Se her:) Forskning om Q10 påvirker lave reserver, høy alder, PCOS

Hei!
Takk for nyttig informasjon :)

Skal bestille nå, men vil forsikre meg om at jeg har forstått det riktig.
En kapsel tilsvarer 100 mg? Så hvis jeg legger meg på 400 - må jeg ta 4 kapsler hver dag?
Ja det må du:) Bare pass på for det selges 30 og 50 mg kapsler. Så se nøye på pakken. Og pass på at du bestiller ubiqinol, ikke uniqinon
 
Innsett på oss i august. Går det ikke skal q10 kjøpes inn :)
 
Har endel pakker q10 liggende fra jeg brukte dem i vinter. Uåpnede pakker fra apoteket. Pm hvis noen vil kjøpe disse rimeligere enn på apoteket:)
 
Kan dere som bruker det sende bilde eller link til den dere bruker? Er mye forskjellig som kommer opp når jeg søker på q10. Vil prøve det :Heartblue
 
Takk:) dyrt! :phva er forskjellen på ubiqinol og uniqinol?
Og må jeg ta 600 mg for at det skal virke ? :)
Det var mellom 300-600mg de brukte i undersøkelsene. Dosen var høyere hvis alder var høy og eggreserver var lave.
Uniqinon må omdannes til uniqinol i kroppen og mye av virkestoffet går tapt i prosessen
 
Jeg leste på Q10 pakken: svelges hel. Det står ingenting på pakken at de skal inntas med måltid. Så leser jeg følgende: " Active Q10 er fettløselig og følger den samme veien for opptak som fett i tarmen. Derfor kan opptaket av Active Q10 i kroppen øke ved inntak av kapslene sammen med et måltid som stimulerer kroppens utskillelse av fordøyelsesenzymer." Ofte iløpet av de siste fire ukene har jeg ikke tatt dem kombinert med mat. Håper ikke der har redusert effekten...
 
Jeg leste på Q10 pakken: svelges hel. Det står ingenting på pakken at de skal inntas med måltid. Så leser jeg følgende: " Active Q10 er fettløselig og følger den samme veien for opptak som fett i tarmen. Derfor kan opptaket av Active Q10 i kroppen øke ved inntak av kapslene sammen med et måltid som stimulerer kroppens utskillelse av fordøyelsesenzymer." Ofte iløpet av de siste fire ukene har jeg ikke tatt dem kombinert med mat. Håper ikke der har redusert effekten...

Jeg tok ikke med mat, tok de før jeg la meg. Og mine egg hadde gått fra elendig til perfekt kvalitet (4. uttak med ivf).
 
Jeg tok ikke med mat, tok de før jeg la meg. Og mine egg hadde gått fra elendig til perfekt kvalitet (4. uttak med ivf).

Takk for svar:) Det står ingenting om at disse må taes med mat, kanskje det bare gjelder de "andre" Q10 tablettene.


Jeg har trua!! :smiley-bounce016

"BioActive Q10 Uniqinol 100 mg
Innhold: 60 kapsler
Koenzym Q10 i redusert form
Inneholder aktiv Q10
Inneholder vitamin C
Fremstilt under farmasøytisk kontroll
Product description:
Koenzym Q10 (også kalt Q10) er et vitaminlignende stoff som finnes naturlig i kroppen og som har betydning for normal produksjon av energi i cellene. Q10 dannes i leveren og finnes i alle kroppens celler. Produksjonen er høyest i 20-årene, men avtar med alderen. Fra kosten antas det at vi får 5-10 mg Q10 daglig, og de beste kildene er oksekjøtt, svinekoteletter, sild, sardiner og soyaolje. I kroppen skifter Q10 mellom tre forskjellige former; oksidert (ubiqinon), redusert (ubiqinol) og en mellomform. Q10 i kostholdet er hovedsakelig den oksiderte formen, men ved opptak fra tarmen reduseres denne automatisk til ubiqinol. Det samme skjer med tilskudd av ubiqinon. Kosttilskudd med ubiqinol er ømfintlig for oksygen, men ved hjelp av en spesiell fremstillingsteknikk har Pharma Nord lykkes i å innkapsle råvaren slik at den forblir i sin reduserte form.
Vis mindre informasjon
Produktegenskaper og innhold
  • Bruksområde :preparatet henvender seg til de som på grunn av alder eller sykdom ikke har tilstrekkelig med opptak av den oksiderte Q10-formen (ubiqinon).

  • Tips :Svelges hel

  • Anbefalt døgndose :1 kapsel daglig. Svelges hel.

  • Innhold per anbefalt døgndose :

    Innhold per anbefalt døgndose:

    % av RI* 1 kapsler % av RI*
    Vitamin C (mg) 12 15
    Ubiqinol (mg) 100
    *RI = Referanseinntak



  • Merk :Anbefalt døgndose bør ikke overskrides. Kosttilskudd skal ikke erstatte en variert kost og en sunn livsstil. Oppbevares utilgjengelig for barn. Informer legen din om bruk av produktet hvis du er under medisinsk behandling.; Konsulter med lege før bruk hvis du har en medisinsk diagnose, særlig hvis du bruker blodfortynnende medikamenter.

  • Oppbevaring :Oppbevares i romtemperatur, beskyttet mot direkte sollys.

  • Ingredienser :Kokosolje, kapsel (bovin gelatin), ubiqinol (koenzym Q10), fuktighetsbevarende middel (glyserol), fargestoff (karamell (ammoniakprosess)), L-askorbinsyre, antioksidanter (L-askorbinsyre, blandede tokoferoler), fortykningsmiddel (silisiumdioksid).
 
Vurderer selv å ta Q10 før mitt neste forsøk, men fader for en pris! En pakke holder bare til 10 dager om jeg skal følge dosen jeg har sett anbefalt, men i det store og det hele er det vel ikke så dyrt med tanke på alt annet er i denne prosessen...
 
om dere har tid og planlegger forsøk frem i tid, så kan jeg anbefale å kjøpe fra iherb! Tar litt tid før de dumper ned i postkassa, men prisen er helt overkommerlig :)
 
om dere har tid og planlegger forsøk frem i tid, så kan jeg anbefale å kjøpe fra iherb! Tar litt tid før de dumper ned i postkassa, men prisen er helt overkommerlig :)

Men med fortolling blir det vel like dyrt?
 
Back
Topp