortsatt er veldig tidlig, men de siste dagene har jeg kjent noen uvanlige symptomer for meg. Prikking i livmor, svimmel, kvalm i går morges (spydde ikke, men fikk sånn at munnen fylte seg med spytt, så løp til doen, men ingenting kom). Hadde også litt kramper i går, men det er ikke så veldig uvanlig (men kanskje på denne tiden i syklusen).

Så jeg har tempet litt mer, og siden søndag har tempen min gått fra 36.1 til 36.58! Det er vel ''nok'', er det ikke? :shy:
Hadde sex i går, men det får nok bare være en bonus, vinduet er nok forbi nå.
10 dager igjen til IKM! :)

PP1 - CD19 - 4DPO
God morgen! :happy:
Jeg vet det fortsatt er veldig tidlig, men de siste dagene har jeg kjent noen uvanlige symptomer for meg. Prikking i livmor, svimmel, kvalm i går morges (spydde ikke, men fikk sånn at munnen fylte seg med spytt, så løp til doen, men ingenting kom). Hadde også litt kramper i går, men det er ikke så veldig uvanlig (men kanskje på denne tiden i syklusen).

Så jeg har tempet litt mer, og siden søndag har tempen min gått fra 36.1 til 36.58! Det er vel ''nok'', er det ikke? :shy:
Hadde sex i går, men det får nok bare være en bonus, vinduet er nok forbi nå.
10 dager igjen til IKM! :)
Så spennende at du allerede merker noe da! Får krysse fingrene for at det er et godt tegn :D Tenk så fantastisk hvis det klaffer allerede på første forsøk :woot:

Så spennende at du allerede merker noe da! Får krysse fingrene for at det er et godt tegn :D Tenk så fantastisk hvis det klaffer allerede på første forsøk :woot:

Jeg prøver så godt jeg kan å ikke gå på symptomjakt med vilje :hilarious: Men ja, herregud! Skal prøve å ikke få opp forhåpningene veldig mye da, det går helt fint at det tar et par forsøk :angelic:

Jeg prøver så godt jeg kan å ikke gå på symptomjakt med vilje :hilarious: Men ja, herregud! Skal prøve å ikke få opp forhåpningene veldig mye da, det går helt fint at det tar et par forsøk :angelic:
Det er umulig å ikke overanalysere alt når man prøver :laughing002

Det er umulig å ikke overanalysere alt når man prøver :laughing002

Ikke sant! Er så teit å være helt :woot: over symptomer sånn 3 DPO :hilarious: Men jeg skriver nå alt ned bare sånn i tilfelle. Blir jeg gravid blir jeg en sånn ''jeg visste det, jeg sverger'', men hvis ikke så vet jeg til neste PP at det ikke trenger å bety noe, og at jeg må roe meg kraftig ned :laughing001

PP1 - CD25 - 10DPO
Har ikke oppdatert på en stund, men føler jeg ikke har hatt noe særlig å skrive om. Har ikke hatt noe særlig symptomer, kanskje litt i går, men det kunne ha vært pga. andre ting. Har følt litt stikking / kramper i livmor da, men det kan jo også være TR som er på vei, forventer henne på søndag. Håper hun ikke kommer, så klart! Føler meg ikke gravid, men det trenger man vel ikke heller, spesielt så tidlig. Så jeg bare venter og ser. Søndag blir spennende! :woot:

Føler jeg har blitt litt fanatisk når det kommer til temping, hadde jeg aldri trodd :hilarious: Gleder meg til å legge meg så det ikke føles lenge ut til neste morgen så jeg kan sjekke tempen! 5 DPO steg tempen til 36.88, så ned igjen litt, og i dag gikk den opp igjen til 36.85! Så dette er veldig spennende. Fint tidsfordriv å ha i DPOland! :joyful:

Hold fingrene krysset for meg frem til neste oppdatering! :nailbiting:

Vedlegg

• Screenshot_20220316-100740_My Calendar.jpg
    Screenshot_20220316-100740_My Calendar.jpg
    324,9 KB · Visninger: 104
Back
Topp