Vårt ønske om en liten en

ÅÅÅ Er du gravid??? Gjett om jeg ble super glad nå!Gratulerer så mye. Endelig var det deres tur! Hvordan har det gått så langt? Mye plaget med symptomer? Har vært vekke fra BV ukevis, så dette var jo en fantastisk nyhet! Både du og molly!!!!

ÅÅÅ Er du gravid??? Gjett om jeg ble super glad nå!Gratulerer så mye. Endelig var det deres tur! Hvordan har det gått så langt? Mye plaget med symptomer? Har vært vekke fra BV ukevis, så dette var jo en fantastisk nyhet! Både du og molly!!!!
Hurra. Jaaaa, tusen takk:) Er bare 6 uker idag, så er jo veeeldig tidlig og bekymrer meg hele tiden for om det vil gå bra:/
Egentlig ikke slitt mye med symptomer, men værst er murringen og stikkingen i livmoren. Blir jo livredd hver gang d setter i gang og er ille. Men får prøve å snu tankegangen til at det må til siden livmoren skal vokse såpass:) Vi ble en hel gjeng "kjente" inne på januar, så der var veldig gøy:)
Men så koslig å høre fra deg altså. Hvordan står det til?

Hurra. Jaaaa, tusen takk:) Er bare 6 uker idag, så er jo veeeldig tidlig og bekymrer meg hele tiden for om det vil gå bra:/
Egentlig ikke slitt mye med symptomer, men værst er murringen og stikkingen i livmoren. Blir jo livredd hver gang d setter i gang og er ille. Men får prøve å snu tankegangen til at det må til siden livmoren skal vokse såpass:) Vi ble en hel gjeng "kjente" inne på januar, så der var veldig gøy:)
Men så koslig å høre fra deg altså. Hvordan står det til?

Det er så fantastisk at det skulle være så mange kjente i januarforum! Gleder meg til å komme innom etterhvert. Jeg hadde vært glad for stikking i livmoren, det tyder jo på at ting skjer! Dette kommer til å gå helt fint med oss begge!
Lykkeeeee!!!!!

Det er så fantastisk at det skulle være så mange kjente i januarforum! Gleder meg til å komme innom etterhvert. Jeg hadde vært glad for stikking i livmoren, det tyder jo på at ting skjer! Dette kommer til å gå helt fint med oss begge!
Lykkeeeee!!!!!
Ja helt fantastisk:) så gøy at så mange er der ja. Å så fantastisk at du og er gravid. Å ja, det SKAL gå bra med oss begge:)
Siden dette er første gang jeg er gravid så er alt nytt og usikkert merker jeg..
Akkurat fått på meg bunaden jeg nå. Sliten;)

Ja helt fantastisk:) så gøy at så mange er der ja. Å så fantastisk at du og er gravid. Å ja, det SKAL gå bra med oss begge:)
Siden dette er første gang jeg er gravid så er alt nytt og usikkert merker jeg..
Akkurat fått på meg bunaden jeg nå. Sliten;)

Du får ha en super 17. mai og kose deg masse!

Hadde helt glemt ut denne dagboken jeg. Sikkert fordi jeg ikke har vært så aktiv på BV de siste mnd. Men kjekt å ta den litt opp igjen.

Syns denne var så fin, så jeg lånte den hos Liisjja jeg:-)

Ukes oppdatering
- Termin:
14. Januar 2015
- På vei: 21+1
- Måned: 5. svangerskapsmåned
- Igjen til termin: 135 dager
- Trimester: 2. trimester
- Neste kontroll: Jordmor 11. September
- Ultralyd: Har planer om å bestille 3D UL rundt uke 30 eller noe:-)
- Kjønn: Gutt
- Utålmodig: Egentlig ikke. Er jo bare såvidt halveis:)
- Nye innkjøp: voksipose, babyjogger city elite sportsvogn, stokke newborn sete,
- Utstyr så langt: Bilsete (besafe), litt klær, lekegrind
- Svangerskapsrelaterte aktiviteter: Nei
- Mage: Såvidt begynt å vokse litt. Men ikke mye til mage enda.
- Vektendring: 1 kg opp
- Melk i brystene: Nei
- Aktivitet: Kjenner spark hver dag nå. Mannen kjenner og på utsiden så det er stas:-)
- Tungt: Nei
- Kynnere :Ja av og til, spesielt hvis jeg stresser
- Hodet festet: Nei
- Barnerom: Har bestemt hvilket det blir. Må bare få ryddet ut og solgt senga som står der fra før av.
- Matkick: ingen matkick enda.
- Plager: Sliter med mye magesmerter (sykehusinnleggelse i helga), forstoppelse og sliten.
- Humør: Stortsett bra så lenge ikke magesmertene er for ille.
- Sykehusbagen: Har jeg ikke begynt å tenke på enda.
- Høygravid: Om 95 dager
- Tanker om fødselen: Gruer meg litt, men det må jo bare gå;-)
- Medisiner: Ingen akkurat nå for tiden
- Tilskudd: Multivitaminer og magnesium
- Sykemeldt: Går på AAP, men har jobbet 40 % de 3-4 siste mnd. Å håper å klare å jobbe delvis helt frem til permisjon i desember.

Frustrert over de teite magesmertene mine altså... Har bare lyst å gå i dvale til de forsvinner. Klarer ikke helt stole på legene heller at det ikke er noe alvorlig. Hvorfor har jeg da så vondt at jeg ligger å vrir meg i smerte...

Det positive igår var at vi fikk hjem den ene vognen. Baby jogger city elite. Kjøpte brukt vogn. Den var kjøpt ny i juni 2014. Altså brukt i 2 mnd, og fikk 1800 kr avslag. Ser ut som ny:-) Mannen var ihvertfall strålende fornøyd, og det tror jeg at jeg og blir:-)

Hurra, da var vognposen vi bestilte og komt hjem. Godt med noen små oppmuntringer når alt annet IKKE er på topp.
Den var så fin som vi trodde. Hurra:-)

Hurra, da var vognposen vi bestilte og komt hjem. Godt med noen små oppmuntringer når alt annet IKKE er på topp.
Den var så fin som vi trodde. Hurra:-)
Hvilken vognpose har dere kjøpt? Fortsatt god bedring :)

Vinterprinsesse 15.januar ♥

Da var jeg tidlig i seng på en lørdagskveld:eek:. Formen er veldig svingende for tiden, men magen er heldigvis litt på bedringens vei. Eller velger ihvertfall å tro det.
Idag har vi vært å hentet et newborn sete vi kjøpte brukt. Vært på Ikea å handlet inn bl.a. skaper til kjelleren + sprinkelseng. Å ikke minst vært å hentet emmaljunga vognen vår. Vi har kjøpt en city cross air. Så digg å kjøre i forhold til de eldre modellene syns jeg. Så tror vi blir veldig fornøyd. Så nå har vi to (!!!) Vogner i hus.Det vi mangler nå er delux baggen til city elite vognen. Slik er det når en har liiiiten plass i bilen pga hunder. Da blir det meste dyrt. Men city eliten kjøpte vi jo brukt, så det hjelper jo på:)
Nå er det natta her, magen er blitt vondere etter en hektisk dag. Så håper på en god natt med søvn.

Håper du har sovet godt og at smertene gir seg snart

Håper du har sovet godt og at smertene gir seg snart
Så kjekt at du stikker innom:-) Dessverre har magen skapt seg litt, så har ikke sovet så mye som jeg skulle ønske. Men kan vel ikke klage når en ser en liten bedring:-)
Håper det står bra til med deg. Har ikke vært like aktiv de siste mnd, så har ikke fått oppdatert meg så mye:/

Her er barnevogna vi var å hentet igår. Kjempefornøyd, så nå står den i stua slik at jeg kan beundre den idag før den blir satt opp på det rommet som skal bli barnerom:-) Måtte blir denne vogna da vi ønsket lufthjul på, og ikke alle fargene leveres med lufthjul. Men vi er som sagt veldig fornøyde:-)
21513_1.jpg

Her er baggen vi valgte til. Stod mellom den eller Black symphony, men den sistnevnte ble litt for voldsom når vi venter gutt.

26513_1.jpg

Ble vist mange innlegg på rappen dette. Men slik er det av og til;-)

Ukes oppdatering
- Termin:
14. Januar 2015
- På vei: 22 uker
- Måned: 6. svangerskapsmåned
- Igjen til termin: 129 dager
- Trimester: 2. trimester
- Neste kontroll: Jordmor 11. September
- Ultralyd: Har planer om å bestille 3D UL rundt uke 30 eller noe:)
- Kjønn: Gutt
- Utålmodig: Egentlig ikke. Er jo bare såvidt halveis:)
- Nye innkjøp: Emmaljunga city cross air + bag, gasskluter og vaskekluter
- Utstyr så langt: Bilsete (besafe), litt klær, lekegrind, voksipose, babyjogger city elite sportsvogn,
stokke newborn sete,
- Svangerskapsrelaterte aktiviteter: Nei
- Mage: Såvidt begynt å vokse litt. Men ikke mye til mage enda.
- Vektendring: 0,5 kg opp (har gått ned igjen pga mye magesmerter og liten matlyst. Men magen vokser fordet om.
- Melk i brystene: Nei
- Aktivitet: Kjenner spark hver dag nå. Mannen kjenner og på utsiden så det er stas:).
- Tungt: Nei
- Kynnere :Ja av og til, spesielt hvis jeg stresser
- Hodet festet: Nei
- Barnerom: Har bestemt hvilket det blir. Må bare få ryddet ut og solgt senga som står der fra før av.
- Matkick: ingen matkick enda.
- Plager: Sliter med mye magesmerter (sykehusinnleggelse forrige helg), forstoppelse og sliten. Håper bare de skal gi seg snart, for det er veldig slitsomt å gå å ha det slik.
- Humør: Stortsett bra så lenge ikke magesmertene er for ille.
- Sykehusbagen: Har jeg ikke begynt å tenke på enda.
- Høygravid: Om 89 dager
- Tanker om fødselen: Gruer meg litt, men det må jo bare gå;-)
- Medisiner: Ingen akkurat nå for tiden
- Tilskudd: Multivitaminer og magnesium
- Sykemeldt: Går på AAP, men har jobbet 40 % de 3-4 siste mnd. Å håper å klare å jobbe delvis helt frem til permisjon i desember. Hr ikke jobbet den siste uka pga magesmertene, men skal jobbe 20 % i uka som kommer er planen. Viktig at jeg ikke presser kroppen for da blir jeg bare syk.

Så kjekt at du stikker innom:-) Dessverre har magen skapt seg litt, så har ikke sovet så mye som jeg skulle ønske. Men kan vel ikke klage når en ser en liten bedring:-)
Håper det står bra til med deg. Har ikke vært like aktiv de siste mnd, så har ikke fått oppdatert meg så mye:/
Jeg leser her jevnt og trutt. Men svarer ikke like ofte.

Det går nå sin gang med meg. Andre forsøk med pergo nå.

Ny uke og nye muligheter. Håper bare inderlig at magesmertene snart gir seg for jeg er utslitt. I tillegg stod mannen opp 04.45 idag for å reise avgårde på himavernsøvelse (han er med i innsatsstyrken) for en UKE !!!
Det er ikke noe stas når formen kjennes på bånn, jeg er deppa over å ha gått med smertene sååå lenge og at det ikke gir seg. Dette gjør at energien er på bånn i tillegg og jeg har TO stk (!!!) hunder med mye energi som helst vil være på tur eller trene HELE dagen. Å jeg orker knapt 10 min tur med de nå for tiden. Prøvde å få hjelp med hun ene (som er mest krevende), men broren til mannen fikk dessverre ikke lov til å ha hund i leiligheten. Så da sitter jeg her med 2 flatter som har energi til 1000 og en stk "mamma" som ikke eier energi og gruer seg helt sykt til denne uken uten mannen.
Merker jeg er helt avhengig av han nå i graviditeten, og ihvertfall når jeg har disse magesmertene som bekymrer meg sååå mye. Huff, vært mye klaging fra min side i det siste. Men slitsomt når det er slik.
Håper bare magesmertene forsvinner, at hundene er greie og at uken får fort. Jobber heller ikke denne uken pga smertene, og da er det lange dager å gå hjemme. Heldigvis skal jeg ha behandling imorgen samt jordmortime på torsdag, så da er der ihvertfall 2 ting som skjer.

Ny uke og nye muligheter. Håper bare inderlig at magesmertene snart gir seg for jeg er utslitt. I tillegg stod mannen opp 04.45 idag for å reise avgårde på himavernsøvelse (han er med i innsatsstyrken) for en UKE !!!
Det er ikke noe stas når formen kjennes på bånn, jeg er deppa over å ha gått med smertene sååå lenge og at det ikke gir seg. Dette gjør at energien er på bånn i tillegg og jeg har TO stk (!!!) hunder med mye energi som helst vil være på tur eller trene HELE dagen. Å jeg orker knapt 10 min tur med de nå for tiden. Prøvde å få hjelp med hun ene (som er mest krevende), men broren til mannen fikk dessverre ikke lov til å ha hund i leiligheten. Så da sitter jeg her med 2 flatter som har energi til 1000 og en stk "mamma" som ikke eier energi og gruer seg helt sykt til denne uken uten mannen.
Merker jeg er helt avhengig av han nå i graviditeten, og ihvertfall når jeg har disse magesmertene som bekymrer meg sååå mye. Huff, vært mye klaging fra min side i det siste. Men slitsomt når det er slik.
Håper bare magesmertene forsvinner, at hundene er greie og at uken får fort. Jobber heller ikke denne uken pga smertene, og da er det lange dager å gå hjemme. Heldigvis skal jeg ha behandling imorgen samt jordmortime på torsdag, så da er der ihvertfall 2 ting som skjer.
Masse god bedring, kjedelig når en skal være dårlig og samtidig måtte klare seg helt selv :( Håper du blir bedre snart!

Back
Topp