Prøver på nr 2 (har pcos)

Over 3 uker siden operasjon og jeg venter fortsatt på at kroppen skal stabilisere seg. Har spottet litt nå og da, trodd at mensen kommer, men det varer bare noen dager.. Eller sist, kun en dag. Så nå håper jeg kroppen har blødd fra seg det den skal og at alt er fint der inne.

Aner liksom ikke når jeg skal få eggløsning eller når neste mens vil komme. Venter i spenning. Har egentlig ikke tenkt så veldig mye på den der prøvingen/graviditeten. Det blir vel mer fokus på det når ting stabiliserer seg. Men planen om en baby på våren kan vi bare vinke hadet til! Så nå har det ikke så mye å si når den babyen kommer. Men håper det skjer til neste år.
 
Eggløsning
Snart 4 uker siden operasjon og jeg tror endelig at jeg faktisk har eggløsning igjen!

Vi har akkurat vært på en romantisk kjærestetur, så det er bare helt perfekt!

Siste eltest tatt i ettermiddag - den ser positiv ut! Har også kjent på livmortappen, og den kjentes åpen og myk ut. Og i kveld har jeg skikkelig eggløsningssmerter i magen.
 

Vedlegg

  • IMG_20201017_192057.jpg
    IMG_20201017_192057.jpg
    9,7 KB · Visninger: 78
  • IMG_20201017_202147.jpg
    IMG_20201017_202147.jpg
    14,2 KB · Visninger: 69
Last edited:
3pp, 9dpo

Nå har jeg begynt å bli ganske spent på om det er noe der inne som vokser eller om mensen vil komme. I går og forgårs måtte jeg tisse hele tiden. Og da jeg trente i går holdt jeg på å tisse på meg da jeg løp. Har ganske slapp muskulatur der fra forrige fødsel enda. Dette kan også skje før jeg skal ha mensen. Kjente såvidt på livmortappen i gårkveld og den var ganske langt ned og hard inni og litt myk utenpå. Kan se for meg at det er den som presser på urinrøret/blæra eller noe sånn.

Tro om jeg klarer å vente med å ta test til dag 14!
 
10dpo
Jeg føler virkelig ikke at jeg er gravid, så jeg orket ikke ta noen test i morges, selv om jeg hadde tenkt å gjøre det.

En gang jeg gikk på do spottet jeg litt lyserosa på papiret. Ingenting i trusa og ingenting neste gang jeg gikk på do. Kjente litt mensmurring også, så jeg tenker at nå er nok mensen i gang. Og jeg leste litt om den der livmortappen - og jeg tror den er så langt ned nå at det tyder på mensen. Synes også den kjennes litt åpen ut, men akkurat det synes jeg er litt vanskelig å kjenne.

Jeg klarte ikke vente helt uansett, så jeg tok en test i kveld - helt meningsløst. Såklart blendahvit!
 
Last edited:
12 dpo

Vel, det har ikke kommet noe mer blod. Men mensmurringa fortsetter og jeg kjente også på litt kvalme i går og i dag. Og har også hatt økt utflod i dag.

Ble overtalt til å kjøpe en test og ta i kveld, men den var så negativ man kan få det.

Måtte undersøke livmortappen litt og nå var den mye høyere opp og lukket. To dager til evt mensen og den har krøpet ganske langt opp og lukket seg. Fra å være så langt nede som det bare går an og åpen, til høyt oppe og lukket rett før mensen. Jeg vet ikke om jeg kan tolke det som noe positivt?

I morgen får jeg lønn og da skal jeg bestille flere gtest-strimler. Så da blir det testing neste uke hvis mensen ikke dukker opp.
 
PP4, DAG 1
Vel vel... Mensen kom som bestilt! Skuffet, men det går bra enn så lenge.

Denne syklusen har jeg tenkt å følge med på livmortappen, for moro skyld. Og kanskje tempe også. Aldri gjort det før, så det blir spennende å lære noe nytt om kroppen.
 
Kjedelig mensen kom som bestilt. Forstår du er skuffet over den kom.
Masse lykke til med å bli kjent med kroppen din på en ny måte.
 
Dag 14
Vel, det har ikke blitt noe av tempingen, da jeg glemmer det hver morgen. Da er jeg så trøtt og bare opptatt av å få sove litt mer.

Men livmortappen har jeg undersøkt litt. Nesten hver kveld. Har glemt det en og annen kveld.

Ikke så lenge til evt neste eggløsning nå. Har til og med glemt å ta eggløsningstester. Får se om jeg husker det i morgen.

Litt deilig å være så avslappet i forhold til det hele. Godt å bare leve litt og kose seg også.

Hvis det ikke blir noen graviditet før jul, så skal jeg be om henvisning til gyn, for å sjekke hvordan det står til der inne.
 
Last edited:
Dag 16
Vel, det er eggløsningstid igjen. Livmortappen er litt høyt, myk og åpen. Jeg har også økt utflod. Testen er enten positiv eller sterk iallefall. Den var sterk i går også, men ikke helt positiv.
 

Vedlegg

  • IMG_20201115_181056.jpg
    IMG_20201115_181056.jpg
    28,1 KB · Visninger: 62
8 dpo
Ca den dagen. Jeg har sjekket livmortappen hver kveld denne syklusen. Men tempingen klarte jeg ikke begynne med en gang. Kommer ikke på det en eneste morgen heller. Kun i gårkveld jeg ikke husket å sjekke livmortappen, for da hadde jeg overnattingsbesøk.

Men den har fra å være langt ned, myk og åpen ved mens, krøpet sakte men sikkert mer og mer opp og blitt hardere og lukket seg mer og mer. Nå er den sånn passelig høyt oppe, hard, litt myk og lukket. Forrige syklus på 8 dpo var den veldig langt ned. Så noe er annerledes. Men mulig alt var tull da, siden det var første ordentlige mens etter operasjon.

Denne gangen skal jeg vente med å ta en test til jeg er 15 dpo. Jeg skal klare å vente til da!! Med mindre mensen lommer... Da blir det ingen testing.
 
10 dpo
Jeg er morsom. Tenkte at jet har jo så mange tester, så hvorfor ikke bare svi av en. Ikke antydning til strek der... Har kjent på litt lette mensmurringer i dag og tipper mensen er like rundt hjørnet. Livmortappen er fortsatt høyt oppe, hard og lukket. Noe den var like før mensen forrige syklus også.

I dag har jeg vært og tatt influensavaksinen, så jeg skal slippe å tenke på det.
 
11 dpo
Livmortappen er fortsatt ganske høyt og passelig hard. I går på dagen syntes jeg den kjentes litt åpen og litt lavere ut, men i kveld var den som de forrige dagene. Jeg fikk litt økt utflod i går og i kveld har jeg kjent på litt stølhet nede i magen og korsryggen.

Vel, mensen er sikkert på vei snart!
 
12 dpo
Jeg er så usedvanlig sliten. Begynner jo å lure på om det kan være fordi det er noen hormoner som har begynt å jobbe i kroppen. Håper iallefall på det.

Klarte ikke å vente, så jeg tok en test i morges. Og jeg synes faktisk at jeg kan skimte en strek der. Den er veldig veldig veldig svak, men det er noe der. Det er umulig å få det frem på bilde, men legger ved bilde og negativ av det.

Ser dere antydning til farge?
 

Vedlegg

  • IMG_20201127_083541.jpg
    IMG_20201127_083541.jpg
    12,8 KB · Visninger: 102
  • IMG_20201127_083556.jpg
    IMG_20201127_083556.jpg
    11,1 KB · Visninger: 97
Har faktisk hatt litt vondt i puppene i dag. Det hadde jeg litt i går også, men jeg var usikker på om jeg bare innbilte meg det. Jobber i bhg, så det var vondt at barna satt og lente seg inntil dem da de satt på fanget mitt. Og vondt i puppene har jeg ikke hatt siden jeg ammet min første baby.
 
Ser streken! Men vanskelig å se om det er noe farge der. Hjelper jo ikke at bildekvaliteten blir så dårlig når man legger ut her heller. Krysser fingrene for at det er babystrek og ikke lurestrek ❤️
 
13 dpo
Tok en test i morges også, og der er det ikke noe tvil om at det er en strek. Fortsatt svak, men tydelig synlig. Når til og med mannen ser den... :hilarious: Blir dessverre ikke like tydelig på bildet, men jeg tror dere ser den.
 

Vedlegg

  • IMG_20201128_120737.jpg
    IMG_20201128_120737.jpg
    13,9 KB · Visninger: 118
  • IMG_20201128_120833.jpg
    IMG_20201128_120833.jpg
    9,8 KB · Visninger: 110
Back
Topp