Mammalivet med et lite hjerteplaster

Hvilken dato hadde du vekstkontroll? :) min ble fremskjøvet til 13. februar!

Godt å høre at du overlevde dagen i går på en OK måte. Sikkert fornuftig (i alle fall for hodet sin del) at du holdt deg okkupert mesteparten av dagen. Litt ufint av lillegutt å være så rolig akkurat i går da, men han henta seg fint inn igjen på slutten der :Heartred

Forståelig at du har en viss mistillit til kroppen din altså, så jeg håper tiden flyr fremover :) Uansett et veldig godt tegn at du kjenner mer liv enn du gjorde sist gang :)

Ja, syns det var rimelig ufint. Men har jo sett på UL at han veldig gjerne ligger med ryggen ut. Er litt ufin tilbake og dulter litt i magen for å få litt snurr på han om det er lenge siden jeg har kjent noe. I dag har det vært veldig sporadisk, men gode spark når han først har vært i gang da. Gleder meg til han blir større og ikke har like god tumleplass.

Her har det skjedd ting ja! Gratulerer med en liten gutt! :) Håper du har det bra om dagene og at lille betrygger deg med lite liv, selv om jeg skjønner godt at du blir stressa når du føler det er lenge siden du har kjent noe! Tror det er derfor jeg egentlig gruer meg litt til å kjenne liv... Må de siste månedene gå fort for deg, slik at du kan få ha lille i armene ❤️

Takk. :Heartred Går stort sett greit, men jeg kjenner veldig på at jeg gruer meg til vekstkontroll og er ekstra engstelig siden det var rundt denne tiden det begynte å gå skeis sist (veksten tilsa ca uke 21-22). Og det er litt begge deler med å kjenne liv ja. Deilig og betryggende når en gjør det, men så er det jo litt variabelt i starten mtp hvordan de ligger. Jeg har jo morkaken på framsida i tillegg som demper mye av bevegelsene. Så jo på UL for en uke siden at jeg virkelig ikke kjenner halvparten av det han foretar seg engang. Føler det både er et stort ansvar, og så blir en jo så engstelig når det går tid mellom livstegnene - særlig når en har opplevd det vi har, med å ikke føle liv lengre og at det har gått galt.

Håper det går raskt mot sommer nå!!

Hvilken dato hadde du vekstkontroll? :) min ble fremskjøvet til 13. februar!

15. februar, så da skal du inn et par dager før meg. :) Blir spennende! Håper begges småtasser har vokst som de skal. :)

Stor klem
Lytt til magefølelsen din. Godt lillebror responderer når du dytter i han

22+0 i dag! :)

Termin: 12.06.2018

Kjønn: Gutt

Neste kontroll: Vekstkontroll med utvidet doppler om 12 dager, kontroll hos fastlege om 13 dager

Status jobb: Svangerskapspenger 20% og jobber 40%.

Vektendring: Har ikke veid meg siden forrige kontroll hos jordmor, vektoppgangen var da 5,5 kg (varierer litt, et par dager før der igjen veide jeg et kg mer, velger å gå for den letteste vekta hehe).

Kjenner du liv: Ja. :Heartred Han ligger mye med ryggen ut, men kjenner han flere ganger om dagen. Alt fra bare et lite dult eller tre, til at han turner mer.

Plager: Litt vondt i bekkenet, men er ikke så ille og kjenner det mest når jeg legger meg. Noe halsbrann på kveldene, uavhengig av hva og hvor mye jeg har spist. Sover litt dårlig for jeg finner ikke noe god liggestilling. Skal ta inn ei ekstra dyne jeg kan bygge rundt meg med. :p

Kosthold: Kunne vært bittelitt bedre i perioder, men matlysten skorter det ikke på i alle fall.

Humør: Stort sett bra, men har en periode hvor jeg er litt nedstemt. Handler mye om at det nettopp var årsdag for fødselen til J, og at det er i disse ukene det gikk galt sist. Og så er jeg vel bittelitt hormonell muligens. *host*

Innkjøp: Ikke handlet noe siden det jeg la ut her i dagboka, har alt nødvendige på plass bortsett fra sengtøy, bilstol og bleier. Ellers er det bare sånne "kan være kjekt å ha" ting som står igjen egentlig.

Tanker om fødselen: Gruer meg ikke til fødsel, er litt usikker på om jeg vil ha epidural eller ikke. Jeg er ikke redd for smerter, men jeg har ingen behov for å kjenne på urkvinnen i meg heller så tar heller imot smertelindring, enn å bli veldig sliten (om det skulle trekke ut i tid). Og jeg dør ikke på meg om det blir keisersnitt, sist svangerskap var jeg nesten i retning "keisersnittangst" - men nå er det viktigste at lillemann kommer til verden OG at jeg får med meg en levende baby hjem. Jeg har heller ikke noe spesielt ønske om badekar og slike ting, aner ikke om de tilbyr det her - men føler meg for tung til det uansett, og verre skal jo det bli sånn mtp å føle seg tung. :hilarious:

Fødselen er vel det som bekymrer meg minst egentlig, jeg er mer bekymret for om jeg får "premie" denne gangen eller ikke.

Gratulerer med 22 uker

Hurra for 22 uker :D Snart nærme neste milepæl nå!

Gratulerer med 22 fullgåtte uker! :) Det kommer til å gå bra denne gangen ❤️

Takk. Jeg håper virkelig det altså, skulle ønske det var en garanti på sånt!

Gratulerer med 22 uker

Takk. :)

Hurra for 22 uker :D Snart nærme neste milepæl nå!

Takk! Og jepp, nærmer seg nå. Går ikke fort nok da, men det går fremover i alle fall.

Lille Dings hadde nettopp litt turn-øvelser tror jeg, og kjente et par skikkelige spark. Det er så synd han gjerne ikke holder på så lenge av gangen, kunne kjent på det hele kvelden jeg. :love7

Så godt å kjenne liv :love017 og så koselig med en liten gutt! :-)

Her er det mye jeg ikke har fått med meg, ikke fått varsler...
Gratulerer så mye med en liten gutt [emoji170] og gratulerer med å ha kommet til uke 22. Stor klem [emoji173]️

Så godt å kjenne liv :love017 og så koselig med en liten gutt! :)

Veldig! Synd det er så varierende pga han liker å ligge med ryggen ut OG jeg har morkaka på framsida. :p Men kjenner i det minste noen små vink hver dag. Og av og til såpass harde spark at jeg skvetter. :p

Her er det mye jeg ikke har fått med meg, ikke fått varsler...
Gratulerer så mye med en liten gutt [emoji170] og gratulerer med å ha kommet til uke 22. Stor klem [emoji173]️

Nei, varslene tror jeg lever sitt eget liv. Er bingo om jeg får varsel på dagbøkene jeg følger. Merkelig ...

22+5 og jeg syns tiden går skikkelig sakte. Jeg tror nok det har med tidspunktet i graviditeten å gjøre, det var jo i midten/slutten av uke 23 at J døde - og jeg har selvsagt mye nerver nå. Jeg gleder meg til første vekstkontroll er overstått, og jeg håper jeg klarer å senke skuldrene litt når (for alt SKAL være greit da!) alt ser normalt ut der. Det er slitsomt å hele tiden kjenne etter om det er liv, om det har endra seg noe etc. Særlig når det både er så tidlig i svangerskapet OG at morkaka er på framsiden. Da skal han treffe på riktige plasser for at jeg skal kjenne det.

I dag dro jeg på kjøpesenteret etter jobb. Skulle kjøpe noen garnnøster til et bursdagsgaveprosjekt. Ei venninne fikk ei jente før jul, og jeg øyna en mulighet til å strikke noe feminint. Blir bukse da, men ei ganske feminin bukse (fra klompelompe, husker i farten ikke hva den heter). Skal gi noe til venninna mi også, men blir en forsinka barselgave eller noe. Og jeg hadde sånn fryktelig til garnkløe også, ikke kjøpt garn på i alle fall tre måneder. Abstinenser jo!

Samtidig så dro jeg innom noen klesbutikker og fant et par kjempedeilige lange bomullsgensere, som blir pene sammen med tights/strømpebukse. De var så mjuke og gode at det irriterer meg at de bare hadde de inne i to farger. :p Og de kommer til å passe hele graviditeten + etterpå siden de er såpass elastiske. Fant også ei billig t-skjorte og en cardigan. Fint med salg. :) Har tømt skapet mitt for klær som ikke kommer til å passe på ei stund, så greit å fylle opp med noen plagg. :P Særlig siden de kommer til å passe etterpå også. :)

Bekkenet er ikke spesielt fornøyd med kjøpesentertur da, så jeg fikk ikke lov å gå ut med hunder når jeg kom hjem (delvis eget valg også, må vel være litt fornuftig :P). Så nå skal jeg bare hive i meg noe mat, og så er det strikking og tv-titting resten av kvelden. :D Deilig.

Ta vare på deg selv og lytt til kroppen din nå. Håper lillebror snart skjønner at han må treffe de riktige stedene nesten hver gang så mamma kan holde frykten i sjakk.
Stor klem

Garnabstinenser høres fryktelig kjent ut :hilarious: mannen spurte her en dag om jeg ikke har nok garn, men jeg skjønner ikke hva han snakker om. Kan da vel aldri få nok garn?

Ikke rart du har mye nerver i tiden du er inne i, og da har dessverre dagene en tendens til å gå skikkelig sakte. Jeg er helt, helt sikker på at alt går bra denne gangen, og håper du greier å slappe av litt mer når vekstkontrollen er overstått :)

Garnabstinenser høres fryktelig kjent ut :hilarious: mannen spurte her en dag om jeg ikke har nok garn, men jeg skjønner ikke hva han snakker om. Kan da vel aldri få nok garn?

Ikke rart du har mye nerver i tiden du er inne i, og da har dessverre dagene en tendens til å gå skikkelig sakte. Jeg er helt, helt sikker på at alt går bra denne gangen, og håper du greier å slappe av litt mer når vekstkontrollen er overstått :)

Mannen her har spurt om det samme. Dummeste spørsmålet jeg har fått på lenge! :knegg:

Nei, og egentlig syns jeg det går overraskende bra mtp hva jeg hadde frykta på forhånd med nerver etc. Men tror det er fordi jeg er flink til å jobbe med positiv tankegang, og å finne på ørten prosjekter for å okkupere hodet litt. Strikking er terapien min også, kjenner jeg får til å slappe av når jeg har den mellom hendene. :)

Ta vare på deg selv og lytt til kroppen din nå. Håper lillebror snart skjønner at han må treffe de riktige stedene nesten hver gang så mamma kan holde frykten i sjakk.
Stor klem

I morges var han veldig flink og fikk magefettet til å disse igjen. God start på dagen å kjenne gode livstegn allerede før jeg har stått opp. :)

I morges var han veldig flink og fikk magefettet til å disse igjen. God start på dagen å kjenne gode livstegn allerede før jeg har stått opp. :)
Det var flink gutt det!

Mannen her har spurt om det samme. Dummeste spørsmålet jeg har fått på lenge! :knegg:

Nei, og egentlig syns jeg det går overraskende bra mtp hva jeg hadde frykta på forhånd med nerver etc. Men tror det er fordi jeg er flink til å jobbe med positiv tankegang, og å finne på ørten prosjekter for å okkupere hodet litt. Strikking er terapien min også, kjenner jeg får til å slappe av når jeg har den mellom hendene. :)
Da synes jeg egentlig du burde fått garn på blå resept :) synes du er flink som jobber med å å holde tankegangen positiv. Selv om det sjelden kommer noe godt ut av å tenke negativt, så er det ikke alltid så lett å holde katastrofetankene på avstand.

Da synes jeg egentlig du burde fått garn på blå resept :) synes du er flink som jobber med å å holde tankegangen positiv. Selv om det sjelden kommer noe godt ut av å tenke negativt, så er det ikke alltid så lett å holde katastrofetankene på avstand.
Det hun sa

Det var flink gutt det!

Ja, veldig! :Heartred

Takk. :) Det er veldig vanskelig å kaste vekk katastrofetankene. For de kommer slengende over meg med jevne mellomrom, og det er ikke til å unngå heller. Lærte litt teknikker da jeg gikk i samtaler etter dødfødselen, og bruker det for alt det er verdt nå. Vet hvor fryktelig tungt det er når det negative tar overhånd, så her forebygges det for harde livet. Og så må jeg bare si at å kjøpe valp nå rett før jul var et skikkelig godt sjakktrekk altså. Hun bringer inn mye glede + at jeg ikke alltid har tid til å gruble så mye. Og når jeg da får litt ro til å sitte med strikkinga så orker jeg ikke gruble. Da er det nok for hjernen å følge med så jeg ikke strikker feil. :hilarious:

Åh, garn på blå resept hadde vært noe det. :Heartred:Heartred

Takk. :) Det er veldig vanskelig å kaste vekk katastrofetankene. For de kommer slengende over meg med jevne mellomrom, og det er ikke til å unngå heller. Lærte litt teknikker da jeg gikk i samtaler etter dødfødselen, og bruker det for alt det er verdt nå. Vet hvor fryktelig tungt det er når det negative tar overhånd, så her forebygges det for harde livet. Og så må jeg bare si at å kjøpe valp nå rett før jul var et skikkelig godt sjakktrekk altså. Hun bringer inn mye glede + at jeg ikke alltid har tid til å gruble så mye. Og når jeg da får litt ro til å sitte med strikkinga så orker jeg ikke gruble. Da er det nok for hjernen å følge med så jeg ikke strikker feil. :hilarious:

Åh, garn på blå resept hadde vært noe det. :Heartred:Heartred
Så bra at de teknikkene du lærte kan komme til nytte nå også. Forhåpentligvis får du mindre og mindre bruk for dem fremover :) Jeg har aldri hatt hund selv, men hvis den helgen jeg passet valpen til svigers var representativ for hvor mye arbeid det er så skjønner jeg godt at hun ikke gir deg så mye tid til å gruble :p

Back
Topp