Eskimonika
Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
Assistert-jentene
Himmelbarn
August 2018
Septemberhjertene 2018
Februarbarna 2020
Marsboere 2020
Gratulerer med 20uker
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Vis vedlegget 240606
Ikke så mye å si. Fin form, magen er ca der den var da jeg la ut bilde i jula, men nå kjenner jeg livmora mye bedre/mer. Tror kanskje jeg kjente et ørlite blaff idag, men har hatt endel luft så kan være det. Selv om jeg egentlig kjenner forskjell da.
Jeg vil kjenne liv nå! Skikkelig tydelig med liv! *sukk*
Hvordan går det med magehuset ditt?
Takk som spør. Går bra, er fryktelig oppblåst og har verk/er øm på kveldene nå, men skal ikke klage for formen er fin. Litt sliten etter kurset i helga, og drittlei av at det er glatt og mye vind. Har ikke fått trimma skikkelig på lenge nå (får uansett ikke det før på torsdag siden jeg er alene med hundene, og valpen kan jo ikke gå så veldig langt enda - selv om jeg ikke er av de som er mest redd for å la de utfolde seg fysisk).
Skjønner det. Er ikke bare bare å komme seg fra A til B lenger
Kan du vise magehuset ditt nå? Du må gjerne slette igjen
Hvordan går det med valpen?
Tenk at du snart er halvveis???
Så deilig. Håper virkelig alt fortsetter å gå fint og formen ok.
Får håpe det er en baby du har inni der og ikke en fisk! Herlig å kjenne liv
Ja, får da inderlig håpe det.
Veldig deilig, håper det fortsetter. Og egentlig litt skummelt, for jeg er så redd for å sammenligne med forrige gang mtp mye/lite liv, og å ha ansvar for å følge med på det. Men det er jo så deilig og betryggende å kjenne livstegn fra lille dings.
Jeg tråkka såvidt på vekta i dag, og har gått opp 6,5 kg totalt allerede. Kom 3,5 kg på fra den 20. desember til i dag, djiis.
Ja, jeg merker at jeg gruer mg veldig til jeg kommer så langt at jeg skal kjenne liv hver dag og at det ansvaret kommer til å ligge veldig tungt på meg. Jeg grua meg jo til det sist og, og da ble jo min største frykt realitet. Så det har jeg full forståelse for! Så følelsen er nok delt, deilig å kjenne liv men også mye ansvar
Haha, jaja, erre så nøye med den vekta Det viktgste er at dere har det bra Gikk opp en del i starten forrige gang jeg også, men det roa seg ned etterhvert.
Mhm, her kom jeg ikke så langt som at jeg "skulle" kjenne liv hver dag, endte jo med at jeg gikk med en død baby i magen i et par dager før jeg ringte sykehuset.
Jeg er overvektig så litt nøye er det her dessverre. Har gått opp i intervaller. Først et hopp i starten, så stille i endel uker og nå julekilo. Satser på det stagnerer igjen, eller bare generelt går sakte oppover herfra. Jeg håper å ikke passere 15 kg totalt, men det kommer an på hvor mye vann jeg samler opp etterhvert det da. Viktigste er jo uansett som du sier at vi har det bra.
Ja det er sant! Regner med at du har fått beskjed om å komme med en gang du blir bekymra? Uansett om det betyr at du må komme 7 dager på rad..
Ja, da er det jo litt nøyere kanskje ja Er jo uansett greit at det ikke går helt over stokk og stein. Men er vel kanskje vanlig at det går i rykk og napp! Og ja, blir jo brått en del vann mot slutten ja! Det er heldigvis ganske lett å kvitte seg med etter fødsel Husker jeg svetta som en gris om nettene i et par uker etter fødselen, svetta av meg flere kilo!
Ja, har fått beskjed om at det bare er å ringe. Og jordmor har åpen dør om jeg vil høre hjertelyd mellom kontrollene der også. Veldig greit med åpen dør!
Vann er jo greit sånn sett, forsvinner veldig lett. Verre med fettet som fester seg.
Hjelper jo ikke at jeg ikke får trimma særlig! Stålis og vind er liksom ingen heldig kombinasjon. Holder på å bli gal snart. Skal ut og gå en liten kveldstur nå, men den utgjør ikke så mye trim for min del. Gleder meg virkelig til våren altså, lei av snø og is og kulde. Heldigvis passer varmedressen min enda.
Så herlig at du kjenner liv håper lille dings holder seg såpass i bevegelse at mammaen slipper mer bekymring enn nødvendig.
Jeg skifter uke på søndager, men har på alle UL fra uke 8 blitt målt til én dag lenger, så kanskje vi skifter uke på samme dag etter jeg har vært på OUL? Tør egentlig ikke håper på å bli satt frem da, for da blir jeg sikkert kjempeskuffa om jeg blir satt tilbake19+6 i dag, litt rart å ikke skifte uke på fredager lengre. Men ny uke i morgen, og jeg håper tiden går litt raskere fremover enn den har gjort nå. Eller, tiden går jo men jeg syns ikke det går fremover i svangerskapet. Hadde en sånn periode mellom 9+0 og 10+0 eller når det var også, så går i rykk og napp.
Var på samtale med jordmor i dag, blodtrykket er finfint og hjerteslagene var der enda de. Livmora lå også der den skulle og alt ser egentlig bra ut. Har begynt å kjenne bekkenet mer og mer, så fikk tips om at jeg kan låne ei sittepute hos fysioterapeutene til å bruke på harde stoler, i bilen etc. Det er ikke så veldig ille enda, så får se hvordan det utvikler seg til jeg skal til fastlegen om fire uker. Orker ikke bestille ekstra time hos han for å få henvisning i alle fall.
I dag er det en uke til neste ultralyd, 2 dager til jeg er halvveis og 4+1 til jeg er i den grusomme uke 24+. Jeg har begynt å kjenne den lille noe, men fortsatt litt vel utydelig syns jeg - bortsett fra det jeg kjente på onsdag. DET var skikkelig med liv det. Snakket litt med jordmor om dette, og at når jeg nå fremover begynner å kjenne liv daglig ikke skal ha høy terskel for når jeg ringer føden, i stedet for å bekymre meg - selv om det heter seg at en ikke nødvendigvis kjenner daglig før etter sånn og slik. Og igjen sa hun at de har så god kapasitet på helsestasjon der at om jeg får behov for å høre hjertelyden så skulle jeg bare ringe/komme. Hun er fantastisk altså. Og ikke spurte hun om vekt heller, så da trenger jeg ikke å innrømme for andre enn dere og meg selv at jeg har gått opp 6 kg til nå (på onsdag var det 6,7 kg, men vekta var lettere i dag så jeg forholder meg til den tenk! *flire*).
Og nå, etter lunsj, så kjenner jeg noe "pulseringer"/dult i samme høyde som hun fant hjerteslagene.
Jeg skifter uke på søndager, men har på alle UL fra uke 8 blitt målt til én dag lenger, så kanskje vi skifter uke på samme dag etter jeg har vært på OUL? Tør egentlig ikke håper på å bli satt frem da, for da blir jeg sikkert kjempeskuffa om jeg blir satt tilbake
Så godt å høre at du har en så super jordmor må være veldig betryggende at terskelen er så lav for å ta kontakt både med henne og føden. Synes ikke 6 kg når du er nesten halvveis hørtes særlig mye ut jeg da. Og selvfølgelig er det vekta i dag som teller!