Prøver på nr 2 (har pcos)

Cornelialill

Elsker forumet
Lager en dagboktråd her, da dette babyprosjektet går helt i hodet på meg. Tenkte at jeg skulle ta det rolig denne gangen og bare kose meg og ikke stresse. Men med en gang hjernen min vet at det ikke er noen prevensjon der og det finnes en mulighet for å bli gravid, så klarer jeg nesten ikke tenke på noe annet. Egentlig ganske slitsomt!

Har en gutt på 3 år og nå er vi egentlig veldig klar for en til. Sist gang gikk det med hjelp fra dobbel Pergotime og etter et halvt år med aktiv prøving. Raskere enn forventet. Denne gangen prøver vi uten hjelp i første omgang, da syklusen min har vært meget stabil og jeg er ganske sikker på at jeg har eggløsning.

Tok ut kobberspiralen i begynnelsen av juni og har hatt mensen en gang etter det. Skulle hatt mensen nå, men den lar vente på seg, det samme gjør positiv graviditetstest. Så denne ventingen kan jeg ikke fordra! Jeg håper hver dag, selv om testen var blendahvit 15 dpo. Ganske sikker på at jeg testet positiv noen dager før ikm med førstemann... Er nå på dag 34 og ingen mens. Hadde positiv eltest på dag 17.
Har hatt mensmurring de siste tre dagene, så jeg var sikker på at nå kom mensen. I tillegg har jeg kjent små stikkinger i magen tidligere. Men man kjenner jo alt mulig når man prøver.... Selv om jeg egentlig ikke har kjent noe særlig etter. Har lite symptomer på å noe som helst ellers. Gjerne del om noen er i samme båt eller opplevd lignende og likevel vært gravid.

Synes det er hyggelig å skrive i denne prosessen, så det blir oppdatering her underveis! Takk til alle som kommenterer og leser ❤️
 
Hei!

Jeg er i samme båt mtp. på prøvingen. :dummy: Jeg er i første prøveperiode nå, og kjenner meg veldig igjen med den stressingen så fort vi er uten prevensjon. :hilarious: Jeg har vært megatålmodig hele det siste året, selv om jeg egentlig var klar på å få en til men gubben dro litt på det. Tenkte ikke så ofte på det, og dagene fløy avgårde. Nå som han har sagt ja til nr. 2 har jeg blitt helt tullekopp :hilarious: Og dagene bare snegler seg avgårde :confused:

Vi har også en treåring, og trodde jeg skulle kose meg mer med denne runden. Men nei, med en gang det er mulighet for å bli gravid, blir jeg en testetøs :rolleyes::hilarious:
 
Første PP her også. Måtte se tilbake på forrige mensen og da var også mensen noen dager forsinket, så kanskje syklusen min er litt lengre enn da jeg hadde spiral. Så hvis det går like lang tid som forrige, så skal ikke mensen komme før på lørdag.

Tenkte det samme. Tida går ekstremt sakte! Har ikke jobba så hardt som sist gang helt enda, med eltesting hver dag og sex annen hver dag, men tok noen eltester, hvor den ene var positiv, så skulle vært innafor. Men jeg tror nok ikke det gikk på første forsøk

Bedre lykke neste gang!
 
Last edited:
Leste litt om livmortappen. Jeg har bare tilfeldig kjent den innimellom og den var nettopp veldig langt opp. Men nå i kveld kjentes den veldig lavt og hard. Tror aldri jeg har kjent den så hard før. Men det er sikkert fordi jeg sjelden putter fingeren inni der like før mensen. Så nå tipper jeg mensen kommer snart. ‍♀️ Vel vel... Kanskje jeg faktisk bomma fullstendig på når jeg egentlig hadde eggløsning. Vi får se, kanskje blir det på lørdag! Den må gjerne vente til søndag, for på lørdag skal jeg på stranda
 
Dag 38, fortsatt ingen mens... :confused005

Jeg som hadde så stabil syklus mens jeg hadde kobberspiral. Den skal jo ikke påvirke hormonene, den... Jeg som trodde syklusen skulle være så stabil og fin nå. Trodde det skulle gå fort denne gangen...
 
Leste litt om livmortappen. Jeg har bare tilfeldig kjent den innimellom og den var nettopp veldig langt opp. Men nå i kveld kjentes den veldig lavt og hard. Tror aldri jeg har kjent den så hard før. Men det er sikkert fordi jeg sjelden putter fingeren inni der like før mensen. Så nå tipper jeg mensen kommer snart. ‍♀️ Vel vel... Kanskje jeg faktisk bomma fullstendig på når jeg egentlig hadde eggløsning. Vi får se, kanskje blir det på lørdag! Den må gjerne vente til søndag, for på lørdag skal jeg på stranda

hei :) litt i samme situasjon som deg, og derfor havnet jeg tilfeldigvis innom her :) prøver på nr 2, og har pcos. Jeg har svært uregelmessig mens etter prevensjonsslutt, så foreløpig har jeg ikke oversikt over hvor lange sykluser jeg har, og når el kommer. Jeg har imidlertid lest meg frem til at ved pcos vil man kunne få uriktig resultat ved el tester, så kan være at du ikke hadde el når du tenkte :) lykke til, håper det går raskt for oss begge :)

legger ved link: https://no.clearblue.com/hvordan-bli-gravid/fertilitetsproblemer/pcos
 
hei :) litt i samme situasjon som deg, og derfor havnet jeg tilfeldigvis innom her :) prøver på nr 2, og har pcos. Jeg har svært uregelmessig mens etter prevensjonsslutt, så foreløpig har jeg ikke oversikt over hvor lange sykluser jeg har, og når el kommer. Jeg har imidlertid lest meg frem til at ved pcos vil man kunne få uriktig resultat ved el tester, så kan være at du ikke hadde el når du tenkte :) lykke til, håper det går raskt for oss begge :)

legger ved link: https://no.clearblue.com/hvordan-bli-gravid/fertilitetsproblemer/pcos

Hei. Takk for at du skriver her. Jeg har også lest at man ikke kan stole helt på eltester når man har pcos. Sist gang var jeg til gyn og tok innvendig ul og blodprøve som bekreftet eggløsning. Det skjedde faktisk på dag 17 den gang. Etter dobbel Pergotime. Samme dag som jeg testet positiv nå.

Iom at jeg ikke gikk på hormonprevensjon, tenkte jeg at syklusen fortsatt skulle være så regelmessig som den hadde vært siden jeg fikk mensen igjen etter fødsel.

Så lenge jeg får mensen!! Og forhåpentligvis eggløsning. Fikk mensen i dag, så jeg regner det som dag en igjen nå!

Fikk du noe hjelp sist gang og hvordan er der nå? :)
 
Last edited:
Oppdatering!

Da kom endelig mensen! Masse menssmerter og mensblod! Så da blir det en ny spennende prøveperiode!
:love022:love7:sign17:sign19

PP2, Dag 1: Mensen og menssmerter!
 
Last edited:
Hei. Takk for at du skriver her. Jeg har også lest at man ikke kan stole helt på eltester når man har pcos. Sist gang var jeg til gyn og tok innvendig ul og blodprøve som bekreftet eggløsning. Det skjedde faktisk på dag 17 den gang. Etter dobbel Pergotime. Samme dag som jeg testet positiv nå.

Iom at jeg ikke gikk på hormonprevensjon, tenkte jeg at syklusen fortsatt skulle være så regelmessig som den hadde vært siden jeg fikk mensen igjen etter fødsel.

Så lenge jeg får mensen!! Og forhåpentligvis eggløsning. Fikk mensen i dag, så jeg regner det som dag en igjen nå!

Fikk du noe hjelp sist gang og hvordan er der nå? :)

sist gang måtte jeg ha letrozol for å få el. Var til gym for noen uker siden som mente jeg burde prøve dobbel dose første gangen, for å følge opp med enkel kur I noen måneder etterpå hvis det ikke skulle klaffe på første runde. Har ikke fått tilbake mens etter fødsel enda, så nå jeg er klar for det er det bare å begynne på tablettene en dag. Problemet er at vi nattammer fortsatt litt, og letrozol havner i melken. Er i gang med å avvenne :)
 
sist gang måtte jeg ha letrozol for å få el. Var til gym for noen uker siden som mente jeg burde prøve dobbel dose første gangen, for å følge opp med enkel kur I noen måneder etterpå hvis det ikke skulle klaffe på første runde. Har ikke fått tilbake mens etter fødsel enda, så nå jeg er klar for det er det bare å begynne på tablettene en dag. Problemet er at vi nattammer fortsatt litt, og letrozol havner i melken. Er i gang med å avvenne :)

Jeg skjønner! Ammet også helt til han ble 3 år nå i juli. Ønsket ikke å amme gjennom graviditeten eller amme to stk, så da ble det slutt. Men jeg har hatt veldig regelmessig mens siden jeg fikk den tilbake 9 mnd etter fødsel. Spent på om jeg må ha noe medisinsk hjelp denne gangen. Tenker å prøve noen runder først. Er jo helt vanlig at det kan ta opp til 8 mnd å bli gravid for friske, sa gynekologen min.

Det blir spennende da!
 
PP2, dag 2: Mye menssmerter!! Mer enn vanlig egentlig... Men det er jo ikke så spennende med mensen. Må innrømme at jeg ble glad for mensen, da betyr det at noe funker! Bedre med mensen enn ingenting iallefall.
 
PP2, dag 10: Da vi prøvde på førstemann sa gynekologen at vi måtte ha sex annen hver dag fra dag 10. Men da tok jeg også dobbel Pergotime - da det klaffet. Denne gangen er det ingen medikamenter i bruk enda. Jeg tok en eltest i ettermiddag, noe jeg skal prøve å huske å gjøre hver dag fremover. Da pcos kan gi feil svar på eltester, må jeg ha noen å sammenligne med. De er aldri helt hvite til meg.
 

Vedlegg

  • IMG_20200812_213033.jpg
    IMG_20200812_213033.jpg
    19,2 KB · Visninger: 111
PP2, dag 11:

Tok en eltest på kvelden... Føles helt meningsløst, da jeg vet at eggløsningen ikke kommer på enda noen dager, om den i det hele tatt kommer. Men det er jo litt spennende å følge med på også.

Jeg er ikke spesielt glad i prosesser, sånn generelt. Vil at ting skal skje med en gang. Vil klare alt med en gang. Det er så kjedelig å vente. Men egentlig så vier jeg ikke oppmerksomheten til dette såå mye enda, bortsett fra at vi skal ha sex da. Blir verre om 14 dager osv.
 

Vedlegg

  • IMG_20200813_223242.jpg
    IMG_20200813_223242.jpg
    18,1 KB · Visninger: 101
Back
Topp