Mammalivet med et lite hjerteplaster

Føler med deg.. Venter på svar på sykepengene mine nå. Jobben la jo ut til 31.12, men da gikk vikariatet ut og jeg måtte gjennom NAV. Livredd de plutselig ikke skal utbetale eller noe.. Og ikke minst irriterende å vente. 4 ukers ventetid på det, så blir fort midten av februar og neste lønning fra jobben før jeg får fra NAV :arghh:

Åh nei, det er jo hakket verre enn min situasjon. De utbetaler jo helt sikkert, men det er jo så ugreit å gå rundt i uvisshet og å vente på det. :sorry: Her vet jeg jo at det er i orden på en måte, bare ble redd for at et eller annet skal ha skjedd på veien (paranoid hehe). Har jo papirer på svangerskapspenger frem til i mai heldigvis. Glad jeg hadde rett på det, og slapp unna sykemelding.

Vi dro på butikken en tur, så jeg var i presentable klær et lite øyeblikk - så da tok jeg et kjapt magebilde. Nå begynner den å få litt grei form syns jeg, i alle fall når jeg bruker gravid-bukser. :p

(bilde)

Her er de to forrige magebildene, 13+0 og 16+4 (ullkjolen er i skittentøyskurven nå hehe). Den største forskjellen fra sist gang er nederst på magen egentlig. Blitt mye "rundere" i formen. :)

(bilde)

Last edited:
Ser ingen bilder....

Merkelig ja. Har ikke hatt problemer med å se bildene dine før

_20180122_211126.JPG

collage-1514305089951.jpg

Regner med problemet er at jeg linker til bilder jeg har lastet opp på skjult forum. Tenkte ikke over at det skulle være et problem. :p

Så flott mage!!!
Ser tydelig at den vokser da. Nydelig!

Har sikkert noe med at det ligger på skjult ja

Fine magen :love7 ingen tvil om at den har blitt mye rundere de siste ukene (og det er et kompliment altså!) :)

Det skjer tydeligvis noe der inne ja. [emoji173] Fine magen. [emoji7]

Takk alle sammen. :) Gøy å se at det er noe endring sånn mtp at det blir gravidform på den og, og at det ikke bare ser ut som vekta er på tur feil vei igjen. :p

Fine magen :love7 ingen tvil om at den har blitt mye rundere de siste ukene (og det er et kompliment altså!) :)

Tar det som et kompliment ja. Er vel eneste tilfellet hvor det er greit å si sånt om andres mager, og det faktisk tas som et komplimet. :hilarious::hilarious:

Så fin mage ❤️❤️

Åh nei, det er jo hakket verre enn min situasjon. De utbetaler jo helt sikkert, men det er jo så ugreit å gå rundt i uvisshet og å vente på det. :sorry: Her vet jeg jo at det er i orden på en måte, bare ble redd for at et eller annet skal ha skjedd på veien (paranoid hehe). Har jo papirer på svangerskapspenger frem til i mai heldigvis. Glad jeg hadde rett på det, og slapp unna sykemelding.

Alt var i orden her også (med foreldrepengene) men det tok likevel halvannen måned fra jeg skulle ha fått penger til jeg fikk. Ikke for å være pessimist, altså, men man vet aldri med NAV :hilarious: Håper det er i orden, da! :)

Takk for fine kommentarer på magen. :) Liker at den begynner å få form som en babykul og ikke bare som "dæsken hun har spist mye i jula-kul". :hilarious::hilarious:

Alt var i orden her også (med foreldrepengene) men det tok likevel halvannen måned fra jeg skulle ha fått penger til jeg fikk. Ikke for å være pessimist, altså, men man vet aldri med NAV :hilarious: Håper det er i orden, da! :)

Jeg har jo fått to utbetalinger allerede da, for november og desember, så er jo veldig rart om det plutselig ikke skal komme nå da. Får se utover dagen om det ikke dukker opp under mine utbetalinger, og på konto. Har ikke kommet noe til nå i alle fall, men tror det har kommet seint på dagen de andre gangene jeg har fått. :)

Edit: nå ligger det under utbetalinger i alle fall! :)

Plutselig hadde jeg shoppet litt på nett. Trøsteshopping da jeg syns sååå synd på meg selv som er forkjøla. Jeg har fått skikkelig "manflu". Skylder på hormonene der, de gjør meg ekstra sutrete. :hilarious:

large.jpg

large.jpg

large.jpg

large.jpg

Jeg skulle egentlig bare ha denne:
large.jpg

Og så var det egentlig endel andre rariteter i handlevogna, men jeg tok en "korrektur" av den, og så fikk mannen titte igjennom handlekurven da han kom hjem fra jobb og da forsvant et par andre ting også som han syns ikke var bra nok (noe grind til å ha mellom stue og gangen, vi har ei ikea-barnegrind der fra før av og den er løs, de ble egentlig kalt tilbake pga de er så dårlige men vi gadd ikke siden vi bare bruker det for å stenge vekk bikkjer - nå må vi vel ha noe sikrere etterhvert).

Kjenner jeg gleder meg til vi skal begynne å ordne med rommene oppe, vi skal bytte soverom sjøl og så skal vi etterhvert ordne det ene gjesterommet om til barnerom. Det er et ganske lite rom, men vi det er nyoppusset og det beste sånnsett - og vi fant ut at lille Dings ikke trenger et stort rom før h*n begynner å leke der. Noen år fram i tid altså. Det klør i å begynne redebygginga allerede, og jeg er jo bare 20+3 i dag. :knegg:

Herlig shopping

20+4, og denne uka har altså gått så sakte så sakte. Tror det er fordi jeg har vært, og er, sjuk og derfor ikke får gjort så mye utover å sløve i sofaen og å være ute litt med hundene. Har knapt orket å strikke (nå er jeg litt uinspirert for tiden, så ikke sikkert jeg hadde strikket mer om jeg hadde vært frisk heller hehe).

Nå er det 2 dager igjen til UL bare, blir godt å se lille dings igjen og jeg håper alt fortsatt er bra. :)

I helgen skal vi ha prosjekt "bytte soverom" og da får jeg utløp for litt redebygging da, selv om vi ikke skal sette opp barneseng og sånt enda. Vel kanskje ikke, kan være vi bare mååå prøve. :smiley-ashamed005 Det er jo veldig tidlig å skulle ordne noe, men det klør i fingrene. Jeg kan jo også risikere å måtte føde/bli tatt med keisersnitt veldig før tiden så en liten del av hjernen min sier det er lurt å begynne tidlig da. :angel5

Vi har jo endel utstyr på plass, men jeg har ikke så god oversikt føler jeg så tenkte å skrive ei liste over hva vi har (inspirert av Siadle). Starter med å ta den litt etter hukommelsen, for jeg orker ikke se over kasser etc før jeg er frisk.

Så langt har vi på plass:
Barnevogn - babyjogger city elite med deluxe pram. Her må jeg sjekke over hva vi har av "ekstrautstyr".
Seng og madrass - må sjekke høyde på den ifh til vår seng, og om vi kan bruke den som "bedside crib" eller ei. Tror vi har dyne også.
Stellebord og stellematte
Vippestol
1 stk helseteppe
1 stk hjemmestrikka merino-ull teppe (begynte på dette til lille i forrige svangerskap, gleder meg til å få brukt det :Heartred).
Diverse klær fra strl 50-62. Her må jeg ha opptelling, og det tar vi når jeg skal sortere etter UL på fredag. Da håper jeg vi vet kjønn. Har arvet klær etter gutter så noen er litt vel maskuline selv om jeg ikke er så nøye på farger. :)
Sokker og bomullsluer i massevis
Noen varme dresser (har arvet noen med vinterbaby :p ), håper vi slipper å bruke det med junibaby altså men en vet aldri her i Midt-Norge. :hilarious:

Har som skrevet over bestilt badebalje og ergobaby 360 også. :)

På lista over ting jeg vet vi må ha/vil ha:
Babycall, og jeg holder en knapp på Neonate bc-6500d
Bilstol med isofix-base - og her blir det kanskje til at vi kjøper stol av en kollega som vi stoler på, og vet at har tatt godt vare på stolen. Kjøpt ny i fjor, og ble brukt til i høst ca på mest korte bilturer. Får se.
Ekstra isofixbase til bil nr 2
Vugge til å ha på stua
Kommode
Stellematte
Sengtøy
Vognpose
Bæresjal
Babygym og matte
Gulpekluter, vaskekluter og håndklær
febermål
Smokker
Muligens pumpe og flasker

Må selvsagt ha bleier, salver etc - men det er småplukk jeg tar mot slutten tenker jeg. Og ser an hva vi får i pakker her og der. :) Flaske og pumpe er jeg litt i tvil om skal kjøpe inn for sikkerhetsskyld. Både mamma og søsteren min sleit med produksjon i starten. Ikke det første jeg bestiller, og butikkene har nok åpne etter fødsel også. :p

Nå må jeg bli frisk snart så jeg ikke begynner å shoppe alt dette nå. :knegg:

Back
Topp