Vårt ønske om en liten en

fjellgeita2016

venter en liten januarskatt
Januarskatter 2015
Det ser jammen meg ut til at dette ønsket om familieforøkelse tar litt tid. Er nå i pp8 (vært prøvere siden slutten av mars 13), og det ser ut til å la vente på seg. Vi har prøvd og ikke stresse med det, og la det gå sin gang. Men kjenner nå at siden det drøyer såpass så begynner jeg å merke litt på stresset. Månedene flyr fort når jeg har sykluser som varierer mellom 30 og 36 dager (sku ønske jeg hadde 28 dagers syklus).

Mannen har siden før sommeren insistert på at fertilitetsmonitor ville være tingen, me jeg har sagt at vi kan jo prøve litt til. Men når september var over var jeg lei. Og vi kjøpte oss en monitor. Jeg fikk maks allerede første pp, men tanta kom på besøk allikevel. Denne pp så ser det ikke ut til at jeg får maks. Er på dag 19 idag, å har bare hatt lav (selvom eggeløsningstestene har blitt sterkere etterhvert). Merker jeg blir mer og mer frustrert, ihvrtfall når veninner blir gravide på null komma null. Gøy for dem, men jeg blir lei meg. Men håper det snRt blir vår tur og. Vi ønsker det så veldig.

Fant ut at det var greit å ha en plass til å skrive ned tanker og oversikt over hva som skjer i syklusen. Antar at denne pp dukker tanta opp rundt 4 desember. Men håper jo at selv om jeg ikke har fått maks på monitoren så har jeg hatt el, og har en mulighet for at d kan ha klaffet denne mnd. Men har min tvil dessverre....
 
Dag 20, og lav på monitoren i dag og. Er tok for el-tester, så da får det holde med monitoren. Og jeg får bare innse at denne mnd hadde jeg ikke el. Jaja. Da var det vel bare å vente til tanta kommer i uke 49. Det er nå det suger å ha lange sykluser. Jaja...
 
Voknet idag, skrudde på monitoren for å se om den var ferdig med testingen, og om den hadde gitt opp håpet om å få el. Neida, den skulle teste idag og. Var på nippet til å ikke gidde. Er jo på dag 22 (21 på monitoren), hadde jo selv gitt opp. Men tok nå testen og putta inn i monitoren, og tror du jammen meg ikke at idag fikk jeg maks. Noe som vil si at hvis kroppen får til el så skjer det idag eller i morgen!!! Nå håper jeg at det stemmer, og at syklusen igjen varierer (de har variert mellom 31 og 36 dager). Da er det kanskje håp ennå da.
 
Maks på monitoren i dag og.
Rart med el så seint i syklusen da. Jaja. Kjenner ihverfall el smertene er på plass...
Så da begynner vel snart de lange dagene fra el og frem til ikm. Heldigvis er det snart desember og lov med juleforberedelser, og da går jo tiden fortere.
 
Ahh. Ventetiden mellom el og ikm går seint. Ikke veit jeg skikkelig når ikm er heller i og med at el kom lye senere enn antatt og vet jo ikke om jeg har 14 dagers lutealfase (var det rett forresten)? Er 5 dpo idag. Så da var det vel bare å vente da...
 
Okei, nå skjønner jeg ingen ting. Er på dag 28 av normalt 30-35 dagers sykluser. Ca 2 timer etter sengekos idag så begynte jeg å blø friskt blod. Hadde el mandag eller tirsdag (bruker cbfm). Så ifølge dette er jeg på 5 dpo idag. Hva skjer liksom? Er det tanta som har meldt sin ankomst før tiden? Frustrert altså.... Tullekropp!!!
 
Da har tanta meldt sin ankomst MYE FØR antatt. Som nevnt spottet jeg litt i går kveld, og i dag var det mengder som tilsier tanta. Når er jeg bare et stort spørsmålstegn. Hva feiler meg og kroppen min siden syklusen tydeligvis er så på bærtur.
*LEIMEGIDAG*
 
Da var nye testpinner til monitoren bestilt. Så da var det vel bare å akseptere at tanta (?!?) var på plass og vi er i gang med pp9?
 
Er på dag 3 nå etter tanta ankom (dag 4 hvis en teller med søndagen og spottingen - jeg er ikke vant til å spotte da). Så jeg håper bare at dagene fyker avgårde frem mot jul og EL;-) Men akkurat nå snegler det seg avgårde. Jaja, får vel bake noe julekaker osv..
 
Gikk gjennom lengden på pp siden vi startet å prøve i slutten av mars. Og skjønner egentlig lite av hvorfor lengden varierer sånn. Sluttet på pillen i starten av januar slik at ting skulle få stabilisere seg igjen.
pp1 - 44 dager
pp2 - 36 dager
pp3 - 32 dager
pp4 - 34 dager
pp5 - 29 dager
pp6 - 33 dager
pp7 - 31 dager (el var på dag 15 eller 16 ifølge cbfm)
pp8 - 29 dager (el var på dag 22 eller 23 ifølge cbfm)
pp9 - ?

Vanskelig å vite kor mange dagers sykluser jeg har. Tidligere hadde jeg 30 dagers syklus. Men nå går jeg ut fra 31 dager, men merker jeg er et stort spørsmålstegn for tiden. Akkurat nå skulle jeg ønsket at jeg hadde kortere sykluser.
 
Da har den dumme tanta endelig sagt takk og farvel for denne gang. Så håper vi virkelig at pp 9 blir vår lykkemnd. Har satt ikm til 1.januar da jeg går ut fra snittsyklus på 31 dager. Blir spennende å se om el kommer når den skal og ikke 5 DAGER!!! før tanta. Håper ihvertfall vi går inn i 2014 med en positiv test?!?
 
Da var jeg komt på dag 9, og monitoren spurte etter testpinne idag. Så da var vi igang igjen. Spent på når el er denne gangen, eller om jeg i det hele tatt har el. Håper ihvertfall jeg får lenger lutealfase enn 5 dager hvis jeg har el. Måtte tiden frem mot positiv graviditetstest gå fort, for vi ønsker så veldig en liten en.
 
Har lest dagboken din og ser at vi er noe lunde likt i prosessen! :) Jeg sluttet og på pillen i januar,har hatt regelmessig mens siden (gjennomsnitt 30 dg syklus). Jeg aaaner ikke når jeg har eggløsning og tenker heller at regelmessig sex (minimum annenhver dag) får vere nok. Har prøvd eggløsningstester, men de slår alltid ut senere enn det kalkulatoren min viser, sånn ca 1 uke før TR. Er det normalt..? Jeg ventet også mens i starten av desember (5´te) og min kom idag!!! (litt over tiden jeg da), og du kan tro jeg har rikset og stresset disse dagene! NEgativ test i går tidlig og kvelden før. I dag kom mensen (mindre enn det bruker) og jeg bare ber til høyere makter om at vi skal få det til i julen :) Han jeg er sammen med jobber off shore og er derfor ikke hjemme hver eneste gang jeg har EL, men det har gått 11 mnd og jeg var sikker på jeg skulle bli gravid I ÅR!! startet jo i januar. Håper dere får full klaff snarest! Krysser fingre for dere :))
 
eg var og bombesikker på at innen 2013 var over så sku vi ha en baby på vei. Men det ser jo litt dårlig ut. Åndet er jo frustrende. Ser at vi har det ganske likt ja, en trøst det da. MEN frustrerende for oss begge at det skal ta såå lang tid når den lille er så ønsket.
Jeg fikk helt sjokk når tanta kom 5 dpo (jeg velger å stole på monitoren og el tester), trodde ikke det var mulig, og merker at det stresser meg mye. Å når syklusene mine er så lange så får jeg jo på en måte færre forsøk iløpet av en mnd. Baahhhh... Håper kjæresten din er hjemme ved neste el da, så Får vi krysse fingrene for at det klaff da;-) Jeg håper bare at el kommer før denne mnd, og at jeg får normal lutealfase igjen.

Lykke til videre, fint med et forum der en kan dele erfaringer med andre i lignende situasjoner...
 
Kjæresten er hjemme når desemberEL slår inn, så får vi krysse fingrene! Jeg bestilte nettopp gravitester og digitalmåler på billig-teste.dk. Tenker jeg skal starte opp med temping når jeg får den bare for å få litt bedre oversikt :) Og så vil det vere greit å ha kartlagt litt før man evt må videre til utredning. Hører jo om de som prøver og prøver, og når de får time til utredning så må de kartlegge i mndvis før de kan gå videre. Kan like gjerne gjøre det selv på forhånd :) STRESS!! ..nei kan ikke begynne å stresse.. blir vel gravid nå da når jeg nettopp har bestilt en haug med produkter på nettet :D
 
Kjæresten er hjemme når desemberEL slår inn, så får vi krysse fingrene! Jeg bestilte nettopp gravitester og digitalmåler på billig-teste.dk. Tenker jeg skal starte opp med temping når jeg får den bare for å få litt bedre oversikt :) Og så vil det vere greit å ha kartlagt litt før man evt må videre til utredning. Hører jo om de som prøver og prøver, og når de får time til utredning så må de kartlegge i mndvis før de kan gå videre. Kan like gjerne gjøre det selv på forhånd :) STRESS!! ..nei kan ikke begynne å stresse.. blir vel gravid nå da når jeg nettopp har bestilt en haug med produkter på nettet :D
Så bra da:) Har lurt på å begynne å tempe eg og. Men er redd d bare blir mer stress. Føler prøvingen opptar for mye tid og tanker allerede. Har jo monitoren som sier når el er osv. Men kanskje ikke den heller er til å stole på? Krysser fingrene for at du ikke trenger produktene jeg. Det hadde vel vært det beste;-)
 
Clearblue fertilitetsmonitor. Er egentlig greit å finne ut når el er. De er jo litt dyre, men verdt pengene syns jeg. Jeg kjøpte fra billigetester. Men noen sier at en kan finne de endel billigere på ebay....
 
Dag 10 her. Fremdeles lav på monitoren (forventet ikke noe annet heller).
Har vært hos legen idag (for noe annet enn prøving vel og merke), men nevnte for legen at forrige pp hadde jeg bare 5-6 dagers syklus. Hun syns d hørtes litt rart ut, og siden vi har prøvd i 9 mnd så tok hun likesågodt å henviste meg til gyn.
Så da får vi nå bare vente og se... tar nok bare litt tid med oss:/
 
Back
Topp