Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Hadde jeg bedt mannen dele på utgiftene til kosttilskudd (vi gjør det jo faktisk for vårt felles potensielt kommende barn), så hadde han fått sjokk.Ja Ja fy søren det koster... hadde mannen visst hvor mye jeg har brukt på tilskudd
Qinon er bra det også. Kroppen gjør det om til uniqinol men noe går tapt i prosessen. Så det har absolutt hatt effekt!Hei! Jeg hadde tatt Q10 qinon i 3 måneder før jeg fant ut at drt var feil Q10. Jeg har brukt riktig i 10 dager. Jeg skal ha inseminering i kommende syklus, om rundt 2-3 uker.
Bør jeg doble dosen? Nå tar jeg 200 mg daglig.
Takk for tips?Jeg og mannen min har gått på Q10 siden november (sammen med multivitaminer og ekstra c-vitaminer). Mannen tok også Melatonin (men det burde vel strengt tatt jeg tatt siden det øker eggkvaliteten). Vi kuttet også ut all koffein både i drikke og mat (ingen sjokolade heller ) og byttet all frukt/grønt til økologisk. Grunnen til at vi gjorde alt dette er fordi dette er oppskriften på å bedre eggkvaliteten fra boken "It starts with the egg" .
Vi hadde egguttak nå i januar hvor vi fikk ut 3 egg. 1 av eggene ble satt inn og førte til graviditet, mens de 2 andre eggene ble blasto og fryst ned. Vi fikk altså så maks uttelling vi kan få på 3 egg. Om det har noe med Q10 å gjøre kan vi jo aldri vite, men for oss skadet det iallefall ikke å prøve
Takk for tips?
Kutte ut sjokolade Jeg kan ha vilja til det hvis det er det som skal til.
Kan du skrive handleliste på vitaminer og hva man ikke skal spise her?
Og liste på noe matvarer man bør spise?
Qinon er bra det også. Kroppen gjør det om til uniqinol men noe går tapt i prosessen. Så det har absolutt hatt effekt!
Ikke at jeg skal leke forsker og fagperson for det er jeg absolutt ikke! Jeg har bare gjettet meg frem til hva jeg vil bruke. Hvis vår kommende ICSI resulterer dårlig på egg og resultat så vurderer jeg å øke. I forskningsrapporten jeg fant hadde de brukt mellom 300-600mg regnet ut ifra hva personen hadde av hormonverdier, egg, alder osv.
Takk for tips?
Kutte ut sjokolade Jeg kan ha vilja til det hvis det er det som skal til.
Kan du skrive handleliste på vitaminer og hva man ikke skal spise her?
Og liste på noe matvarer man bør spise?
Dette var jeg ikke klar over når det gjelder kakao. Jeg spiser sjokolade hver dag. Fra nå er det stopp. En veldig fin motivasjon å slutte for.Vi kuttet ut sjokolade fordi det inneholder koffein og selvfølgelig all drikke med koffein. Det er noen studier som viser at koffeinintak både hos mannen og kvinnen før unnfangelsen dobbler risikoen for spontanabort, noe som er hovudproblemet vårt. Vi har mistet 7 ganger.
Mannen min tok B-daddy (inneholder q10), komplett mann mulitvitamin, møllers tran, melatonin og 1000mg vitamin C.
Jeg tok Gravid multivitamin med omega 3 (Nyoplus Gravid) og q10.
Kostholdsmessig holdt vi oss begge unna koffein, byttet til økologisk frukt og grønt og drakk bare vann. Ingen alkohol heller. Ellers spiste vi normalt (men vi har et sunt kosthold i utgangspunktet).
Det høres egentlig litt stress ut når jeg leser selv hva vi gjorde, men vi synes det bare var konstruktivt å gjøre "noe" i en ellers kaotisk situasjon som man har null kontroll over Så får vi se om det hjelper og om vi klarer å spiren helt til målstreken
Dette var jeg ikke klar over når det gjelder kakao. Jeg spiser sjokolade hver dag. Fra nå er det stopp. En veldig fin motivasjon å slutte for.
Vi har mistet 9 ganger men så klarte vi å få en jente Plutselig sitter den hele veien
Takk for denne infoen. Nå skal noe gjøres i matveien her i hus. Makse sjansene på prøverør.
Ok, vet bare at om man tar støttevitaminer og Q10 som er lett oppløselig så kan man legge seg på en normal dose for å hjelpe kroppen å ta opp. Altså 100 mg pr dag. Så høy dose må nok da være fordi kroppen ikke lett tar opp Q10 uten hjelp.
Også er det viktig å ikke ta Q10 og blodfortynnende medisiner samtidig
Hei. Nå er det 5 år siden jeg leste meg opp på dette, så husker ikke nøyaktig. Men mener at det hadde noe med effekten av de blodfortynnende medisinene å gjøre.Hei
Ser du skriver det er viktig å ikke ta q10 når man går på blodfortynnende, kan jeg spørre hvorfor? jeg hadde ikke hørt det før så ble nysgjerrig på hva det gjør?
Takk for svarHei. Nå er det 5 år siden jeg leste meg opp på dette, så husker ikke nøyaktig. Men mener at det hadde noe med effekten av de blodfortynnende medisinene å gjøre.
(Tenker uansett at de som bruker q10 og andre tilskudd bør gi beskjed til behandlede lege slik at de kan råde/fraråde tilskudd ihht pasientens medisiner. )
Ja det er riktig type. Den er litt rimeligere så det er enten 30mg eller 50mg. Den dyre til over 500 er 100mgEr denne den «riktige» typen? Redd for å kjøpe feil
Tusen takk! fant den på 100mg! Bestilt nå, spent på resultatet!Ja det er riktig type. Den er litt rimeligere så det er enten 30mg eller 50mg. Den dyre til over 500 er 100mg
Jeg brukte 600 mg før siste forsøk, første gang av 4 egguttak jeg ble gravid med levende baby og fikk på frys. Selv lab på Porsgrunn var overrasket.
Vurderer sterkt nå også..
Hei Så flott resultat! Kan jeg spørre deg hvor lenge du gikk på 600 mg før forsøk?