Vårt ønske om en liten en

Ukes oppdatering
- Termin:14. Januar 2015
- På vei: 35+0
- Måned: 9. svangerskapsmåned
- Igjen til termin: ca 5 uker igjen
- Trimester: 3 trimester
- Neste kontroll: Jordmor time på torsdag som kommer.
- Ultralyd: ikke flere planlagt ultralyder.
- Kjønn: Gutt
- Utålmodig: Er skikkelig Utålmodig og lei nå. Mest pga alle vondtene og smertene og alle usikkerheten.
- Nye innkjøp:
- Utstyr så langt: Bilsete (besafe), litt klær, lekegrind, voksipose, babyjogger city elite sportsvogn,
stokke newborn sete, Emmaljunga city cross air + bag, gasskluter og vaskekluter, sengtøy, laken og en sparkedress, madrass til sprinkelseng og vugge, stellekommode til rommet, Stellematte, stelleveske.
- Svangerskapsrelaterte aktiviteter: skal på et kveldskurs onsdag som kommer.
- Mage: Nå vokser magen godt.
- Vektendring: 11 kg opp
- Melk i brystene: Nei
- Aktivitet: Kjenner spark hver dag nå, en skikkelig turner. Kjenner både at han hikker, i tillegg til at han har begynt å sparke i ribbeina.
- Tungt: Begynner å kjenne det nå ja, spesielt i bekkenet og litt i ribbeina/mellomgulvet.
- Kynnere :Ja av og til, spesielt hvis jeg stresser
- Hodet festet: Nei, så blir spennende på kontroll på torsdag å høre hva hun finner ut av.
- Barnerom: Rommet er ryddet utav og sprinkelsengen er montert.
- Matkick: ikke noe særlig
- Plager: Sliter fremdeles med mye magesmerter og er mye sliten. Håper bare de skal gi seg snart, for det er veldig slitsomt å gå å ha det slik. I tillegg har jeg mye smerter i mellomgulvet og ribbeina. Slitsomt og kjenner jeg begynner å bli mer tungpustet. Har og begynt å få litt vann i kroppen. I tillegg til dette har jeg mye vondt i hode pga ekstreme smerter i nakke og skuldre. Stress
- Humør: Mye deppet og lei meg av hele greia. Heldigvis har jeg en god mann og familie rundt meg. Men det tærer på.
- Sykehusbagen: Har relativt god tid enda. Men har så smått begynt å tenke og lagt frem endel. Så blir d vel mannens ansvar når det blir behov. Men der er en liste klar til han, så det går nok bra;)
- Høygravid: Endelig høygravid ja:)
- Tanker om fødselen: Gruer meg ganske mye egentlig, men det må jo bare gå;-) Begynner å kjenne på at det nærmer seg og bekymrer meg ganske mye. Skulle ønske der var en lettere måte å få han ut på (tenker ikke som i keisersnitt).
- Medisiner: Ingen akkurat nå for tiden
- Tilskudd: Multivitaminer og magnesium
- Sykemeldt: Klarer nesten ikke jobbe noen ting nå pga så mye smerter og hodeverk. Men prøver å jobbe 20-30 %, og er nødt til å gjøre det frem til permisjon start. Men ikke lenge igjen nå da.
 
Dagen igår ble jammen meg ikke som antatt. Sykehuset ville ha meg inn på kontroll etter mye smerter i helgen. Fant bl.a. at isjasnerven er i klem eller noe slikt.
I tillegg ble vi oppringt da vi var på vei hjem med beskjed om å komme tilbake for ny UL. De var litt usikre på om de hadde målt rett da de målte beibis. Så da ble det tatt to nye UL av både lege og overlege. Men de fikk samme resultat. Så mini har på 3 uker gått fra å være -6% til igår å være -18 %. Kjenner jeg er litt stressa over det. Men blir tett oppfølging nå fremover. Ny kontroll en dag denne uken. Kjenner jeg er sliten både fysisk og psykisk av dette svangerskapet.
 
Velkommen 2015.
Tenk lillegutt klarte å holde seg inne til vi bikket 2015. Ble litt skeptisk 30.des da jeg fikk tak/Mens smerter som kom regelmessig i noen timer. Men d roet seg og nå kan baby komme når som helst. Han er litt liten, så vi er jevnlig til kontroll. Skal tilbake mandag 5 januar. Så er spent på hvordan han har det da. Hurra for 2015:) Måtte d bli et bra år, å at fødsel å alt går bra.
 
Håper alt er bra med den lille, så kommer han til når han er klar. Det er 2015 nå. Rett år.
 
Håpe lillegutt har det bra :) hvordan går det med deg? Fortsatt mye smerter?
 
Hvordan går det med deg? :) Håper alt er bra, og at fødsel er rett rundt hjørnet :D
 
Shiiit. Det var lenge siden jeg hadde vært her inne. Kommer nok ikke til å være så veldig aktiv, men titter innom i ny og ne. Mulig jeg blir mer aktiv om/når vi prøver på en til. Tiden vil vise.

Men lillegutt har det ihvertfall bra, og mammen har det og bra nå. Trengte maaange uker etter fødselen før jeg kom meg. Svangerskapet ble rimelig heftig. Men resultatet var jammen verdt det. På fredag er Sondre allerede 4 (!!!) mnd. Tiden flyr jo. Han er en aktiv og kjekk gutt.
 
Back
Topp