Prøver på nr 2 (har pcos)

PP2, dag 12: Som dere kan se, så går ikke eltesten fra svak til sterk, de går nok litt opp og ned. Men nå ble ikke disse tatt på samme tidspunkt, så det kan nok påvirke. Eltester skal ikke tas om morgenen. De to første ble tatt på ettermiddagen, mens den siste litt vel sent på kvelden. Jeg kjenner på meg når jeg har el, så jeg legger egentlig ikke så mye i disse eltestene enda...

Vedlegg

• IMG_20200814_230100.jpg
    IMG_20200814_230100.jpg
    11,8 KB · Visninger: 89
PP2, dag 13: Disse eltestene tar jeg mest for moro skyld, hvis man kan si det. Interessant å se hvordan de er. I dag ble den tatt på ettermiddagen, som de to første. Litt sterkere i fargen, men hvem vet hva det betyr i min kropp.

PS. Gutten min på 3 år spør mye om dagen og vi hadde samtale i senga i gårkveld om hvordan babyen kommer seg inn i magen. For det naturlige for ham er jo at den kommer gjennom munnen. Elsker denne alderen med alle spørsmålene, tankene og fantasien som han har! :Heartbigred:Heartred

Vedlegg

• IMG_20200816_011036.jpg
    IMG_20200816_011036.jpg
    15,9 KB · Visninger: 92
PP2, dag 14: Eltesten ble tatt sånn midt på dagen i dag, eller ettermiddag for noen. Iallefall før vi spiste middag. Forventer ingen eggløsning enda...

Vedlegg

• IMG_20200817_001715.jpg
    IMG_20200817_001715.jpg
    24,1 KB · Visninger: 91
PP2, dag 15: Begynner å kjenne at eggløsning ikke er langt unna nå. Mannen er mer attraktiv og lysten er større. Snodig hvordan hormonene påvirker. Det er også litt ømt i eggstokkområdet. Krysser fingrene for at det faktisk er en ekte eggløsning på vei!

Vedlegg

• IMG_20200817_231219.jpg
    IMG_20200817_231219.jpg
    23,4 KB · Visninger: 96
Dag 17: På denne dagen i syklusen pleier jeg å få positiv eggløsningstest. Sist gang, da jeg var til gyn for å ta indre ul og blodprøve, bekreftet også hun at det ville skje på ca dag 17.

Jeg har i dag flere symptomer på el: Slimete utflod (typisk elslim), økt sexlyst og kåtskap og ømme eggstokker.

Jeg tok en test tidlig i kveld og den er så og si positiv. Eller? Jeg vet ikke om det er meningen den skal bli enda sterkere enn den er nå, men den er vel egentlig ikke positiv før den er sterkere eller like sterk. Det er potensial til å bli enda sterkere. Rett etter de blir tatt, er de nesten bare helt hvit, så blir de sterkere og sterkere des lengre de ligger. 15 min etter er de kanskje sterkest i fargen.

Vedlegg

• IMG_20200819_210133.jpg
    IMG_20200819_210133.jpg
    26,3 KB · Visninger: 119
Last edited:
PP2, dag 18: Jeg tror ikke testen blir noe sterkere enn den var i går. Enten så har jeg ikke eggløsning, eller så bomma jeg med noen minutter da jeg tok testen. Eller så er de testene dårlig. Jeg har reist bort, så jeg får ikke tatt bilde av dem sammen før om noen dager. Men kveldens test er iallefall ikke positiv.
Hvis det ikke går denne mnd heller, skal jeg få henvisning til gynekolog, så jeg kan få litt oversikt over om jeg har noen syster på eggstokkene nå og om jeg i det hele tatt får eggløsning.

Men sånn foreløbig, så begynner jeg å telle dager etter eggløsning, så får vi se når mensen dukker opp. Krysser såklart fingrene for at den holder seg borte, men jeg tviler egentlig på at det går.. Jeg klarer ikke la være å håpe, men det er også så skuffende når man håper og venter.

Symptomer: Stikking i eggstokkene på høyre side.

Vedlegg

• IMG_20200820_233049.jpg
    IMG_20200820_233049.jpg
    20,6 KB · Visninger: 100
Last edited:
Dag 19: Vel, jeg er glad jeg tok med meg to eltester for å kunne teste selv om jeg er borte, for dagens test var positiv vil jeg påstå!

Vi har uansett hatt sex annenhver dag siden siste dag mens, så innafor ift det skal vi vel være. Får bare fortsette med det til alt håp er ute eller noe annet blir bevist.

Hva tror dere? Testen her er positiv? Skal få lagt dem sammen med de andre i morgen.

Vedlegg

• IMG_20200821_225929.jpg
    IMG_20200821_225929.jpg
    30,3 KB · Visninger: 105
Dag 20: Vel, jeg vet ikke når eggløsning egentlig inntreffer, men testen i dag var enda sterkere enn i går, så da tror jeg vi sier at eggløsning skjer i dag :wacky:

Bildet er tatt rett etter testen er tatt, så den vil nok falme litt, slik de andre har gjort etter en stund. Men jeg synes ikke det er rom for tvil på den der. :dance008

Symptomer på eggløsning har jeg også! Har skikkelig skikkelig vondt nederst i magen og i korsryggen. Ømt ømt. Veldig oppblåst også, så det er nok luft i tarmene som presser på de ømme eggstokkene.

Vedlegg

• IMG_20200822_182030.jpg
    IMG_20200822_182030.jpg
    43,5 KB · Visninger: 107
  • IMG_20200822_182939.jpg
    IMG_20200822_182939.jpg
    16 KB · Visninger: 106
Last edited:
Sååå spennende :happy: Masse lykke til. Håper det klaffer denne PP. Selv skal jeg begynne med EL testing ikveld og utover uka. Er sååå spennende :angelic:

Dag 21: Hva skal jeg si, skal vi si 1dpo? Testen var like positiv i dag, som i går, tror jeg. Iallefall veldig sterk.

Har hatt litt murring i magen i dag også, men ikke sånn som i gårkveld. Men det skyldtes nok mye luft!

Så nå er vi i gang med den kjedelige ventetiden! Dagene kommer til å gå så sakte nå. :happy090

Vedlegg

• IMG_20200824_003252.jpg
    IMG_20200824_003252.jpg
    34 KB · Visninger: 106
Sååå spennende :happy: Masse lykke til. Håper det klaffer denne PP. Selv skal jeg begynne med EL testing ikveld og utover uka. Er sååå spennende :angelic:
Tusen takk! Krysser fingre og tær! Har litt troen denne gangen, men det er også litt skummelt, for jeg blir så skuffet. Masse lykke til deg også!

PP2, dag 22, 1dpo: Jeg tok en test i kveld også, men jeg orket ikke ta bilde av den. Den var svakere igjen, så nå gjenstår det bare å vente å se.

Ingen symptomer så langt, men det er jo å forvente. Blir mer spennende om en uke eller to..

PP2, dag 23, 2dpo
Vel, det er bare å vente. Kjenner meg fortsatt litt øm nederst i magen og litt sånn følelse av at det henger seg opp der når jeg ler. Men det kan sikkert komme av mange andre ting.

Orket ikke ta noen eltest i dag, da den var svakere i går og jeg er ganske sikker på at vi er forbi eggløsning nå.

PP2, dag 24, 3dpo:

Føler meg helt vanlig. Har vært litt kvalm i ettermiddag, men det tror jeg skyldes at jeg er litt oppblåst i magen. Kjente ikke så veldig mye før jeg var 5-6 uker på vei sist gang. Og det er enda for tidlig til å kunne kjenne noe. Men jeg oppdaterer mest for min egen del, for å etter hvert holde litt styr på hva som skjer når i kroppen min.

Bildetekst: Jeg er iallefall forberedt på flere prøveperioder og testing testing testing!

Vedlegg

• IMG_20200826_105910.jpg
    IMG_20200826_105910.jpg
    37 KB · Visninger: 78
Last edited:
PP2, dag 25, 4 dpo:
Jeg vet ikke hvorfor, men jeg er så redd det bare er mensen som er på vei... Blir nesten lei meg av å tenke på det. Har jo ikke prøvd så lenge, men den er jammen slitsomt denne ventingen. En uke til mensen skal komme...

Er skikkelig oppblåst i magen og har hatt litt svak mensmurring i dag. Men man kjenner jo alt mulig når man venter. Skulle ønske jeg ikke visste at jeg hadde tatt ut spiralen.

PP2, dag 26, 5dpo

Vel, vel... Venting venting. Litt mensmurring i dag også, men litt usikker på om det er det jeg kjenner, eller bare luftsmerter.

Jeg håper og jeg ønsker og jeg gruer meg til å bli skuffet igjen.

PP2, dag 27, 6 dpo

Er det noen som har kjent noen symptomer på denne dagen?

Er bare veldig oppblåst i magen og fortsatt litt mensmurring.

Back
Topp