Mammalivet med et lite hjerteplaster

Gratulerer med 17 uker❤️ Synes tiden går mye fortere nå med nr. 2. Det blir spennende med ordinær ultralyd! Lykke til
Var å så på barnevogn og bilstol idag, det var belønningen etter positive nyheter på ordinær ultralyd igår

Takk! :) Tror tiden har gått så fort her fordi jeg har vært flink til å fylle opp tiden.

Min belønning om OUL går etter planen i morgen tror jeg skal være å kjøpe ny jakke. Alle mine begynner å være i trangeste laget, og så mye som jeg er ute med hundene må jeg ha en varm jakke. :p Barnevogn har vi fra forrige gang, og bilstol venter vi litt med tror jeg. Om vi ikke skal kjøpe en brukt fra noen på jobb som har en veldig lite brukt stol. Har egentlig det meste på plass her, bortsett fra sengetøy, bleier, bilstol og diverse småtterier. Hadde jo ordnet med så mye sist gang.

Gratulerer med å ha vunnet fin premie i desembertrekningen! :)

Takk! Ble veldig overrasket! :D Trodde ikke jeg hadde skravla nok så fulgte ikke med i det hele tatt der. :p

Gratulerer med å være kommet så langt!:smug: Og ikke minst gratulerer med valp, håper hundene klarte seg bra på nyttårsaften:cat:

Takk. :happy: Hundene klarte seg finfint. Valpen + tispa vi har fra før av enset ikke det lille fyrverkeriet her hjemme i følge mannen (de var opptatt med henholdsvis godbitjakt og å herpe ei matskål :hilarious: ). Eldstemann har vært litt stressa de siste årene, tror det er pga hørselen har blitt dårligere og at lydene da blir annerledes. Men også han gikk det bra med. Antydning til litt stress, men da fikk han og den andre hunden han var sammen med mat ca i tolvtiden, og etterpå la han seg med hodet under bordet og lot fyrverkeri være fyrverkeri. Den andre hunden satt i vinduet og tittet på og var skikkelig fascinert. :knegg:

Gratulerer med premien.

Takk! :happy:

17+6 i dag, og OUL i morgen. Jeg har nervene utapå kroppen. :nailbiting: Jeg håper virkelig at alt står bra til med lille dings. Tror nok det er liv enda, men etter den teite legen på sist TUL så har jeg vært på livet for misdannelser og sånt som ikke er forenelig med liv. :eek: Tror morkaka skal være grei enda også. Den svikta jo ikke før rundt uke 21 sist og tror ikke det skjer tidligere denne gangen om det skulle skje, mtp at jeg går på blodfortynnende. Jeg håper alt viser seg å være bra, og så er jeg spent på kjønn! I starten trodde jeg gutt igjen, men jeg begynner å ha en anelse om at det ikke er det. Jaja, en av delene er det i alle fall. :p

Jeg er fortsatt i uforskammet fin form da, kan spise alt, tåler lukter, ikke mer trøtt enn normalt etc. Eneste forskjellen fra nå og til vanlig er at jeg er tjukkere bare. Dog, i går kveld/natt hadde jeg Shrek-bein. Snakker om å være hoven. :hilarious: Jeg kjørte fra feriestedet og hjem nemlig, alene (eller med selskap av en av hundene da, men han kunne nesten ikke kjøre hehe). Med ferge, matpause og luftepause av hund og meg sjøl så ble det 17 timers reising - hvorav rundt 14 av de var kjøring. Hadde heldigvis for det meste fint vær og greie føreforhold da. Hevelsene ga seg i løpet av av natta, la ei tjukk pute under dem så gikk det seg raskt til. Godt å være hjemme igjen, selv om jeg kommer til å savne familien. Noe dritt å bo lang fra dem, særlig når flybilletter tur-retur koster mer enn ei uke i sydligere strøk ...

Herlig å høre om hundene.
gratulerer med 18 uker imorgen og lykke til med OUL. Håper alt står bra til!

Det var en lang kjøretur! ikke rart bena dine var hovne. Håper de har det bedre nå

Lykke til i morgen ❤️

Herlig å høre om hundene.
gratulerer med 18 uker imorgen og lykke til med OUL. Håper alt står bra til!

Det var en lang kjøretur! ikke rart bena dine var hovne. Håper de har det bedre nå

Ja, de var allerede bedre i syvtiden på morgenen, og har ikke vært noe hoven i dag selv om jeg dro en tur på jobb for å holde samboeren med selskap mens han telte varer nå i ettermiddag (måtte følge med valpen som var ute etter å herpe lageret, og hadde uansett pcn min hjemme så jeg kan ikke gjøre min del av jobben før i morgen). Var mest for at jeg trengte selskapet, og for å ha ei unnskyldning til å spise take away-pizza til middag. :p Kjenner på nervene nå ja, så godt det ikke er mange timene igjen.

Lykke til på OUL i morgen! :) ❤️

Lykke til med OUL i morgen :Heartred

Lykke til i morgen ❤️

Takk :Heartred

I helgen blir det sortering av endel klær jeg har arvet, de jeg har arvet det av har bare gutter så er nok endel blått der, så får se hva vi får bruk for og ikke. Forhåpentligvis får vi både gode nyheter og vite kjønn i morgen. :happy:

Føles fortsatt veldig rart å være gravid og at jeg skulle være heldig å klare det på kortere tid enn forrige gang - på tross av litt småymse greier som lager hinderløype for ei spire. Nå håper jeg at det er en fin morkake og en sterk liten dings som vokser jevnt og trutt til uke 37-38. Da skal han/hun værsågod å få ha seg ut og holde oss våkne om natta. :hilarious:

Lykke til imorgen snupp ❤️

Håper alt ser bra ut imorgen!

Masse lykke til på OUL i dag! :Heartred og gratulerer med 18 uker!

Takk alle sammen. :)

Var en smule forsinket på morgenen på sykehuset i dag, så vi satt og blomstret ei god stund før vi ble ropt opp. På den tiden passerte legen jeg virkelig kræsja med på sist ultralyd flere ganger, og jeg håpte virkelig ikke at hun skulle rope meg opp. Heldigvis var det ei annen ei, og hun var superhyggelig. Hun hadde ikke lest journalen hun heller, men denne gangen så var det en grunn til det - pga forsinkelser hos hun jeg egentlig skulle til hadde hun tatt over (sånn ca, de hadde bytta i alle fall) og derfor hadde hun ikke fått lest den. Men, hun leste den før vi gikk i gang med timen da, i motsetning til hun sist som bare leste overskriftene sånn ca underveis. Hun forklarte veldig fint rundt hva hun skulle se etter i dag, spurte rutinespørsmålene FØR hun gikk i gang med ultralyden, og underveis så sa hun fra dersom hun ble stille at det var bare fordi hun konsentrerte seg. Hun gikk rolig igjennom hvert eneste punkt, og det var virkelig en fin opplevelse altså. Godt etter to ultralyder hvor jeg har vært både sint og lei meg etterpå. Må innrømme at jeg var så nervøs da vi satt på venterommet at jeg svimla nesten. :p

Alt så finfint ut og ikke noe tegn på avvik på noen ting. Ble flytta en liten dag tilbake så er 17+6 og termin blir 12. juni og ikke 11. Så ikke så veldig langt unna menstermin, og jeg regna med å bli flytta en til to dager den veien pga EL pleier å være litt seinere enn i en standard 28 dagers syklus (og lutealfasen kortere, for jeg har jo sykluser som, når de er stabile, er på mellom 27 og 29 dager).

Det ble ikke noe bilde dessverre, lille dings var alt for sprellete til at hun fikk til noe "kosebilde", og det var såvidt hun fikk tatt målene hun skulle et par plasser. Det var mye mer liv på lille denne OUL kontra sist gang, og selv om det ikke behøver å ha noe å si for hvordan dette går, eller at lite sprelling da var tegn på at det var svikt på gang, så velger jeg å tenke at det er positivt.

Og, pga både sprelling og sånt så turte hun ikke å si noe om kjønn. Hun trodde hun hadde sett det, men var for usikkert til at hun ville si noe. Så får leve i spenning noen uker til der. :p

Videre løp nå er at jeg ble satt opp til en "trivselsultralyd" hos jordmor om tre uker, er ikke noe medisinsk årsak til at jeg behøver å dra inn til lege, og egentlig syns jeg det er helt greit med jordmorultralyd da. De har jo gjerne en litt annen vinkling når de er med oss gravide, og det er jo kun for at jeg skal se at det står til liv enda med lille. Vekstkontrollen blir i uke 24. Eller, 23 + 4. Jeg spurte pent i skranken om de kunne sette meg opp på time hos enten hun jeg var hos i dag eller hun jeg var til i uke 8. Begge de to har vært så greie og fine, og jeg har følt meg godt i varetatt. Heldigvis klarte hun å finne åpning hos hun jeg var til i uke 8, selv om det er langt frem i tid (ikke alltid de får til å sette opp så langt frem i tid). Blir fulgt opp tett fremover, og det er skikkelig godt. Vanlig jordmorsamtale 19/1, ultralyd hos jordmor 26/1, vekstkontroll og sjekk av arterier etc 15/2 og fastlegen for blodprøvetaking ifh til at jeg er rhesus negativ 16/2. De bør klare å fange opp om noe ikke er som det skal være da tenker jeg. :hilarious: Fra uke 24 så er det jo fastsatt UL i uke 28, 32, 36, 38 (om jeg ikke blir igangsatt da, det vil vise seg - om alt ser tipp topp ut tenker jeg de vil overtale meg til å gå så nærme termin som mulig i håp om at det starter av seg selv. Jeg velger å ikke ta stilling til det, for jeg aner ikke hvordan jeg vil føle det når den tid kommer. Over termin er uaktuelt da, der går min grense. :p

Forøvrig fascinerende å se hvor mye den lille sparka, snurra og herja uten at jeg kjenner en dritt. Kjedelig og dårlig gjort er det! :p

Takk alle sammen. :)

Var en smule forsinket på morgenen på sykehuset i dag, så vi satt og blomstret ei god stund før vi ble ropt opp. På den tiden passerte legen jeg virkelig kræsja med på sist ultralyd flere ganger, og jeg håpte virkelig ikke at hun skulle rope meg opp. Heldigvis var det ei annen ei, og hun var superhyggelig. Hun hadde ikke lest journalen hun heller, men denne gangen så var det en grunn til det - pga forsinkelser hos hun jeg egentlig skulle til hadde hun tatt over (sånn ca, de hadde bytta i alle fall) og derfor hadde hun ikke fått lest den. Men, hun leste den før vi gikk i gang med timen da, i motsetning til hun sist som bare leste overskriftene sånn ca underveis. Hun forklarte veldig fint rundt hva hun skulle se etter i dag, spurte rutinespørsmålene FØR hun gikk i gang med ultralyden, og underveis så sa hun fra dersom hun ble stille at det var bare fordi hun konsentrerte seg. Hun gikk rolig igjennom hvert eneste punkt, og det var virkelig en fin opplevelse altså. Godt etter to ultralyder hvor jeg har vært både sint og lei meg etterpå. Må innrømme at jeg var så nervøs da vi satt på venterommet at jeg svimla nesten. :p

Alt så finfint ut og ikke noe tegn på avvik på noen ting. Ble flytta en liten dag tilbake så er 17+6 og termin blir 12. juni og ikke 11. Så ikke så veldig langt unna menstermin, og jeg regna med å bli flytta en til to dager den veien pga EL pleier å være litt seinere enn i en standard 28 dagers syklus (og lutealfasen kortere, for jeg har jo sykluser som, når de er stabile, er på mellom 27 og 29 dager).

Det ble ikke noe bilde dessverre, lille dings var alt for sprellete til at hun fikk til noe "kosebilde", og det var såvidt hun fikk tatt målene hun skulle et par plasser. Det var mye mer liv på lille denne OUL kontra sist gang, og selv om det ikke behøver å ha noe å si for hvordan dette går, eller at lite sprelling da var tegn på at det var svikt på gang, så velger jeg å tenke at det er positivt.

Og, pga både sprelling og sånt så turte hun ikke å si noe om kjønn. Hun trodde hun hadde sett det, men var for usikkert til at hun ville si noe. Så får leve i spenning noen uker til der. :p

Videre løp nå er at jeg ble satt opp til en "trivselsultralyd" hos jordmor om tre uker, er ikke noe medisinsk årsak til at jeg behøver å dra inn til lege, og egentlig syns jeg det er helt greit med jordmorultralyd da. De har jo gjerne en litt annen vinkling når de er med oss gravide, og det er jo kun for at jeg skal se at det står til liv enda med lille. Vekstkontrollen blir i uke 24. Eller, 23 + 4. Jeg spurte pent i skranken om de kunne sette meg opp på time hos enten hun jeg var hos i dag eller hun jeg var til i uke 8. Begge de to har vært så greie og fine, og jeg har følt meg godt i varetatt. Heldigvis klarte hun å finne åpning hos hun jeg var til i uke 8, selv om det er langt frem i tid (ikke alltid de får til å sette opp så langt frem i tid). Blir fulgt opp tett fremover, og det er skikkelig godt. Vanlig jordmorsamtale 19/1, ultralyd hos jordmor 26/1, vekstkontroll og sjekk av arterier etc 15/2 og fastlegen for blodprøvetaking ifh til at jeg er rhesus negativ 16/2. De bør klare å fange opp om noe ikke er som det skal være da tenker jeg. :hilarious: Fra uke 24 så er det jo fastsatt UL i uke 28, 32, 36, 38 (om jeg ikke blir igangsatt da, det vil vise seg - om alt ser tipp topp ut tenker jeg de vil overtale meg til å gå så nærme termin som mulig i håp om at det starter av seg selv. Jeg velger å ikke ta stilling til det, for jeg aner ikke hvordan jeg vil føle det når den tid kommer. Over termin er uaktuelt da, der går min grense. :p

Forøvrig fascinerende å se hvor mye den lille sparka, snurra og herja uten at jeg kjenner en dritt. Kjedelig og dårlig gjort er det! :p

Gratulerer så mye med overstått ultralyd! Må ha vært en utrolig deilig følelse å få høre at alt ser bra ut så langt! Så er det nok ikke lenge til du kjenner spark og bevegelser godt :D

Så godt å høre at du hadde en fin opplevelse denne gangen, og at alt så bra ut med lille dings :Heartred Flott at de fikk satt deg opp på time hos legen du hadde i uke 8. Må være veldig greit at du slipper å bekymre deg for hvilken lege du treffer neste gang :)

Så fint at alt er bra, og at du fikk en fin opplevelse denne gang ❤️ Med så mye oppfølging er du i gode hender :) Dette kommer til å gå så fint ❤️❤️ Tenk at i sommer er dere 3 pluss masse bikkjer ;) Kos deg og nyt tida, masse goklemmer ❤️❤️

Så kjekt å lese at alt har gått fint :Heartred

Gratulerer med vel overstått ultralyd. Her strevde hun ikke med å få tatt mål, men hun strevde litt med å få sjekket indre organer, for han sprella seg vekk med en gang hun fikk et godt bilde. Var ikke så sjenert med understellet da. :knegg:

Jeg velger også å tenke at masse liv og røre er positivt, mannen er hakket mer negativ, og utbrøt "herregud, han har ADHD!" når han var på det verste der inne. Haha...

Gratulerer med overstått OUL og at alt er bra! :) Så bra at du hadde en bedre opplevelse denne gangen :)

Dette kommer til å gå bra ❤️

Back
Topp