24+0 i dag!
Termin: 12.06.2018
Kjønn: Gutt
Neste kontroll: Jordmor om 18 dager. Ny vekstkontroll med doppler 16. mars
Status jobb: Svangerskapspenger 20% og jobber 40%.
Vektendring: Nesten 8 kg opp!
Kjenner du liv: Ja.
Plager: Rygg- og bekkenvondt etter aktivitet, men er ikke så ille enda heldigvis. Halsbrann har jeg nå nesten på klokka 3 timer etter forrige måltid, så kommer visst mest når det straks er på tide å spise igjen. Ikke vært så ille siste dagene egentlig, men så har jeg drukket melk igjen etter en periode uten det. Kanskje det som hjelper på?
Kosthold: Ikke så bra som jeg ønsker, alt for mange lettvintløsninger. Og jeg tror jeg må snikspise mtp vektoppgangen altså. Får sette opp skjult kamera.
Humør: Ganske normalt, tror jeg? Er ikke så nedstemt lengre i alle fall, og nå begynner jeg å se antydning til at våren nærmer seg så da er humøret enda bedre. Lille dings sparker hver dag, og jeg vet jo at han er på gjennomsnittet på størrelse pr nå - så så lenge han gir lyd fra seg hver dag skal jeg prøve å ikke være så engstelig. Februar har så langt rast av gårde, og det liker jeg. Januar var helt håpløs sånn sett. Nå starter også snart sesongen med hund og hundetrening for fullt, har jo holdt på litt med det men pga føre og kulde så har det blitt mest sporadisk og lite med andre. Savner det sosiale med hundetreningene også.
Innkjøp: Jeg bestilte regntrekk, myggnetting, baby jogger parent console (sånn liten hengeveskesak med plass til drikkeflaske, nøkler, bæsjeposer og annet småtterier
), bilstoladapter og en easygrow lite vognpose i grå. vognposen er en overgangspose som er vannavvisende, så skal passe godt til sommerbaby i Trøndelag tenker jeg. Vinterpose tror jeg vi får av svigers.
Mannen tror jeg har bestilt bilstol og vi har blitt enige om maxicosi cabriofix, men går for "refresh" som er årets modell. På den skal de blant annet ha forbedret sittekomforten noe. Så har vært litt shopping i dag gitt! Og jeg syns stadig det dukker opp nye ting på lista over hva vi "må" ha. *host*
Skal kjøpe lekegrind også etterhvert, men det håper jeg å finne brukt og så heller kjøpe ny matte. I starten tenker jeg at soveplassen kan være oppi grinda også, siden vi ikke tar oss råd til hengevugge. Greit med tanke på at vi har tre hunder som virrer rundt, hvor en bare er unghund også.
Så det neste dyre innkjøpet er babycall, og da går vi for testvinneren fra Neonate som har videofunksjon. Mannen overvåker den på prisjakt, så håper vi det kommer et tilbud etterhvert.
Etterhvert tenker jeg også på en ekstra base, og da kjøpe familyfix som kan brukes til bilstol 2 også.
Ja, og så har jeg selvsagt bestilt endel garn. Så når jeg får unna et par gave-prosjekt nå så skal jeg begynne på et eller annet til lille dings (som ikke er teppet jeg holder på med).
Tanker om fødselen: Gruer meg ikke til fødsel, er litt usikker på om jeg vil ha epidural eller ikke - heller mot å ta mot den smertelindringen jeg kan få/rekker. Jeg er ikke redd for smerter, men jeg har ingen behov for å kjenne på urkvinnen i meg heller så tar heller imot smertelindring, enn å bli veldig sliten (om det skulle trekke ut i tid). Og jeg dør ikke på meg om det blir keisersnitt, sist svangerskap var jeg nesten i retning "keisersnittangst" - men nå er det viktigste at lillemann kommer til verden OG at jeg får med meg en levende baby hjem. Jeg har heller ikke noe spesielt ønske om badekar og slike ting, aner ikke om de tilbyr det her - men føler meg for tung til det uansett, og verre skal jo det bli sånn mtp å føle seg tung.
Sist foretrakk jeg også å kunne stå på alle fire i senga når riene var som verst, så jeg håper å gjøre det mest mulig nå også - om det føles greit også denne gangen. Jeg håper også på igangsetting før termin, men det blir vel ikke noe tema før etter uke 28 tenker jeg.
Selve fødselen er vel det som bekymrer meg minst egentlig, jeg er mer bekymret for om jeg får "premie" denne gangen eller ikke. Jeg håper selvsagt på det, for vi er veldig klare for å bli en til her i heimen.
Ble litt vel stort i full størrelse gitt, så endra kjapt til miniatyrbilde i stedet.