Se her:) Forskning om Q10 påvirker lave reserver, høy alder, PCOS

Jeg prøver uten ivf og lurer hva andre gjorde. Tok q10 gjennom hele PP eller bare til eggløsning? Jeg må vente førte mens etter siste abort og kanskje gyn undersøkelse pga mulig cyste på venstre side men bør jeg ta q10 hele tiden eller ikke?
 
Jeg prøver uten ivf og lurer hva andre gjorde. Tok q10 gjennom hele PP eller bare til eggløsning? Jeg må vente førte mens etter siste abort og kanskje gyn undersøkelse pga mulig cyste på venstre side men bør jeg ta q10 hele tiden eller ikke?
I følge en bok som heter "It starts with the egg", som blir holdt som en slags hellig bok i ei gruppe jeg er med i, skal man starte å jobbe med eggkvaliteten 3 måneder før egget skal til pers. Så hvis man har uttak eller starter prøving i april skal man helst starte med vitaminer og kosttilskudd i januar. Om man starter i februar eller mars, så er det sikkert bedre enn ingenting.
 
Jeg ble igjen i tvil om hvilken man egentlig bør ta når jeg leste heftet som fulgte med Q10-en jeg bestilte.
Snapchat-8709941.jpg
 
Den nederste; bioactive Q10 Uniqinol (om jeg har har forstått det rett) :)
Ja, var den jeg hadde sist. Men når man leser teksten, så står det at den øverste er "det offisielle referansepunktet ved internasjonal forskning på Q10". Hvis det er den som er forsket på, hvordan vet man at den andre er bedre? :confused005
 
Ja, var den jeg hadde sist. Men når man leser teksten, så står det at den øverste er "det offisielle referansepunktet ved internasjonal forskning på Q10". Hvis det er den som er forsket på, hvordan vet man at den andre er bedre? :confused005


Har ikke peiling. Bare kjøpt det jeg "har fått beskjed om". :joyful: Jeg skjønner at du stusser på det..
 
Har ikke peiling. Bare kjøpt det jeg "har fått beskjed om". :joyful: Jeg skjønner at du stusser på det..
Jeg også, sånn egentlig. Jeg er jo kjemiker da, så når det står "den reduserte formen", så kan det bety at molekylet har mistet et proton og er negativt ladet, og i teorien mer åpen til å binde seg til ting.

Jeg tror jeg bare fortsetter å følge tipset om type som er blitt gitt av deg og andre.

Googlet litt, og så denne setningen: "In terms of human studies, a recent study in China that enrolled 186 women with poor ovarian response found that taking 200 mg of CoQ10 three times daily for 60 days improved ovarian response before IVF or ICSI." Så det skal jeg prøve istedenfor seks tabletter på kvelden som jeg hadde tenkt. :)
 
Jeg også, sånn egentlig. Jeg er jo kjemiker da, så når det står "den reduserte formen", så kan det bety at molekylet har mistet et proton og er negativt ladet, og i teorien mer åpen til å binde seg til ting.

Jeg tror jeg bare fortsetter å følge tipset om type som er blitt gitt av deg og andre.

Googlet litt, og så denne setningen: "In terms of human studies, a recent study in China that enrolled 186 women with poor ovarian response found that taking 200 mg of CoQ10 three times daily for 60 days improved ovarian response before IVF or ICSI." Så det skal jeg prøve istedenfor seks tabletter på kvelden som jeg hadde tenkt. :)


Jeg skjønner :) Jeg har fordelt 6 tabletter på morgen og kveld, håper det har gjort samme nytten :joyful:
 
Fyttigrisen for en pris på dette her. Men hvis det hjelper så er det vel kanskje verdt det. Interessant iallefall.
 
Hei :)

Hva gjør dere ifht Q10 ved IVF/inseminering?

Kutter dere dette ut ved uttak/inseminering, for så og starte helt på nytt igjen med tre nye måneder før nytt IVF/inseminering, eller fortsetter dere med Q10 til eventuell positiv test er påvist?

Om dette var forståelig:)
 
Hei :)

Hva gjør dere ifht Q10 ved IVF/inseminering?

Kutter dere dette ut ved uttak/inseminering, for så og starte helt på nytt igjen med tre nye måneder før nytt IVF/inseminering, eller fortsetter dere med Q10 til eventuell positiv test er påvist?

Om dette var forståelig:)

Jeg støtter meg litt på denne.
https://relis.no/sporsmal_og_svar/5-4012?source=relisdb

Og kutter ned til 200 mg om dagen etter innsett.
Om jeg ikke blir gravid så har jeg i alle fall ikke stoppa helt opp.
 
Obs. Glemte å si at man burde stoppe om man går på blodfortynnende som støttemedisin, fordi q10 kan gjøre at det blodfortynnende ikke fungerer like godt.


Ja, jeg vet det... Men så dumt å slutte også også igang med 3 nye måneder... Tror jeg heller stopper etter inseminineringen. Eller hadde du stoppet helt?
 
Ja, jeg vet det... Men så dumt å slutte også også igang med 3 nye måneder... Tror jeg heller stopper etter inseminineringen. Eller hadde du stoppet helt?
Vanskelig dette her.... usikker altså, men jeg skal jo be om blodfortynnende denne gangen, så om jeg får det så kanskje det er best å stoppe. Er jo i så fall bare 10 dager uten q10.
Har jo gjort alt jeg kan for kvaliteten så om det er blodfortynnende som er trikset for at egget fester seg også, så tenker jeg det er verdt å stoppe. Selv om det utsetter eventuelt nytt uttak.
 
Vanskelig dette her.... usikker altså, men jeg skal jo be om blodfortynnende denne gangen, så om jeg får det så kanskje det er best å stoppe. Er jo i så fall bare 10 dager uten q10.
Har jo gjort alt jeg kan for kvaliteten så om det er blodfortynnende som er trikset for at egget fester seg også, så tenker jeg det er verdt å stoppe. Selv om det utsetter eventuelt nytt uttak.


Jeg spurte legen på onsdag om jeg kunne gå på begge deler samtidig. Ja, sa han. Merkelig. Men han sa jo også at el ville være om ca en uke, og den var nok igår.

Hm, ikke så lett. Jeg er enig med deg, men vet ikke om der er verdt å stoppe opp for min del. Nå ble det bare hjemmeprøving en gang på eggløsningsdagen, kanskje idag, men er vel liten vits. Men jeg vil nok tenke annerledes ved inseminering om en måneds tid og slutte da.

Takk for at du deler dette. Du er god :)
 
Noen i denne tråden som har gjort seg noen flere erfaringer med q10? Noen solskinnshistorier her? :joyful: Jeg har gått på q10 siden slutten av februar nå, i forbindelse med at jeg har mistet tidlig to ganger på rad, så håper q10 hjelper! Har gode eggreserver, normal kvalitet og ikke pco da, og er 28 år.. men alle monner drar tenker jeg :Heartred
 
Noen i denne tråden som har gjort seg noen flere erfaringer med q10? Noen solskinnshistorier her? :joyful: Jeg har gått på q10 siden slutten av februar nå, i forbindelse med at jeg har mistet tidlig to ganger på rad, så håper q10 hjelper! Har gode eggreserver, normal kvalitet og ikke pco da, og er 28 år.. men alle monner drar tenker jeg :Heartred
Nå har jeg ikke bare tatt q10 og jeg er i IVF verden så kanskje ikke helt det du trenger svar på, men her kommer i alle fall mine erfaringer.

IVF nr 1. (Uten q10 og andre tilskudd) mange egg ut, men kun ett overlevde til insett og ble ikke gravid.
IVF 2. (Ca 2 mnd på q10 og andre tilskudd) mange egg ut, flere som utviklet seg flere dager enn første forsøk. Så kvaliteten på eggene var gått opp. 1 egg overlevde til insett. Ikke gravid.
IVF 3. (4 mnd på q10 og andre tilskudd) denne gangen med litt annen medisin i forbindelse med forsøket. Mange egg ut, 1 egg satt inn og 2 på frys. Ble gravid, men mistet i uke 10. Har etter dette funnet ut at jeg har en blodsykdom som gjør at jeg lettere får blodpropp og det kan være grunnen til at jeg mistet.
2 mnd etter jeg mistet ble jeg gravid på egen hånd, men mistet da desverre også i uke 10. Denne gangen hadde jeg fått blandt annet blodfortynnende og andre støttemedisiner.
Jeg fortsetter med q10 og andre tillegg for jeg tror virkelig det har hjulpet. Skal gjennom ny IVF runde i juni og har da tatt tillegg i 3 mnd. Krysser fingrene for mange egg av god kvalitet også denne gangen.
 
Back
Topp