Vårt ønske om en liten en

Haha. Den følelsen når en skal ut å lufte hundene i regnet og ikke får igjen knappen i regnbuksa. Magen har vist vokst siden sist det regnet her...
Hihi kjenner til den :p
Spent på oppdatering fra utstillingen jeg :D
 
Haha. Godt det ikke bare er jeg som har d slik:)

Lørdag fikk hun excelent og 3 beste juniortispe av 5 påmeldte. Og samme fikk ho idag. Hun er sent utviklet og trenger tid. Men det er bare bra da de ofte da holde formen/kondisjonen på kroppen bedre. Så vi klager ikke. Hun får nå 4-5 mnd til neste utstilling så da blir det spennende.
 
Haha. Godt det ikke bare er jeg som har d slik:)

Lørdag fikk hun excelent og 3 beste juniortispe av 5 påmeldte. Og samme fikk ho idag. Hun er sent utviklet og trenger tid. Men det er bare bra da de ofte da holde formen/kondisjonen på kroppen bedre. Så vi klager ikke. Hun får nå 4-5 mnd til neste utstilling så da blir det spennende.
Excelent er bra :) blir spennende om 4-5 mnd! Eller kost deg i helga da? Magen bedre?
 
Excelent er bra :) blir spennende om 4-5 mnd! Eller kost deg i helga da? Magen bedre?
Ja det er jo bra, men hadde vært enda kjekkere med CK i tillegg altså;)
Helga har ellers dessverre vært slitsom med mye smerte, så vi dro hjem tidlig igår. Så fikk ikke det store utbyttet av hotelloppholdet.
 
Ukes oppdatering
- Termin:14. Januar 2015
- På vei: 25+1
- Måned: 6. svangerskapsmåned
- Igjen til termin: leeeenge
- Trimester: 2. trimester
- Neste kontroll: Jordmor 22. Oktober
- Ultralyd: Muligens det blir å bestille 3D UL om noen uker, men er usikker på om vi gidder bruke penger på det.
- Kjønn: Gutt
- Utålmodig: Egentlig ikke, men samtidig begynner jeg å kjenne på at vi gleder oss sånn til å treffe han.
- Nye innkjøp: Litt mer klær, stokke tripp trapp stol og bestilt babynest:)
- Utstyr så langt: Bilsete (besafe), litt klær, lekegrind, voksipose, babyjogger city elite sportsvogn,
stokke newborn sete, Emmaljunga city cross air + bag, gasskluter og vaskekluter, sengtøy, laken og en sparkedress
- Svangerskapsrelaterte aktiviteter: Nei
- Mage: Såvidt begynt å vokse litt. Men ikke mye til mage enda.
- Vektendring: 2 kg opp
- Melk i brystene: Nei
- Aktivitet: Kjenner spark hver dag nå. Mannen kjenner og på utsiden så det er stas.
- Tungt: Nei
- Kynnere :Ja av og til, spesielt hvis jeg stresser
- Hodet festet: Nei
- Barnerom: Har bestemt hvilket det blir. Må bare få ryddet ut og solgt senga som står der fra før av.
- Matkick: ingen matkick enda.
- Plager: Sliter fremdeles med mye magesmerter (sykehusinnleggelse for noen helger siden) og er sliten. Håper bare de skal gi seg snart, for det er veldig slitsomt å gå å ha det slik. Blir nok å dra inn på sykehuset for kontroll av magen snart, er i 7 uken med smerter nå, så JM syns det var på tide å sjekke opp i...
- Humør: Stortsett bra så lenge ikke magesmertene er for ille.
- Sykehusbagen: Har jeg ikke begynt å tenke på enda.
- Høygravid: lenge til enda
- Tanker om fødselen: Gruer meg litt, men det må jo bare gå;-)
- Medisiner: Ingen akkurat nå for tiden
- Tilskudd: Multivitaminer og magnesium
- Sykemeldt: Går på AAP, men har jobbet 40 % de 3-4 siste mnd. Å håper å klare å jobbe delvis helt frem til permisjon. Har jobbet 30 % i denne uka. Håper å klare å jobbe 20-30 % i uka som kommer. Viktig at jeg ikke presser kroppen for da blir jeg bare sykere.
 
Ja det er jo bra, men hadde vært enda kjekkere med CK i tillegg altså;)
Helga har ellers dessverre vært slitsom med mye smerte, så vi dro hjem tidlig igår. Så fikk ikke det store utbyttet av hotelloppholdet.
Æsj så kjedelig da :/ må disse smertene gi seg!
 
Æsj så kjedelig da :/ må disse smertene gi seg!
Ja d syns virkelig jeg og. Mannen trua med å kjøre meg på sykehuset senere når han kommer fra jobb. Så jeg får bare se hva han bestemmer seg for:/ Han sa han uansett kom til å ringe til sykehuset.
 
Ja d syns virkelig jeg og. Mannen trua med å kjøre meg på sykehuset senere når han kommer fra jobb. Så jeg får bare se hva han bestemmer seg for:/ Han sa han uansett kom til å ringe til sykehuset.
Det holder jeg med han i. De må finne ut hva det er!
 
Da hadde jeg vært en liten tur innom føden for å sjekke magesmertene og det at jeg har hatt veldig hyppige kynnere i det siste. Kynnerene kommer nok av at kroppen stresser med å gå med smerter så lenge og intenst. Legen kunne ikke finne noe nå heller. Tok en nøye ultralyd og sjekket baby å alt så fremdeles bra ut. Str var som den skulle og. Litt lavere blodtrykk enn hva de likte, men det gikk fremdeles greit. Så ikke rart jeg er mye trøtt og svimmel.
Ellers så kunne de ikke si hva det var. Fikk beskjed om å slutte å ta Lactulose for magen eneste. For det kunne påvirke når en er intolerant mot melk. TAKK til JM og APOTEK for at jeg har fått beskjed om at det ikke har noe å si fordi det var så lite om å gjøre. Så planen fremover er å slutte med det, og etter en uke (altså starten på neste uke) så må jeg kontakte lege hvis jeg ikke er blitt bedre og bli sendt til medisinsk/gastro (eller noe slikt) for videre utredning. Mulig det er en tarmsykdom eller noe slikt som har blusset opp nå under graviditeten. Men i og med at jeg er gravid så er der så lite en kan gjøre av utredninger osv. Så mulig jeg må bite tenna sammmen og leve med det i 15 uker til?!

Men ihvertfall glad for at det stod bra til med beibis. Måtte le og under ultralyden da beibis skikkelig boksa og slo... Mannen var skikkelig fasinert;)
 
Bra at bebisen deres har det bare bra! Dumt at legen ikke kunne finne ut hva som gjør at du får vondt :/
Teit av jm og de på apoteket å si du skal ta noe som du ikke tåler. Kanskje det blir bedre når du slutter å ta det.
God bedring :)
 
Bra at bebisen deres har det bare bra! Dumt at legen ikke kunne finne ut hva som gjør at du får vondt :/
Teit av jm og de på apoteket å si du skal ta noe som du ikke tåler. Kanskje det blir bedre når du slutter å ta det.
God bedring :)
Slitsomt at de ikke finner ut av det ja. Menmen. Håper bare ukene til beibis kommer går fort slik at jeg kan ta utredninger osv når han er født:)
Håper jo at det gjør at jeg blir bedre, men har mine tvil. Men jeg prøver ihvertfall:)
 
Steike så sliten det er mulig å bli av å gjøre INGENTING. Igår prøvde jeg meg på jobb, men måtte gå hjem etter to timer pga smertene i magen ble helt forferdelige.... Jeg er såååå LEI...
Det eneste som holder meg oppe er den snille fine mannen min og lillegutt som sparker og koser seg....
 
Ukes oppdatering
- Termin:14. Januar 2015
- På vei: 26+1
- Måned: 6. svangerskapsmåned
- Igjen til termin: leeeenge
- Trimester: 2. trimester
- Neste kontroll: Jordmor 22. Oktober
- Ultralyd: Bestilt time til 3D UL i slutten av oktober. Blir spennende.
- Kjønn: Gutt
- Utolmodig: Nå begynner jeg å kjenne på tålmodigheten når Magesmertene ikke gir seg, og jeg mest sannsynlig må gå med de resten av svangerskapet.
- Nye innkjøp: Stellematte
- Utstyr så langt: stokke tripp trapp stol, bestilt babynest, Bilsete (besafe), litt klær, lekegrind, voksipose, babyjogger city elite sportsvogn,
stokke newborn sete, Emmaljunga city cross air + bag, gasskluter og vaskekluter, sengtøy, laken og en sparkedress
- Svangerskapsrelaterte aktiviteter: Nei
- Mage: Såvidt begynt å vokse litt. Men ikke mye til mage enda.
- Vektendring: 2 kg opp
- Melk i brystene: Nei
- Aktivitet: Kjenner spark hver dag nå. Mannen kjenner og på utsiden så det er stas.
- Tungt: Nei, men tungt å ha mye magesmerter.
- Kynnere :Ja av og til, spesielt hvis jeg stresser
- Hodet festet: Nei
- Barnerom: Har bestemt hvilket det blir. Må bare få ryddet ut og solgt senga som står der fra før av.
- Matkick: ingen matkick enda.
- Plager: Sliter fremdeles med mye magesmerter (sykehusinnleggelse for noen helger siden) og er sliten. Håper bare de skal gi seg snart, for det er veldig slitsomt å gå å ha det slik. Blir nok å dra inn på sykehuset for kontroll av magen snart, er i 7 uken med smerter nå, så JM syns det var på tide å sjekke opp i...
- Humør: Stortsett bra så lenge ikke magesmertene er for ille.
- Sykehusbagen: Har jeg ikke begynt å tenke på enda.
- Høygravid: lenge til enda
- Tanker om fødselen: Gruer meg litt, men det må jo bare gå;-)
- Medisiner: Ingen akkurat nå for tiden
- Tilskudd: Multivitaminer og magnesium
- Sykemeldt: Går på AAP, men har jobbet 40 % de 3-4 siste mnd. Å håper å klare å jobbe delvis helt frem til permisjon. Har jobbet 30 % i denne uka. Håper å klare å jobbe 20-30 % i uka som kommer. Viktig at jeg ikke presser kroppen for da blir jeg bare sykere.
 
Da hadde jeg vært hos legen og videre på føden igjen. Alt står bra til med beibis. Er fremdeles bare mammen som ikke har det bra. Idag ville de gi meg antideprisiva slik at jeg ikke kjenner smerter på samme måte, for smertene kommer nok til å være her helt frem til beibis er ute. Å de vet heller ikke om den forsvinner da heller. Men jeg kommer absolutt ikke til å begynne på de når jeg så alt hva beibi kunne ende opp med å få. Det kommer bare til å stresse meg resten av tiden med å vite at beibi kan bli påvirket. Uprofesjonelt av legen å gi ut syns jeg. Bah...
Jeg er så sliten av å gå med kroniske smerter, å kroppen er utslitt. Jeg sover dårlig og har smerter med noen ekstreme smerte topper i løpet av dagene. Jeg er SLITEN. Aner ikke hva jeg skal gjøre, å mannen er sliten og..
Dagens frustrasjonsinnlegg...
 
Vurdering av medisinering under svangerskap er en avveining mellom fordeler og ulemper. Om du synes ulempene er større enn fordelene, snakk med legen om det. Uprofesjonell er han neppe, men har et annet syn på avveiningene enn du. Snakk med ham om det, ikke bare dropp anbefalt behandling
 
Mitt problem oppi det hele er at jeg er i prosess med å skifte fastlege da der har vært endel uheldige hendelser. Bl.a. kan jeg ikke ta de medisinene jeg heller ikke ønsker å ta pga noen andre medisiner jeg tar. Å den kombinasjonen ikke fungerte (ifølge trygg mammamedisin). Så syns det hele er veldig vanskelig, å hvis jeg må ta disse medisinene en mnd for å prøve, og det ikke er sikkert de fungerer så er jeg skeptisk til det hele. Har prøvd antideprisiva før som smertelindring da jeg har kronisk hodepine. Men hadde ingen effekt og ble bare dårligere. Kjenner jeg derfor er veldig skeptisk til å drive med utprøving nå når jeg er gravid. Men får ta det opp med legen i neste uke, orker ikke gjøre det idag. Hun sa også at jeg måtte stappe innpå med ibux da dette kunne ta de værste muskelsmertene (????). Er det rart jeg stiller meg skeptisk?
 
Du er andre trimester, er du ikke? Da er Ibux innenfor, i samråd med lege. Første og tredje, er utenfor.
 
Men at du vil diskutere med legen er jeg helt med på!
 
Du er andre trimester, er du ikke? Da er Ibux innenfor, i samråd med lege. Første og tredje, er utenfor.
Ja er det. Er 27 uker på søndag, altså i uke 28 da (?). Trygg mammamedisin sa jeg kunne ta ibux frem til uke 28. Så får ta det engang eller to å se om d har effekt. Snakket med lege på føden, og de sa og at jeg kunne prøve det. Så får jeg ta diskusjon med legen i neste uke om jeg bør prøve de andre medisinene eller om jeg bør vente.... skal jammen meg ikke være lett å vite hva som er ok og ikke...
 
Idag er det nok en sofa dag. Begynner å bli lei av d og rastløs. Jeg er en person som elsker friluft og turer osv. Men nå klarer jeg det ikke for det er så smertefult. Håper bare d kommer seg etter fødsel.
Idag ligger jeg å høre på jaktradioen på de som er på hjortejakt. Kjipt å ikke kunne være med, men gøy å kunne høre hva som skjer. Men ser ikke ut til at det har blitt noe på de enda.
 
Back
Topp