Prøver på nr 2 (har pcos)

PP2, dag 28, 7 dpo

Oppdaget at jeg hadde begynt å få litt flere kviser i ansiktet de siste dagene. Har også fortsatt litt ømhet nederst i magen og nederst i ryggen. Kjente også en slags ilende følelse nederst i høyre side av magen i dag. Henger seg også liksom litt opp der nede innimellom. Har også kjent at jeg må tisse oftere. Og jeg er sånn som kan gå en hel dag uten å kjenne at jeg må på do. Drakk ganske mye i gårkveld, så det kan jo spille en rolle. Jeg frøs også ganske mye i går og da jeg la meg. Jeg er en varmovn! Men det kan hende fordi jeg var ekstra trøtt og la meg sent.

Jeg husker faktisk ikke hvordan jeg kjente meg sist gang jeg ble gravid. Skulle ønske jeg skrev en slik dagbok da også, som jeg kunne sett tilbake på nå. Jeg bare husker at etter at det ble bekreftet, så kjente jeg ingenting til at jeg var gravid. Jeg skrev en anonym dagbokblogg om prøvingen, men jeg finner den ikke igjen.

Alle symptomer på graviditet kan like godt være symptomer på at mensen kommer. Men ikm er nå 5 dager unna. Jeg klarer nok ikke vente med å teste til da.

PP2, dag 29, 8 dpo

I dag er første dag jeg virkelig lurer litt på om jeg kan være gravid, men det tør jeg egentlig ikke tillate meg å tenke, skrive eller si høyt. Men i dag har jeg kjent mye mensmurring fra og til i både mage og korsrygg hele dagen. Litt av og på. Er også veldig oppblåst, men det pleier jeg å bli rett før mens og under mens.

Å skrive ned symptomer underveis er ikke så dumt ift om jeg får mensen heller. Da kan jeg se tilbake på hva jeg kjente når det bare var mensen også.

PP2, dag 29, 8 dpo
I dag er første dag jeg virkelig lurer litt på om jeg kan være gravid, men det tør jeg egentlig ikke tillate meg å tenke, skrive eller si høyt. Men i dag har jeg kjent mye mensmurring fra og til i både mage og korsrygg hele dagen. Litt av og på. Er også veldig oppblåst, men det pleier jeg å bli rett før mens og under mens.

Å skrive ned symptomer underveis er ikke så dumt ift om jeg får mensen heller. Da kan jeg se tilbake på hva jeg kjente når det bare var mensen også.
Åh, blir spennende :D
Har også den greien med at jeg vil prøve å kjenne forskjell på mens og graviditet, men det er skikkelig vanskelig! Hadde så troen på at jeg hadde blitt gravid en mnd, og det gikk ikke, så neste mnd med jeg tatt helt på sengen med positiv test :hilarious:
Ikke godt å vite hva som er hva altså!

Åh, blir spennende :D
Har også den greien med at jeg vil prøve å kjenne forskjell på mens og graviditet, men det er skikkelig vanskelig! Hadde så troen på at jeg hadde blitt gravid en mnd, og det gikk ikke, så neste mnd med jeg tatt helt på sengen med positiv test :hilarious:
Ikke godt å vite hva som er hva altså!
Nei, det er jammen ikke enkelt! Det er jo egentlig ganske like symptomer! Og jeg husker ingenting av hvordan det var i starten første gang jeg ble gravid.

PP2, dag 29, 8 dpo

Spennende. Krysser fingrene for at du er gravid.

PP2, dag 30, 9dpo

Jeg klarte ikke vente, så i morges måtte jeg ta en test. Men den var blendahvit. Jeg får jo lyst å svi av en test flere ganger om dagen, dette er altfor spennende. Hater at jeg ikke klarer å vente. Men skal vente til i morgen igjen. Tror jeg fikk svak svak positiv test 10 dpo sist gang.

I natt var jeg så tissatrengt at jeg ikke klarte å sove videre, så jeg var nødt til å gå på do. Det pleier jeg aldri å måtte gjøre. Jeg vet ikke om det kom av at jeg trente i går og da drakk litt ekstra med vann. Det kan hende. Jeg fikk også veldig vondt i hodet etter treninga og har hatt litt vondt i hodet i hele dag også.

Men jeg har fortsatt mensmurringer i magen og i korsryggen og noen ganger litt ilinger i livmora og litt stråling nedover mot låret. Veldig oppblåst også.

PP2, dag 31, 10 dpo:

Jeg var jo så dum at jeg ikke klarte la vær å ta en test i dag morges. Blendahvit, den også, så jeg får vel mensen om et par dager nå..

Har ikke kjent så fryktelig mye i dag, men mye er kamuflert i støle magemuskler. Fikk ikke sove i går, så jeg har fortsatt hatt litt vondt i hodet i dag og vært ganske så trøtt. Magen er oppblåst og det kommer noen ganger litt murring i livmora og noen ganger en slags strålende "svie" der innefra.

I dag tror jeg mer på at mensen kommer enn at jeg er gravid. Kjedelig.

PP2, dag 31, 10 dpo:
Jeg var jo så dum at jeg ikke klarte la vær å ta en test i dag morges. Blendahvit, den også, så jeg får vel mensen om et par dager nå..

Har ikke kjent så fryktelig mye i dag, men mye er kamuflert i støle magemuskler. Fikk ikke sove i går, så jeg har fortsatt hatt litt vondt i hodet i dag og vært ganske så trøtt. Magen er oppblåst og det kommer noen ganger litt murring i livmora og noen ganger en slags strålende "svie" der innefra.

I dag tror jeg mer på at mensen kommer enn at jeg er gravid. Kjedelig.
Husker du hvor tidlig du fikk positiv test sist? Man er jo ikke ute før TR dukker opp, så fortsetter å krysse fingrene for dere :Heartred

PP2, dag 32, 11 dpo

Ifølge fertilitetsappen min skal jeg få mensen i morgen. Jeg kjenner ikke at jeg kommer til å få mensen i morgen. Da tipper jeg heller kanskje i løpet av helga.

Jeg kjenner ikke på så veldig mye i dag egentlig. Hatt noen ilinger i livmoren i dag og, men ikke så mye. Kjenner generelt veldig lite. Sov veldig godt i natt, så klarte å forsove meg med en time i morges og har vært veldig trøtt. Men det har sine forklaringer som ikke er graviditet.

Klarte å holde meg unna å teste i morges, men ble litt for nysgjerrig likevel og tok en test senere på dagen. Vet ikke om det egentlig hadde noe for seg. Ikke positiv iallefall. Skal ta en test på morgenen i morgen, så får vi se da. Har mine tvil om at den er positiv, men håper jo såklart det.

PP2, dag 33, 12 dpo
Tok en test i morges som man ikke en gang kan skimte en strek på. Har så lyst til dette, så jeg synes det er litt trist. Og mensen har heller ikke vist seg i dag. Hatt litt mensmurring som om den er på vei, men enn så lenge ingenting. Har ikke troa på at jeg er gravid.... Det stakk skikkelig til i livmora og strålte nedover en gang sent i kveld.

Gutten min på 3 år sa han ønsket seg ei storesøster. Det blir hakket vanskeligere å få til.

Last edited:
PP2, dag 34, 13 dpo
Vel, jeg tok en test igjen i morges og med et trenet øye kan man skimte en strek. Ganske umulig å få det til å vises på et bilde. Nå krysser jeg fingrene for at den blir stigende og ekte positiv! Samtidig kjennes det ut som jeg skal få mensen hvert øyeblikk! Tør ikke helt stole på denne veldig svake testen som sikkert kan kategoriseres som negativ.

Jeg tok et bilde og redigerte det til negativ, så kan dere se om dere kan skimte endring i fargen der streken er. Men den er så svak at man ser den ikke ved første øyekast. Fortell meg om du klarer å se det! Om du ikke ser noe, er ikke det noe rart heller.

:cheers:happy::smiley-ashamed008:excited001

Vedlegg

• IMG_20200905_104141.jpg
    IMG_20200905_104141.jpg
    9,4 KB · Visninger: 179
  • IMG_20200905_103236.jpg
    IMG_20200905_103236.jpg
    6,8 KB · Visninger: 178
Last edited:
PP2, dag 34, 13 dpo
Vel, jeg tok en test igjen i morges og med et trenet øye kan man skimte en strek. Ganske umulig å få det til å vises på et bilde. Nå krysser jeg fingrene for at den blir stigende og ekte positiv! Samtidig kjennes det ut som jeg skal få mensen hvert øyeblikk! Tør ikke helt stole på denne veldig svake testen som sikkert kan kategoriseres som negativ.

Jeg tok et bilde og redigerte det til negativ, så kan dere se om dere kan skimte endring i fargen der streken er. Men den er så svak at man ser den ikke ved første øyekast. Fortell meg om du klarer å se det! Om du ikke ser noe, er ikke det noe rart heller.

Blir spennende å se de neste dagene, krysser fingrene for dere :Heartred

Blir spennende å se de neste dagene, krysser fingrene for dere :Heartred
Takk! Er veldig spent og tør ikke tro på det før det har gått en uke over ikm og sterk positiv! Har opplevd flere ganger tidligere å fått svak positiv og mensen en uke senere... Men i dag har jeg hatt tydelige mensmurringer og innimellom stikking og stråling. En gang var det nesten så jeg kvapp litt til. Og akkurat sånn er det ikke før jeg får mensen. Så der er nok noe, men spørsmålet er om det er liv laga og om det utvikler seg.

PP2, dag 34, 13 dpo

Jeg ser noe på begge :love7

PP2, dag 35, 14 dpo

Nå er vi offesielt på ikm-dagen! Fortsatt ingen mens, men vi hadde sex sent i gårkveld og i morges da jeg skulle tørke meg, var det flekker med lyst ferskt blod på papiret. Jeg synes det så mer ut som blod fra tynne og skjøre slimhinner enn mensblod, men vi får se i løpet av dagen. Skal oppdatere en gang i kveld også.

Tok såklart en test i morges også, men den var ikke så veldig mye sterkere enn den i går, så jeg er redd dette kommer til å gå feil vei, men jeg holder håpet oppe enn så lenge. Mulig den er liiitt sterkere, men likevel såvidt synlig. Den burda vel vært litt sterkere nå, 14 dpo?

Har forresten et til symptom, veldig mye små kviser i hele ansiktet. Men jeg pleier å få litt mer kviser når jeg skal ha mensen også.

Vedlegg

• IMG_20200906_104531.jpg
    IMG_20200906_104531.jpg
    10,5 KB · Visninger: 145
  • Negative Image_69a53d63-ddad-4f87-b356-f42831f1e210.jpg
    Negative Image_69a53d63-ddad-4f87-b356-f42831f1e210.jpg
    10,5 KB · Visninger: 130
Må legge ut et nytt bilde, da jeg sammenlignet gårsdagens test med den i dag, og den er faktisk litt sterkere. Trenger ikke bruke så mye konsentrasjon. Tror til og med mannen klarer å se den i dag. :laughing021 Blir uansett dårligere på bilde!
IMG_20200906_113100.jpg

Back
Topp