Vårt ønske om en liten en

Masse god bedring, kjedelig når en skal være dårlig og samtidig måtte klare seg helt selv :( Håper du blir bedre snart!
Takker. Ja, hadde jeg ikke hatt de smertene hadde det ikke vært noe problem, men nå kjennes det tungt ut. Veldig og, spesielt siden hundene er i hundre for tiden. Litt understimulert på trening og tur siden jeg ikke har vært i form de siste ukene. Men nå fikk jeg NOK en legetime idag, så da får jeg se om de kan få tatt noen prøver eller noe. Noe må de vel kunne prøve å finne ut av:/

Takker. Ja, hadde jeg ikke hatt de smertene hadde det ikke vært noe problem, men nå kjennes det tungt ut. Veldig og, spesielt siden hundene er i hundre for tiden. Litt understimulert på trening og tur siden jeg ikke har vært i form de siste ukene. Men nå fikk jeg NOK en legetime idag, så da får jeg se om de kan få tatt noen prøver eller noe. Noe må de vel kunne prøve å finne ut av:/
Krysser fingrene! er ikke no godt å gå sånn altså :( Bare push på så de undersøker deg ordentlig, kan ikke gå å plages sånn resten av svangerskapet uten å vite hva det er..!

Krysser fingrene! er ikke no godt å gå sånn altså :( Bare push på så de undersøker deg ordentlig, kan ikke gå å plages sånn resten av svangerskapet uten å vite hva det er..!
Aner ikke hvor mange ganger jeg har vært hos legen og innom sykehus de siste 3-4 ukene. Men de sier bare at det er nok ikke noe alvorlig. NEIDA helt greit det, men selv om det ikke er alvorlig så blir jeg totalt utslitt av å gå med de smertene i TILLEGG til svangerskapsrelaterte smerter...

Legetimen på mandag gikk helt ræva. Greit nok at jeg fikk tatt de blodprøvene jeg skulle, men jeg har tydeligvis en lege uten sosiale antenner (sitat min mann). Hun klarte å rippe opp i diagnoser de har vært innom på hva det som feiler magen er. Å nå er jeg superbekymret igjen. Har tidligere slitt med helseangst, men har klart å jobbe meg godt ut av det. Men nå når jeg er så sliten og langt nede etter uker med smerter så er den angsten på plass igjen, å det seff når mannen ikke er her og får meg til å se annerledes på det. Så nå er jeg bare deppa og lei og har fremdeles smerter i magen.
Skal heldigvis til jordmor imorgen, så får snakke litt med henne. Hun er en fantastisk dame, så jeg håper virkelig hun kan hjelpe meg og roe meg ned. Ihvertfall såpass at jeg klarer meg til søndag kveld/natt når mannen kommer hjem.
Har heldigvis snille foreldre som hjelper meg med hundene når overskuddet til å aktivisere de ikke er tilstede. Har prøvd med godbitsøk osv, men er jo begrenset hvor mange ganger til dagen de syns det er utfordrende.

Legetimen på mandag gikk helt ræva. Greit nok at jeg fikk tatt de blodprøvene jeg skulle, men jeg har tydeligvis en lege uten sosiale antenner (sitat min mann). Hun klarte å rippe opp i diagnoser de har vært innom på hva det som feiler magen er. Å nå er jeg superbekymret igjen. Har tidligere slitt med helseangst, men har klart å jobbe meg godt ut av det. Men nå når jeg er så sliten og langt nede etter uker med smerter så er den angsten på plass igjen, å det seff når mannen ikke er her og får meg til å se annerledes på det. Så nå er jeg bare deppa og lei og har fremdeles smerter i magen.
Skal heldigvis til jordmor imorgen, så får snakke litt med henne. Hun er en fantastisk dame, så jeg håper virkelig hun kan hjelpe meg og roe meg ned. Ihvertfall såpass at jeg klarer meg til søndag kveld/natt når mannen kommer hjem.
Har heldigvis snille foreldre som hjelper meg med hundene når overskuddet til å aktivisere de ikke er tilstede. Har prøvd med godbitsøk osv, men er jo begrenset hvor mange ganger til dagen de syns det er utfordrende.
Uff <3 Håper du får en god prat med jordmor, og at hun får det på bedre tanker <3

Gode tanker sendes din vei.

Uff <3 Håper du får en god prat med jordmor, og at hun får det på bedre tanker <3
Slitsomt altså. Men sånn er det vel.
JM timen gikk bra. Har en omtenksom JM heldigvis. Men hun var litt bekymret for jeg har egentlig ikke lagt på meg et gram i graviditeten, og SF målet var bare 18, altså helt k nedre kant av den grønne kurven. Så skal tilbake om 2 uker og fikk beskjed om å få i meg næringsdrikker og mer mat. Hvis ikke det endrer seg må jeg til vekstestimerkng på sykehuset:/ Men virker ikke som kroppen tar til seg næring fra maten jeg spiser nå når jeg sliter med magen. Håper bare lillegutt får det han trenger ihvertfall...

JM timen gikk bra. Har en omtenksom JM heldigvis. Men hun var litt bekymret for jeg har egentlig ikke lagt på meg et gram i graviditeten, og SF målet var bare 18, altså helt k nedre kant av den grønne kurven. Så skal tilbake om 2 uker og fikk beskjed om å få i meg næringsdrikker og mer mat. Hvis ikke det endrer seg må jeg til vekstestimerkng på sykehuset:/ Men virker ikke som kroppen tar til seg næring fra maten jeg spiser nå når jeg sliter med magen. Håper bare lillegutt får det han trenger ihvertfall...
<3 Håper det ordner seg, og at du får i deg nok mat :) Lillegutt får nok i seg det han trenger !! Mange klemmer til deg <3

<3 Håper det ordner seg, og at du får i deg nok mat :) Lillegutt får nok i seg det han trenger !! Mange klemmer til deg <3
Ja håpe virkelig d. Håpe magesmertene forsvinne, at lillegutt får det han trenge å at dagene frem til mannen kommer hjem søndag kveld går FORT...

Godt at du har sånn god jm.

Vektestimering er ikke dumt det, da får du se om gutten vokser som han skal, så slipper du lure

Hurra endelig et litt positivt innlegg fra meg:) Mannen fikk permisjon fra Innsatsstyrken (himavernet) og kommer hjem idag. SÅ jeg skal hente han kl 14 idag. Han må tilbake på søndag da, men bare på dagtid. De var egentlig ferdige med øvelsen, så da var det ikke noen vits i at han gikk og trippet og var urolig. Kjenner det skal bli godt og få litt hjelp med udyrene (de pleier ikke være udyr til vanlig, men nå når jeg ikke har overskudd og tålmodighet er de udyr).

Last edited:
Godt at du har sånn god jm.

Vektestimering er ikke dumt det, da får du se om gutten vokser som han skal, så slipper du lure
Ja hun er fantastisk:) Åsså jobber hun 50 % som kommune jordmor og 50 % på føden, så er jeg heldig så treffer jeg på henne på sykehuset når den tid kommer:). Får bare ta tiden til hjelp i forhold til vekstestimering. Stresser ikke med det, men skal prøve å få i meg litt flere måltider (dog sunne måltider).

Hurra endelig et litt positivt innlegg fra meg:) Mannen fikk permisjon fra IS og kommer hjem idag. SÅ jeg skal hente han kl 14 idag. Han må tilbake på søndag da, men bare på dagtid. De var egentlig ferdige med øvelsen, så da var det ikke noen vits i at han gikk og trippet og var urolig. Kjenner det skal bli godt og få litt hjelp med udyrene (de pleier ikke være udyr til vanlig, men nå når jeg ikke har overskudd og tålmodighet er de udyr).
Jeg er sikker på at IS i denne sammenheng betyr noe annet enn det IS vi hører om i mediene for tiden...

Om din mann er i det IS har du større problemer enn hundene, liksom...

Ja hun er fantastisk:) Åsså jobber hun 50 % som kommune jordmor og 50 % på føden, så er jeg heldig så treffer jeg på henne på sykehuset når den tid kommer:). Får bare ta tiden til hjelp i forhold til vekstestimering. Stresser ikke med det, men skal prøve å få i meg litt flere måltider (dog sunne måltider).
Jeg drev oppfeiting i et av mine svangerskap. Ikke sukker, men fett. Fløte,h melk og smør og olje...

Jeg er sikker på at IS i denne sammenheng betyr noe annet enn det IS vi hører om i mediene for tiden...

Om din mann er i det IS har du større problemer enn hundene, liksom...
Endret på innlegget jeg;-) Kom ikke på at det kunne misforstås. Men han er nok i Innsatsstyrken i himavernet. Er bare vi her hjemme som har kalt det IS, så tenkte ikke over det før jeg posta:)

Ukes oppdatering
- Termin:14. Januar 2015
- På vei: 23 uker
- Måned: 6. svangerskapsmåned
- Igjen til termin: 122 dager
- Trimester: 2. trimester
- Neste kontroll: Jordmor 25. September
- Ultralyd: Har planer om å bestille 3D UL rundt uke 30 eller noe
- Kjønn: Gutt
- Utålmodig: Egentlig ikke. Er jo bare såvidt halveis
- Nye innkjøp: sengtøy, laken og en sparkedress
- Utstyr så langt: Bilsete (besafe), litt klær, lekegrind, voksipose, babyjogger city elite sportsvogn,
stokke newborn sete, Emmaljunga city cross air + bag, gasskluter og vaskekluter
- Svangerskapsrelaterte aktiviteter: Nei
- Mage: Såvidt begynt å vokse litt. Men ikke mye til mage enda.
- Vektendring: 0,5 kg opp (har gått ned igjen pga mye magesmerter og liten matlyst. Men magen vokser fordet om.
- Melk i brystene: Nei
- Aktivitet: Kjenner spark hver dag nå. Mannen kjenner og på utsiden så det er stas.
- Tungt: Nei
- Kynnere :Ja av og til, spesielt hvis jeg stresser
- Hodet festet: Nei
- Barnerom: Har bestemt hvilket det blir. Må bare få ryddet ut og solgt senga som står der fra før av.
- Matkick: ingen matkick enda.
- Plager: Sliter med mye magesmerter (sykehusinnleggelse for to helger siden), forstoppelse og sliten. Håper bare de skal gi seg snart, for det er veldig slitsomt å gå å ha det slik.
- Humør: Stortsett bra så lenge ikke magesmertene er for ille.
- Sykehusbagen: Har jeg ikke begynt å tenke på enda.
- Høygravid: lenge til enda
- Tanker om fødselen: Gruer meg litt, men det må jo bare gå;-)
- Medisiner: Ingen akkurat nå for tiden
- Tilskudd: Multivitaminer og magnesium
- Sykemeldt: Går på AAP, men har jobbet 40 % de 3-4 siste mnd. Å håper å klare å jobbe delvis helt frem til permisjon i desember. Hr ikke jobbet den siste uka pga magesmertene, men skal jobbe 20 % i uka som kommer er planen. Viktig at jeg ikke presser kroppen for da blir jeg bare sykere.

Håper magesmertene dine forsvinner og at formen din blir bedre snart :)

Håper magesmertene dine forsvinner og at formen din blir bedre snart :)
Håper jeg og. Formen var jo så bra. Å med to hunder i hus så er det greit å ha litt energi. Hvordan går det forresten med valpen deres (som vel begynner å bli stor nå)? Fått vært på valpeutstilling å sånn med henne eller?
Vi skal faktisk på dobbeltutstilling med hun yngste vår om 2 helger. Blir spennende å se når hun er blitt litt eldre. Er jo straks 16 mnd.

Back
Topp