Det tar visst litt tid å lage noe perfekt <3 Sol.i.hjertet

Sol.i.hjertet

Gift med forumet
Assistert-jentene
Novemberbarna 2021
:helloSå kom dagen for min del også. Sol.i.hjertets dagbok er født!:flower

Jeg har selv hatt mye glede av å lese andres historier her inne, og finner både trøst og styrke i at det er flere som møter på utfordringer på veien mot familieforøkelse. På tunge dager søker jeg solskinnshistorier, og på gode dager finner jeg stor glede i å glede meg med de som opplever å lykkes.

Så hvem er jeg? Jeg er 27 år gammel og bor på Østlandet. Lykkelig gift med verdens fineste mann i starten av 30-årene, i et lite hus med en liten hage. Vi har pratet om barn siden vi ble sammen for flere år siden, og i september 2019 gikk startskuddet. Vi er begge friske, trener og spiser sunt. Er ikke ekstreme på noen som helst måte - alt med måte er vårt mantra. Med dette utgangspunktet var jeg klar for å få en positiv test innen tre måneder prøving:hilarious:

Og man må jo le litt over sin egen uvitenhet og naivitet, ikke sant? Vi har nå passert ett års prøving. Ett år uten en eneste positiv graviditetstest. Har brukt el-tester noen mnd, og tempet noen mnd. Har i tillegg kraftige el-smerter og stort sett tydelig el-slim. På grunn av at det har virket veldig stabilt, så har jeg ikke testet etter el hver mnd.

Her kommer vår reise litt mer kronologisk for de det måtte interessere (oppdateres fortløpende):

19. september 2019 - tr og første prøveperiode offisielt i gang!:D:dummy::dummy1:

Pp 1 - 26 dager - positiv el-test, ikke notert cd
Pp 2 - 26 dager - positiv el-test, ikke notert cd
Pp 3 - 28 dager - positiv el-test, ikke notert cd

Begynner å bli litt bekymret for om dette skal gå...:wideyed:

Pp 4 - 27 dager - positiv el-test cd 13
Pp 5 - 25 dager - positiv el-test cd 13
Pp 6 - 28 dager

SJEKK på Klinikk Hausken. Årsaken til at vi gikk til sjekk allerede etter et halvt år er fordi jeg har historikk med cyster på eggstokkene fra tenårene. Ingen avvik på verken meg eller mannen ble funnet. Beskjed om å fortsette og prøve til det har gått et år. Takk for ingenting, tenkte jeg:p

Pp 7 - 25 dager
Pp 8 - 25 dager
Pp 9 - 26 dager
Pp 10 - 25 dager
Pp 11 - 26 dager - positiv el-test cd 12
Pp 12 - 27 dager - positiv el-test cd 13
Pp 13 - 24 dager - positiv el-test cd 10/11

Begynner her å innse at IVF kan bli aktuelt og får sendt henvisning til Riksen via Hausken. De har allerede tatt alt av prøver som må til, så denne kan sendes direkte. Vi ønsker å starte i det offentlige da vi fortsatt er unge og kan vente litt og prøve selv i mellomtiden...

Jeg får i tillegg kjennskap til at jeg har en AMH på 10, noe som er lavt min alder tatt i betraktning. FSH er derimot normal, det er fint. Jeg får tatt en progesteronprøve hos fastlegen, for har lenge hatt en mistanke om at jeg har lavt progesteron. Får tilbake et resultat på 18 på cd21, noe som bekrefter min mistanke. Sender da en melding til Hausken, og må bare skryte av hyggelig oppfølging derfra. Jeg får resept på Lutinus (progesteronstøtte) for å ta etter el i pp14. Dersom dette ikke funker skal jeg i pp15 prøve Letrozol cd4-9, deretter sette Ovitrelle etter ul-sjekk på cd10, og deretter ta Lutinus i lutealfasen igjen.

Eggløsning har i alle de foregående pp-ene vært mellom cd11-14, og lutealfasen har vært på 11-13 dager. Pp14 er veldig spennende, for endelig skal jeg få prøve progesteron! Tenk om det er dette som skal til! Men så var det å få den eggløsningen da...

Pp 14 - 33 dager - positiv el-test cd 17
Ventet og ventet på el... Cd18 skulle el vise seg å bli denne gangen (bekreftet med temp). Startet på Lutinus to dager etter positiv test. Fikk en bitteliten rosa blødning på papiret 6dpo. Mulig svakt positive tester 10 og 12 dpo? 15dpo blenda test. Lutinus KAN holde temp kunstig høy og forhindre tr. Etter avtale med Hausken slutter jeg med Lutinus. Spotter litt på kvelden 15dpo. Tok siste Lutinus på morgenen. Tr kom ila natten.
Pp15 - 27 dager - el cd 13
Første syklus med Letrozol, Ovitrelle og Lutinus! Se fra s. 4. Oppdaget cyste på eggstokk. Spørsmål om endometriose?
Pp16 - 23 dager - Pause fra alt. Hodet og kropp må hvile. Henvisning til St. Olavs i stedet for Riksen
pga kortere ventetid.
Pp17 - 26 dager - Første IVF-forsøk på St. Olavs! Se fra s. 13. Overstimulert og totalfrys. Fem perfekte små blastoer på frys:Heartred
Pp18 - Hvilemåned. Se fra s. 27. Kroppen må restaureres etter overstimulering.
Pp19 - Januar 2021 og første fryseforsøk i naturlig syklus med Lutinusstøtte. Se fra side 31. Forsøket ble avbrutt fire dager før innsett på grunn av koronarestriksjoner.
Pp20 - Fryseforsøk, se fra s. 43. Planlagt innsett i uke 8. Gravid:angel8
 
Last edited:
:helloSå kom dagen for min del også. Sol.i.hjertets dagbok er født!:flower

Jeg har selv hatt mye glede av å lese andres historier her inne, og finner både trøst og styrke i at det er flere som møter på utfordringer på veien mot familieforøkelse. På tunge dager søker jeg solskinnshistorier, og på gode dager finner jeg stor glede i å glede meg med de som opplever å lykkes.

Så hvem er jeg? Jeg er 27 år gammel og bor på Østlandet. Lykkelig gift med verdens fineste mann i starten av 30-årene, i et lite hus med en liten hage. Vi har pratet om barn siden vi ble sammen for flere år siden, og i september 2019 gikk startskuddet. Vi er begge friske, trener og spiser sunt. Er ikke ekstreme på noen som helst måte - alt med måte er vårt mantra. Med dette utgangspunktet var jeg klar for å få en positiv test innen tre måneder prøving:hilarious:

Og man må jo le litt over sin egen uvitenhet og naivitet, ikke sant? Vi har nå passert ett år prøving. Ett år uten en eneste positiv graviditetstest. Har brukt el-tester noen mnd, og tempet noen mnd. Har i tillegg kraftige el-smerter og stort sett tydelig el-slim. På grunn av at det har virket veldig stabilt, så har jeg ikke testet etter el hver mnd.

Her kommer vår reise litt mer kronologisk for de det måtte interessere:

19. september 2019 - tr og første prøveperiode offisielt i gang!:D:dummy::dummy1:

Pp 1 - 26 dager
Pp 2 - 26 dager
Pp 3 - 28 dager

Begynner å bli litt bekymret for om dette skal gå...:wideyed:

Pp 4 - 27 dager - positiv el-test cd 13
Pp 5 - 25 dager - positiv el-test cd 13
Pp 6 - 28 dager

SJEKK på Klinikk Hausken. Årsaken til at vi gikk til sjekk allerede etter et halvt år er fordi jeg har historikk med cyster på eggstokken fra tenårene. Ingen avvik på verken meg eller mannen ble funnet. Beskjed om å fortsette og prøve til det har gått et år. Takk for ingenting, tenkte jeg:p

Pp 7 - 25 dager
Pp 8 - 25 dager
Pp 9 - 26 dager
Pp 10 - 25 dager
Pp 11 - 26 dager - positiv el-test cd 12
Pp 12 - 27 dager - positiv el-test cd 13
Pp 13 - 24 dager - positiv el-test cd 11

Begynner her å innse at IVF kan bli aktuelt og får sendt henvisning til Riksen via Hausken. De har allerede tatt alt av prøver som må til, så denne kan sendes direkte. Vi ønsker å starte i det offentlige da vi fortsatt er unge og kan vente litt og prøve selv i mellomtiden. Forespeilet oppstart januar 2021.

Jeg får i tillegg kjennskap til at jeg har en AMH på 10, noe som er lavt min alder tatt i betraktning. FSH er derimot normal, det er fint. Jeg får tatt en progesteronprøve hos fastlegen, for har lenge hatt en mistanke om at jeg har lavt progesteron. Får tilbake et resultat på 18 på cd21, noe som bekrefter min mistanke. Sender da en melding til Hausken, og må bare skryte av hyggelig oppfølging derfra. Jeg får resept på Lutinus (progesteronstøtte) for å ta etter el i pp14. Dersom dette ikke funker skal jeg i pp15 prøve Letrozol cd4-9, deretter sette Ovitrelle etter ul-sjekk på cd10, og deretter ta Lutinus i lutealfasen igjen.


Eggløsning har i alle de foregående pp-ene vært mellom cd11-14, og lutealfasen har vært på 11-13 dager. Pp14 er veldig spennende, for endelig skal jeg få prøve progesteron! Tenk om det er dette som skal til! Men så var det å få den eggløsningen da...

Pp 14 - pågående - ventet og ventet på el... Trodde det kom til å bli en anovulatorisk syklus. Cd18(!) skulle el vise seg å bli denne gangen (bekreftet med temp). Er i skrivende stund på cd26, 8dpo, og veldig spent. Fikk en bitteliten rosa blødning på papiret 6dpo. Kan det ha vært...? Og når er da nå min IKM??? Oppdatering følger...
Velkommen i dagbok-gjengen! :joyful:Spennende å følge deg videre:) Håper du får positiv test om noen dager! :Heartred
 
Der var du, ja! Følger spent med de kommende dagene :)
 
Hipp hurra for dagbok!!:smiley-bounce012 Enda enklere å følge med på veien din!:Heartred
Når jeg leser første innlegg her nå, ser jeg jo at vi har hatt ganske mye til felles i prøveperioden! Kjempefint at du får prøve støttemedisiner nå, og vi satser på at det er det som skal til for dere!:Heartred Uansett er det jo kjempefint å ha den IVF-henvisiningen i bakhånd, i tilfelle dere kommer til januar og har lyst til å prøve!:smug: Gleder meg til å følge med!!
 
Å hurra!:bookworm: Siden vi har fått samme diagnose med lav AMH, er det spennende å følge med på reisen din:happy: Er spent på om progesteronstøtte hjelper for deg, det var liksom aldri oppe til diskusjon hos meg:bored: Var bare rett på IVF! Tross for kort lutealfase hos meg og..

Leste nylig at bloggeren Kenza venter bebi nr 2 nå, og hun har AMH på 0,5. Men for henne funket progesteronstøtte og ovitrelle i naturlig syklus bedre enn IVF:) Kan være tilfelle for deg også:happy:

Blir spennende å følge med på veien din videre❤️
 
Velkommen i dagbok-gjengen! :joyful:Spennende å følge deg videre:) Håper du får positiv test om noen dager! :Heartred

Tusen takk for det!:Heartred Krysser alt jeg har for oss begge, vi er jo ikke altfor ulikt i løypa:smiley-angelic003
 
Der var du, ja! Følger spent med de kommende dagene :)

Hehe, ja, nå fant jeg ut at det kanskje var på tide å ha en "lufteplass", og la IKM-gruppen få slippe maset mitt litt:hilarious: Her kan i hvert fall de som ønsker gå inn og lese:D Følger kjempespent med på deg også!:angel8
 
Hipp hurra for dagbok!!:smiley-bounce012 Enda enklere å følge med på veien din!:Heartred
Når jeg leser første innlegg her nå, ser jeg jo at vi har hatt ganske mye til felles i prøveperioden! Kjempefint at du får prøve støttemedisiner nå, og vi satser på at det er det som skal til for dere!:Heartred Uansett er det jo kjempefint å ha den IVF-henvisiningen i bakhånd, i tilfelle dere kommer til januar og har lyst til å prøve!:smug: Gleder meg til å følge med!!

Ja, fant ut at nå var det vel på tide! Vi har absolutt mye til felles, jeg har kjent meg igjen masse i din historie. Krysser alt jeg har for at litt støttemedisiner er det som skal til:Heartred Hvis ikke så er det helt sant, det er kjempefint å ha IVF-henvisningen i bakhånd - en trygghet, på en måte:rolleyes:
 
Å hurra!:bookworm: Siden vi har fått samme diagnose med lav AMH, er det spennende å følge med på reisen din:happy: Er spent på om progesteronstøtte hjelper for deg, det var liksom aldri oppe til diskusjon hos meg:bored: Var bare rett på IVF! Tross for kort lutealfase hos meg og..

Leste nylig at bloggeren Kenza venter bebi nr 2 nå, og hun har AMH på 0,5. Men for henne funket progesteronstøtte og ovitrelle i naturlig syklus bedre enn IVF:) Kan være tilfelle for deg også:happy:

Blir spennende å følge med på veien din videre❤️

Likeså! Synes reisen din (spesielt nå!) er ekstremt spennende:nailbiting: Krysser fingrene for at spirene våre er rett rundt hjørnet:Heartpink

Takk for tips til blogger! Det er jo helt utrolig å bli gravid med så lav AMH. Kjenner slike solskinnshistorier er gode å ha:flower
 
Å hurra!:bookworm: Siden vi har fått samme diagnose med lav AMH, er det spennende å følge med på reisen din:happy: Er spent på om progesteronstøtte hjelper for deg, det var liksom aldri oppe til diskusjon hos meg:bored: Var bare rett på IVF! Tross for kort lutealfase hos meg og..

Leste nylig at bloggeren Kenza venter bebi nr 2 nå, og hun har AMH på 0,5. Men for henne funket progesteronstøtte og ovitrelle i naturlig syklus bedre enn IVF:) Kan være tilfelle for deg også:happy:

Blir spennende å følge med på veien din videre❤️

Altså! Nå har jeg grått meg gjennom Kenzas reise på YouTube:sad010 Så utrolig sterkt, og hun setter jo ord på alt jeg føler på! Takk for tipset, det var skikkelig fint:Heartred
 
Hurra for egen dagbok :smiley-bounce016
Gjør det lettere å følge noens reise, fremfor å måtte lese alle andre plasser :p:p
 
Oi, dette er spennende :woot: Jeg gar akkurat selv blitt gravid på Letrozol og Ovirelle, så har kjempetro på at dere lykkes nå :D
Masse lykke til :Heartred
 
Oi, dette er spennende :woot: Jeg gar akkurat selv blitt gravid på Letrozol og Ovirelle, så har kjempetro på at dere lykkes nå :D
Masse lykke til :Heartred

Det er så gøy å høre! Har hørt mange solskinnshistorier, så håper det er spirekomboen for meg også! Bruker du Lutinus i tillegg? Takk:Heartred
Edit: og gratulerer så mye!! Herregud så herlig med bebis:D:D
 
Det er så gøy å høre! Har hørt mange solskinnshistorier, så håper det er spirekomboen for meg også! Bruker du Lutinus i tillegg? Takk:Heartred
Edit: og gratulerer så mye!! Herregud så herlig med bebis:D:D
Ja, nå skal jeg krysse fingrene for dere :happy:Nei, ikke Lutinus, har lang nok lutealfase:) Har slitt med uregelmessig EL.. Tusen takk for det, nå krysser vi fingrene for at det går bra :)
 
Ååå eeendelig får jeg fulgt deg ordentlig!!:smiley-angelic003 Jeg har stor tro på denne pp'en og gleder meg til fortsettelsen!:Heartbigred :wav
 
Ååå eeendelig får jeg fulgt deg ordentlig!!:smiley-angelic003 Jeg har stor tro på denne pp'en og gleder meg til fortsettelsen!:Heartbigred :wav

Så koselig at du fortsatt følger med:joyful: Det er veldig kjekt å ha en så fin heiagjeng i ryggen i denne tiden:Heartpink Hvordan går det med deg og bebiser og ny leilighet og alt?:D
 
Pp 14 - cd 27 - 9dpo

De siste tre nettene har jeg sovet så utrolig dårlig, men det pleier jeg å gjøre før ikm. Tror det er spenningen ved at det snart er morgen og klart for ny temp og test. For hva hvis denne morgenen viser seg å være den morgenen to streker skal dukke opp for første gang? Jeg har i hvert fall våknet ca samme tid av meg selv, og egentlig ganske perfekt tid for temp! Innenfor en halvtime:p I går var jeg litt down, for trodde tempen var på vei nedover. Nå er jeg litt mer optimistisk igjen:D Legger ved kurven, og også pulskurven for de som også ser på den. Jeg har hørt at den kan gi en indikasjon også? Første gangen jeg tester ut, så har ingen å sammenligne med. Spennende er det i hvert fall uansett, for den er stigende fra mandag, dagen hvor jeg mistenker festeblødning:joyful:
 

Vedlegg

  • 98EC98FF-C670-44A0-AB83-2D72031B452F.jpeg
    98EC98FF-C670-44A0-AB83-2D72031B452F.jpeg
    26,1 KB · Visninger: 204
  • EBA62C69-6F03-42D6-BBCF-F26FAC6B3FD8.jpeg
    EBA62C69-6F03-42D6-BBCF-F26FAC6B3FD8.jpeg
    14,9 KB · Visninger: 210
Last edited:
Back
Topp