Se her:) Forskning om Q10 påvirker lave reserver, høy alder, PCOS

Hei! Jeg hadde tatt Q10 qinon i 3 måneder før jeg fant ut at drt var feil Q10. :banghead: Jeg har brukt riktig i 10 dager. Jeg skal ha inseminering i kommende syklus, om rundt 2-3 uker.

Bør jeg doble dosen? Nå tar jeg 200 mg daglig.

Jeg og mannen min har gått på Q10 siden november (sammen med multivitaminer og ekstra c-vitaminer). Mannen tok også Melatonin (men det burde vel strengt tatt jeg tatt siden det øker eggkvaliteten). Vi kuttet også ut all koffein både i drikke og mat (ingen sjokolade heller :nailbiting:) og byttet all frukt/grønt til økologisk. Grunnen til at vi gjorde alt dette er fordi dette er oppskriften på å bedre eggkvaliteten fra boken "It starts with the egg" .

Vi hadde egguttak nå i januar hvor vi fikk ut 3 egg. 1 av eggene ble satt inn og førte til graviditet, mens de 2 andre eggene ble blasto og fryst ned. Vi fikk altså så maks uttelling vi kan få på 3 egg. Om det har noe med Q10 å gjøre kan vi jo aldri vite, men for oss skadet det iallefall ikke å prøve :)

Last edited:
Ja:D Ja fy søren det koster... hadde mannen visst hvor mye jeg har brukt på tilskudd:bag::hilarious:
Hadde jeg bedt mannen dele på utgiftene til kosttilskudd (vi gjør det jo faktisk for vårt felles potensielt kommende barn), så hadde han fått sjokk.

Hei mannen min:) jeg har brukt 2000kr på kosttilskudd hver måned det siste året:blackeye::hilarious: Du skylder meg 24.000kr:p

Hei! Jeg hadde tatt Q10 qinon i 3 måneder før jeg fant ut at drt var feil Q10. :banghead: Jeg har brukt riktig i 10 dager. Jeg skal ha inseminering i kommende syklus, om rundt 2-3 uker.

Bør jeg doble dosen? Nå tar jeg 200 mg daglig.
Qinon er bra det også. Kroppen gjør det om til uniqinol men noe går tapt i prosessen. Så det har absolutt hatt effekt!

Ikke at jeg skal leke forsker og fagperson for det er jeg absolutt ikke! Jeg har bare gjettet meg frem til hva jeg vil bruke. Hvis vår kommende ICSI resulterer dårlig på egg og resultat så vurderer jeg å øke. I forskningsrapporten jeg fant hadde de brukt mellom 300-600mg regnet ut ifra hva personen hadde av hormonverdier, egg, alder osv.

Jeg og mannen min har gått på Q10 siden november (sammen med multivitaminer og ekstra c-vitaminer). Mannen tok også Melatonin (men det burde vel strengt tatt jeg tatt siden det øker eggkvaliteten). Vi kuttet også ut all koffein både i drikke og mat (ingen sjokolade heller :nailbiting:) og byttet all frukt/grønt til økologisk. Grunnen til at vi gjorde alt dette er fordi dette er oppskriften på å bedre eggkvaliteten fra boken "It starts with the egg" .

Vi hadde egguttak nå i januar hvor vi fikk ut 3 egg. 1 av eggene ble satt inn og førte til graviditet, mens de 2 andre eggene ble blasto og fryst ned. Vi fikk altså så maks uttelling vi kan få på 3 egg. Om det har noe med Q10 å gjøre kan vi jo aldri vite, men for oss skadet det iallefall ikke å prøve :)
Takk for tips?
Kutte ut sjokolade:dead: Jeg kan ha vilja til det hvis det er det som skal til.

Kan du skrive handleliste på vitaminer og hva man ikke skal spise her?:hilarious:

Og liste på noe matvarer man bør spise?

Takk for tips?

Kan du skrive handleliste på vitaminer og hva man ikke skal spise her?:hilarious:

Jeg har ikke lest den boka, men har lest en god del på vitaminer og kosthold, og kommet frem til blant annet:

Balanse kjønnshormoner:
B6
B12
Omega-3

Regelmessig mens:
Sink

Fremme EL:
Vit C
Vit E

EL-slim:
Vit C

God eggløsning:
Betakaroten

Øke progesteron:
Wild Yam
B6

De som opplever SA:
Q10

For mannen:
Selen
L-arginin
Q10
Vit C
Vit A + betacaroten
B12
Vit D
Vit E
Sink
Omega-6

For noen kan betennelsesdempende mat hjelpe:
Ingefær
Ananas
Honning (ikke varmebehandlet)

Øke inntak av sunt fett, f.eks:
Nøtter
Avokado
Olivenolje
Ost

Er det jeg kommer på i farta, er egentlig på jobb:joyful:

Qinon er bra det også. Kroppen gjør det om til uniqinol men noe går tapt i prosessen. Så det har absolutt hatt effekt!

Ikke at jeg skal leke forsker og fagperson for det er jeg absolutt ikke! Jeg har bare gjettet meg frem til hva jeg vil bruke. Hvis vår kommende ICSI resulterer dårlig på egg og resultat så vurderer jeg å øke. I forskningsrapporten jeg fant hadde de brukt mellom 300-600mg regnet ut ifra hva personen hadde av hormonverdier, egg, alder osv.

Tusen takk for svar. Nettopp tatt to til, og ny pakke er på vei i posten :)

Takk for tips?

Vi kuttet ut sjokolade fordi det inneholder koffein og selvfølgelig all drikke med koffein. Det er noen studier som viser at koffeinintak både hos mannen og kvinnen før unnfangelsen dobbler risikoen for spontanabort, noe som er hovudproblemet vårt. Vi har mistet 7 ganger.
Mannen min tok B-daddy (inneholder q10), komplett mann mulitvitamin, møllers tran, melatonin og 1000mg vitamin C.
Jeg tok Gravid multivitamin med omega 3 (Nyoplus Gravid) og q10.
Kostholdsmessig holdt vi oss begge unna koffein, byttet til økologisk frukt og grønt og drakk bare vann. Ingen alkohol heller. Ellers spiste vi normalt (men vi har et sunt kosthold i utgangspunktet).

Det høres egentlig litt stress ut når jeg leser selv hva vi gjorde, men vi synes det bare var konstruktivt å gjøre "noe" i en ellers kaotisk situasjon som man har null kontroll over :) Så får vi se om det hjelper og om vi klarer å spiren helt til målstreken :)

Vi kuttet ut sjokolade fordi det inneholder koffein og selvfølgelig all drikke med koffein. Det er noen studier som viser at koffeinintak både hos mannen og kvinnen før unnfangelsen dobbler risikoen for spontanabort, noe som er hovudproblemet vårt. Vi har mistet 7 ganger.
Mannen min tok B-daddy (inneholder q10), komplett mann mulitvitamin, møllers tran, melatonin og 1000mg vitamin C.
Jeg tok Gravid multivitamin med omega 3 (Nyoplus Gravid) og q10.
Kostholdsmessig holdt vi oss begge unna koffein, byttet til økologisk frukt og grønt og drakk bare vann. Ingen alkohol heller. Ellers spiste vi normalt (men vi har et sunt kosthold i utgangspunktet).

Det høres egentlig litt stress ut når jeg leser selv hva vi gjorde, men vi synes det bare var konstruktivt å gjøre "noe" i en ellers kaotisk situasjon som man har null kontroll over :) Så får vi se om det hjelper og om vi klarer å spiren helt til målstreken :)
Dette var jeg ikke klar over når det gjelder kakao. Jeg spiser sjokolade hver dag. Fra nå er det stopp. En veldig fin motivasjon å slutte for.
Vi har mistet 9 ganger men så klarte vi å få en jente:dummy1: Plutselig sitter den hele veien:p

Takk for denne infoen. Nå skal noe gjøres i matveien her i hus. Makse sjansene på prøverør.

Dette var jeg ikke klar over når det gjelder kakao. Jeg spiser sjokolade hver dag. Fra nå er det stopp. En veldig fin motivasjon å slutte for.
Vi har mistet 9 ganger men så klarte vi å få en jente:dummy1: Plutselig sitter den hele veien:p

Takk for denne infoen. Nå skal noe gjøres i matveien her i hus. Makse sjansene på prøverør.

Så lenge det er melkesjokolade så er det heldigvis mindre koffein enn kaffe eller pepsi max, men 100g mørk sjokolade inneholder like mye koffein som en kopp kaffe :) Melkesjokolade har 1/3 av den mengen.
Det er mange som bare kutter litt ned på forbruket, men for oss var det like greit å bare slutte helt. Det synes jeg er enklere. Litt kjipt med julefeiring uten sjokolade, men vi klarte oss :) Det tok en uke med hodepine for å avvenne oss all koffeinen vi hadde fått i oss, men så deilig når abstinensene er over :) Så fantastisk å høre at dere fikk et barn etter på ha mistet så mange ganger :Heartred

Ok, vet bare at om man tar støttevitaminer og Q10 som er lett oppløselig så kan man legge seg på en normal dose for å hjelpe kroppen å ta opp. Altså 100 mg pr dag. Så høy dose må nok da være fordi kroppen ikke lett tar opp Q10 uten hjelp.
Også er det viktig å ikke ta Q10 og blodfortynnende medisiner samtidig

Hei:)
Ser du skriver det er viktig å ikke ta q10 når man går på blodfortynnende, kan jeg spørre hvorfor? :) jeg hadde ikke hørt det før så ble nysgjerrig på hva det gjør? :)

Hei:)
Ser du skriver det er viktig å ikke ta q10 når man går på blodfortynnende, kan jeg spørre hvorfor? :) jeg hadde ikke hørt det før så ble nysgjerrig på hva det gjør? :)
Hei. Nå er det 5 år siden jeg leste meg opp på dette, så husker ikke nøyaktig. Men mener at det hadde noe med effekten av de blodfortynnende medisinene å gjøre.
(Tenker uansett at de som bruker q10 og andre tilskudd bør gi beskjed til behandlede lege slik at de kan råde/fraråde tilskudd ihht pasientens medisiner. )

Hei. Nå er det 5 år siden jeg leste meg opp på dette, så husker ikke nøyaktig. Men mener at det hadde noe med effekten av de blodfortynnende medisinene å gjøre.
(Tenker uansett at de som bruker q10 og andre tilskudd bør gi beskjed til behandlede lege slik at de kan råde/fraråde tilskudd ihht pasientens medisiner. )
Takk for svar:)
Jeg tar ikke q10 selv da jeg følte ikke jeg fant nok info om det,, men vurderte det før oppstart :)

Vi har vært igjennom ivf.

Vi hadde to avbrutte forsøk der vi fikk ut kun 1 egg hvor det delte seg feil. Andre gang 4 tomme skall. Derfor 2 forsøk uten innsett.

Leste og begynte på q10, både meg og mannen. På neste ivf forsøk fikk vi ut 5 egg, 2 skall. 3 befruktet og 1 ble til blasto som jeg ble gravid med , 11 uker nå:)

Jeg har pga en operasjon lav amh og dårlig kvalitet pga endometriose. Så jeg har troa på at q10 kan ha hjulpet oss.:)

Er denne den «riktige» typen? Redd for å kjøpe feil☺️

Vedlegg

• 4981EA02-5788-43FE-A5F0-E738104D7758.png
    4981EA02-5788-43FE-A5F0-E738104D7758.png
    47,6 KB · Visninger: 213
Er denne den «riktige» typen? Redd for å kjøpe feil☺️
Ja det er riktig type. Den er litt rimeligere så det er enten 30mg eller 50mg. Den dyre til over 500 er 100mg

Hei :) Så flott resultat! Kan jeg spørre deg hvor lenge du gikk på 600 mg før forsøk?

Åh, det husker jeg ikke... Men tror jeg begynte rett etter negativt forsøk (avbrutt pga manglende utvikling) og da gikk det vel ca 2 måneder før uttak :)

Hvis det blir flere uttak på oss begynner jeg på de 2-3 måneder før, og følger samme "oppskrift".

Back
Topp