Mammalivet med et lite hjerteplaster

Det er vel dessverre ikke til å unngå, spesielt i den tiden du nærmer deg nå. Men bedre med spark innimellom enn ingen i det hele tatt vil jeg tro? Er nok bare spørsmål om tid før bevegelsene blir hyppigere og mer regelmessige :)

Jeg er glad jeg ikke kjøpte doppler. Fastlegen slet veldig med å finne hjertelyd forrige uke, så jeg hadde sikker fått full panikk om jeg hadde prøvd å finne den selv uten å lykkes. Litt stressa over at fastlegen slet sånn også, men hun påsto at hun hørte den i et par sekunder før h*n snek seg unna igjen.

Jepp, veldig mye bedre enn ingenting. Og der og da er det jo helt magisk. ❤️

Det er et tveegget sverd dette med doppler, og kan stresse mer enn det trøster..

Jepp, veldig mye bedre enn ingenting. Og der og da er det jo helt magisk. ❤️

Det er et tveegget sverd dette med doppler, og kan stresse mer enn det trøster..
Jeg ser for meg at det er veldig betryggende når man finner hjertelyden. Hvis man i tillegg er en sånn som ikke blir stresset dersom man eventuelt ikke finner den så er det jo supert å sniklytte litt innimellom. Men jeg er nok ikke av den typen :p

Lille Dings var ikke interessert i å bli tatt bilde av idag heller, og snudde ræva til titt og stadig. Lå med beina over hodet og var en smule sprellemann. For her blir det visst gutt igjen. :) Da slipper vi å sortere bort endel av arveklærne. :hilarious:

_20180126_131732.JPG

Alt så finfint ut. Jordmor var nøye, og alle mål var der de skal være. Morkaka har trekt seg litt opp så nå ligger den både foran og bak. :)

Gratulerer så mye med en liten gutt til på vei :Heartblue Kan tenke meg at det blir litt ekstra spesielt på godt og vondt. En lillebror :Heartblue

Lille Dings var ikke interessert i å bli tatt bilde av idag heller, og snudde ræva til titt og stadig. Lå med beina over hodet og var en smule sprellemann. For her blir det visst gutt igjen. :) Da slipper vi å sortere bort endel av arveklærne. :hilarious:

Vis vedlegget 241778

Alt så finfint ut. Jordmor var nøye, og alle mål var der de skal være. Morkaka har trekt seg litt opp så nå ligger den både foran og bak. :)
Gratulerer så mye :Heartblue:Heartblue

For en fin liten sprellemann. [emoji170][emoji170] Gratulerer med lillebror.

Vis vedlegget 241778

Æh, så ikke før nå :D Gratulerer så mye med en liten guttebass til ❤️

Så skjønn. Gratulerer så mye med en lillebror på vei

Gratulerer så mye med en liten gutt til på vei :Heartblue Kan tenke meg at det blir litt ekstra spesielt på godt og vondt. En lillebror :Heartblue

Takk. :) Må innrømme jeg ikke følte noe spesielt fra eller til da hun sa det var gutt, annet enn "ja klart, visste egentlig det". De er flest gutter på begge sidene. Vi er 2 jenter og 3 gutter i søskenflokken, så mamma følger vel egentlig statistikken på kjønn med nesten halvt om halvt. Vært interessant å vite om det hadde blitt gutt eller jente der om hun hadde fått en nr 6, men det er litt seint nå hehe.

Gratulerer så mye :Heartblue:Heartblue

Så fantastisk at alt så bra ut ❤️ Gratulerer med en liten gutt! :)

Gratulerer så mye med lillebror ❤️❤️

For en fin liten sprellemann. [emoji170][emoji170] Gratulerer med lillebror.

Æh, så ikke før nå :D Gratulerer så mye med en liten guttebass til ❤️

Gratulerer med lillebror❤️

Så skjønn. Gratulerer så mye med en lillebror på vei

Takk alle sammen! :Heartred:Heartred

Nå har jeg begynt å se igjennom kassene med babyklær, både de vi hadde liggende fra før av og med arveklærne. Nå trengte jeg ikke å sortere bort noe heller, så da var det å telle over alle klærne. Er ferdig med 50-56 kassa nå, og konkluderer med at langerma bodyer i 56 trenger vi IKKE. :hilarious:

Så langt har vi:

50 (56)
Kortermet body: 9 (3)
Langermet body: 4 (21)
Pysj: 4 (7)
Bukse: 7 (12)
Sparkebukse: 6 (5)
Overdel/genser: 1
Jakke (3)
Strømpebukse 1 (1)

Det var også 10 luer i diverse størrelser, og 24 par sokker, 2 par votter. Har igjen kassen med 62-68, ytterklær/dresser, og så vet jeg det er noen småplagg i litt større størrelser også, men det er bare noen smågreier som er kjøpt på tilbud. :)

Greit å ta en opptelling

Greit å ta en opptelling

Veldig, ellers tror jeg det blir kjøpt mye unødvendig. :) Var litt få langermede bodyer i størrelse 50 syns jeg, og følger jeg morssiden min så blir ikke lillegutt en stor baby og kan måtte bruke det lengre enn andres. Men det kommer to til i posten da. :) De var vel små på mannen sin side også tror jeg. Men sånt vet en jo ikke. Kortermete bodyer brukes lite her, selv på sommeren. I alle fall sånn som det har vært de siste årene mtp sommerværet dessverre ...

Går an å kjøpe mer etter behov og. Været får vi ikke gjort noe med

Veldig, ellers tror jeg det blir kjøpt mye unødvendig. :) Var litt få langermede bodyer i størrelse 50 syns jeg, og følger jeg morssiden min så blir ikke lillegutt en stor baby og kan måtte bruke det lengre enn andres. Men det kommer to til i posten da. :) De var vel små på mannen sin side også tror jeg. Men sånt vet en jo ikke. Kortermete bodyer brukes lite her, selv på sommeren. I alle fall sånn som det har vært de siste årene mtp sommerværet dessverre ...

Vi er heller ikke så store, så vi kommer også til å kjøpe litt mer i 50 - rett og slett fordi jeg synes det er så mye bedre når tøyet faktisk passer, uten at det brettes opp osv. Trøndelag og sommertøy på nyfødt trenger ikke være så nødvendig nei, vi avventer nok det litt, og kjøper inn om vi ser at det blir en varm sommer eventuelt. Men langerma body og evt bare føtter og et tynt tepper fungerer jo minst like fint.

Går an å kjøpe mer etter behov og. Været får vi ikke gjort noe med

Jepp, butikkene stenger ikke rundt fødsel, og vi har jo nok i starten. Mulig vi får mer litt herfra og derfra, men ofte gir jo folk litt større størrelser. :)

Vi er heller ikke så store, så vi kommer også til å kjøpe litt mer i 50 - rett og slett fordi jeg synes det er så mye bedre når tøyet faktisk passer, uten at det brettes opp osv. Trøndelag og sommertøy på nyfødt trenger ikke være så nødvendig nei, vi avventer nok det litt, og kjøper inn om vi ser at det blir en varm sommer eventuelt. Men langerma body og evt bare føtter og et tynt tepper fungerer jo minst like fint.

Ja, jeg er helt enig. Har arva mye fra søsteren min, og hun er sånn som helst ville ha klærne litt større enn sånne som passa akkurat nå. Vises det for det var veldig lite i 50 til at hun har hatt to gutter som var under 3 kg da de ble født (på overtid).

Ferdig å telle 62-68, og det var ganske så mye langerma bodyer og bukser der gitt. :p Vi får nok mer i 68 til sommeren, for nevøen min bruker den størrelsen nå. Ikke alt vi har bruk for der da siden han er vinterbaby, men får nok fylt opp med bodyer og sånt der også. :)

50 (56) 62 (68)
Kortermet body: 9 (3) 7
Langermet body: 4 (21) 20 (2)
Pysj: 4 (7) 6 (1)
Bukse: 7 (12) 19
Sparkebukse/heldresser: 6 (5) 5
Overdel/genser: 1 (0) 3
Jakke (3) (0) 4
Strømpebukse 1 (1) 0

Luer: 12
Sokker (fra tynne til tykke): 24 (til sammen i alle størrelser)
Votter: 3

Og så har vi et helseteppe, og et hjemmestrikka teppe (dette - var kjempemorsomt å strikke når jeg først kom inn i det :D Men anbefales ikke å strikke feil, for det var et herk å rekke opp :p ). Tror jeg skal strikke et teppe eller noe til, greit å ha et prosjekt som kan kombineres med tv-titting. Blir i så fall et enkelt rilleteppe tenker jeg. :)

Jeg elsker rilletepper. Garnanbefaling; Kauni. Virker litt hardt, men når det er ferdigstrikket og vasket, blir det de deiligste babytepper. Vesla bruker sitt daglig når hun skal sove, bare fordi det er kos. Om du velger Kauni kunstgarn, får du sånne fine fargeskifter også, så det blir litt morsommere å strikke.

11828692_10155979696055026_7225116042880667790_n.jpg

Så flotte tepper

Back
Topp