Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Jeg elsker rilletepper. Garnanbefaling; Kauni. Virker litt hardt, men når det er ferdigstrikket og vasket, blir det de deiligste babytepper. Vesla bruker sitt daglig når hun skal sove, bare fordi det er kos. Om du velger Kauni kunstgarn, får du sånne fine fargeskifter også, så det blir litt morsommere å strikke.
Gratulerer så mye med lillebror Hilsen hundesportnerd med sitt eget hjerteplaster i magen og termin omtrent samtidig som deg
Hva med å strikke et mor signe teppe..? Kjempeenkelt (bare Google oppskrift)! Var favoritten til begge søsknene mine. Strikket ett i dobbelt garn i grått og holder nå på et enkelt i gult. Mulig det blir et rosa etterhvert også, men i mindre størrelse (som koseklut).
Elsker regnbuegarnet til Kauni, fargekoden er EQ. Kan blant annet kjøpes hos www.tostrikkedamer.no.
Jeg blir så GLAD av regnbueteppet, og tror jeg må strikke et til, all den tid storesøster neppe vil dele sitt. Tror jeg må strikke et i blått også. [emoji4]
Mor Signe er basically bare et rilleteppe det også. Om du strikker med Nøstebarngarn blir det luftigere enn med Kauni, men mine unger har foretrukket "tyngden" Kauniteppene gir.
Gratulerer med 21 uker
Yeeey for 21 uker!
Koselig å lese oppdateringer i dagboka di Koselig med en lillebror i magen
Sender deg en ekstra stor klem i dag Sårene etter tapet av lille J vil nok aldri leges helt. Håper regnbuegutten i magen sparker litt ekstra i dag, og selv om et barn aldri kan erstatte et annet håper jeg han fungerer litt som et hjerteplaster likevel1 år. Et langt langt år siden jeg har vært igjennom det tøffeste jeg noensinne har måtte gå igjennom. Det har vært et veldig langt og tøft år, selv om det føles som i går at jeg fikk den grusomme beskjeden på UL, og ble satt i gang dagen etterpå. Det gjør fortsatt skrekkelig vondt å tenke på det, og jeg kommer nok aldri til å bli hel igjen. Det er ikke noe som er altoppslukende i hverdagen lengre, men på spesielle dager så river det fortsatt i hjertet. I dag er en sånn dag.
"- og plutselig en dag,
kommer noen inn i livet
ditt og etterlater seg små
lette fotavtrykk over
hele ditt hjerte,
og du vil aldri bli den
samme igjen…"
Sender deg en ekstra stor klem i dag Sårene etter tapet av lille J vil nok aldri leges helt. Håper regnbuegutten i magen sparker litt ekstra i dag, og selv om et barn aldri kan erstatte et annet håper jeg han fungerer litt som et hjerteplaster likevel
Tenker masse på deg i dag
Sender over en stor klem Tenker masse på deg i dag!
Stor klem
Enig i det Bobla sier. Håper lillebror tar litt ekstra vare på mammaen sin idag
Sender deg en varm klem i dag
Godt å høre at du overlevde dagen i går på en OK måte. Sikkert fornuftig (i alle fall for hodet sin del) at du holdt deg okkupert mesteparten av dagen. Litt ufint av lillegutt å være så rolig akkurat i går da, men han henta seg fint inn igjen på slutten derTakk. Pøbelspira presterte å sparke og turne ekstremt lite frem til utpå ettermiddagen kvelden. Nå kjente jeg et og annet dulte så fikk ikke panikk, men syns nå han kunne ha gitt fra seg litt ekstra med livstegn. Nå passet jeg på å okkupere meg selv i jobb, husarbeid og hundene da - så det har nok spilt inn på hvor mye jeg kjente. Da jeg la meg på kvelden kjente jeg et par vibreringer på utsiden til og med.
Overlevde dagen greit i går, men passet på å ha prosjekt pågående nesten hele dagen. Angra litt på kvelden da jeg la meg for da holdt bekkenet på å gå i vranglås. Det ga seg heldigvis i løpet av natten!
21+6 i dag, og denne uka gikk heldigvis litt kjappere enn den forrige. Satser veldig på at tiden frem til mai/juni raser avgårde - jeg vil ha minien på utsiden sånn at jeg kan SE han. Stoler ikke på kroppen min etter sist svangerskap, og er jo selvsagt redd for at det samme skal skje igjen. Jeg er veldig glad for at jeg kjenner mer liv nå enn jeg gjorde sist på samme tid, og jeg håper det tar seg opp. Ligger gjerne søvnløs pga vonde spark etterhvert altså.
Litt nedtelling:
UL med vekstkontroll: 13 dager (og timen er heldigvis tidlig på dagen, wuhu!)
Time hos fastlege, og RH- blodprøver: 14 dager
24+0: 15 dager
3. trimester: 43 dager.