Prøver på nr 2 (har pcos)

Uff.. hadde så inderlig håpet for dere ❤️ Skjønner at dette har vært en tung jul.

Håper dere snart har hellet med dere ❤️

Da har jeg kommet meg gjennom den dagen jeg gruet meg sånn til. Jeg bestemte meg for å sove utpå litt i går og tok alle tabletter kl. 11. Jeg var skikkelig redd og spent og ante ikke hva som ville møte meg av smerter og kroppslige kjensler. Å vente og grue seg sånn var nok det verste av det hele. Fra kl. 12 begynte jeg gradvis og svakt å kjenne menssmerter. Kl. 14 toppet det seg og jeg lå på sofaen med ei varmepute på magen og rugget. Da jeg kjente at det begynte å komme noe ut, løp jeg på do. Det var endelig i gang. Smertene ble noe mer holdbare etter at jeg begynte å blø, men den jobbet fortsatt. Gikk på do hver halvtime, om ikke oftere. Som alle vet, kommer det ut små klumper. Jeg presset så mye jeg fikk til ut, for jeg ville bli ferdig med det og få ut alt.

Jeg synes ikke det var noe ekkelt med det som kom ut og var nysgjerrig på det. Plaget meg lite, for jeg visste det jo. I slike situasjoner kan jeg få litt galgenhumor som beskytter meg.

Utover dagen ble smertene mildere og mildere. Tok en liten dose med smertestillende igjen kl. 17. Hadde litt magesmerter da jeg la meg, men i morges kjente jeg veldig lite. Bare milde menssmerter og normal blødning.

Så dette gikk altså over all forventning. Trodde jeg skulle ligge på sofaen og vri meg i smerte og spy. Var ikke kvalm i det hele tatt. Men så hadde jeg jo tatt ganske mye smertestillende og kvalmestillende da.

Med psyken har det gått bra etter at lettelsen over det skumle ga seg. Jeg har sørget ferdig de forestående ukene, så nå er jeg faktisk i veldig godt humør og formen har jo vært stigende pga fallende hcg-verdier. Så nå er jeg veldig klar for en ny prøveperiode. Legen sa at det gjorde ingenting om jeg ble gravid før jeg fikk en mens igjen. Om fire uker må jeg ta en graviditetstest for å sjekke at alt har kommet ut. Og det står at jeg bør vente en uke etter jeg har sluttet å blø, før vi har sex.

Det er mye man skal gjennom... Pleier å si at jeg samler på erfaringer. Det er ikke så dumt, det heller. Men jeg håper virkelig jeg slipper å gå gjennom dette her en gang til. Må si at de ukene med venting var noe dritt. For en drittjul det har vært. Nå er det bokstavelig talt lysere dager i sikte!

Vedlegg

• IMG_20210108_105748.jpg
    IMG_20210108_105748.jpg
    52,9 KB · Visninger: 91
3 uker siden jeg tok medisinsk abort. Det har faktisk gått utrolig fort. Mye fortere enn ventingen i jula. Jeg har blødd mindre og mindre og mindre. Så har jeg hatt en dag her og en dag der hvor jeg plutselig blødde bittelitt mer og hadde litt mensmurring. Men nå tror jeg det holder på å avta helt. Det er bare brunt slim igjen. Håper jeg snart er ferdig med det. Har også hatt vondt i hodet siden aborten. Men det har vært mye på jobb.

Vi har også kjøpt oss hus midt oppi dette, som vi flytter inn i i mai. Det gleder vi oss masse til og det blir nok mye fokus på det fremover. Så er spent på hvordan det kommer til å gå med prøvingen fremover. Håper bare syklusen blir normal fort og at det ikke blir noe mer tull. Har faktisk ikke tenkt så mye på den der graviditeten. Det er liksom ikke noe stress.

Tok en gtest og en eltest for en uke siden. Knallpositiv. De nederste er for i dag. Ser ut som det går nedover.

Vedlegg

• IMG_20210128_234754.jpg
    IMG_20210128_234754.jpg
    17,4 KB · Visninger: 89
Last edited:
Jeg aner ikke hvor i syklusen jeg kan sette meg. Etter å ha blødd i to uker, småblødd og spottet i en uke... Forså plutselig få milde menssmerter og blør litt mer, samt at det kom ut store klumper forrige helg, så gikk det gradvis og raskt nedover. Og i dag hadde jeg min første dag uten et eneste spor i trusa og på papiret.
Fire uker siden aborten og graviditetstest en er endelig negativ! Den ene gangen jeg blir glad for negativ test. Det var faktisk en megasvak strek der, men den bryr jeg meg ikke så mye om..

Endelig kan vi begynne på nytt igjen!

Hvis vi regner den siste blødningen som en slags mens, så er jeg på dag 9 nå. Vanskelig å si hva eltestene betyr akkurat nå, men jeg har begynt å følge det hver dag.

Vedlegg

• IMG_20210203_100619.jpg
    IMG_20210203_100619.jpg
    18,9 KB · Visninger: 69
Dag 10
Ja, vi later iallefall som det er dag 10, bare sånn for å ha en slags oversikt.

Vi kjørte på i går, og jeg vet ikke hvor lurt det egentlig var, men. Det kom bittelitt rosa med slimet etterpå, men krysser fingrene for at det ikke blir noe infeksjon av det.

Eggløsningstesten var mye sterkere i dag enn i går, så håper på eggløsning snart!! Rart å tenke på. Jeg har vært så opptatt av alt mulig annet, blant annet forberedelse til flytting - sortering, kasting og pakking. Håper bare jeg ikke blir altfor dårlig til vi skal flytte.

I morgen skal vi kose oss på skitur i kulden!

Vedlegg

• IMG_20210207_002319.jpg
    IMG_20210207_002319.jpg
    29,2 KB · Visninger: 60
  • IMG_20210207_002242.jpg
    IMG_20210207_002242.jpg
    21,9 KB · Visninger: 57
Sterke eggløsningssmerter
I dag, etter at jeg hadde vært på do, fikk jeg akutte eggløsningssmerter. Det gjorde så vondt i magen og ryggen og strålte ned mot skjeden at jeg ikke klarte å gå oppreist. Karet meg opp til senga og lå og vred og puster gjennom sterke smerter. Mannen ble redd og ringte legevakta. Gikk på huk ned trappa og fikk komme oss dit, men da ble det såklart litt bedre. Mens jeg ventet ble det også bedre og bedre og bedre. Litt rosa spotting på papiret etter at jeg er på do, ellers er alle prøver fine. Nå er det to timer siden og jeg har ingen smerter annet enn litt ømhet i magen når jeg går fort eller hardt.

Noen flere som har opplevd skikkelig sterke eggløsningssmerter etter abort?

Det er ikke uvanlig for meg å ha skikkelig eggløsningssmerter, men så vonde som de var denne gangen kan jeg ikke huske at de har vært.

Da er jeg på dag 8 av en mensblødning. Jeg håper dette er slutten på blødningene og at syklusen stabiliserer seg. Har snakket med lege og fått henvisning til gynekolog på sykehuset for en sjekk, siden jeg fortsatte å spotte og det liksom aldri har gitt seg. Tok abort den 8. januar, så det begynner å bli en stund siden.

Planen om en vår-baby blir kanskje realitet likevel, om det tar enda lenger tid før jeg blir gravid.

I går og i dag har jeg kjent litt vondt i puppene. Jeg kan jo også muligens være på dag 12 etter eggløsning. Jeg vet ikke altså. Håper på mer svar neste uke på sykehuset.

CD 12

Jeg sluttet å blø for tre dager siden, men i gårkvekd spottet jeg igjen brunt. Så irriterende at det aldri skal ta slutt. Jeg var også til en siste kontroll på sykehuset hvor hun påpekte at jeg hadde normalt med cyster og perfekte eggstokker. Det var ca 4 mm igjen av rester der inne og hun regnet med det ville komme ut ved neste mens, så hun regnet aborten som fullendt.

Det jeg sitter og lurer på nå er om det er mulig å bli gravid før neste mens, selv om det er 4mm igjen der inne. Og hva med den eggløsningen jeg hadde fem dager før mensen. Kan den ha gjort meg gravid, selv om jeg begynte å blø? Ikke at hun så noe til det da.

Vi får se, vi får se.

CD 18 og jeg har ikke blødd noe mer! Hurra for det! Men det har heller ikke kommet noen ny eggløsning.

Tiden har egentlig flydd avgårde i det nye året. Rart å tenke på at vi startet prøvingen med et ønske om en ny baby i mai. Det ble ingen baby i mai. Vi får se nå om det blir noen eggløsning eller om vi venter til over neste syklus. Har ikke så lyst på en baby på julaften, så det er godt mulig vi hopper over neste syklus.

Last edited:
CD 20 og jeg kan endelig begynne å telle dpo fra i morgen av!

Eggløsningstesten var ganske sterk i går, men enda sterkere i dag igjen!

Altså, lykken er å ha eggløsning etter MA, venting, medisinsk abort, blødning i 6 uker og mensen. Det er snart 8 uker siden aborten og endelig kan vi prøve igjen.

Men jeg vet jo ikke om det går, iom at det er 4mm igjen der inne... Så jeg prøver å senke forventningene litt. En del av meg ønsker også at det ikke skal skje før om to mnd, så det kan bli en baby i januar istedefor. Men samtidig så vil jeg bare bli gravid også.

To venner jeg har prøver også på å bli gravid. Ene med nummer to og andre med nummer en. Er så spent på om de vil klare det også. Det hadde vært så utrolig gøy å ha to stk å dele graviditet og barseltid med.

Vedlegg

• IMG_20210303_162426.jpg
    IMG_20210303_162426.jpg
    11,6 KB · Visninger: 58
  • IMG_20210302_210431.jpg
    IMG_20210302_210431.jpg
    37,4 KB · Visninger: 58
  • IMG_20210303_155905.jpg
    IMG_20210303_155905.jpg
    56,9 KB · Visninger: 56
Da er vi altså på 2 dpo og eltesten er svak igjen, så det betyr at eggløsninga er over og vi kan nå bare vente i spenning! Har sett sånn frem til prøving igjen, men tida går jammen fortere når jeg ikke prøver også. Så nå vil nok de neste to ukene snegle seg avgårde. Og det store spørsmålet er om jeg klarer å vente med å ta en test til ikm!

Min bestevenninne hadde eggløsning noen dager før meg og prøver også på å bli gravid. Hvor gøy hadde ikke det vært om det klaffet for oss begge nå da!?!

Vi har lånt bort treåringen til besteforeldrene for helga, for nå var det lenge siden vi hadde hatt en hel alenehelg sammen. Det skal koses, ryddes, soves og slappes av. Startet det hele med å sove en lang middagshvil på sofaen - noe jeg aldri gjør!

Krysser fingrene for at de 4mm bare hjelper til å holde fast det kjære lille egget. Hvis ikke, blir det ingen skjematisk fremgang den neste syklusen og vi tar det som det kommer.

To mnd til vi flytter også, kjempehyggelig å være kvalm og sliten oppi det hele akkurat da, men...

PP5, CD 23, 3 dpo

Da var 3 dpo overstått. Eltesten er ikke positiv, så El er tydelig over. I morges da jeg undersøkte livmortappen, kjentes den ganske høyt opp og åpen ut. Men jeg synes nesten den kjennes åpen ut hele tiden, og det er sikkert fordi jeg har født før.

Men nå i kveld da jeg kjente, så synes jeg kanskje den var kommet litt lengre ned og var mer lukket. Det er fortsatt ganske oppsvulmet og fuktig inni der.

Vi har hatt en veldig fin dag, bare jeg og mannen. Pyntet oss for hverandre, laget og spist god mat sammen, sett serie og spilt brettspill. Planen var egentlig å gå en tur også, men det er snøstorm ute i dag og i kveld, så det utsetter vi til i morgen og håp om litt sol!

5 dpo

Jeg føler ikke på noen måte at det ble noen graviditet denne gangen. Ikke har jeg egentlig tenkt så mye på det heller. Jeg drikker så og si ikke og på lørdag skulle jeg kose meg med et glass Ginger Joe. Halvveis i glasset kom jeg på at vi prøver å lage barn og at vi er over eggløsningen, så jeg drakk ikke mer av det, bare for å være på den sikre siden. Tør ikke risikere noe.

I dag har jeg vært veldig veldig trøtt. Men det er fordi vi klarte å snu døgnet litt i helga og det var bevisst også. Så det går seg nok til. Har derfor vært skikkelig frossen i hele dag. Hjelper ikke å kle på seg, har bare vært kald hele dagen.

Det gjør liksom ikke så mye om det ikke blir helt enda... Det er på en måte bedre om det blir en januarbaby enn at det blir en desemberbaby. Men det er ikke så lett å styre det heller, så da lar vi naturen styre det litt neste syklus.

7 dpo

Vel... Jeg føler meg helt vanlig og ingenting spesielt. Jeg har vært litt småkvalm innimellom de siste tre dagene, men det tror jeg ikke har noen sammenheng med dette.

Livmortappen er lukket og sånn middels plassert.

I dag rundt kl 13 fikk jeg plutselig et lite stikk/hugg i nederst i magen. Undrer meg jo litt over det... Men ellers, ingenting.

Har tatt eggløsningstest hele veien. Og i dag fikk jeg lyst å svi av en gtest også etter jobb. Vel... Mitt trente øye klarer jo å skimte en supermegasvak strek. Men nå ble jeg jo litt usikker på om det er pga de 4mm restene jeg har eller om det er pga noe nytt... Ikke noe å spekulere i egentlig, men det stikket fikk meg jo til å undre litt.

Bare sånn for å ha skrevet det ned. Jeg sliter også med å holde på tisset. Ikke at jeg må tisse oftere, men det presser liksom på og det lekker på en måte.

Vedlegg

• IMG_20210310_223056.jpg
    IMG_20210310_223056.jpg
    11,3 KB · Visninger: 56
  • Negative Image_c44ac138-e99e-4d97-b4f3-c18805fcdc2d.jpg
    Negative Image_c44ac138-e99e-4d97-b4f3-c18805fcdc2d.jpg
    11,3 KB · Visninger: 70
Last edited:
PP5, 8dpo
Tok en test i morges, men jeg kunne ikke se noen strek på den. Sammenlignet den med den jeg tok i går og jeg så forskjell på dem. Det var altså ikke noe innbildning at det var strek på den i går. Tok til og med en til i ettermiddag som også var uten strek. Skjønner ikke hvorfor det kom en svak strek i går.

Kjenner egentlig ingenting til at jeg skulle vært gravid, så jeg vet ikke jeg. Hvis jeg virkelig skal tenke etter, så må jeg tisse litt mer, kanskje litt oppblåst og en sånn følelse nede i magen som jeg ikke kan forklare. Som om det faktisk er noe der. Har også litt sånn der vondt/at det henger seg opp der i magen når jeg bøyer meg/reiser meg. Har også vært litt småkvalm i dag, og de siste tre dagene. Men det synes jeg er litt vel tidlig.

En del av meg håper litt at det egentlig ikke skjer før om to mnd ish... Så det blir en januarbaby istedenfor, men jeg vil jo gjerne ha en baby uansett da.

Last edited:
9 dpo
Vel... Skulle jo vente med å ta test til i morgen, men klarte såklart ikke det og var dum nok som brukte opp tidligtestene i ettermiddag. Så ikke noe strek. Så i morgen blir det en vanlig test... Tviler egentlig på at den er positiv. Men jeg har vært litt kvalm og oppblåst i hele dag.

Vi får se, vi får se. Har ikke kjent så mye til stikking og mensmurring... Litt stølhet bare.

Back
Topp