Prøver på nr 2 (har pcos)

PP4, 13 dpo
Litt oppdatering og litt liste.
Livmortappen: Middels høyt, bløt, hard og lukket.
Symptomer:
* Litt ømme pupper (ikke brystvorter)
* Litt støl nederst i magen og korsryggen
* Ganske så trøtt og sliten
* Småkvalm og veldig dårlig matlyst

Kjenner ikke så mye. Mest etter mye bevegelse. Er fortsatt redd for at mensen kommer likevel, eller at dette ikke skjer enda. Føles for godt til å være sant.

Last edited:
14 dpo
Jeg vet ikke om jeg skal skrive dpo eller uker gravid eller hva jeg skal. Klarer ikke helt stole på at jeg er gravid. Kjenner så utrolig lite og testene er enda svake. Men jeg har ikke fått noe mensen enda iallefall. Ikke kjent så mye i dag. Bare litt småkvalm etter mye stress og lite mat. Litt murring innimellom, men veldig lite.

Blir nok en test i morgen også!

Jeg er nå 4 uker på vei! Men jeg blir nå værende her til jeg vet helt sikkert at dette går veien. For hvis det ikke gjør det, er vi jo fortsatt prøvere.

Dagens test!

Vedlegg

• IMG_20201130_083805.jpg
    IMG_20201130_083805.jpg
    16,5 KB · Visninger: 124
4 +2
Symptomene er de samme.

Litt småkvalm ved mye stress og lite mat. Trøtt. Litt stikking/ømhet nederst i magen av og til. Litt ømhet i puppene av og til. Ingen mens og positiv strek da!

Er så spent på fortsettelsen!

4+3
Har kjent veldig lite i dag faktisk. Så lite at jeg nesten ble litt bekymret. Men kjenner litt ømhet i nedre område etter en veldig aktiv dag.

Tok en eggløsningstest i dag, som jeg trodde var en gtest. Den var supermegapositiv. Haha.

Vedlegg

• IMG_20201201_182907.jpg
    IMG_20201201_182907.jpg
    14,3 KB · Visninger: 97
4+4
Nå snakker vi babystrek! Denne streken er jeg fornøyd med!! Jeg er gravid!! Og i går ble jeg 30! For en fin bursdagsgave!

Da tror jeg det blir en liten pause her, så hopper jeg videre til gravidforum. Kommer tilbake hit igjen om ting går galt...

Vedlegg

• IMG_20201202_111521.jpg
    IMG_20201202_111521.jpg
    16,2 KB · Visninger: 132
Last edited:
Dårlige nyheter
Vel, da skulle jeg vært 7+3, men på innvendig ultralyd i dag så hun ikke noe bankende hjerte. Bare en klump inni et hulrom i livmora. Det var nok bare plommesekken, tenkte hun. Det må ha stoppet opp mye tidligere og det mistenkte jeg også. Bare så merkelig å bli så kvalm som jeg har vært den siste uka. Litt bedre de siste dagene, men likevel unødvendig.

Så da er jeg tilbake her igjen... Har tatt blodprøve i dag og fått henvisning til ny ul-sjekk på sykehuset og evt starte abort i mellomjula. Ble veldig lei meg for dette, men nå må vi bare prøve å kose oss i jula likevel.

I morgen skal jeg på sykehuset og det gruer jeg meg litt til. Har fortsatt de samme symptomene og det er ikke spesielt gøy når det ikke er noe positivt i vente...

I morgen skal jeg på sykehuset og det gruer jeg meg litt til. Har fortsatt de samme symptomene og det er ikke spesielt gøy når det ikke er noe positivt i vente...
Huff, det er så vanskelig når det står på. Håper det går så bra som det kan. :Heartred

Jeg tok blodprøve samme dag som jeg var på tul - altså forrige tirsdag. Den var på 85000. Pga jula ble det ikke tatt ny prøve før mandagen som var nå. Altså 6 dager etterpå. Den var på 126000. Det stiger, men det har ikke doblet seg så mye som man kan forvente normalt, vel?

Men nå får jeg jo svar i morgen uansett. Men nå kjenner jeg at jeg er så spent at jeg har lyst å gråte... Kommer til å få en ny sorgreaksjon igjen på å se at det fortsatt er lite liv å se. Gruer meg også til å starte abort.

Da har jeg vært til ul igjen. De kunne fortsatt ikke se noe bankende hjerte. Men det jeg så var annerledes enn det jeg så for en uke siden. Og siden hcg hadde steget noe, ville de at jeg skulle ta en ny blodprøve igjen i dag og komme tilbake om en uke til ny ul. Bare for å være helt sikker før vi setter i gang en medisinsk abort.

Så da blir det en ny lang uke med venting...

Siste ul for denne gang. Hcg hadde sunket til 95000 og de kunne fortsatt ikke se noe annet enn en plommesekk, så i morgen skal jeg ta medisinsk abort hjemme sammen med mannen min. Jeg gleder meg virkelig ikke. Det har vært en tung og slitsom jul med mange gravidsymptomer og følelser som løper løpsk. Har grått en uke nå og forberedt meg ganske godt på morgendagen og det som skal skje. Det har gått bra i dag, men jeg gruer meg veldig til i morgen. Er fortsatt litt småkvalm nå og da og puppene verker litt, men ellers i mye bedre form. Og det er nok fordi hcg har sunket en del.

Nå vil jeg bare bli ferdig med det hele, så vi kan starte på nytt igjen.

Back
Topp