Mammalivet med et lite hjerteplaster

Gratulerer så mye med lillebror :Heartblue Hilsen hundesportnerd med sitt eget hjerteplaster i magen og termin omtrent samtidig som deg :)

Hva med å strikke et mor signe teppe..? Kjempeenkelt (bare Google oppskrift)! Var favoritten til begge søsknene mine. Strikket ett i dobbelt garn i grått og holder nå på et enkelt i gult. Mulig det blir et rosa etterhvert også, men i mindre størrelse (som koseklut). ❤️

Jeg elsker rilletepper. Garnanbefaling; Kauni. Virker litt hardt, men når det er ferdigstrikket og vasket, blir det de deiligste babytepper. Vesla bruker sitt daglig når hun skal sove, bare fordi det er kos. Om du velger Kauni kunstgarn, får du sånne fine fargeskifter også, så det blir litt morsommere å strikke.

11828692_10155979696055026_7225116042880667790_n.jpg

Ååååh så mange fine farger det var i det garnet der da! :love7 Spørs om ikke det må testes ut. Er litt garnnerd og elsker å prøve ut nye garntyper. :)

Gratulerer så mye med lillebror :Heartblue Hilsen hundesportnerd med sitt eget hjerteplaster i magen og termin omtrent samtidig som deg :)

Takk! Det blir så bra når hjerteplastrene våre kommer. :Heartred:Heartred

Hva med å strikke et mor signe teppe..? Kjempeenkelt (bare Google oppskrift)! Var favoritten til begge søsknene mine. Strikket ett i dobbelt garn i grått og holder nå på et enkelt i gult. Mulig det blir et rosa etterhvert også, men i mindre størrelse (som koseklut). ❤️

Skal sjekke det ut! :)

I dag er jeg 21+0! :D I følge preglife så er snittvekten i slutten av uka 450 gram. Det vil si at lillebror snart går forbi fødselsvekten til "store"bror som var på bare 490 gram. Så det var nok i disse tider at vekstavviket begynte å gjøre seg gjeldende, og morkaka laget krøll. Jeg satser på den oppfører seg pent nå. Jeg har i alle fall en helt annen følelse nå enn sist, mye fordi jeg syns jeg kjenner mer liv enn jeg gjorde på samme tid sist. Eller i alle fall mye kraftigere liv, og det til tross for at denne herremannen helst ligger med ryggen ut (gjort det på samtlige UL, selv om han har turna og snudd seg på samtlige da, men faller liksom tilbake til det å ligge med ryggen ut og sparke mot ryggraden min.

Jeg leter etter et strikkeprosjekt. Teppe vil jeg strikke i noe med flere farger på tror jeg, alla det Siadle linket til, men jeg har jo diverse garn her hjemme til andre prosjekt. Hentesettet blir jeg ikke å begynne på, for det vil jeg ha litt mer farge på enn jeg har å velge i her hjemme. Jeg tror jeg går for et som er i ene klompelompe-boka. Mannen likte det også. Nei, bare å finne frem oppskriftsheftene og bøkene og se hva jeg finner. Har vært ute og trent hund i hele formiddag, og før jeg gikk ut så gjorde jeg husarbeid, så resten av lørdagen kan brukes til strikking. :D

Elsker regnbuegarnet til Kauni, fargekoden er EQ. Kan blant annet kjøpes hos www.tostrikkedamer.no.

Jeg blir så GLAD av regnbueteppet, og tror jeg må strikke et til, all den tid storesøster neppe vil dele sitt. :knegg: Tror jeg må strikke et i blått også. [emoji4]

Mor Signe er basically bare et rilleteppe det også. Om du strikker med Nøstebarngarn blir det luftigere enn med Kauni, men mine unger har foretrukket "tyngden" Kauniteppene gir.

Elsker regnbuegarnet til Kauni, fargekoden er EQ. Kan blant annet kjøpes hos www.tostrikkedamer.no.

Jeg blir så GLAD av regnbueteppet, og tror jeg må strikke et til, all den tid storesøster neppe vil dele sitt. :knegg: Tror jeg må strikke et i blått også. [emoji4]

Mor Signe er basically bare et rilleteppe det også. Om du strikker med Nøstebarngarn blir det luftigere enn med Kauni, men mine unger har foretrukket "tyngden" Kauniteppene gir.

Jeg falt for EZ, EL og ESA. Ja, jeg liker blått. :hilarious: I bryllupet har jeg planlagt en kombinasjon av blått og hvitt f.eks. :hilarious:

Jeg tenker jeg ender opp med litt av hvert til slutt. Tepper får en jo egentlig ikke nok av, sånn til en viss grad i alle fall. Skal strikke opp litt av garnet jeg har på lager nå, før jeg bestiller ny ladning. Det tyter jo garn ut av alle skuffer og skap her jo. :smiley-ashamed008 Kikka igjennom klompelompebøkene jeg har, og falt helt for byssanlullteppet, så skal strikket sånt et i lys grå merino. :)

Last edited:
Gratulerer med 21 uker

Yeeey for 21 uker! :D

Koselig å lese oppdateringer i dagboka di ❤️ Koselig med en lillebror i magen :)

Gratulerer med 21 uker

Yeeey for 21 uker! :D

Takk begge to! :Heartred

Koselig å lese oppdateringer i dagboka di ❤️ Koselig med en lillebror i magen :)

:Heartred Gleder meg mest til han er utenfor magen, tynnslitte nerver osv. Håper alt går bra der med den nye hverdagen. :Heartred

21+3 i dag, og bare to dager til fødselsdatoen til J. Jeg merker det veldig på at jeg er mer på vakt ifh til bevegelsene jeg kjenner, og merker at jeg fort tenker "er det mindre nå? er de svakere nå?". Skumle og unødvendige tanker, det er bare 4 dager siden alt så perfekt ut og han hadde vokst akkurat som han skulle. Heldigvis kjenner jeg dunk og livstegn daglig nå, og etter to litt roligere dager har han vært litt mer aktiv i dag. Det er sånn at jeg gleder meg til etter å vi har spist middag om dagene, for det er da han pleier å turne mest, og jeg blir grinete om jeg ikke får fred til å ligge og kjenne på sprellene. :hilarious: På ultralydene har vi sett at han stort sett ligger med ryggen ut mot magen min, turner rundt støtt og stadig da men virker som det er favorittposisjonen. Da er det jo enda verre å kjenne noe, særlig kombinert med morkaken på framre vegg. Så, med tanke på hvor mye jeg kjenner allerede så skal jeg være fornøyd. Det er jo de som må vente enda lengre med samme morkakeplassering. Jeg tror det er fordi min har trukket seg litt opp da, at jeg kjenner såpass som jeg gjør. Kanskje. :)

Stæsjet jeg bestilte forrige uke har kommet så fikk henta ut en stor fin pakke i dag. Har lyst til å handle mer, men det får vente til vi skal begynne å fikse på plass ting. Vi har bytta soverom nå, så da er det god plass til seng til lille ved siden av vår seng. Var godt å bytte, merkes på inneklimaet at vi har et større rom og to vinduer (var bare et på det andre). Så får det bare være at det er litt mer shabby utseendemessig der. :p

Så koselig å shoppe og få noe på plass.
Herlig at du kjenner så mye og får litt rytme. Bare ta den tiden til å nyte aktivitets-periodene. Alt annet kan faktisk vente til etterpå.
Skjønner de neste dagene blir litt ekstra tunge og tøffe

1 år. Et langt langt år siden jeg har vært igjennom det tøffeste jeg noensinne har måtte gå igjennom. Det har vært et veldig langt og tøft år, selv om det føles som i går at jeg fikk den grusomme beskjeden på UL, og ble satt i gang dagen etterpå. Det gjør fortsatt skrekkelig vondt å tenke på det, og jeg kommer nok aldri til å bli hel igjen. Det er ikke noe som er altoppslukende i hverdagen lengre, men på spesielle dager så river det fortsatt i hjertet. I dag er en sånn dag.

"- og plutselig en dag,
kommer noen inn i livet
ditt og etterlater seg små
lette fotavtrykk over
hele ditt hjerte,
og du vil aldri bli den
samme igjen…"

:Heartred

1 år. Et langt langt år siden jeg har vært igjennom det tøffeste jeg noensinne har måtte gå igjennom. Det har vært et veldig langt og tøft år, selv om det føles som i går at jeg fikk den grusomme beskjeden på UL, og ble satt i gang dagen etterpå. Det gjør fortsatt skrekkelig vondt å tenke på det, og jeg kommer nok aldri til å bli hel igjen. Det er ikke noe som er altoppslukende i hverdagen lengre, men på spesielle dager så river det fortsatt i hjertet. I dag er en sånn dag.

"- og plutselig en dag,
kommer noen inn i livet
ditt og etterlater seg små
lette fotavtrykk over
hele ditt hjerte,
og du vil aldri bli den
samme igjen…"

Sender deg en ekstra stor klem i dag :Heartred Sårene etter tapet av lille J vil nok aldri leges helt. Håper regnbuegutten i magen sparker litt ekstra i dag, og selv om et barn aldri kan erstatte et annet håper jeg han fungerer litt som et hjerteplaster likevel :Heartred

Stor klem
Enig i det Bobla sier. Håper lillebror tar litt ekstra vare på mammaen sin idag

❤️❤️

Sender deg en ekstra stor klem i dag :Heartred Sårene etter tapet av lille J vil nok aldri leges helt. Håper regnbuegutten i magen sparker litt ekstra i dag, og selv om et barn aldri kan erstatte et annet håper jeg han fungerer litt som et hjerteplaster likevel :Heartred

Takk. :Heartred Pøbelspira presterte å sparke og turne ekstremt lite frem til utpå ettermiddagen kvelden. :shifty: Nå kjente jeg et og annet dulte så fikk ikke panikk, men syns nå han kunne ha gitt fra seg litt ekstra med livstegn. Nå passet jeg på å okkupere meg selv i jobb, husarbeid og hundene da - så det har nok spilt inn på hvor mye jeg kjente. Da jeg la meg på kvelden kjente jeg et par vibreringer på utsiden til og med. :Heartred

Tenker masse på deg i dag ❤️ ❤️

Sender over en stor klem ❤️ Tenker masse på deg i dag!

Stor klem
Enig i det Bobla sier. Håper lillebror tar litt ekstra vare på mammaen sin idag

Sender deg en varm klem i dag :Heartred

Overlevde dagen greit i går, men passet på å ha prosjekt pågående nesten hele dagen. Angra litt på kvelden da jeg la meg for da holdt bekkenet på å gå i vranglås. Det ga seg heldigvis i løpet av natten!

21+6 i dag, og denne uka gikk heldigvis litt kjappere enn den forrige. Satser veldig på at tiden frem til mai/juni raser avgårde - jeg vil ha minien på utsiden sånn at jeg kan SE han. Stoler ikke på kroppen min etter sist svangerskap, og er jo selvsagt redd for at det samme skal skje igjen. Jeg er veldig glad for at jeg kjenner mer liv nå enn jeg gjorde sist på samme tid, og jeg håper det tar seg opp. Ligger gjerne søvnløs pga vonde spark etterhvert altså. :p

Litt nedtelling:

UL med vekstkontroll: 13 dager (og timen er heldigvis tidlig på dagen, wuhu!)
Time hos fastlege, og RH- blodprøver: 14 dager
24+0: 15 dager
3. trimester: 43 dager.

Takk. :Heartred Pøbelspira presterte å sparke og turne ekstremt lite frem til utpå ettermiddagen kvelden. :shifty: Nå kjente jeg et og annet dulte så fikk ikke panikk, men syns nå han kunne ha gitt fra seg litt ekstra med livstegn. Nå passet jeg på å okkupere meg selv i jobb, husarbeid og hundene da - så det har nok spilt inn på hvor mye jeg kjente. Da jeg la meg på kvelden kjente jeg et par vibreringer på utsiden til og med. :Heartred

Overlevde dagen greit i går, men passet på å ha prosjekt pågående nesten hele dagen. Angra litt på kvelden da jeg la meg for da holdt bekkenet på å gå i vranglås. Det ga seg heldigvis i løpet av natten!

21+6 i dag, og denne uka gikk heldigvis litt kjappere enn den forrige. Satser veldig på at tiden frem til mai/juni raser avgårde - jeg vil ha minien på utsiden sånn at jeg kan SE han. Stoler ikke på kroppen min etter sist svangerskap, og er jo selvsagt redd for at det samme skal skje igjen. Jeg er veldig glad for at jeg kjenner mer liv nå enn jeg gjorde sist på samme tid, og jeg håper det tar seg opp. Ligger gjerne søvnløs pga vonde spark etterhvert altså. :p

Litt nedtelling:

UL med vekstkontroll: 13 dager (og timen er heldigvis tidlig på dagen, wuhu!)
Time hos fastlege, og RH- blodprøver: 14 dager
24+0: 15 dager
3. trimester: 43 dager.
Godt å høre at du overlevde dagen i går på en OK måte. Sikkert fornuftig (i alle fall for hodet sin del) at du holdt deg okkupert mesteparten av dagen. Litt ufint av lillegutt å være så rolig akkurat i går da, men han henta seg fint inn igjen på slutten der :Heartred

Forståelig at du har en viss mistillit til kroppen din altså, så jeg håper tiden flyr fremover :) Uansett et veldig godt tegn at du kjenner mer liv enn du gjorde sist gang :)

Her har det skjedd ting ja! Gratulerer med en liten gutt! :) Håper du har det bra om dagene og at lille betrygger deg med lite liv, selv om jeg skjønner godt at du blir stressa når du føler det er lenge siden du har kjent noe! Tror det er derfor jeg egentlig gruer meg litt til å kjenne liv... Må de siste månedene gå fort for deg, slik at du kan få ha lille i armene ❤️

Back
Topp