20+4, og denne uka har altså gått så sakte så sakte. Tror det er fordi jeg har vært, og er, sjuk og derfor ikke får gjort så mye utover å sløve i sofaen og å være ute litt med hundene. Har knapt orket å strikke (nå er jeg litt uinspirert for tiden, så ikke sikkert jeg hadde strikket mer om jeg hadde vært frisk heller hehe).
Nå er det 2 dager igjen til UL bare, blir godt å se lille dings igjen og jeg håper alt fortsatt er bra.
I helgen skal vi ha prosjekt "bytte soverom" og da får jeg utløp for litt redebygging da, selv om vi ikke skal sette opp barneseng og sånt enda. Vel kanskje ikke, kan være vi bare mååå prøve.
Det er jo veldig tidlig å skulle ordne noe, men det klør i fingrene. Jeg kan jo også risikere å måtte føde/bli tatt med keisersnitt veldig før tiden så en liten del av hjernen min sier det er lurt å begynne tidlig da.
Vi har jo endel utstyr på plass, men jeg har ikke så god oversikt føler jeg så tenkte å skrive ei liste over hva vi har (inspirert av Siadle). Starter med å ta den litt etter hukommelsen, for jeg orker ikke se over kasser etc før jeg er frisk.
Så langt har vi på plass:
Barnevogn - babyjogger city elite med deluxe pram. Her må jeg sjekke over hva vi har av "ekstrautstyr".
Seng og madrass - må sjekke høyde på den ifh til vår seng, og om vi kan bruke den som "bedside crib" eller ei. Tror vi har dyne også.
Stellebord og stellematte
Vippestol
1 stk helseteppe
1 stk hjemmestrikka merino-ull teppe (begynte på dette til lille i forrige svangerskap, gleder meg til å få brukt det
).
Diverse klær fra strl 50-62. Her må jeg ha opptelling, og det tar vi når jeg skal sortere etter UL på fredag. Da håper jeg vi vet kjønn. Har arvet klær etter gutter så noen er litt vel maskuline selv om jeg ikke er så nøye på farger.
Sokker og bomullsluer i massevis
Noen varme dresser (har arvet noen med vinterbaby
), håper vi slipper å bruke det med junibaby altså men en vet aldri her i Midt-Norge.
Har som skrevet over bestilt badebalje og ergobaby 360 også.
På lista over ting jeg vet vi må ha/vil ha:
Babycall, og jeg holder en knapp på Neonate bc-6500d
Bilstol med isofix-base - og her blir det kanskje til at vi kjøper stol av en kollega som vi stoler på, og vet at har tatt godt vare på stolen. Kjøpt ny i fjor, og ble brukt til i høst ca på mest korte bilturer. Får se.
Ekstra isofixbase til bil nr 2
Vugge til å ha på stua
Kommode
Stellematte
Sengtøy
Vognpose
Bæresjal
Babygym og matte
Gulpekluter, vaskekluter og håndklær
febermål
Smokker
Muligens pumpe og flasker
Må selvsagt ha bleier, salver etc - men det er småplukk jeg tar mot slutten tenker jeg. Og ser an hva vi får i pakker her og der.
Flaske og pumpe er jeg litt i tvil om skal kjøpe inn for sikkerhetsskyld. Både mamma og søsteren min sleit med produksjon i starten. Ikke det første jeg bestiller, og butikkene har nok åpne etter fødsel også.
Nå må jeg bli frisk snart så jeg ikke begynner å shoppe alt dette nå.