Det hadde jo vært koselig med en til?

Siadle

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Junilykke2018
:knegg:

Jeg er den første til å innrømme det, jeg er helt sykt dårlig på å sette strek for babykarrieren. Nå har jeg sagt at jeg er ferdig med å få barn siden jeg fødte tredjemann, og har altså seks stykker.

Nr. 1 fyller 17 i år (jeg var gravid med henne på denne alderen, helt sjukt å tenke på).

Nr. 2 er fjortis om noen dager. Hun er en tro kopi av meg, og har totalt babydilla.

Nr. 3 blir tenåring i år. Han er altså det første punktumet mitt. :knegg:

Men det hadde jo vært koselig med en til?

Cue fjerdemann. Fyller tosifra antall år i år, og er verdens fineste punktum (han også).

Så er det ikke alltid livet behandler en slik en hadde tenkt. Ekteskap går i oppløsning, og man finner etterhvert kjærligheten på ny. Denne mannen er flott altså! Null problem at jeg er ferdig med barn, han vil nemlig ikke ha noen. Perfekt! Match made in heaven. :Heartred

Og så var det livet da. Plutselig sitter man der, på badegulvet, og griner med en ClearBlue Digital i hendene, som så tydelig sier; GRAVID 1-2. To måneder rakk vi å kjenne hverandre. Jeg så for meg en tilværelse som alenemor til fem der jeg satt på gulvet, men mannen overrasket meg med å bli helt ekstatisk. "Så kult liksom, jeg skal bli pappa".
Så da fikk vi vesla vår da. Nå er familien virkelig komplett!

Men det hadde jo vært koselig med en til? Sier mannen som ikke ville ha barn, ett år etter at vi fikk vårt første. Svaret da var nei. Vi planla bryllup, og jeg skulle så absolutt ikke ha noen nyfødt, eller være gravid på dagen vår - vi snakkes igjen etter bryllupet. Og to måneder etter bryllup var jeg jammen smelt på tjukka. En liten lillebror i anmarsj, utligning og poengdeling - nå er vi jaggu ferdige.

Men det hadde jo vært koselig med en til? :bag:

Blir ingen snarlig prøvestart, til det sitter minner om kvalme og bekkenløsning litt for ferskt i minnet, men jeg har bestilt meg nytt termometer, og skal begynne å kartlegge syklus og eggløsning (ganske regelmessig, men ikke helt som før fødsel enda) mens vi venter på at både jeg og mannen skal føle at det er på tide med prøving.

 
Så spennende! :D
(og her klarer ikke vi å bestemme oss for nr 3 eller ikke:shy:)
 
Du skriver så morsomt! Herlighet for en flokk dere har, og så morsomt at dere tenker på en til :)
 
Rart å logge seg inn på fertility friend, det er faktisk 11 år siden sist. Var da måte på hvor fort tiden skulle fly. :rolleyes:

Syklusdag 3 i dag, så ikke særlig spennende saker som skjer per akkurat nå på den fronten. Siste syklus ble på 30 dager, mot 27 måneden før. Noenlunde regelmessig altså, men ikke helt.
 
Du er rå altså!
Henger med jeg.
 
Shit ass, dere må være superfertilt par :D:D:D herlig historie :Heartred

Jeg har i hvert fall veldig lett for å bli gravid, men nå begynner jeg jo å "dra på åra", så jeg er spent på hvordan det går denne gangen. Kvaliteten på eggene synker jo med alderen, og selv om 34 ikke er veldig gammelt, er det vel uansett en markant forskjell på eggkvalitet allerede nå?
 
Så spennende! :D
(og her klarer ikke vi å bestemme oss for nr 3 eller ikke:shy:)

Haha, de fleste mine har jo vært arbeidsuhell, så jeg har liksom ikke fått bestemt meg for noe. Tre barn er flott det altså, og det gjør jo ikke så mye om dere venter til dere har fått babytiden litt på avstand først. Attpåklatter er fine. :Heartred

Så gøy! Jeg vil følge :)

Så moro at du følger. :) Har dere begynt prøving enda, eller er dere i ventefasen dere også?

Du skriver så morsomt! Herlighet for en flokk dere har, og så morsomt at dere tenker på en til :)

Det er så gøy med mange barn! Slitsomt, til tider kaotisk og veldig rotete - men mest av alt gøy! :Heartred
 
Det er så gøy med mange barn! Slitsomt, til tider kaotisk og veldig rotete - men mest av alt gøy! :Heartred
Jobber på småbarnsavdeling med 12barn født i -17 og -18, til tider kaotisk og VELDIG rotete :hilarious::hilarious:
Men, mest av alt gøy :Heartred
Skjønner at det er forskjell på jobb og privatliv, men jeg virkelig elsker alt livet jobben min medfører og kunne nok fint hatt et hus fullt av unger :D
 
Drømte at du fikk en sønn! Drømte navnet til og med, Oliver. Men ser ikke helt for meg det er et navn du hadde valgt kanskje. :p
 
Drømte at du fikk en sønn! Drømte navnet til og med, Oliver. Men ser ikke helt for meg det er et navn du hadde valgt kanskje. :p

Tar gjerne en til babygutt, men du har rett, noen Oliver blir det nok ikke. Ingenting i veien med navnet, men vi (eller jeg da) har en litt annen smak.

Men en sånn blid liten guttetass som Alfred tar vi gjerne, han har overraskende lite preventiv effekt. Bare blid, hele tiden!

20190417_200731.jpg
 
Tar gjerne en til babygutt, men du har rett, noen Oliver blir det nok ikke. Ingenting i veien med navnet, men vi (eller jeg da) har en litt annen smak.

Men en sånn blid liten guttetass som Alfred tar vi gjerne, han har overraskende lite preventiv effekt. Bare blid, hele tiden!

Nei, og er ikke min smak heller. Aner ikke hvor det kom fra. :p

Han som deler fødselsdag med Alfred er og særdeles dårlig prevensjon. Noe som ble tydelig i prøverdagboka! :hilarious:
 
Tar gjerne en til babygutt, men du har rett, noen Oliver blir det nok ikke. Ingenting i veien med navnet, men vi (eller jeg da) har en litt annen smak.

Men en sånn blid liten guttetass som Alfred tar vi gjerne, han har overraskende lite preventiv effekt. Bare blid, hele tiden!

For en herlig liten gutt :love7
 
Jaa! Verdens deiligste unge (jeg er ikke inhabil i det hele tatt), trenger bare titte bort på han, så kommer smilehullene frem med en gang. ❤
Er det fra deg smilehullene er kommet? :D

Forstår virkelig godt at han ikke har så stor preventiv effekt, så skjønn som han var :hilarious: og elsker disse smilene med to små tenner :D
 
Back
Topp