Prøver på nr 2 (har pcos)

Hvis det stemmer, det jeg leste i en annen tråd eller et annet forum et sted, så betyr dette hcg på 200-2000. Og hvis det stemmer, har det gått fra 62 til over 200 på to dager, noe som jo er ganske normalt og bra! Selv om det skulle stått 3+ nå som jeg evt er 5 uker på vei. Men det kan man ikke forvente når hcg var på 62 for to dager siden... Vel, jeg krysser fingrene og håper det beste og frykter det verste.
 

Vedlegg

  • IMG_20200913_065416.jpg
    IMG_20200913_065416.jpg
    12,3 KB · Visninger: 73
Hvis det stemmer, det jeg leste i en annen tråd eller et annet forum et sted, så betyr dette hcg på 200-2000. Og hvis det stemmer, har det gått fra 62 til over 200 på to dager, noe som jo er ganske normalt og bra! Selv om det skulle stått 3+ nå som jeg evt er 5 uker på vei. Men det kan man ikke forvente når hcg var på 62 for to dager siden... Vel, jeg krysser fingrene og håper det beste og frykter det verste.
Eg tok ein sånn når eg va 5+3 og fekk fortsatt 2-3 uker. Ette ultralyden på fredagen så har eg mest sannsynlig vært 5+6 når eg tok den. Ikkje unormalt å få 2-3 frem til uke 6-7. Men det er jo økning uansett så eg ville bestilt ultralyd, for du kan jo ha mista ein tvilling siden du blødde elle hatt sein festeblødning? Ellers er det veldig normalt å blø i svangerskap også
 
Eg tok ein sånn når eg va 5+3 og fekk fortsatt 2-3 uker. Ette ultralyden på fredagen så har eg mest sannsynlig vært 5+6 når eg tok den. Ikkje unormalt å få 2-3 frem til uke 6-7. Men det er jo økning uansett så eg ville bestilt ultralyd, for du kan jo ha mista ein tvilling siden du blødde elle hatt sein festeblødning? Ellers er det veldig normalt å blø i svangerskap også
Takk for det du sier. Jeg har time til lege i morgen tidlig, så da skal jeg be om henvisning til ul, samtidig ta ny blodprøve for å sjekke hcg. Jeg blødde ingenting forrige graviditet, men graviditeter er jo ikke like.

Var ei anna ei som også hadde hatt det som meg og likevel var gravid. Der lurte de også på om det kunne vært en tvilling hun mista, men de visste ikke hvorfor hun blødde.
 
Da har jeg vært og tatt blodprøve. Hvis hcg har steget betraktelig, blir jeg henvist til ul for å sjekke hvordan det står til der inne. Hvis ikke, blir jeg veldig skuffet og lei meg. Forbereder meg på det.

Legen kunne også fortelle at testene kan stige etter en abort, men undret seg over at de gjorde det når det skjedde så tidlig. Hun virket også litt overrasket over den sterke positive testen for i dag. Ikke så positiv over det lave nivået fra fredagens blodprøve. Men men, får vel se svaret i morgen.

Jeg har slitt sånn med å sove hele helga pga spenning over dette her. Slitsomt at jeg må bli så besatt av dette. Hvorfor kan jeg ikke bare la det gå sin gang og tenke på noe annet?

Hva tror dere? Noen som har opplevd å få positiv test 8 dager etter første blødning?
 

Vedlegg

  • IMG_20200914_124916.jpg
    IMG_20200914_124916.jpg
    33,1 KB · Visninger: 101
Jeg er så spent på svaret i morgen at jeg blir sliten av alle følelsene jeg har samtidig. Jeg begynte så smått å føle på litt kvalme i gårkveld og sporadisk i dag. Men jeg mistenker at jeg er kvalm fordi jeg er så spent. Pust med magen, det er ikke noe jeg får gjort noe med nå uansett. Skulle ønske det fantes en anti-tanke-pille noen ganger. Skulle ønske jeg hadde badekar, for akkurat nå kunne jeg trengt et langt, varmt og avslappende bad.
 
Da har svaret kommet: 275

Fra 62 på fredag til 275 på mandag. Bør være noe der da, vel? Da håper jeg det blir tidlig ultralyd. Kjenner at jeg sliter litt med å tro på det enda. Har ikke kjent meg så veldig gravid de siste to dagene, bortsett fra liiitt sporadisk kvalme og litt stølhet nederst i magen av og til. Ellers veldig lite.
 
Jeg aner ikke hvor langt jeg egentlig er på veg, så det får jeg oppdatere etter ultralyd. Nå tør jeg ikke Google mer, for det var en fryktelig slitsom helg med mye spenning. Nå får det gå som det går. Går det ikke, så er det ikke noe jeg kunne gjort noe med uansett. Og går det rette veien, er det selvfølgelig veldig gledelig.

Innimellom kjenner jeg null og nix til at jeg er gravid. Så plutselig får jeg en slags ømhet i livmorområdet, eller stikking eller mensmurring og strålingen. Litt lemus også. Sånn svinger det i løpet av hele dagen.

Jeg er veldig redd for at det er noe som er galt, så jeg er spent på ul. Håper jeg får det fort!

Blir værende her i dette "prøverommet" til jeg har fått bekreftet denne graviditeten.
 
Måtte spørre legen hvordan jeg skulle tolke svarene og om jeg fikk henvisning til ul. Hun var egentlig usikker på om jeg kunne være gravid, da verdiene var så lave. Hun hadde forventet at de var litt høyere. Men jeg skulle få henvisning for å sjekke det ut.

Måtte bare ta en test til i dag, men jeg er tom for de testene jeg har brukt tidligere, så har ikke noen å sammenligne med nå, men den er fortsatt knallpositiv da. Har bestilt flere tester. Kommer til å bruke en formue på å teste. I tillegg må jeg ta eggløsningstester også og prøve på å bli gravid igjen, i tilfelle jeg ikke er det nå. For et liv...
 

Vedlegg

  • IMG_20200916_175808.jpg
    IMG_20200916_175808.jpg
    18,8 KB · Visninger: 75
  • IMG_20200916_175808.jpg
    IMG_20200916_175808.jpg
    18,8 KB · Visninger: 75
Måtte spørre legen hvordan jeg skulle tolke svarene og om jeg fikk henvisning til ul. Hun var egentlig usikker på om jeg kunne være gravid, da verdiene var så lave. Hun hadde forventet at de var litt høyere. Men jeg skulle få henvisning for å sjekke det ut.

Måtte bare ta en test til i dag, men jeg er tom for de testene jeg har brukt tidligere, så har ikke noen å sammenligne med nå, men den er fortsatt knallpositiv da. Har bestilt flere tester. Kommer til å bruke en formue på å teste. I tillegg må jeg ta eggløsningstester også og prøve på å bli gravid igjen, i tilfelle jeg ikke er det nå. For et liv...

For en ufattelig nervepirrende reise! Håper du får time raskt og får et kjapt svar fra eller til. Men stigningen er jo bra i mine øyne, det kan jo hende at du produserer hcg seint! Og som du også har tenkt, at det kan ha vært en tvilling i starten. Masse lykke til, håper for deg!:hello2
 
For en ufattelig nervepirrende reise! Håper du får time raskt og får et kjapt svar fra eller til. Men stigningen er jo bra i mine øyne, det kan jo hende at du produserer hcg seint! Og som du også har tenkt, at det kan ha vært en tvilling i starten. Masse lykke til, håper for deg!:hello2
Ja, det kan jeg skrive under på! Begynner å roe meg litt nå, men er fortsatt bekymret og undrende. Håper virkelig det ikke tar så lang tid før jeg får komme til ul. Blir godt med et svar uansett hva svaret er.
 
Jeg har ikke kjent meg spesielt gravid i dag, så jeg begynte å tenke at jeg sikkert ikke er det. Jeg har faktisk litt økt sexlyst, så kanskje jeg til og med har supertidlig eggløsning igjen. Hvem vet? Kanskje jeg må ta en eggløsningstest i kveld, bare for å sjekke. Haha.

Jeg dro for å trene litt i kveld, men halvveis måtte jeg bare avslutte, da jeg fikk vondt i nede i magen og følte litt nedpress. Akkurat da kjente jeg meg gravid. Så klarte jeg å kjenne igjen smertene. Og det er de samme som jeg kan få noen ganger etter samleie når jeg har eggløsning og luft i magen/evt forstoppa. Så jeg vet ikke hva det skal bety akkurat nå... Noen som har kjent eggløsningssmerter ved graviditet? Hvis det er noen som har eggløsningssmerter her da..
 
Måtte bare sjekke. Kommer nok ikke til å finne ut om jeg har eggløsning så lenge jeg har hcg i blodet og urinen. Aldri fått mer positiv eggløsningstest før. Haha! Jaja, vi får bare ha litt sex da, sånn i tilfelle. :laughing002
 

Vedlegg

  • IMG_20200916_225547.jpg
    IMG_20200916_225547.jpg
    20,4 KB · Visninger: 87
Vel... Vi hadde sex i går.. Tenkte hele tiden at, nei, jeg er ikke gravid. I morges var testen hakket svakere og det var litt blodspotting på papiret. Samtidig kjenner jeg på milde menssmerter og jeg spotter både brunt og rosa friskt blod på papiret.

Jeg kjenner på en lettelse over at dette er over. Så det går helt fint med meg. Skal likevel dra på ul, så jeg får undersøkt litt.

Tror ikke jeg skal ta noen test neste gang jeg får mensen. Da får det bare gå som det går....
 
Spesielt at streken kan gå fra så sterk til så svak på et døgn. Men sånn er det.

Jeg har ikke blødd veldig mye i dag, men litt, og hatt litt menssmerter, men det avtok litt utpå ettermiddagen.

Har fått time til TUL fredag om ei uke. Greit å få sjekka ut ting uansett.
 

Vedlegg

  • IMG_20200917_212840.jpg
    IMG_20200917_212840.jpg
    19,7 KB · Visninger: 90
Spesielt at streken kan gå fra så sterk til så svak på et døgn. Men sånn er det.

Jeg har ikke blødd veldig mye i dag, men litt, og hatt litt menssmerter, men det avtok litt utpå ettermiddagen.

Har fått time til TUL fredag om ei uke. Greit å få sjekka ut ting uansett.
Sender deg en stor klem :Heartred
 
I dag har jeg ikke hatt spesielt med smerter. Litt mensmurring og bare spottet brunt. Tok en test som var sterkere enn den jeg tok i går, så de testene der tar jeg med en klype salt. Tror de er bestilt på ebay.
 

Vedlegg

  • IMG_20200918_104048.jpg
    IMG_20200918_104048.jpg
    26,1 KB · Visninger: 85
Jeg fortsetter å teste med de testene jeg har igjen. Haha. Venter hele tiden på at streken skal bli svakere... Nå har jeg ingen å sammenligne med da, men...

Jeg oppdaterer mest her for å ha noe å se tilbake på. Uansett hvilken vei dette går, kan det jo være greit å vite at jeg fortsatt testet positiv to uker etter jeg blødde. (Har lest at man kan ha hcg i seg i 9 uker etter SA, men vet ikke om det også gjelder når man mister så tidlig?) Og 29 dager etter EL.

Blir nedtelling til fredag nå!! Er noe dritt å vente og ikke vite. Jeg blir lettet og glad uansett hva de finner ut der, så lenge jeg får et svar og kan gå videre.

Kjenner fortsatt på mensmurringer litt nå og da... Ellers veldig lite.
 

Vedlegg

  • IMG_20200920_010401.jpg
    IMG_20200920_010401.jpg
    13,7 KB · Visninger: 65
Da må jeg oppdatere ordentlig her.

Etter å ha spottet brunt noen dager, fikk jeg plutselig sterke menssmerter mens jeg var ute og gikk tur. Skjønte at nå var det noe galt og snudde og gikk hjem så fort jeg klarte med veldige magesmerter. Tok meg en paracet og la meg på sofaen. Hadde da blødd bittelitt. Mannen mente jeg burde ringe legevakta, så jeg gjorde til slutt det. Legen ville ha meg inn til sjekk. Jeg kjørte til legevakta og legen trykket på magen og prøvde å se noe med ul uten hell. Så han måtte ringe gyn for å høre. Gyn ville ha meg inn til en sjekk med en gang. Så da ble det taxi til sykehuset og inn til innvendig ul. Der fant han altså ingenting i livmora, men derimot svangerskap i ene egglederen og en masse blod utenfor. Det ble straks kikkhullsoperasjon i natten og ene egglederen ble tatt.

Så nå får jeg bare slappe av og ta det med ro noen uker før vi prøver på nytt igjen. Legen sa jeg ville få en mensblødning etter hvert. Og den ene egglederen kan hente egg fra begge eggstokkene. Så det er jo positivt.

Akkurat nå føler jeg meg litt svak og sheiki etter narkose og alt, og litt vondt i såret på magen. Ble ikke så mye søvn i natt... Narkosesøvn!

Tenk om jeg ikke hadde dratt til legevakta... Kanskje hadde egglederen sprukket til slutt. Skummelt å tenke på.
 

Vedlegg

  • Snapchat-919801055.jpg
    Snapchat-919801055.jpg
    19,1 KB · Visninger: 99
Da har det gått to uker siden operasjon. Disse ukene har gått så fort! Ukene før gikk i sneglefart! Nå er vi snart klar for PP3 og krysser fingrene for bedre lykke denne gang. Har ingen forventinger om at det skal gå med en gang. Prøver iallefall ikke å forvente det. Fikk tips om å forvente at jeg skal bli gravid innen et år, så blir jeg heller positivt overrasket.

Skal prøve å ikke være så veldig aktiv her, og prøve å leve litt mer. Det blir så fort altoppslukende for meg og det tror jeg ikke er bra for meg. Oppdaterer bare om det skjer noe nytt og spennede.
 
Back
Topp